Komentowana treść: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi
[#91] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Amig_OS, post #71

@MagicSN @Amig_OS

Dzięki za odpowiedzi. Ja myślałem, żeby sobie przygotować samodzielnie instalator jedno-językowy na CD-R 700MB. Zapewne dane na DVD są podzielone na katalogi z językami i można jeden sobie skopiować? Czy instalator wymaga wszystkich języków?

@Norbert

Jak juz pisałem wcześniej, nie zmieniam napędu w swojej Amidze, bo mój napęd CD Toshiba działa bez zarzutu.

@Mastaszek @Lucus

Dzięki za wskazówki odnośnie GOG.

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2025 14:11:01 przez Hexmage960
[#92] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@lukjan, post #90

Co do komentarzy, że nie na 030, wymagania wersji PC:
486DX/2 66 MHz processor or higher, 8 MB of RAM


The Settlers II już nie działa w low-resie jak The Settlers, wymagania na PC ma jak wyżej, a Wy jeszcze oczekujecie 030?

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2025 14:21:24 przez Jacques
1
[#93] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Hexmage960, post #91

Możesz spreparować własną płytę instalacyjną usuwając zawartość katalogów innych wersji językowych niż polska. Moim zdaniem warto mieć DVD-RW w Amidze i być niezależnym.
[#94] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Amig_OS, post #93

Moim zdaniem warto mieć DVD-RW w Amidze i być niezależnym.

Dziękuję za informację. Szanuję Twoją opinię w sprawie DVD-RW. Akurat moja Amiga 1200 z CD-ROMem w konsoli TOMS jest ustalonym zestawem i nie chciałem wprowadzać wielu zmian.

Po prostu uważam, że skoro i tak z 2,2 GB danych zostanie skopiowanych tylko ok. 600 MB, to pomysł na przygotowanie własnego dysku CD jest OK.

Pragnę nadmienić, że na dysku twardym też mam ok. 1 GB miejsca wolnego, więc nie chcę kopiować instalki.

Nie będę niczego usuwał, tylko skopiuję pliki odpowiadające danemu językowi (z DVD lub wersji cyfrowej). Fajnie, że jest polska wersja. Ja interesuję sie wersją polską i angielską.

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2025 14:52:20 przez Hexmage960
1
[#95] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Jacques, post #92

Ja niczego nie oczekuję, a stwierdzam jedynie fakt, że użytkowników z 030 jest na pewno bardzo dużo.

Swoją drogą minimalne wymagania dla np. Exodus: The Last War, to:
68030, AGA lub GFX, 16 MB Ram, CD x4, HD, AmigaOS 3.0+

Napalm chyba podobnie, ale prawdopodobnie na 030 + AGA to raczej męczarnia niż granie
1
[#96] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@lukjan, post #90

Po zainteresowaniu Warpem i TF oraz PiStrom myślę, że są i leżą na półkach, na zasadzie kiedyś to był sztos. To tylko moje zdanie.
[#97] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@lukjan, post #95

Czyli wniosek taki: jest dużo posiadaczy 030, gra w S2 na tym sprzęcie byłaby męczarnią. Wszystko wiemy

Wielu użytkowników co dawniej mieli tylko 030, obecnie ma coś szybszego. A jak nie ma, to problem jak w epoce: pograć by się chciało, a modernizować by nadążać za grami, nie

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2025 15:15:14 przez Jacques
1
[#98] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Denver, post #80

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem można zamówić jedynie do 18 września?


Źle zrozumiałeś. Poniżej pogrubionym drukiem to, co napisane w wiadomości.

Obecnie tytuł można już zamawiać. Osoby, które nabędą produkt w przedsprzedaży do 18 września 2025 mogą liczyć na specjalny dodatek z podziękowaniem oraz 5 dodatkowych, nigdy wcześniej niewydanych map


Ostatnia aktualizacja: 14.08.2025 15:14:21 przez mailman
[#99] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Hexmage960, post #94

Ja też sobie sprowadziłem kiedyś z Japonii napęd CD Sony VAIO pod PCMCIA i raczej na pewno nie zmienię już jego parametrów.

A do powrotu z pomysłami z lat `90 gdzie mi taśma bokiem dla napędu pod IDE wychodziła z rozkręconej A1200 jak była jeszcze w oryginalnej obudowie desktop już nie zamierzam wracać, choć w tej A1200 gdzie mam TF1260 to jest akurat podobnie, bo nie dość, że nie skręcona to od niedawna bokiem wyłazi kabel pod klawiaturę USB... niemniej to jest i tak wszystko niewidoczne, a taki "łysy" zewnętrzny napęd z ordynarnymi kablami ozdobą na pewno nie będzie i w latach `90 tych też nie był, do czasu obudowy tower Micronic`a
[#100] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Jacques, post #97

Wniosek może być taki, że jak ktoś ma 030 i chce sobie pograć w SII, to prawdopodobnie może to zrobić za grosze na dowolnym PC, albo pograć na emulatorze ;P

Czy ja w ogóle zagram w SII na czymkolwiek to się jeszcze okaże. Póki co mam The Settlers dla A500 na półce w oryginale w idealnym stanie i czasem sobie z nostalgii uruchomię z WHDload.

Co do wydania S2 dla Amigi, to nie mówię tak, nie mówię nie.

Cena jest rozsądna, wymagania też. Tylko ten rozmiar dla mnie nie potrzebny, bo po niemiecku i francusku nawet nie rozumiem, ale skoro da się to później łatwo przerobić na CD we własnym zakresie to OK.

Się zobaczy

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2025 15:26:52 przez lukjan
[#101] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@MagicSN, post #31

Reasumując: z jakim framerate zagram na A1200 z Warp1260@100Mhz i RTG? Będzie się dało zagrać wygodnie, czy lepiej odbalić A500 z PiStorm z RPi3A@1.5GHz?
[#102] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@waldiamiga, post #101

100 MHz 060 + RTG -> pełna grywalność w rozdzielczości 640x480. PiStorm -> pełna grywalność w rozdzielczości 1024x768.
3
[#103] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@MagicSN, post #102

Ja poproszę Lorda od the Realm 2, super gra z MAC i PC
[#104] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@MagicSN, post #102

A TF1260 50 Mhz + AGA oraz Warp1260 przy 50Mhz + RTG ?

Ta gra jest raczej czasochłonna, więc kręcenie procesora do 100 Mhz na dłużysz czas może zdrowe nie być
[#105] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@lukjan, post #104

Warp1260 RTG:

Niska rozdzielczość – Bardzo dobra grywalność
Rozdzielczości 400x300 i 480x270 również są dobre (te dwie ostatnie wymagają ustawienia zmiennych ENV, aby wymusić grę w tej rozdzielczości, i oczywiście trzeba ustawić odpowiedni tryb ekranu i mieć monitor, który może go wyświetlić – nie wszystkie potrafią – lub wyświetlić go jako mniejsze okno w trybie ekranu 640x480). Rozdzielczość 640x480 nie nadaje się do gry na 50 MHz. Wymaga 100 MHz na Warp1260 RTG (nie jestem pewien, czy to jakaś naprawdę dobra karta graficzna – CybervisionPPC – ale gdybyś ją miał, mógłbyś uruchomić wersję WarpOS ^^ – albo cokolwiek innego).
1
[#106] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi
Bardzo chętni wesprę porty ambitnych tytułów na Amigę, szczególnie jeśli chodzi o strategie czy symulatory. Pewnie te ostatnie ze względu na popularność nie miałyby za dużą rację bytu w ujęciu biznesowym. Pewnie wybór kolejnych tytułów jest dość złożony. Kwestie biznesowe, licencyjne, kosztowe itp. Mogę napisać w co chętnie bym zagrał natywnie na Amigę, ale to tylko mój punkt widzenia który nie koniecznie bierze pod uwagę wszystkie wcześniej wspomniane aspekty. Wybrałbym jednak tytuły w low-res (ewentualnie te które działały na 640x480), tak aby większa grupa użytkowników Amigi mogła z takiej oferty skorzystać. Na pewno nie jestem zainteresowany tytułami, które nie będą działały na Amidze z procesorem Motoroli. Tendencja wydawania tytułów na emulatory to nie moja bajka.
Tytuły które chętnie kupię w wersji pudełkowej na Amigę (kolejność nieprzypadkowa). Nie wiem czy część z nich by działała przyzwoicie na 060 (szczególnie te z wyższa rozdzielczością 640x480):
1. X-COM: Terror from the Deep
2. X-wing, B-wing
3. Aces of the Deep
4. F15 III
5. Ultima Underworld I/II
6. Wing Commander II

Tytuły prawdopodobnie poza możliwościami Amigi, ale kto to wie (wymagały w oryginale P133 przy 640x480)
1. Settlers III (dla mnie III/IV to najlepsze części osadników do dzisiaj)
2. Knights and Merchants

Trochę się rozmarzyłem, proszę wybaczcie mi to fantazjowanie :)

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2025 07:52:35 przez nowy80
1
[#107] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi
Świetna wiadomość. To prawda, jak gra wychodziła na PC/MAC , to Nam Amigowcom Łezka się kręciła na myśl, że nie powstanie na nasze platformy. Można było tylko pozazdrościć. Teraz w końcu doczekaliśmy się. ( Warto mieć marzenia i czekać :D ). Ja praktycznie cały czas pykam sobie w tą część na PC ( moja ulubiona ). A kto wie może doczekamy się... MK3 ? ;)
1
[#108] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@nowy80, post #106

Rzeczywiście mam grę, którą chcę przenieść (nie będę tu o niej wspominał szczegółowo), ale jeśli Settlers 2 dobrze się sprzeda, to zacznę negocjacje.
4
[#109] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@nowy80, post #106

Spokojnie, niech dowiozą Settlers II i zatroszczą się o optymalizację. Mam nadzieję, że do czasu premiery jeszcze doszlifują kilka kwestii. Może to też rzutować na potencjalne przyszłe wydawnictwa i ich wymagania sprzętowe.

Moim zdaniem 68060/50MHz z RTG powinien być standardem w przypadku 640x480. Przecież RTG Warpa - z tego co słyszałem - pozwala mieć blat w wysokiej rozdzielczości.

Środowisko Settlers II, które jest widoczne zarówno w grze jak i edytorze świata, bazuje na własnym systemie okienkowym, który bardzo mi się podoba. Nie mogę wprost uwierzyć, że pogram sobie w Settlers II na Amidze 1200.

Nie ukończyłem wszystkich misji w Settlers I (mam oryginał), doszedłem z tego co pamiętam max. do szóstej misji. A tutaj jest dużo nowocześniejsza gra, pozbawiona usterek i znacznie atrakcyjniejsza pod względem oprawy i na pewno też grywalności (grałem krótko w wersję GOG).

@MagicSN

Ciekaw jestem co to jest KI o którym wspominałeś.

Dziękuję za przygotowanie Settlers II na Amigę.

Też troszkę martwię się o te 100 MHz w 68060 z RTG, bo wymaga podkręcania zegara. Myślę, że "jakoś" da się to dodatkowo zoptymalizować, może korzystając z akceleracji sprzętowej.

Normalnie najbardziej wymagający jest przesuw po mapie, ale podejrzewam, że kiedy ekran stoi, i animowane są drzewka i osadnicy, jest (powinno być) mniejsze zapotrzebowanie na wydajność.

Żeby nie być gołosłownym, sam opracowałem techniki programistyczne, które gwarantują płynność animacji:

- W przypadku przesuwu mapy można rysować np. połowę ekranu, a drugą połowę dorysować kiedy będzie czas wolny (czyli najczęściej po zatrzymaniu przesuwu, w kolejnej jednej klatce animacji).

Dzięki temu mamy płynność i responsywność cały czas.

Naprawdę się to sprawdza, bo testowałem jakiś czas temu tę technikę, posiłkując się jednym z Amigowych koprocesorów graficznych - Copperem.

Mam podzielone rysowanie na 4 części. Jeżeli nie zdążę narysować jednej części w przeznaczonym czasie, staram się kolejne części, o ile to możliwe, dorysować jeszcze w tej samej klatce, ale jak minie czas klatki (o czym otrzymuję wiadomość z przerwania systemowego), aktualizuję stan gry i rysuję już następną klatkę, dorysowując elementy w momencie odciążenia.

Do tego typu gier, gdzie mamy przesuw mapy, jak znalazł. I co więcej pomogłoby to i na AGA i na RTG, zwiększając responsywność.

- W przypadku AGA polecam Blitter i akcelerację za pomocą tego koprocesora graficznego. Wiem, że pewnie macie inne założenia, i korzystacie z AHI, zamiast audio.device itp. i celujecie we wspołczesne konfiguracje, ale pewnie przybędzie Wam odbiorców Waszych produkcji.

Amigowy Dune II korzysta z Blittera do operacji rysujących, a co więcej odrysowuje tylko to, co jest konieczne.

To taka pomoc ode mnie, a nuż się przyda (mimo że nie wiem jak to jest zaprogramowane) i np. koledzy na 68060/50MHz i RTG sobie pograją w 640x480. Ja lubię oszczędności, o czym wspominałem.

@Lukjan

Gra Napalm jest grywalna w 320x256 na Amidze z AGA i 68030/50MHz, tylko wtedy niewiele widać bo obiekty w tej grze są bardzo duże. Ale gra jest płynna. Ja przeszedłem kampanię ludzi i część kampanii robotów. Ta gra jest oczywiście znacznie mniej złożona niż Settlers II.

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2025 10:02:23 przez Hexmage960
2
[#110] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi
Zastanawia mnie jedna sprawa. Chciałbym kupić w wersji cyfrowej (30ojro ), do tego doliczają mi koszty przesyłki do PL. wychodzi mnie lekko ponad 40 ojro. Jakie koszty wysyłki ? Kupując np wersje cyfrową i wpłacając kasę za zakup, nie powinno być linku do pobrania gry ? ( oczywiście w dniu premiery ). Na czym mi to przyślą na CF ? USB ? Przeciez powinno wyglądać mniej więcej tak jak na np Steam. czy GOG. Dzieki za informacje wyjasniające.
[#111] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@MagicSN, post #6

@MagicSN serdecznie gratuluję kolejnego dowiezionego projektu! Szacunek i wielkie dzięki za Twoją pracę! brawo!

Z całej serii grałem długo i namiętnie tylko w pierwszych The Settlers i tylko na Amidze i mam z tą grą miłe wspomnienia. Od czasu do czasu nachodzi mnie ochota, aby wrócić do tego tytułu, ale - jak to @_arti napisał - jest już archaiczna i to mnie zniechęca. A tymczasem proszę, taka niespodzianka! No i jest wersja pod AmigaOS4 OK Nie ma na co czekać, kupione!
[#112] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@egzekutor27, post #110

Osobiście nie miałem tego problemu, bo wybrałem wersję pudełkową, ale faktycznie dziwne.

Ja z kolei nie dostałem żadnego powiadomienia o dokonaniu zakupu. Próbowałem też założyć sobie konto użytkownika na stronie Look Behind You, ale wygląda na to, że w ogóle nie przychodzą do mnie od nich maile. Hmm... najwyżej będę atakował innymi kanałami komunikacji (w stopce strony jest bezpośredni adres mailowy i tel., mają swoje social media, także na razie się nie martwię ).
[#113] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Jacques, post #66

Ten dylemat chyba już się sam rozwiązał Jak przy zakupie próbowałem wybrać wariant Collector's Edition, to dostałem info, że jest Out Of Stock
[#114] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Hexmage960, post #109

Podzielam apel o wiekszą optymalizację i potwierdzam płynne działanie blatu nawet w FullHD pod Warp1260 przy 50Mhz dla CPU
[#115] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Hexmage960, post #109

Podzielam apel o wiekszą optymalizację i potwierdzam płynne działanie blatu nawet w FullHD pod Warp1260 przy 50Mhz dla CPU. A to przecież zapewne nie koniec optymalizacji sterowników dla tej karty.
[#116] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Djk83, post #113

Bo drewnianych wydań miało być tylko 100
[#117] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@MagicSN, post #54

Podczas kiedy jedni gadają, inni robią dobrą robotę i dowożą projekty Doskonale rozumiem Twoje emocje, ale zdecydowanie nie warto brać do siebie pustych, niepopartych konkretami słów Nieprzypadkowo niektórzy mają status "ignorowany przez X użytkowników"

Dzięki za Twój wkład i jeszcze raz gratulacje!
[#118] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@nowy80, post #106

Tytuły prawdopodobnie poza możliwościami Amigi, ale kto to wie (wymagały w oryginale P133 przy 640x480)
(...)
Trochę się rozmarzyłem, proszę wybaczcie mi to fantazjowanie :)


Miło jest czasem pofantazjować, a niektórzy tutaj spełniają dla nas marzenia szeroki uśmiech Po prostu do niektórych z nich potrzeba Amigi z PPC + RTG / systemu NG.
[#119] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@Hexmage960, post #109

Wiesz, dopracowanie już nastąpiło. Zasadniczo ta gra jest gotowa od miesięcy. Ale poświęciliśmy czas na dopracowanie wszystkiego, więc spóźniłeś się ze swoją sugestią ))

KI? No cóż, KI gracza komputerowego.

>Martwi mnie też trochę taktowanie 100 MHz w 68060 z RTG, ponieważ wymaga podkręcania. Myślę, że da się >je jakoś zoptymalizować, być może za pomocą akceleracji sprzętowej.

Nie, nie da się w żaden znaczący sposób. Z ryzykiem powtórzenia się. Ach, znam sposób na optymalizację. Wrzuć PiStorm albo coś.

Blitter BTW nie wchodzi w grę. Chyba że chcesz ją przebudować od podstaw. Wymaga to obsługi kopiowania Chunky Copy przez CPU. Ale wtedy praktycznie tworzyłbyś grę od zera. I nie ma gwarancji, że będzie wystarczająco szybka. Zazwyczaj, gdy osiągniesz 040, użycie Blittera bardziej zwalnia niż przyspiesza.

@Lukjan:

Potrzeba większej optymalizacji? Dzieje się tak od stycznia. W przeciwnym razie gra wymagałaby 060. ZNOWU. NIE. MA. MOŻLIWOŚCI. DZIAŁANIA. NA. 030.
1
[#120] Re: The Settlers 2 - już wkrótce dla Amigi

@MagicSN, post #119

Blitter BTW nie wchodzi w grę. Chyba że chcesz ją przebudować od podstaw. Wymaga to obsługi kopiowania Chunky Copy przez CPU. Ale wtedy praktycznie tworzyłbyś grę od zera. I nie ma gwarancji, że będzie wystarczająco szybka. Zazwyczaj, gdy osiągniesz 040, użycie Blittera bardziej zwalnia niż przyspiesza.

Tak, podejrzewam że Chunky tu jest ważnym elementem, ze względu na rodowód gry (karty Super-VGA). Przy czym w RTG Chunky jest wbudowane, więc zastanawiałem się dlaczego gra wymaga 060/100MHz dla HiRes przy karcie graficznej.

Akurat Dune II został zaadaptowany w ten sposób, że przekonwertowano dane na format Planar dostępny dla Blittera. Gra działa w identyczny sposób jak na PC, tylko na VGA dane są Chunky.

A więc ja już nie nalegałem żeby zmniejszyć wymagania z 68040/40MHz dla AGA/Lores. Akceptuję to. Chodziło mi tylko o overclocking 68060 dla RTG przy natywnym Chunky.

Wiesz, dopracowanie już nastąpiło. Zasadniczo ta gra jest gotowa od miesięcy. Ale poświęciliśmy czas na dopracowanie wszystkiego, więc spóźniłeś się ze swoją sugestią ))

Dzięki za odpowiedź. Moim celem była tylko pomoc, wskazówki na podstawie mojego doświadczenia. Ja akurat bardziej preferuję programowanie na Amidze, w taki sposób, który jednak nie żyłuje mocno CPU, bo jest wiele możliwości odciążenia. Pozdrawiam!

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2025 14:16:38 przez Hexmage960
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem