[#91] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@newguru, post #89

zapomniałem dodać Atari XL/XE - 14.
[#92] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@strim, post #90

problem w tym, że nie ma chętnego do poskładania tego. Jaki jest wtedy sens dłubania grafiki... godzinami, dniami, miesiącami... można jedynie później wrzucić do galerii z opisem: patrzcie, tak to mogło wyglądać.
[#93] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@newguru, post #89

Jak dla mnie: podstawowa A1200 2MB Chip. Bez jakiś tam cudów na kiju.

Fajnie jednak by było jakby gra korzystała chociaż z dodatkowego RAMu. Poza tym w 2012 roku A1200 z 8MB FAST czy 030 to nie jest jakiś święty graal. A co widac po aukcjach ludzie chętnie inwestuą w swój sprzęt.

Mam nadzieję ze nie skończy sie tylko na gadaniu jakie wymagania powinna mieć gra na Amigę classic.

B.T.W. Czy przypadkiem Another World nie zostal stworzony przez jedną osobę??
[#94] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@tom256, post #93

A pewnie że może korzystać - dodatkowe efekty graficzne, czy też wzbogacony dźwięk (np. Hired Guns - loading extra sound). Jednak podstawowym minimum na którym gra powinna odpalić to podstawowa A1200.
[#95] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@newguru, post #89

ilosc nie zawsze przechodzi w jakosc :)
[#96] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@Koyot1222, post #77

jak nie bedzie chetnych w styczniu z lepszym amigowym CV :), to moge podjac sie zlozenia tego na A500/OCS/68000/0.5MB, grafika jest dosc przyjmna.

czy tam sa jakies animowane macki ?

grafiki wymagaja drobnych poprawek, tak naprawde mozesz malowac w wiekszej liczbie kolorow, tylko trzeba uzgodnic w ktorych miejscach, cooperem mozna zmieniac palety w lini pionowej np: gore mozesz namalowac w 32 (64 w EHB) innych kolorach niz dol ponizej lini wody....

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2012 02:50:53 przez gx
[#97] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #96

Wysle Ci cala grafike na maila jak chcesz, to tylko kilka kilobajtow. Obajrzysz i ocenisz co da sie z tym zrobic. Co do macek to tak, sa animowane, animacja w dol i w bok, w przypadku problemow mozna to bedzie przerobic tak jak chcesz.
Co do "palet cyclingu" to normalnie sie rosplywam, od poczatku chcielismy miec ten efekt, ale technicznie nie udalo sie Robertowi tego przeskoczyc, kod umarl na mackach. Zwyczajnie technicznie nie moglismy tego przeskoczyc. Moze jak obejrzysz grafe to bedziesz wiedziec jak przerobic to co jest zeby dalo sie tego uzyc.
Grafike moge pociac jak sobie bedziesz zyczyl.
[#98] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@strim, post #90

Dzieki :) OK Fajnie by bylo gdyby jednak byl CD projektu, z tego co widze jest realna szansa. No ale zobaczymy, jeszcze co da sie z ta wysmarowana grafa przezemne zorobic :/

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2012 09:41:53 przez Koyot1222
[#99] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@tom256, post #93

"B.T.W. Czy przypadkiem Another World nie zostal stworzony przez jedną osobę??"

Zasadniczo tak, ale nie często trafiają się tak utalentowane osoby jak Eric Chahi. Muzykę i efekty dzwiękowe dodał drugi.
[#100] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@Koyot1222, post #97

OK, moj email jest chyba widoczny w moim profilu.

Zabawa z paletami jest ulatwiona o tyle, ze gra zbudowana jest na jednej planszy. Poza zmiana palety poczynajac od lini wody, mozna tez pojsc dalej i porobic takie copperowe belki (gradienty w pionie na wybranym kolorze z palety od linii a do b), moja propozycja dt. nieba, tafli wody oraz tego niebieskiego miejsce zaraz obok glowy osmiornicy, z tym, ze kolory masztu, bokow etc. nie powinny uzywac tego koloru z palety. I trzeba pamietac, ze tu RGB ma 4 bity na kazda skladowa :)

Oczywiscie do uzytku potrzebne beda tylko grafiki IFF ILBM :), ale teraz mozesz przyslac mi w formacie jakim chcesz, byle nie stratnym.

Co do elementow ruchomych to musialbym sie zorientowac, czy da sie to poupychac w sprzetowe duszki, troche ulatwiloby to animowanie, bez podwojnego bufora i naduzywania blittera etc...
[#101] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #100

Na razie wszystko jest w jednym kawalku ale jak bedzie trzeba to sie to potnie. Np, moglbym wyczyscic niebo z chmurek ktore mozna by bylo dac na odzielnych plywajacych duszkach. Ale to na razie w sferze marzen. Tlo za osmiornica moge wyciac i tak poukladac kolory aby mozna bylo przesuwac palete, postaram sie dopasowac.
Grafike dostaniesz w indeksowanym png, moge to wrzucac potem do iff. Paleta bedzie stala, kolor alfy jest mysle dobrze oznaczony i na poczatku palety. Nie jest to jednak problem zeby palete poprzestawiac wg kolejnosci jak ci bedzie potrzebne.
[#102] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #100

Trzymam kciuki za ukończenie tego projektu i w razie co służę pomocą w miarę możliwości czasowych. I jak rozumiem gx będziesz klepał w asm.
[#103] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@asman, post #102

Jak to ma byc z tymi wszystkimi bajerami, to programowanie systemowe w C odpada jak i rowniez klepanie w AMOSie, no chyba, ze kolega gx jest cudotworca

Moim zdaniem taki "nurek" z gotowa grafika, to dla sprawnego kodera wyzwanie, na gora 3 miesiace.
A jak bedzie... to juz czas pokaze.
[#104] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@asman, post #102

tak, 100% asm na 68000, po rejestrach itd.., co nie znaczy, ze nie znam C/C++ itd... Dzieki, jakby co, bede pytal kolegi :). Postaram sie zeby gralo na golej A500/0.5MB z dowolnym Kick.
[#105] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@selur, post #103

hehe, mozesz liczyc od 1 lutego :), bo wtedy wezme sie za to na dobre. Jak skoncze przed 3 miesiacem tzn. jestem sprawnym koderem , pozyjemy, zobaczymy.
[#106] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #104

"100% asm na 68000" pokłony

Jakbys jeszcze za jakis czas, napisal jakiegos tutoriala dla poczatkujacych, to masz szanse zostac nawet idolem PPA OK
[#107] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@selur, post #106

idolem juz jestem

co do tutoriala hmm. nie wiem czy bede bawil sie w komentowanie przy kodzie :), a co dopiero tutorial, no dobra, zobaczymy jak bedzie, jak bedzie skonczone :)
[#108] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@newguru, post #1

Widzę w temacie spore skupienie na kwestiach technicznych i małe od strony gry jako całości (game design). Czy celem jest zrobienie jakiejkolwiek gry czy ciekawej gry?

Nie mam problemu z tym że ktoś może produkować coś jako sztuka dla sztuki, test umiejętności czy łamanie barier (vide Doom na Spectrum). Odnoszę jednak wrażenie że tutaj motywacją jest numerek w statystyce.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2012 04:14:26 przez faguss

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2012 04:17:05 przez faguss
[#109] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@faguss, post #108

Motywacja jest zrobienie choc malego kroku, a ze podreperuje to troche statystyke to dodatkowy plus :)
[#110] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@Koyot1222, post #109

Ja podejdę do tematu inaczej... najpierw chcę przygotować procedury z których składać będę projekt wówczas będę miał pewność że dam radę stworzyć coś jako całość a jeśli najdzie mnie potrzeba dodania czegoś, rozwinięcia podstawowej wersji wysile bardziej mózgownicę lub poszukam pomocy z zewnątrz miałem już w przeszłości kilka projektów ale żaden nie został ukończony zabrakło czasu miałem 14-15 lat kod i grafikę, animacje tworzyłem sam natomiast muzykę zapożyczałem od scenowców oczywiście nie miałem w planach korzystać z ich produkcji w celach komercyjnych czy nawet freeware poprostu czegoś mi brakowało a sam nie miałem zapału ani umiejętności robienia modułów w protrackerze całość wyłożyła się wraz z moim dyskiem 270 MB potem nadszedł czas Command & Conquer, studiów i PC

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2012 09:49:54 przez miro_78
[#111] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@miro_78, post #110

podejscie do tematu dobre, dobre dla firm, gdzie nad gierka pracuje duzo osob.., wtedy tworzy sie cala baze odpowiednich procedur/narzedzi o maksymalnie szerokim wachlarzu mozliwosci z ktorych wiele moze nie byc nigdy w pelni wykorzystane.., natomiast w takich "domowych" projektach to ten czas lepiej poswiecic na napisanie tych konkretnie procedur jakich potrzeba - beda optymalne i wykorzystane na 100%. Procedurki graficzne, audio, joy, key, systemowe, formaty... to naleza akurat tutaj do najprostszych i nie powinny nastreczac wiekszych problemow koderowi - ja akurat koduje bezposrednio na hardware A500, co wielu potepia, a mi to wisi :)... Najtrudniejsze sa procedury konkretnie zwiazane z sama rozgrywka - grywalnosc, a tych uprzednio nie stworzysz, mozna co prawda stworzyc do tego tylko celu bardzo uniwersalne narzedzie, super bajer... :), ale to moze zajac duuuuuzo wiecej czasu niz zakodowanie tego dokladnie pod gierke, jedna, druga czy nawet trzecia... :)
[#112] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #104

@gx: brawa za odwagę ;)
Trzymam kciuki, byłoby szkoda gdyby taka fajna gierka umarła na becie...
[#113] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #111

gx, czy będziesz wstanie sam "obsłużyć" (czas, chęci, umiejętności) coś takiego jak Cannon Fodder? oczywiście po zakończeniu nurka. Masz jeszcze jakiś support w postaci innego programisty? Bo jeśli wyrazisz chęć podjęcia się tego, to jutro odpalam tablet
[#114] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #111

No to trzymam kciuki za pomyślne ukończenie projektu OK
[#115] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@newguru, post #113

Ciagle nie zdajesz sobie sprawy z ogromu pracy jaka musial by wykonac 1989.Ja np.robie teraz dla zabawy od miesiąca w UDK remake pewnej dobrze znanej gry z zx spectrum. Całość zajmie mi pewnie jeszcze ze 2 miesiące. Gra jest dosc prosta a ja mam gotowy engine który znam od lat.Mowie to ,żeby nie bylo ,ze tylko zniechęcam,życzę powodzenia,ale zobaczysz ze nawet ten legendarny już Nurek nie bedzie mial latwo;)
[#116] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@newguru, post #113

nie wybiegam tak daleko w przyszlosc, najpierw poczekajcie na Nurka, ktory juz raz utonal ;), no mysle, ze tym razem wyplynie na wierzch :). Wy jestescie moim wsparciem tzn. jak bede mial jakies pytania na forum.. :). I nie mialbym z tego zadnej frajdy gdybym nie kodzil tego sam, takze wsparcia innego programisty nie mam i nie oczekuje, akurat Nurek to zadanie dla jednego kodera, bez przesadyzmu. Co do Cannon Fodder, to moim zdaniem gra jest trudna do zrobienia, bo trudno zrobic cos rownie doskonalego :), sam uwielbiam Cannona i grywalnosc w tej gierce wynosi dla mnie 100%. Na razie nie mowie nie, nie mowie tak, teraz jest Nurek.
[#117] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@gx, post #116

[#118] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@tom256, post #117

bylo juz o tym calkiem niedawno... Dla mnie najbardziej niesamowite w tej grze jest to, ze napisala ja dziewczyna, niestety jak na AGA to graficznie nie powala
[#119] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@tom256, post #117

Patrzylem na to co jest technicznie zrobione juz wczesniej. Paralaks jest i to nawet roznorodny, animowane przeszkadzajki i sporo kolorow, przedewszystkim plynny i szybki skrol. Prubwalem sie skontaktowac przez witryne zeby wypytac jak gre zrobili i czy by mi nie udostepnili kodu. Sam bym sobie poprubowal popoprawiac to co jest. Ale przez strone nie idzie ani zostawic wiadomosci ani skontaktowac sie z kims od nich. Wiec pomysl upadl.

Druga sprawa, zauwazylem ze na ich stronie sporo jest marudnych wpisow... Niezla podzieka za wklad pracy...

Moim zdaniem gra spoko, posiada wszystko co powinna miec amigowa platformowka, ale gdyby grafika byla by bardziej "profesjonalna" to gra mogla by wywolac niezle poruszenie, wg mnie nawet porownywalne nawet do BabylonBrothers czy jakos tak.
[#120] Re: nowe produkcje? nowy projekt?

@Koyot1222, post #119

Mr Beanbag - ta gra nie jest źle wykonana jednak jak dla mnie podstawowy problem to muzyka i stworki jakoś mi nie podchodzą. Grafika wykonana jest poprawnie także skrolling jest płynny więc ogólnie myślę że silnik tej platformówki jest poprawny. Nic nie stoi na przeszkodzie aby tylko ulepszać, ulepszać i jeszcze raz ulepszać.
Pierwsze moje wrażenie - podobieństwo do Marvin Marvelous



Ostatnia aktualizacja: 08.01.2012 20:14:21 przez miro_78
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem