@Hextreme,
post #42
Witam,
W Robbo jest jeden niesamowity trick ( chociaż są też babole - typu każdy monster (nietoperz, stworek, ... ) sprawdza czy nie ma wokół niego bohatera - ale ten się nie myli co nic nie robi ). Chodzi o oznaczenie elementu ( klocka, tile'a ), który został już przetworzony. Nie jest tajemnicą, że silnik gry zwyczajnie w świecie przetwarza całą planszę. Problemy się pojawiają gdy przykładowo dany element ma być pchany w prawo bądź w dół. Dlatego najstarszy bit elementu jest używany jako zaznaczenie, że ten został już gdzieś wcześniej przetworzony. Gdy silnik natknie się na owy element to zdejmuje flagę przetworzenia i idzie dalej. I co najważniejsze ta technika ma znaczenie przy teleporcie i nie tylko.
Co do plansz to możesz stworzyć sam edytując odpowiedni plik ( jakimś hex editorem bo niektóre wartości są poniżej 0x20 ) bądź tez użyć plansz z wersji z Atari8 bit. W grze jest remapowanie plansz z oryginalnego Robbo na wewnętrzny format.
Pozdrawiam