#2
Właśnie myślałem o konfigu typu A1200 z 68030 i np 8MB ram. Taki konfig jest dość popularny, Amig 1200 jest sporo i można kupić w rozsądnych pieniądzach turbo, jeżeli ktoś nie dysponuje.
Na A500 z 1MB też dałoby się zrobić sensowną grę, która działałaby na wyższych konfiguracjach, ale problem jest z dostaniem nowych sprawnych dyskietek, w przypadku A1200 nawet jak nie będzie CD-ROM to można zainstalować grę na HD przez PCMCIA.
Tower defense chyba dałoby radę zrobić najszybciej.
#3
No właśnie, trzeba ją stworzyć, a to nie jest zadanie trywialne. Poziom skomplikowania zagadnienia jest dużo wyższy niż w przypadku platform 8-bit, gdyż Amiga ma większe możliwości, przez co wymagania w stosunku do gry są wyższe. Patrząc na rozwój wątku, optymistycznie w Polsce może poszło by do 100szt. gry. 100x50pln daję 5000pln. Teraz pytanie ile wykonanie takiej gry będzie kosztowało? Jestem optymistą więc zakładając że się nigdzie indziej się nie pracując i poświęcając 8h dziennie tylko na Research&Development jakieś dwa lata (estymując przy wykorzystaniu historii innych starych produkcji - tylko jeszcze trzeba pamiętać, że osoby piszące w tamtch czasach to byli prawdziwi kozacy, a tutaj nie koniecznie musi być tak kolorowo). A teraz pytanie, ile potrzebujesz pieniędzy, żeby prze wegetować przez 2 lata? Jak dla mnie wychodzi 36000pln, 18000 rocznie (rata za mieszkanie + żeby coś czasem zjeść, jak ktoś mieszka z rodzicami to na te dwa lata, może 5000pln mu styknie

). Więc nie ma co czekać na wydanie gry na klasyka, przy założeniu że się za nią nie zapłaci. I tak każdy kto porwie się na takie coś zakłada, że robi to bardziej jako hobby, żeby pokazać że da radę. Ale trzeba mieć motor do tego, inaczej to nie ma sensu i lepiej napisać program do obsługi sklepu i zgarnąć za to pieniądze, a nie brnąć w naukę i programowanie na stary sprzęt. Takie są realia :-/
#4
Na razie nie dysponuję ani jednym człowiekiem

Może jeden samobójca się znajdzie -ja. Ale to jest odległe, każdy przy zdrowych zmysłach powie, że to strzał w stopę, ale nie wykluczone, że zacznę patrzeć jak co można by zacząć robić. Może ten wątek zachęci jeszcze kogoś innego do zrobienia własnego projektu. Na forum jest kilka osób, które mają większe doświadczenie i zdolności ode mnie.
Troszkę doświadczenia w dziedzinie oprogramowania już mam i wiem, że większość projektów programistycznych nawet za pieniądze kończy się fiaskiem, lub sporo przekracza się ramy czasowe i finansowe. W stosunku do gry na Amigę, prawdopodobieństwo niepowodzenia jest jeszcze większe i zdaję sobie z tego sprawę.
#5
Z lepszą to będzie problem. Celująca w środek przedziału jakości, to już bardziej

Puszka Pandory takie wydanie WOW, podoba mi się. Pierwsza polska gra zasługuje na takie wydanie. Grę tego typu chyba było by najszybciej stworzyć, ale jednak większość osób by się nie zdecydowało.
Kolony 2106 wygląda na fajną gierce ekonomiczną. Zawsze lubiłem strategie i gry tego typu, poziom skomplikowania wyższy, ale do zrobienia
#6
Z CD32 fakt, możliwość płyty CD są wielkie i do gier to fajna platforma. Ale niestety użytkowników niewielu, nawet sporo A1200 nie posiada CD i to może być problem.
Właśnie z tym biznesem to tak jak przy odpowiedzi na #3. Ale kto wie, może za parę lat to się zmieni
#7
Mi też się marzy coś w stylu Fallout 2, ale to jest po za zasięgiem chwilowo. Taką grę tworzy cały sztab ludzi, już mieli podwaliny, a i tak budżet wyniósł milion zielonych na koniec lat '90.
#8
Jak tam jest zbyt, to na Ami może powoli też się wytworzy.
#9
Zawsze był deficyt programistów na Ami w Polsce, teraz to już w ogóle. Jak wymyślę sposób, żeby zarobić na życie w pracy zajmującej np. 3 dni w tygodniu to może będzie jeden, który musi sporo sobie przypomnieć i 100x więcej jeszcze się nauczyć
#10
Może ktoś inny poda jakieś przykłady. Ja znam tylko jeden który pamiętam - Flash Back. Jeden gość + muzyk, zajeło mu to dwa lata, ale nad algorytmami i narzędziami pracował już wcześniej.
Muszę uciekać, później jeszcze tutaj zajrzę.
Pozdrawiam