[#61] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@asman, post #60

I to bylo warte czekania 7 lat na nowy chipset graficzny? Daj spokój...
[#62] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #59

Zawęzisz grono odbiorców jesli gra nie będzie ładna graficznie. Lepiej żebyś w nią grał bo gra jest fajna i ladna a nie dlatego, że jest na amigę. Przy jakości gier w byleflashu trudno się bedzie wybić z czymś pod A500. Jak dla mnie docelowym targetem powinna być a1200 z fastem. Jesli gra powstanie lub będzie na ukonczeniu to probować ciachać ją do poziomu a500. Nigdy odwrotnie bo wyjdzie jak z pinbalfantasies albo z grami co tylko tlo zmienili na agowe :)

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 21:16:56 przez michal_zukowski
[#63] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@michal_zukowski, post #62

No coz, A1200 na niewiele wiecej pozwalala - mozna bylo podmienic tla na 256 kolorow i dodac troche klatek animiacji, i tyle. Nawet muzy be ingerencji procka, nie mozna bylo polepszyc.

Ech panowie, wy naprawde myslicie, ze mozemy zajarac kogos spoza naszego srodowiska, amigowa gra? NIE MA TAKIEJ OPCJI. Tak samo funkcjonuja nowe giery na C-64 - doceni je tylko ten, kto zna ograniczenia platformy. Byle telefon ZAMIATA A1200, sciganie sie z nowymi technologiami nie ma sensu.
Gra ma byc od amigowcow, dla amigowcow, zeby mozna bylo odpalic NOWY stuff, i tyle. Szerszej publiki nie zainteresujemy.

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 21:36:21 przez marianoamigo
[#64] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@WojT_GL, post #36

A a500 z 1mb kosztuje 100zl i mozna smialo ja kupic - za drugie 100 kupujesz NOWĄ grę z nowym pomysłem i jeśli będzie zrealizowana tak jak stare dobre amigowe gry to spędzisz przy niej wiele godzin
Odnośnie tego co napisałeś. Jeżeli jest tak jak piszesz, że gołą A500 można kupić za 100 złotych,
to wpadł mi do głowy absurdalnie genialny pomysł na zwiększenie ilości sprzedanych kopii.
Nie "będzie" to łatwe, ale wykonalne, poza tym sam pomysł jest unikatowy na skalę światową (tak myślę),
co za tym idzie media mogły by podchwycić temat i "bezwiednie" pomóc w promocji.
Ahh nie napisałem najważniejszego...
Można by sprzedawać grę do której GRATIS!!! (ehh ten wspaniały marketing) dokładany byłby komputer
Amiga 500 - całość za dwie stówki ;) .

PS. Ja w miarę możliwości mógłbym zrobić jakąś grafikę czy animację, pomysłów mi nie brakuje (co widać
wyżej) - brak mi "tylko" zachęty i nie mam na myśli finansowej, poza tym samemu ciężko jest coś dociągnąć do końca.

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 21:38:57 przez Radek_Cz
[#65] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Radek_Cz, post #64

Wlasnie skladam swoja piersza A500 z trzech egemplarzy, pracuje nad podaza, ha ha ha :D Piszcie giere!
[#66] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@odo, post #21

Ciekawe co porabia Fabio Bizetti, coś tam miał amigowego na koncie ? I chyba nawet w pojedynkę robił te gry ?

A kojarzę, ten od "Virtual karting I/II" całkiem udana pozycja (sensowne wymagania i całkiem niezły feeling jazdy), oczywiście jakościowym szczytem na amigowym poletku jest "Virtual GP" - SZACUN ok, racja

No i wspomniany XTR- super miodność, szczególnie w kilka osób!

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 21:57:51 przez BULI

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 22:07:45 przez BULI
[#67] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #47

Prostą w miarę grą (z ciekawą fizyką) jest Angry Birds - czy coś takiego jest do zrealizowania ? (skoro WORMS jest) - wersja na A500 naprawdę by ucieszyła wielu
[#68] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@michal_zukowski, post #58

wybralbym bym napalm, ale na golej A1200 to chyba sie nawet nie odpali, co?
[#69] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

No - chyba co użytkownik, to nowa opinia. :)

Melduje się kolejny zwolennik A500 1Mb.

No ja to w stronę 50 zł raczej. Za wersję dyskietkową , ale plus image do A500 (HxC) plus gotowa wersja WHDload dla mojej A1200. ;)
Aha - i od razu z jakimś kodem na nieśmiertelność, hahaha. :) Poważnie. ;)

No i dla mnie to tylko platformówki. Oraz - wbrew wszystkim ;) - jakieś doomy/wolfy 3D.
Ciekawa sprawa, ale w DeathMask lub Cytadelę potrafię zagrywać się godzinami na A500, a tych nowych gier 3D pecetowych nawet nie ruszam. Na PC tylko starocie - najlepiej Blake Stone, ew. Doom i max to Quake. Z resztą ostatnio Dooma przechodziłem na A1200 z wielką przyjemnością. :)

Pozdrrrrrr.
Y
[#70] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@odo, post #33

Nie zgodzę się z trzecim punktem. A500 1MB lub A1200 bez fastu ? No przepraszam, ale mamy 2012, a nie 1994 rok

1. Załóżmy że posiadacze neoamig będą chcieli popykać pod UAE bez JITa.
2. Oczywiste że więcej jest użytkowników A1200 ogólnie, niż z jakimś konkretnym prockiem. A większy rynek, większy zwrot kasy.
[#71] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

na Ami się nic nie dzieje bo w procesie planowania podejmowane są głupie decyzje a dokładnie chodzi mi o typ gry gdzie większość przypadków to ewidentnie albo karkołomne projekty albo zwyczajnie nudne nie dające żadnych możliwości stworzenia fajnej gry

imho trzeba celować w platformówkę/shooter i optymalizować fun a nie jakieś technikalia. Zrobić porównanie gier z NESa i SNESa bo tutaj jest najlepiej widoczna różnica dlaczego więcej możliwości != lepiej i to NES miał więcej fajnych gier (więcej crapu też) które niekoniecznie są specjalnie wymagające z technicznego punktu widzenia jakby je przyłożyć do Amigi np. taka Contra: no co tam takiego jest? płynny scroll w bok, wykrywanie kolizji, sterowanie postacią i kilku upośledzonych wrogów (zeskakujących z klifu) a fun jest świetny. I na taką grę to bym kasę wydał spokojnie. Developing takiego czegoś jest dużo mniej skomplikowany niż wielu nawet zdawało by się prostszych jedno planszowych gier. W zasadzie prostszy typ gier to "space shooter" a co ciekawe nawet takiego nikt nie zrobi

nawet po tym temacie widać że ludzie chcą niewiadomo czego
i dlatego nie dostaną nic

ps. jak widzę teksty typu "robię grę RPG" albo "robię grę RTS" to nie wiem czy się śmiać z głupoty osoby co to pisze czy płakać nad tą osobą i kolejnym niedoszłym projektem... nie...

ps2. to samo dyskusja na temat tego czy ma być na gołą A500/1200 czy z fastem i akceleratorami i ilością kolorów: odrazu widać o co chodzi: przerost formy nad treścią

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 23:25:00 przez XoR
[#72] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Radek_Cz, post #64

O tym samym pomyslalem nawet ;) tylko raczej nie moglbys tak zrobic bo nie wiem czy to prawnie nie podpada ;) ale gdyby sie tak dalo to bylby magnes ;) mozna by to nawet sprzedawac z WLOZONA DYSKIETKA DO STACJI ;) Podlaczasz i grasz!
[#73] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@WojT_GL, post #72

albo inaczej - giera z doczepionym emulatorem uae, odpalana na wielu platformach. Giera i promocja amigi klasycznej w jednym.
[#74] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

Ja skupiłbym się na prostej grze logicznej, ostatnio znalazłem fajne klocki, niby już wszystko było a jednak coś nowego:
http://subsoap.com/games/faerie-alchemy/html5/
Przy takim projekcie programiści mogliby nieco mniej napracować niż nad platformówką czy RPGiem, zobaczyć czy jest zainteresowanie projektem i poznać nieco lepiej programowanie na Amidze. Grafiki nie ma dużo, można zrobić kilka modków i dodać możliwość włączania swoich. Pozostaje kodowanie.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2012 02:33:48 przez Mir3k
[#75] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

ile osób z tego portalu jest w stanie zapłacić 50-100pln za grę wydaną w profesjonalny sposób (pudło, dyskietka, płyta CD, instrukcja)


proponuje zrobic ankiete z odpowiednimi pytaniami, bo az jestem ciekaw, ile osob moze kupic

---
Moim zdaniem to nie ma co porownywac Amigi do C64/Atari XL-XE itp. Na Amidze nie ma jednej scisle okreslonej na zawsze konfiguracji, bowiem kazdy top model Amigi byl fabrycznie wyposazony w b.duze mozliwosc rozbudowy (w koncu komputer sluzyl rowniez profesjonalistom), z ktorych to mozliwosci wiekszosc tutaj zgromadzonych dzisiaj juz korzysta, dodajac nawet do A500, bo o A1200 nie wspomne, procesor/pamiec o czesto wiekszych mozliwosciach niz fabr. tandem procek/pamiec + ukl. spec., w tym sensie Amiga bardziej przypomina PCx86/Maka niz roznej masci 8bitowce, konsole itp. bedace konstrukcjami nie tylko bardziej prymitywnymi, ale przede wszystkim zamknietymi.

Pisanie dzisiaj gry na fabryczna konfiguracje stanowczo odradzam... Nie odradzam na np: A500/600, choc przy zalozeniu, ze wiekszosc posiada zazwyczaj wielokrotnie lepszy procesor niz 68000/7Mhz oraz wieksza pamiec... to sporo zmienia w samym podejsciu, w porownaniu do konca lat 80 i poczatku 90, dwudziestego wieku.
[#76] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #54

Dokladnie, platforma powinna byc A500. Sam mialem a 1200+040, ale jakiegos niesamowitego wrostu jakosci gier 2D nie odnotowalem - po prostu AGA to niewypal. Daje wiecej kolorow bez specjalnego przyspieszenia - wiekszosc gier to lores 256 kolor.


AGA może nie była rewelacją, ale OCS/ECS była jeszcze gorszą "rewelacją" i szczerze mówiąc, to kości w Amidze od początku powinny posiadać takie możliwości jak AGA. Dzięki nim gry 2D wyglądały tak jak powinny wyglądać od początku na Amidze.

Przyspieszenie? A co tam miały kości graficzne przyspieszać? To nie 3D. Ja bym jednak wykorzystał możliwości AGA. Wszak to klasyk, Amiga i nie zgodzę się, że nie było widać różnicy a trickami OCS/ECS można było to samo uzyskać tak prosto.

Skoro CD jest takie drogie, to faktycznie instalacja z dyskietek z fajnymi naklejkami ;) wystarczy.

Może i gry we flashu są ładne, ale my rozmawiamy o Amidze. Mam nadzieję, że nikomu nie przeszło tu przez myśl, że taka gra miała by zachęcić kogoś do kupna Amigi i konkurowania z grami flashowymi :] To by była gra dla nas, dla naszego środowiska, nie oszukujmy się. Mogła by mieć jakiś swojski, polski i konkretnie Amigowy klimat, dużo humoru itd.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2012 07:30:46 przez Duracel
[#77] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Duracel, post #76

AGA może nie była rewelacją, ale OCS/ECS była jeszcze gorszą "rewelacją" i szczerze mówiąc, to kości w Amidze od początku powinny posiadać takie możliwości jak AGA. Dzięki nim gry 2D wyglądały tak jak powinny wyglądać od początku na Amidze.


Ba, wiadomo

[quote]Przyspieszenie? A co tam miały kości graficzne przyspieszać? To nie 3D.


Szybszy uklad, wiecej danych moze przeslac. I masz piekna platformowke w pelnym, hiresowym PALu w milionach kolorow. AGA dostawala sraczki powyzej lowresowych rozdzielczosci.

Ja bym jednak wykorzystał możliwości AGA. Wszak to klasyk, Amiga i nie zgodzę się, że nie było widać różnicy a trickami OCS/ECS można było to samo uzyskać tak prosto.


Kiedy chodzi o szeroki odbiór. Gry AGA nie byly milowym krokiem w porownaniu z OCS. Po prostu.
Daj OCS/ECS 2 MB ramu i roznica sie jeszcze bardziej zatrze.
[#78] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Duracel, post #76

Jest wiele gier na OCS co wyglądają świetnie ;) I na pierwszy, a nawet drugi rzut oka jak by były na AGA ;) No i trzeba było podpowiedzieć w latach 80-tych, by wpakowali kość, która wyświetli na raz 256 kolorów :D A nie teraz marudzisz, jak baba podczas porodu ;)
[#79] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #77

Kiedy chodzi o szeroki odbiór. Gry AGA nie byly milowym krokiem w porownaniu z OCS. Po prostu.
Daj OCS/ECS 2 MB ramu i roznica sie jeszcze bardziej zatrze.


Ok. może i patrzę trochę poprzez pryzmat swojej konfiguracji, ale przecież to nie lata 90. Każdego kto bawi się w retro-amigowanie i kto posiada A500/600 stać na kupno A1200. Dlaczego zatem nie wykorzystać tego co mamy. Do poprawienia wydajności można użyć karty turbo w A1200. Niech to będzie np. Platformówka 2D korzystająca z AGA i 030/50.

Tak czy siak chciałbym zobaczyć jakiś tytuł pokroju Cannon Fodder, Super Stardust, Worms, Alien Breed TA, Banshee, Project-X itp.

...a może jakiś dopieszczony Settlers :)

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2012 10:21:04 przez Duracel
[#80] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Duracel, post #79

Jeszcze raz poproszę o info, bo chyba przeoczyłem. Kto ma stworzyć tę grę ?
[#81] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@odo, post #80

Jeszcze raz poproszę o info, bo chyba przeoczyłem. Kto ma stworzyć tę grę ?


Nie przeoczyłeś Twórcy gry nie ma, ale koledzy wyżej lubią akademickie spory :D
[#82] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@odo, post #80

Kto ma stworzyć tę grę ?

Mysle, ze zrobi to Swiety Mikolaj w 2020. Takze lada moment powinna sie ukazac
[#83] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@selur, post #82

A ja stawiam na Selura OK

...kiedyś stawiałem na Tolka Banana :)

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2012 10:55:24 przez Duracel
[#84] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@odo, post #80

Jeszcze raz poproszę o info, bo chyba przeoczyłem. Kto ma stworzyć tę grę ?

wydaje mi się że założyciel wątku chciał tym zarobić na chleb - więc chyba to miał być on
[#85] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #77

Daj OCS/ECS 2 MB ramu i roznica sie jeszcze bardziej zatrze.


a daj 030/40Mhz/FastRAM, a nawet 020/28Mhz/FastRAM i okazuje sie, ze OCS/ECS robia za bufor ramki ala VGA w lowres i mocno uproszczonego GUSa (do 4x8bit kanalow - 2L/2R..), jeszcze moze copper do czegos przydac sie tu moze (np: przelaczanie palet od zadanej linii (to tak jeszcze nie obciaza pamieci), ale wlasciwie tylko w niskiej rozdzialce (256 linii) jest precyzyjny...), duszki kompletnie nic juz nie daja, blitter w wolnym CHIP'RAM to waskie gardlo calej zabawy, nawet dla kolorowej platformowki w 6 bitplanach lowres, a chcialoby sie tego hiresa jeszcze liznac :).
[#86] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #56

AGA oprócz większej ilości kolorów wprowadza większą rozdzielczość bitową palety - warto o tym pamiętać...
[#87] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@XoR, post #71

//cytat
nawet po tym temacie widać że ludzie chcą niewiadomo czego
i dlatego nie dostaną nic


ps. jak widzę teksty typu "robię grę RPG" albo "robię grę RTS" to nie wiem czy się śmiać z głupoty osoby co to pisze czy płakać nad tą osobą i kolejnym niedoszłym projektem...

ps2. to samo dyskusja na temat tego czy ma być na gołą A500/1200 czy z fastem i akceleratorami i ilością kolorów: odrazu widać o co chodzi: przerost formy nad treścią

//cytat end

Piwo dla XoR'a. Trafiles w sedno.
Szkoda ze Twoj glos przepadnie w gaszczu...

Swietny watek. Udziela odpowiedzi na pewna grupe pytan ktore czasami paletaja mi sie po czaszce :)

Milego dyskutowania.
Pozdro.
[#88] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

chętnie bym kupił postapokaliptyczną grę w stylu FallOut, ewentualnie Lost Patrol, tyle że w klimatach "The Walking Dead".


Ostatnia aktualizacja: 26.10.2012 14:58:03 przez charliefrown
[#89] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@666, post #84

Może nie zarobić na chleb, ale uzmysłowić realia, koszt stworzenia takiej produkcji i to ile z takiego przedsięwzięcia można otrzymać z powrotem (dlaczego takie gry nie powstają). Nosiłem się z założeniem tego wątku od dawna. Troszkę żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej, bo miałem sporo czasu do wykorzystania i można by było pogrzebać, zrobić mały proof of concept. Teraz będzie u mnie słabo z czasem więc nawet jakiś rutynek nie zdążę napisać. Chyba że coś się zmieni i jak coś będę miał, to dam znać.
[#90] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #89

Właściwie to gra już powstała, to już jest gra - pisanie sobie postów :) Gra tekstowa, przeglądarkowa :) Tylko szkoda, że przy pomocy floppa jej nie uruchomię, ale kto wie ;) Ciekawe kto wygra i do jakiego levela dojdzie ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem