[#91] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

Gra nie powstanie - nie ma jej kto napisać :)
[#92] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #20

No właśnie, trzeba ją stworzyć, a to nie jest zadanie trywialne. Poziom skomplikowania zagadnienia jest dużo wyższy niż w przypadku platform 8-bit, gdyż Amiga ma większe możliwości, przez co wymagania w stosunku do gry są wyższe. Patrząc na rozwój wątku, optymistycznie w Polsce może poszło by do 100szt. gry. 100x50pln daję 5000pln. Teraz pytanie ile wykonanie takiej gry będzie kosztowało? Jestem optymistą więc zakładając że się nigdzie indziej się nie pracując i poświęcając 8h dziennie tylko na Research&Development jakieś dwa lata (estymując przy wykorzystaniu historii innych starych produkcji - tylko jeszcze trzeba pamiętać, że osoby piszące w tamtch czasach to byli prawdziwi kozacy, a tutaj nie koniecznie musi być tak kolorowo). A teraz pytanie, ile potrzebujesz pieniędzy, żeby prze wegetować przez 2 lata? Jak dla mnie wychodzi 36000pln, 18000 rocznie (rata za mieszkanie + żeby coś czasem zjeść, jak ktoś mieszka z rodzicami to na te dwa lata, może 5000pln mu styknie :thumbsup. Więc nie ma co czekać na wydanie gry na klasyka, przy założeniu że się za nią nie zapłaci. I tak każdy kto porwie się na takie coś zakłada, że robi to bardziej jako hobby, żeby pokazać że da radę. Ale trzeba mieć motor do tego, inaczej to nie ma sensu i lepiej napisać program do obsługi sklepu i zgarnąć za to pieniądze, a nie brnąć w naukę i programowanie na stary sprzęt. Takie są realia :-/


Tu masz pewne szacunki.
http://thegamebakers.com/money-and-the-app-store-a-few-figures-that-might-help-an-indie-developer.html

Wprawdzie to trochę inny obszar i wiele informacji nie ma zastosowania do Amigi, można też użyć jakiegoś dzielnika /2, /3, /4 dla kosztów ale daje to jakieś tam rozeznanie ile kosztuje stworzenie gry i że jest to poza zasięgiem finansowym tego środowiska, więc szacunki kosztowe dla produkcji nie mają zbytnio sensu. Owszem, może jakaś gratyfikacja dla autorów, w postaci zysków ze sprzedaży to sympatyczna drobnostka ale będzie się mieć nijak do nakładów. A więc gra musiałaby być zrobiona przez hobbystów, którzy lubią to robić i sami się garną do robienia gier, a robienie gry na Amigę to byłaby dodatkowa motywacja. Takich nie zauważyłem. Przydałby się jakiś pomysł na grę, bo chyba kolejny Mario nie przejdzie.

Jest też inna możliwość. Powiedzmy sobie szczerze - w taką grę i tak nikt grać nie będzie. Zrzućmy się na samo pudełko i projekt okładki, które sprzeda się jako niezwykle kolekcjonerską grę. Każdy zrzuci po stówce, a pudełko postawi sobie na półce, bez otwierania. I będziemy zadowoleni, że na Amigę coś wyszło, a atarowcy nie będą wiedzieli o co chodzi i będą robili takie .
[#93] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@grg, post #92

"Powiedzmy sobie szczerze - w taką grę i tak nikt grać nie będzie"

Jak sie pisze po lebkach, byle by byla np. dla szybkiej kasy, albo na jakies amiga game kompo (ten bezsensowny turniej organizowany przez Cammy) w 2 miesiace to nic dziwnego, ze w taka maszkare nikt nie chce grac.
Do gry trzeba czasu i ambicji. Jak sie ktos do tego przylozy, to gra bedzie grywalna i z pewnoscia ktos po nia siegnie.
[#94] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@selur, post #93

Żeby myśleć o nowym projekcie gry trzeba sobie uświadomić, na ile stać polskich fachowców od software. Trzeba sobie przypomnieć czasy L.K. Avalon i TimSoft. Dla przykładu genialne pomysły na grę np. Saper firmy L.K. Avalon potrafiły przyciągnąć kupujących. Ma tu ktoś genialny pomysł na grę? Bo przecież od tego trzeba zacząć... Pomysł na grę to podstawa, potem należy zrobić grafikę, silnik, muzykę i po napisaniu pełnego programu myśleć o rozbudowie o edytor plansz.
[#95] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #94

Może warto by zrobić remake albo sequel? Z uwzględnieniem wszelkich poprawek. Może jest coś niedokończonego, co warto by pociągnąć dalej i dostępne są źródła? Tak sobie głośno myślę ...
[#96] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@mccnex, post #95

RGCD organizuje już drugą edycję konkursu na c64 http://www.rgcd.co.uk/2012/04/c64-16kb-cartridge-game-development.html . Ok można mówić, że to nie ten stopień skomplikowania, ale jednak większość z tych gierek jest mega grywalna (vide Fairy Well z zeszłego roku - wystarczyłoby podłożyć amigową grafikę ...) .

Co do portów - to jest to też dobra droga - np SQRZX . Ja tam bym widział Super Tuxa na Ami. Bo wo obecny Sdl-owy port nie da się pograc na 060. Skoro nikomu nie chce się robić gry od zera, to może w ten sposób.... Oczywiście chodzi mi to o rzetelne przeportowanie, a nie żenujące kompilacje pod SDL które jakiś Australijczyk bodajże wypuszcza dziesiątkami na aminecie. Napisałem nawet mu maila, dlaczego nie zrobi normalnego portu bez SDL, odpisał że mu się nie chce bo on robi pod Amithlona i UAE. Bez sensu.
[#97] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #94

Ma tu ktoś genialny pomysł na grę? Bo przecież od tego trzeba zacząć

Jeżeli może to być gra platformowa to możemy zacząć od przeróbki The Great Giana Sisters. Coś w tym stylu co na szybko stworzyłem i co najważniejsze na A500 pójdzie. :)

Jeżeli może to być gra logiczna to mam fajny pomysł na taką grę, nawet grafika została już dawno temu wykonana. Tylko nie mogę znaleźć osoby, która by napisała kod do gry. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to podam więcej szczegółów. Mógłbym nawet się dorzucić finansowo.

Mnie zastanawia jak to jest możliwe, że tylu fanów retro tu siedzi na portalu i nie możemy razem niczego stworzyć. Kogo to jest wina? przecież nie Tuska.

Ps. Robert najlepiej wyślij mi plik o który Ciebie prosiłem na maila to zrobię nowego Glooma ;)
[#98] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Leon, post #97

Mógłbym nawet się dorzucić finansowo.


to ile dajesz ? ;)

Mam inny pomysl. Skoro wszystkim lezy to tak bardzo na sercu proponuje powolac wirtualny fundusz :). Kazdy chetny niech wplaci na razie wirtualna kase, powiedzmy 100, mniej lub wiecej, jak moze, oczywiscie w kazdej chwili powinien miec mozliwosc zmiany kwoty, tylko na wyzsza!:). Kiedy juz na tym wirtualnym funduszu bedzie lezec wirtualna kasa zaproponujmy potencjalnym tworcom taki deal. Ta kasa jest wirtualna, ale moze stac sie realna, jezeli wykonacie fajna gre.

Proponuje przy tym dwie konfiguracje klasyczne.

1. A500/600 1-2MB tylko 68000/7Mhz tylko OCS lub ECS
2. A1200 z 8MB Fast, procesor min. 030/50Mhz (na tym powinna byc juz grywalna), HDD

Wybor czy gra bedzie OS czy noOS, zalezy od tworcow.

Co dalej. Dalej to glosowanie. Glosowanie kosztuje tzn. zamiane kasy wirtualnej na realna, jezeli w gloswoaniu co miesiac, powiedzmy wiecej niz 2/3 uzna gre za fajna (wybierze TAK) i w ogole..., wtedy pozostali beda rowniez zobowiazani umowa rejestracyjna do zamiany kasy wirtualnej na realna. Oczywiscie kazdy kto nie uzna zgloszonej gry za fajna (wybierze NIE) bedzie zobowiazany do udzielenia dokladnego uzasadnienia lub wskazowek tworcom.

Pierwszy ktory zbierze owe 2/3 glosow wyzeruje fundusz i zgarnie wszystko :). Oczywiscie fundusz bedzie dalej dzialal, tylko zeby podjac kolejny glos wlasciciel konta musi uzupelnic swoje konto tzn. miec wiecej niz 0, choc najlepiej wiecej niz 10 wirtualnych zlotych...

Kwestia wagi glosow tez powinna byc podjeta. Inaczej powinismy wazyc glos osoby ktora ma na koncie 10 wirtualnej kasy, a inaczej osoby ktora ma 200 wirtualnej kasy.

Itd.. to tylko koncepcja, trzeba byloby to wszystko doprecyzowac i zrealizowac odpowiednie zaplecze, noi do walki pomysł

ps. zdaje sobie sprawe, ze to kosztow pewnie nie pokryje, ale bedzie jakas motywacja itd..
[#99] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@gx, post #98

Nie rozumiem tylko jednego, dlaczego ograniczać się do klasyka? Przecież jeśli gra będzie systemowa to porta
na AOSa i MOSa to chyba nie byłoby jakieś czary-mary wielkie(?). Oczywiście bez żadnych dodatkowych
nakładów pracy - grafika, muzyka zostają takie same.

Po drugie jeśli ma to być projekt amatorski, to czy potrzebne są fundusze żeby zacząć?
Dzisiaj ludzie są przyzwyczajenie że bez dudtków ani rusz. Przecież gdy powastawały gry na klasyka
w garażach i innych komórkach nikt nie zbierał najpierw kasy tylko robił grę/demo i potem szukał
wydawcy/funduszy - więc skąd to się bierze?

Zacznijmy coś najpierw a potem zastanawiajmy się czy i za ile to sprzedać.
[#100] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@mccnex, post #95

Proszę jest tekst pod linkiem

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2012 12:23:32 przez PrzemasIII
[#101] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@gx, post #98

to ile dajesz ?
Jeszcze projektu na oczy nie widziałeś a już o kasę pytasz hahaha.
Do sprzedaży ziemnioków na targu idealnie pasujesz. :)
[#102] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Leon, post #101

Panowie litosci!
Pomysly coraz glupsze macie a droga do nowej gry coraz dluzsza ;)
[#103] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200
[#104] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Radek_Cz, post #99

Nie rozumiem tylko jednego, dlaczego ograniczać się do klasyka? Przecież jeśli gra będzie systemowa to porta
na AOSa i MOSa to chyba nie byłoby jakieś czary-mary wielkie(?)


ano dlatego, ze tak stoi w tytule tematu tego watku i klasyk dzisiaj nadaje sie juz tylko do retro grania. w przypadku aos4 czy mos nie ma co sie ograniczac tylko do gier :)
[#105] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@selur, post #102

lepsze glupsze pomysly niz zadne ;)
[#106] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@gx, post #105

A ja Wam powiem tak:

- Są tu jacyś naprawdę chętni do zrobienia gry na Amigę? Proszę pisać, kto i o jakiej specjalizacji: programista (w czym?), grafik 2d/3d (cholernie potrzebny!) oraz muzyk... Zapraszam!

***

Jest parę konkretnych tematów do ogarnięcia, ale na pewno nie będzie to tutaj roztrząsane, z ... hmmm... wiadomych przyczyn. Potrzeba zebrać ekipę i wziąć się do roboty, ot co...

I jeszcze moje dwa słowa co do platformy sprzętowej: nie ma się co tutaj rozwodzić, albo standardowa A500 albo standardowa A1200. To wszystko. Wtedy jest realna szansa sprzedać taką grę za kilka/naście PLN szerszemu gronu użytkowników Amigi. Tak jak to się robi w świecie 8-bitowego Atari... OK
[#107] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@mccnex, post #106

Popieram, bardzo mądrze i rozsądnie powiedziane! OK

Ci z platform Atari i C64 nie widzą żadnych przeciwności - po prostu mają chęci i działają, nie zrzucają winy na nic dookoła siebie ;)

Ja jestem Programistą C/Asembler na rehabilitacji :)

Mogę dopomóc przy pisaniu na Amidze, bo sporo się dowiedziałem rozpracowując gry oraz nawet na PPA przez te lata, gdy walczyłem z szybką i płynną animacją na Amidze 1200.

Muszę to powiedzieć: ciągle się uczę, uczę i jeszcze raz uczę, idzie mi to powoli bo jestem w gruncie rzeczy sam. Samouki nie mają w życiu lekko

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2012 19:33:40 przez Minniat
[#108] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #107

Minął czas edycji więc dopowiem: to musi być zespół, który darzy Amigę sentymentem, nie jacyś Morphos-owcy, czy AmigaOS-cztery-owcy, którzy mają Amigę za kupę złomu lub przeszłość, która nie wróci. Ja nie tracę nadziei, że coś się jeszcze uda na Amigę wydać.

Ja mam siłę przebicia jednej osoby (nie rozdwoję się), coś tam grywalnego wydawałem, działało to, nie wieszało się, nawet osoba ukończyła Nurka (Frywolny Marian), fakt jeszcze to były przymiarki do prawdziwych programów, ale z wersji na wersję nabierało to coraz dojrzalszych kształtów.

Ja tu gadu gadu, a moje programy nadal stoją w polu ;) Czy ktokolwiek z Was coś tam przygotowuje na swoich Amigach w zaciszu domowym? Ja próbuje coś tam sklecić z różnym skutkiem, zrobiłem paręnaście kiepskich dżingli, trochę słabiutkiej grafiki i nieco niespójnego kodu na przykład. Zatem tak to wygląda u mnie, a u kogoś z Was?
[#109] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #108

Ja "umiem" tyle co w kursie C w PPA-magu, moze byc? ;)

XoR i Sachy maja racje, ale ja bym nie byl az tak krytyczny, ludzie ktorzy tu sie wypowiadaja raczej nie maja pojecia jak wyglada praca nad gra stad taka a nie inna dyskusja.

Natomiast pomysl na bounty wydaje mi sie sensowna opcja, tylko jak pogodzic rozne gusta?

ps. "Ps. Robert najlepiej wyślij mi plik o który Ciebie prosiłem na maila to zrobię nowego Glooma"

Mozna wiedziec o co chodzi? Nowy Gloom? Biore w ciemno!
[#110] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@mccnex, post #106

Fajnie że dzisiaj zajrzałem na PPA i wpadł mi w oko ten post.
Wcześniej już podobny założyłem, ale jak się okazało chętnych programistów (i nie tylko) brak:

LINK <-----

W razie czego jako grafik, w miarę swoich możliwości czasowych... piszę się. Ale sam nie podołam.
Myślę że dodatkowych grafików się znajdzie, muzyk też już jest.
[#111] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@mccnex, post #106

grafik 2d/3d (cholernie potrzebny!)

ano... na takim przykładowo Atari 8bit jest tak że grafik nie jest potrzebny. Programista wrzuci losowo kilka &quot;pikseli&quot; (tj. wielkich kwadratów tudzież prostokątów w zależności od trybu graficznego), doda jakiś gradient i ma już grafę na poziomie

a na ami trzeba grafika i to zdolnego

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2012 00:05:06 przez XoR
[#112] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@forge, post #109

Ja &quot;umiem&quot; tyle co w kursie C w PPA-magu, moze byc?

Spoko, to już bardzo dużo. Przyznam, że jeszcze nie przeczytałem wszystkich części kursu (ale mam wszystkie dotychczasowe numery PPA). Pamiętaj o wyposażenie się w kompilator języka C, dobry edytor tekstu oraz w materiały deweloperskie.

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2012 00:13:19 przez Minniat
[#113] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #112

Minniat, priva dostałeś :))) Odpisz! :D
[#114] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@mccnex, post #113

Przeczytałem list, napisałeś w nim, żeby dalej temat ciągnąć na priva, a ja uznałem, żeby poczekać aż jeszcze choć paru fachowców zgłosi się w tym wątku na Forum. Dlatego jeszcze nie odpisałem. :)
[#115] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #114

Drogi Robercie czy mógłbyś jak znajdziesz chwilkę czasu odpisać mi na maile, które do Ciebie wysłałem:
14, 18, 26 września oraz 10, 24 października lub chociaż na komentarze 18, 21, 23 z tematu
"Konkurs na mapę do gier" na portalu eXec.? Dzięki

Odnośnie tworzenia gry mogę pomóc trochę przy rysowaniu oraz testowaniu.
[#116] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Leon, post #115

Proszę, nie załatwiaj prywatnych spraw tutaj. Odpiszę Ci na te listy, jak tylko znajdę czas by przenieść te archiwa z Gloomem na Amigę. I, jeśli ktoś nie odpowiada, nie zasypuj go kolejnymi, dosyć długimi listami, bo to nie zwiększa szansy na szybką odpowiedź. Stanąłeś przed wieloma problemami w związku z edytorem do gry Gloom, ja dosyć dawno z niego korzystałem i nie jestem w stanie ci na wszystko odpowiedzieć, bo po prostu nie znam odpowiedzi... Jeśli się dowiem to Ci pomogę.

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2012 15:45:41 przez Minniat
[#117] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #116

"Odpiszę Ci na te listy, jak tylko znajdę czas by przenieść te archiwa z Gloomem na Amigę."
14 września napisałeś na eXecu (komentarz #24), że: "Przekopiowałem już Twoje archiwum na CDRW, gotowe do odpalenia na Amidze." Dlatego przy okazji tutaj Ciebie zapytałem. Dobra poczekam najważniejsze, że moje maile doszły pod właściwy adres. Najbardziej zależy mi na pliku Newbaddies.lha bo już na necie nie jest dostępny (a pisałem o niego do wielu osób mieszkających za granicą).
[#118] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Leon, post #117

Ja nie mam pliku Newbaddies.lha, gdzie o nim przeczytałeś? Czy chcesz zmienić obrazy przeciwników na swoje? Ja tego dokonałem dość dawno temu i nie potrzebowałem żadnego dodatkowego pliku, nie wykluczone jednak, że grzebałem w plikach za pomocą edytora hexadecymalnego "Hex" i rozpracowywałem samodzielnie.
[#119] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #118

Tak, chcę stworzyć nowe postacie. Plik Newbaddies.lha zawierał poradnik jak tworzyć postacie do gry i był do pobrania na tej stronie. Tutaj zaś można pobrać parę obrazków z gry Gloom. Po rozpakowaniu archiwum Gloompic.lha do RAM'u i wpisaniu w Shell'u:

Pokaże się obrazek gloomdude.iff a za pomocą myszki możemy zaznaczyć poszczególne klatki.

Niezależnie co zaznaczę to podczas gry stworzona nowa postać za pomocą makeanim w tym przypadku Marine wyświetlana będzie błędnie. Każda klatka z animacji pojawia się w innym miejscu na ekranie dodatkowo co drugą wyświetlaną klatkę znika postać.

Niewiem jak dokładnie wpisać całe polecenie w Shell'u. Wiem, że powinienem wpisać nie tylko "makeanim ram:gloomdude.iff ram:marine" ale również dopisać [handle {1, 2}] ale nie wiem jak. Próbowałem wpisywać na wiele sposobów ale efekt końcowy cały czas jest taki sam.
[#120] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Leon, post #119

Jednym z najbardziej realistycznych scenariuszy zrobienia czegokolwiek (oprocz portowania) jest dokonczenie jakiejs niedokonczonej gry. Znacie moze jakies konkretne tytuly? Z udostepnionym kodem, grafika, muza? Chodzi mi o klasyczna konfiguracje (A500/gola A1200) i wylacznie sensowne projekty (a nie oslawione kolko i krzyzyk, itp.).

Ewentualnie udostepniony jako Public Domain (czyli podlegajacy dowolnej modyfikacji) kod/binaria jakiegos znanego hiciora z najlepszych lat...

Aha, no i czysty asembler, a nie AMOS, BlitzBasic, C, E...

Sypnijcie linkami.

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2012 18:19:31 przez sachy
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem