[#31] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@RadoslawF, post #27

Dyskusja troche teoretyczna (bo niema rzeczonego produktu sprzedazy - gierki), ale dosc ciekawa. Wypowiem sie zarowno jako koder amigowy (wiec znajacy realia produkcji kodu, jak i grafiki/muzyki) jak i zawodowy informatol.

1. Gre mozna napisac z powodow sentymentalnych, hobbystycznych jak i zarobkowych. Te ostatnie to mit - nie da sie na tym zarobic, ani wyzyc z tego, chocby w czesci. Za to milo, jesli jakakolwiek forma gratyfikacji nastapi. Kosztow nie zwroci nawet gra za 300zl. Gre pisze sie conajmniej pol roku (mowa o amigowskiej), full-time i to przy scislej wspolpracy grafika, muzyka/dzwiekowca (efekty!) oraz najlepiej scenarzysty/testera (to zespol minimum i najlepiej by byl z tej samej okolicy, by mogl spotykac sie przynajmniej raz w tygodniu). Pol roku to rekorodowa predkosc na powiedzmy niezaduza gre. Rok wyglada nadal optymistycznie ale realnie i nadal mowimy o grze dosc typowej, bez odkrywczych/skomplikowanych technik graficznych. 1.5roku - to juz niezle, o ile zespolowi wystarczy zapalu...

2. Dogonic standardy zlotych lat Amigi? Psygnosis? Bullfrog? Team 17? Marzenie... Tam siedzieli profesjonalisci ktorzy zjedli zeby na produkcjach 8bit. Mieli gotowe algorytmy, narzedzia, doswiadczenie w pisaniu gier. Wysmienici graficy. Dzis mozna liczyc wylacznie na pasjonatow, hobbystow - czyli amatorow...

3. Zakladajac ze ktos jednak sie wezmie i zacznie pisac gre. Jak myslicie - ilu ludzi ma 1200 z 040+karta gfx? I ilu z nich kupi taka gre (realna cena 30-40zl)? Jesli juz cos robic, to najlepiej docelowo na A500 z 1MB, ew. rowniez w wersji A1200 (no fast) z polepszona grafika - ale wersja A500 musi byc, z powodu kilka(nascie/dziesiat) wiekszej liczby odbiorcow. A pisac oczywiscie mozna na A1200+060+Fast (development machine)...

Poza tym nawet dzis gra zostala by szybko zlamana i puszczona w obieg :) Crackerzy nie spia a wrecz sie nudza i nostalgicznie przegladaja googla :)

4. Jak juz robic - koniecznie z pudelkiem, bo kupia to wylacznie kolekcjonerzy lub ludzie zakochani w Amidze a tacy chca miec "real thing".

5. Gry 3D? Moim zdaniem to one dolozyly sie do smierci amigi. Na AMi byly koszmarnie brzydkie. Ludzie woleli PC. Amiga powinna zachecac grywalnoscia i oryginalnoscia (CF, Lemmingi,...). Powielanie schematow w gorszy sposob tylko zeby bylo - bez sensu... Powinien byc najpierw naprawde dobry/grywalny pomysl. Potem swietna grafika. Potem kod, ktory nie popsuje wrazenia z 2ch poprzednich. A potem duuuuzo czasu, pracy, zapalo i odpornosci na krytyke z netu...

Podsumowanie: najwieksze szanse powodzenia ma podejscie w wersji BOUNTY - zrzuta na projekt, albo na etapy. Jak zespol pokaze co ma, dalsza transza. Jesli zainteresowanie male/jakosc nedzna, to zakonczenie projektu.

Inne podejscie - port z innych platform/systemow i tez bounty. Przyklad: Giana's Return czy SQRXZ.
Z drugiej strony - trzymam kciuki za kazda inicjatywe, byle sensowna a nie oparta na slomianym zapale, bo zwykle powstaja tony tekstu na roznych forach zamiast kilku linii kodu.

No i polecam pisanie malych progow/gierek. Tworzy sie baza kodu, zdobywa sie doswiadcznie - to najlepsza droga, by kiedys zrobic cos powazniejszego i to z sukcesem.

pozdro.


Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 16:39:13 przez sachy
[#32] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@sachy, post #31

Nie zgodze sie tylko co do 1)go punktu :) Oczywiscie jesli ma to byc gra na retro sprzet to tak, ale jesli to ma byc gra w ogole - to jest wiele firm ktore zyja z ich pisania w celach zarobkowych (patrz iDreams np.).

Natomiast najlatwiej maja tworcy niezaawansowanych gier mobilnych, gdzie gra kosztuje malo (np. 1 euro) - oni majac baze silnikow, grafik i kodu - moga gre napisac w kilka/nascie dni i dzieki temu sprzedac kilka tysiecy sztuk i juz swoje zarobic :P


Reszta - jak najbardziej podpisuje sie dwoma rekami :)
[#33] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@sachy, post #31

Nie zgodzę się z trzecim punktem. A500 1MB lub A1200 bez fastu ? No przepraszam, ale mamy 2012, a nie 1994 rok
[#34] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@sachy, post #31

Podsumowanie: najwieksze szanse powodzenia ma podejscie w wersji BOUNTY - zrzuta na projekt, albo na etapy. Jak zespol pokaze co ma, dalsza transza. Jesli zainteresowanie male/jakosc nedzna, to zakonczenie projektu.


Też tak sądzę. Na duży komercyjny ami - game projekt nie ma dziś żadnych szans. Z drugiej strony takie 100% amatorskie klepanie (jakie widzimy choćby na ppa), bez ładu i składu, gdzie potencjalni twórcy oczekują całowania po tyłkach przez sam fakt, że coś zaczęli - jest również bez sensu. Zostaje coś pośrodku: BOUNTY. Zawsze to jakieś większe zobligowanie do sfinalizowania pracy, większa odpowiedzialność, a i parę groszy na butelkę whisky miło zmotywuje.
[#35] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@sachy, post #31

Że wyżyć się nie da to ja wiedziałem wcześniej Chodziło mi w tym wątku, żeby jak najbardziej realnie sprawdzić zapotrzebowanie na gry w naszym światku. Na kickstartera za wcześnie. Chodzi o to, żeby każdy użytkownik z naszego portalu zgodnie z prawdą wypełnił ankietę. Da nam to odpowiedz, czy nie ma gier, bo brak nam fachowców i pomysłów, czy po prostu nie ma zapotrzebowania. Ja chętnie bym pograł w jakiś fajny tytuł i jestem w stanie zapłacić te 50-100pln za taką grę, ale ciekawi mnie ile jeszcze osób takich się znajdzie (choć stworzyć taką grę chciałbym bardzo, może się kiedyś uda, ale jestem realistą i najpierw trzeba zarobić na życie, później na realizację marzeń).

Słomiany zapał to zabójca wszelkich projektów, nie tylko na Amidze, nie tylko w informatyce.
Ja z chęcią coś był stworzył na przyjaciółkę z sentymentu, choć nagroda na koniec w formie finansowej byłaby miła, pozwoliłaby kontynuować dalszą pracę.
[#36] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@odo, post #33

Skoro mamy 2012 to nie powinnismy tworzyc na Amige a na PC/PS itp.

Przy realizacji na A500 mamy wieksza liczbe odbiorcow - nie chodzi tutaj przeciez o stworzenie FPP w 3d czy 4d wyciaskajacego mase mocy z poczciwej 060 - ile osiagniesz? 10fps w 200px na 200px???

Chodzi o to ze taka a500 jest teraz w wielu domach a a1200 z doaplka w niewielu - krag odbiorcow sie zaweza.
I nie chodzi tutaj o cene (choc ta tez jest wazna) a raczej o dostepnosc - no bo co z tego, ze moglbym wydac 500-600 zl na karte 040 (na 060 juz wiecej) - jak jej nie mozna kupic nigdzie? A a500 z 1mb kosztuje 100zl i mozna smialo ja kupic - za drugie 100 kupujesz NOWĄ grę z nowym pomysłem i jeśli będzie zrealizowana tak jak stare dobre amigowe gry to spędzisz przy niej wiele godzin wspólnie z synem/żoną/czy kim tam jeszcze.

Czyli za 200 zł można mieć furę zabawy - zdecydowanie więcej niż przy nie jednej grze na PS3/Xbox - która kosztuje 200-300 zł.

Oczywiście gra musi być dobra!
[#37] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #35

Z propozycją ankiety pisz na adres redakcji portalu, wyniki mogą być ciekawe.


Pozdrawiam
[#38] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@WojT_GL, post #36

To że po domach, strychach czy garażach jest więcej A500 od A1200 nie oznacza że ich właściciele z nich korzystają i będą mieli ochotę kupić na nią nową grę.

Blizzard 1240 poszedł wczoraj na allegro za 1275zł a 600zł to chcą handlarze za dobre 030, jeśli ta gra nie musi być FPP i wystarczy wbudowany w A1200 blitter to sugerował bym aby grze wystarczała A1200 z fastem.

Może w ankiecie dołożyć pytanie czy gra ma być na AGA czy wystarczy OCS/ECS.


Pozdrawiam
[#39] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@RadoslawF, post #37

Wysłane, przed chwilką, dobra wskazówka OK
A1200 i ACA1230 jest dostępna bez większych problemów, tylko trzeba sporo więcej za nią zapłacić. Na początek gra na A500 1MB miałby większy sens, choć 256 kolorów i więcej mocy obliczeniowej mnie osobiście strasznie kusi.
Ja kończę swoje hipotetyczne wywody, jestem ciekawy jak wyjdzie ankieta Dziękuję za wypowiedzi, mam nadzieję że kilka fajnych pomysłów się tutaj pojawi.
[#40] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@slawekwozniak, post #26

ale ja podalem calosciowy koszt, ktory moglbym zaplacic za taką grę :)
[#41] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@odo, post #25

Nie zgadzam się. 3D było i jest naturalną drogą rozwoju gier i bardzo dobrze się stało, że na przekór niedowiarkom i wbrew technicznym problemom (bitplany, brak trybu chunky), Amiga dorobiła się paru ciekawych tytułów.


Ale tytuł wątku mówi o grze na klasyczną Amigę. Bądźmy szczerzy, nie ma sensu dzisiaj robić czegoś na Amigę, co nigdy nie było jej najlepszą stroną nawet z najszybszymi kartami turbo. Tutaj już nie ma potrzeby udowadniać PeCeciarzom że się da, bo to już zostało udowodnione. Chodzi o stworzenie czegoś co da przyjemność i radość w najlepszym, amigowym wydaniu. Najlepsze w wydaniu na Amigę były gry 2D.
[#42] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #20

Na razie nie dysponuję ani jednym człowiekiem Może jeden samobójca się znajdzie -ja. Ale to jest odległe, każdy przy zdrowych zmysłach powie, że to strzał w stopę, ale nie wykluczone, że zacznę patrzeć jak co można by zacząć robić. Może ten wątek zachęci jeszcze kogoś innego do zrobienia własnego projektu. Na forum jest kilka osób, które mają większe doświadczenie i zdolności ode mnie.
Troszkę doświadczenia w dziedzinie oprogramowania już mam i wiem, że większość projektów programistycznych nawet za pieniądze kończy się fiaskiem, lub sporo przekracza się ramy czasowe i finansowe. W stosunku do gry na Amigę, prawdopodobieństwo niepowodzenia jest jeszcze większe i zdaję sobie z tego sprawę.

Jesteś sam? Jakie masz kwalifikacje (nie chodzi mi o papierki ukończenia szkół, tylko zwykła specjalizacja na scenie komputerowej - czy jesteś koderem, grafikiem, czy muzykiem)?

Ja od wielu lat pichcę sobie projekty na kartce, mam sporo pomysłów na gry, na przykład "Konflikt", troszkę zrealizowanych projektów jak klon "Robbo", "Dwarves in the Iceland", "Arctic Hunter" - te projekty są ukończone (a przynajmniej osiągnęły pewien poziom dojrzałości), troszkę dziwnych/nieprzemyślanych jak "Arcymag", do tego dochodzi w zasadzie gra ukończona czyli "Nurek". Pracę z grafikiem pamiętam jako dosyć udaną pod względem komunikacji, ale tworzenie gry z obcą osobą nie należy do zadań prostych, najlepiej jak zatrudnisz dobrze znanego kolegę bądź nawet przyjaciela.

Widzę, że wątek rozrósł się i zawiera ciekawe opinie ludzi. Powiem Ci jedno - masz moje pieniążki (100 zł) oraz mogę zaoferować fachową pomoc z dziedziny programowania na Amidze (bo mam wiele książek i sporo się nauczyłem, również zadając pytania na PPA).

Gra klasy tych ze stajni Sensible Software, Team 17? Stąpajmy po ziemi, tak jak Flops pisze, nie dysponuje on firmą, bądź studiem. Ja widziałbym nawet jakąś fajną grę Shareware, nawet gdyby rejestracja wynosiła 100 zł. Coś w y k o n a l n e g o, niewykonalne zadania to tylko Tom Cruise i próba dorównania komercyjnym grom. Choć zdarzały się wyjątki, np. gra Foundation.

Jedno chciałbym wyjaśnić - jeśli miałbym stać się częścią zespołu to tylko jako drugi, pomocniczy programista (ew. główny, ale z pomocą) i bez roli rzecznika, bo z Public Relations (i w ogóle Human Relations) u mnie krucho.
[#43] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Duracel, post #41

Nie zgadzam się, pelne 3D oczywiscie odpada i nie da rady ale zauważ popularność i zajebistość Xtreme Racing. Wystarczy slaba 040 i mozna grać w fajną grę na pelnym ekranie. Zobacz sobie ile jest fajnych gierek na Snesa na mode 7. Kazdą taką grę Ami spokojnie pociągnie.
[#44] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@michal_zukowski, post #43

Marzy mi się gra rodzaju nieukończonej "Scions of the Forgotten World".

Z 3D fajnie gdyby powstała gra rodzaju również nieukończonego "Enforcera".

To są jedne z ostatnich projektów amigowych, które z jakichś nieznanych przyczyn zostały zawieszone.

Gdyby skontaktować się z autorami i spytać co stanęło na przeszkodzie?

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 18:36:41 przez Minniat
[#45] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #42

Gra klasy tych ze stajni Sensible Software, Team 17? Stąpajmy po ziemi, tak jak Flops pisze, nie dysponuje on firmą, bądź studiem. Ja widziałbym nawet jakąś fajną grę Shareware, nawet gdyby rejestracja wynosiła 100 zł. Coś w y k o n a l n e g o, niewykonalne zadania to tylko Tom Cruise i próba dorównania komercyjnym grom. Choć zdarzały się wyjątki, np. gra Foundation.


Ale dlaczego? Przecież nowej gry nie trzeba w pełni robić na Amidze od podstaw. Nawet tytuły na Atari i C64 z tego ci się orientuje są przygotowywane na PC co bardzo ułatwia sprawę.

Nie wiem, może jestem w błędzie więc niech mnie ktoś uświadomi... czy dzisiaj, gdzie technika i wiedza na temat Amigi i twórczości na niej nie poszła tak do przodu, że nie trzeba mieć całego studia, a wystarczy kilka osób aby zrobić coś pokroju ówczesnych produkcji Team 17 czy Sensible Software? Nawet sama muzyka może być jak pisało kilka osób wcześniej przygotowana w jakimś programie nieuzależnionym od Amigi i nagrana na CD. W samej grze wykonywanej przez Amigę potrzebne by były już tylko efekty specjalne.

Patrząc na osiągnięcia Sceny i stwierdzając, że robi się dzisiaj to co kiedyś nie przeszło by przez myśl, sądzę, że i gry o starym profilu byłoby łatwiej zrobić. Oczywiście pod warunkiem zebrania odpowiedniego zespołu... no ale o tym, to ja mogę jedynie popisać :)
[#46] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@michal_zukowski, post #2

2) docelowo 030 i fast, oraz podwersja ktora dziala systemowo

Dobrze, że godzisz się, że gra typu "arcade" na klasyka musi być pisana pod goły sprzęt z wykorzystaniem przerwań, chipsetu, albo/i w asemblerze. Bo takie są niezaprzeczalne fakty. Próby tworzenia gier na system AmigaOS nie da w większej ilości przypadków prędkości 50 FPSów.
[#47] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Duracel, post #45

Powiem tak: niech wreszcie zostanie założony gdzieś blog z jednym projektem gry na AMIGĘ klasyczną, i niech osoba koordynująca zespół wpisuje tam najlepiej co kilka dni nowe wpisy z postępów w pracach. Tylko WTEDY będzie można o projekcie porozmawiać.
[#48] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

Mysle ze dobrą platformą do stworzenia gier bylaby A500 z 2 MB ramu/HD i gola A1200 z HD. Giery w EHB naprawde moglyby dobrze wygladac. Zlikwodowalo by to ograniczenia, przez ktore co wieksze gry wygladaly w wersji amigowej biednie. Z teksturowanych gier 3D mozna zrezygnowac - poza grafika, ktora kiedys oszamila, wiele nie wnosza. A 3D z amigii to jednak padaka, nawet 10 lat temu.

Podsumowujac: bijatyki, platformowy, logiczne, przygodowki, RPG - mozna szalec. warto sledzic nowe gry pod flasha - 100% miodnosci, przyjemna grafika, ZERO 3D! (no moze czasami:)).

P.S: Ciekawy wywiad z gostkiem z thaliony - troche tehnikali z gry Lionheart, ktora graficznie miazdzy - wyglada na aga:)

http://www.retrogamer.it/interviste/intervista_ad_erik_simon2.htm
[#49] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #48

Nie każdy ma aż tyle RAMu w A500
[#50] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@Minniat, post #47

Heh.... zeby bylo o czym pisac trzeba miec najpierw miec projekt :) Zatem zeby powstal BLOG (?) musi byc o czym i musi byc zespol ludzi ktory go bedzie prowadzil....
[#51] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@parallax, post #49

Eee, juz za czasow A500 pojawialy sie gry wymagajace wiecej ramu, inaczej nie dawaly pleni grafki/dzwiekow - mortal kombat, hired guns... 1MB zabija to wspaniala maszynke. No dobra - kompromis - 1MB czipu na plycie + 0,5 slow/fast pod klapka. Ale nie wiedze problemu, rozszezenia sa,
np: 2 MB chipu
http://www.vesalia.de/e_megi.htm
W A500+/A600 jest to jeszcze prosciej osiagalne. A1200 ma w pakiecie.
Mozna takze dostac rozszerzenie krawwedziowe z fastem do A500.

Takze obstaje przy swoim - 2MB ramu + HD/CD/Flash (do wyboru). O wiele elastyczniejsza platforma do amigowania, mozna by podniesc jakos gier.
[#52] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #51

O ile a A5oo to 1MB jest nieodzowny (ale i tez kazdy praktycznie je ma, albo tanio zdobedzie), to juz przy 2MB chip w A1200 jest praktycznie wszystko co trzeba. Pamiec Fast do gier, nie jest jakos bardzo potrzebna (no chyba ze mowa o 3D). Jasne ze z fastem mozna pewne rzeczy wykonac szybciej, ale ma to zastosowanie glownie w demach/uzytkach. Do gier mozna Fast uzyc jako RAM-dysk, moze tez wykorzystac wektorowka, ale jesli gra jest glownie graficzna (2D) i pojdzie na A5oo z 1MB, to tymbardziej na golej A1200. A te legendarne tytuly chodza na A5oo z 1MB.

Wydanie gry na CD - tez drastcznie zaweza krag odbiorcow. Moze ludzie na PPA maja CDki wbudowane czy inne, ale pewnie 80% ludzi pozostalo przy klasycznych konfigach. Za to w sumie bylbym bardziej za wykorzystaniem systemu plikow niz track'ami (choc whdload i po sprawie), bo jednak ew. mozliwosc wykorzystania HD/CF jest kuszaca z wiadomych powodow a i development jest prostszy.

Co do kodu, koder nie bedzie chcial pisac 2 dedykowanych wersji kodu, ale w sumie nie tak wielkim wysilkiem mozna miec gre OCS/ECS oraz AGA (z wzbogacona grafika/dzwiekiem). Taki dodatkowy wysilek jest do zaakceptowania, choc tez niekonieczny. Przyklady: Shadow of the Beast, Agony, LionHeart - da sie, Copper to naprawde rewelacyjny uklad, gdy sie wie jak go uzywac.

Uzytkownikow A5oo 1MB + A1200 moze byc spora grupa. Tacy ludzie, a przynajmniej jakis procent, moga byc grupa docelowa takiego projektu i ja tylko w tej grupie widze jakichkolwiek nabywcow - sentymentalnych hobbystow, ktorzy kupia sobie taka gre by przedluzyc zycie Amidze i wspomoc tworcow. Rozbudowanych konfigow oczywiscie tez jest troche, ale niewspolmiernie mniej. O ile mozna w ogole mowic o "oplacalnosci" w typowym tego slowa znaczniu to dla rozbudowanych konfigow ma to racje bytu tylko przy jakis uzytkach/lib'ach, itp. Co do gier, dla mnie wpadaja w kategorie takich samych odbiorcow jak ci o standardowych konfigach. Jasne, ze jak sie ma 040, to chcialoby sie by cos to wykorzystywalo ale zycie jest brutalne...

No a juz osobna sprawa jest (nawet w przypadku bounty) jak ustalic jakiego typu gra jest warta pracy nad nia i zrzuty. Zaloze sie ze (jak to u nas w kraju) dojscie do porozumienia i konkretow zajmie wiecej czasu niz samo pisanie kodu :) Tak samo dogadanie sie w zespole... W grach koszmarna ilosc roboty ma grafik. To nie demko ze machnie sie pare obrazkow. Tu potrzebne sa animacje praktycznie wszystkich elementow, ruchome tla, menu, intro, outro...


Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 20:33:42 przez sachy
[#53] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@flops, post #1

Jest parę porównań do 8 bit. Jako że zdarza mi się coś popełnić na Atari zabiorę głos: produkcja na 8 bit dobrej gry na światowym poziomie, po godzinach, to mimimum kilka miesięcy - zazwyczaj ponad rok pracy (3 i więcej osób). I to przy dobrych narzędziach na PC (crosscompilatory, edytory graficzne itp). Produkcja takiej gry na 16/32 bit na światowym poziomie zajmie na pewno znacznie dłużej. Takie jest moje zdanie. Retro domowe produkcje na 8 bit to czasowo inna półka i nie porównywałbym małego Atari, c64 i ZX do Amigi w tym przypadku. Jeżeli ktoś profesjonalnie do tego podejdzie i wyłoży kasę to inna bajka - dosłownie, bo to nierealne.
[#54] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@sachy, post #52

Dokladnie, platforma powinna byc A500. Sam mialem a 1200+040, ale jakiegos niesamowitego wrostu jakosci gier 2D nie odnotowalem - po prostu AGA to niewypal. Daje wiecej kolorow bez specjalnego przyspieszenia - wiekszosc gier to lores 256 kolor. A 500 takie rzeczy robi z pewnymi trikami.
pliki WHDload - jak najbardziej!

Cholera, moze amiga jest jeszcze za mloda:) Ozywienie wokol C-64 zaczelo sie chyba po 30-tce!
[#55] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #54

To może tak dla pewności ze trzy przykłady tych gier na A500 z grafiką w 256 kolorach ?


Pozdrawiam
[#56] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@RadoslawF, post #55

brian de lion (+efekty a'la snes), lionheart (ponad 700, dawalem linka), universe, elfmania... generalnie mieszajac copperem mozna pokazac sporo kolorow, bedac fizycznie w trybie 32 kolorow - i kolorowo i szybko. Powtarzam - AGA to jeden wielki fail. Wszystko co dobre w najmocniejszych amigach klasycznych, pochodzi od procka. AGA wrecz przeszkadza.

Przykladkowo stardust i super stardust - niewielkie roznice. A nic 2D na 1200 lepszego nie widzialem.
[#57] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@sachy, post #52

Wiesz, ale dodatkowo pamięc to mniej problemów z kombinowaniem aby dane upchnąć w tym co jest i ewentualnie doładowywać. Poza tym część tytułów przez to kombinowanie z pamięcią była poucinana w stosunku do wersji pecetowych albo miała poucinane dzwięki. Troche lepsza amiga niz goła a1200 to także możliwość skorzystania z ahi. Jesli gra bylaby systemowa to zrobienie wersji dyskietkowej z wersji CD jest trywialne.
Dlatego np. ja jestem za zrobienie czegoś na kształt lotusa3 tylko, że pod Aga. Pod ECS wyszedlby kolejny Lotus3/2/Jaguar więc nie wiadomo czy jest sens. Pod Aga mozna by bylo dopracować grafę do perfekcji, a wymagania dalej by były niewielkie.
[#58] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #56

slamtilt, banshee, napalm

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 21:06:46 przez michal_zukowski
[#59] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@michal_zukowski, post #57

Ok, tylko staramy sie nie zawerzac i tak malego grona odbiorcow. Podstawa A500 1/1,5 MB ramu, ale z wykorzystywaniem dodatkowej pamieci/HD. Na A500 2 kanaly muzki +2 sfx, na A1200 8 kanalow + mega kolory gradient w tle:)
[#60] Re: Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200

@marianoamigo, post #56

przykladkowo stardust i super stardust - niewielkie roznice.

Dla mnie różnice są istotne, szczególnie jeśli popatrzymy na tunel i na bonusowe levele ( mam na myśli wodę - do tej pory nie wiem jak to jest zrobione i z chęcią bym się dowiedział ).

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012 21:10:41 przez asman
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem