[#31] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #30

W poście #8, ender jasno napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Trudno się z Wami nie zgodzić. CD32 ma jedną wadę w stosunku do A1200, praktycznie zero przystawek, a to co się pojawia kosztuje krocie. Szkoda, że nie ma jakiegoś ACA_CD32.


A ty dalej zachwalasz cd32, mimo iż w gry z tej konsoli można pograć na A1200 :)

edit-----
A po drugie kolego, więcej KLASYCZNYCH AMIGOWYCH GIER, odpalisz na gołej cd32, czy na gołej A1200? Bo cos mi się wydaje, że zamiast polecić coś co bedzie najlepsze dla założyciela wątku, zachwalasz to co akurat miałeś, mimo iż wiesz że lepiej rolę spełni A1200.


Ostatnia aktualizacja: 02.01.2013 18:30:36 przez kjb666
[#32] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #30

To może inaczej...

średni koszt CD32 to 300-350zł. Dokładasz by mieć 400-450zł i może Ci się trafić A1200 z możliwością podpięcia HDD i 8MB Fastu (tak, da radę za te cenę wyhaczyć taką 1200 jak się dobrze poszuka)

CD32 2MB bez HDD za to z laserem czy A1200 2MB Chip 8MB Fast + FDD + możliwość HDD i WhdLoad.....

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2013 18:36:55 przez R_J_MacReady
[#33] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #31

I znowu przykro to pisać, ale wychodzi ignorancja, mity i domysły w ciemno.

A ty dalej zachwalasz cd32, mimo iż w gry z tej konsoli można pograć na A1200
A po drugie kolego, więcej KLASYCZNYCH AMIGOWYCH GIER, odpalisz na gołej cd32, czy na gołej A1200? Bo cos mi się wydaje, że zamiast polecić coś co bedzie najlepsze dla założyciela wątku, zachwalasz to co akurat miałeś, mimo iż wiesz że lepiej rolę spełni A1200.


Tak? A gdzie sobie wsadzisz płytę do tej A1200? Aaaaaa, rozbudujesz o CD-ROM sobie, no a CD32 możesz rozbudować o FDD czy HD i uruchomisz dokładnie te same tytuły co na A1200. Nie mówisz o rozbudowie o CD-Rom? Aaaaaa, czyli mówisz o obchlastanych ze ścieżek dzwiękowych i animacji wersjach z CD32 pod WHDLoad? No tak, są i takie... na CD32 natomiast masz serie bodaj 4 płyt z kompilacjami największych hitów gier, które wybierasz sobie z prostego menu.
link

Posiadane przeze mnie tytuły kompilacji do 222, 400 i 888 bodaj.
[#34] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@R_J_MacReady, post #32

średni koszt CD32 to 300-350zł. Dokładasz by mieć 400-450zł i może Ci się trafić A1200 z możliwością podpięcia HDD i 8MB Fastu (tak, da radę za te cenę wyhaczyć taką 1200 jak się dobrze poszuka)


Ok, ale pytanie nie dotyczyło ceny ani rozbudowy, tylko gołej konfiguracji do gier. Poza tym pierwsza porządna i sensowna karta turbo do tej A1200 (Blizzard 30/50) to obecnie koszt 600-750zł. Za tyle mozna już kupić CD32 z Promodulem i Fastem. Pytanie o jakie gry komu chodzi. Do największych Amigowych hitów nie jest potrzebna karta turbo, a można je uruchomić także na gołej CD32 ze wspomnianych kompilacji, czy też przygotowanych wersjach na autonomiczne CD, które można znaleźć w sieci.
[#35] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #34

A dlaczego autor użył zwrotu gołej konfiguracji... bo wiąże się to z kasą...

OK, EOT z mojej strony, co mogłem wnieść do tematu to wniosłem. Nie będę robił OT.
[#36] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #34

Widzę że i ja muszę swoje 3grosze tutaj dodać.
Osobiście też polecam A1200 zamiast CD32, chodź ta CD32 nie jest zła ale:
Goła A1200 posiada:
a. Wbudowany kontroler IDE (możliwość podłączenia CF jako HDD oraz CDROMu)
b. Posiada klawiaturę
c. Posiada gniazdo PCMCIA (wygodnie można przenieść dane z PC na amigę)
d. Posiada Port RGB (można podłączyć pod monitor z RGB lub poprzez SCART/EURO do TV, daje nam to prawie że idealny obraz oraz czysty)
e. Posiada port równoległy do którego można podłączyć dwa kolejne joysticki i zagrać w kilka osób jednocześnie (tylko kilka gier to obsługuje)

Goła CD32 posiada:
a. Wbudowany napęd CD (często nie czytający wszystkich płyt, oraz dość awaryjny)
b. Złącze S-Video (niestety gorsze niż RGB)
c. układ AKIKO (wykorzystywany tylko w 2 lub 4 grach) ogólnie zbyteczny i niewypał.

Rozbudowa:
A1200 - bez problemu można zakupić nówkę kartę ACA w przystępnej cenie zamiast przestarzałego i drogiego Blizzarda 030
CD32 - Trudno dostępny promoduł, konieczność posiadania oryginalnych padów, konieczność podłączenia klawiatury.
A1200 - zakup np. scandoubblera Indivision AGA MKI/II jest o 300zł. tańszy niż do CD32
A1200 - możliwość podłączenia też zewnętrznego scandoubblera np. ElboxFF
Podsumowując do standardowego grania w gierki lepiej i opłacalniej jest zakupić gołą A1200 niż CD32.
Przyszłościowo lepiej, szybciej i taniej jest rozbudować A1200 niż CD32.
[#37] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #33

Posłuchaj kolego, jako człowiek myślący, porównuję cenę cdromu ata + hdd ata do A1200, z ceną klawiatura+flop+hdd do CD32.

I wychodzi drogi kolego, że CD32 jest gorszym wyborem, bo droższym.

Nigdzie nie pisałem o jakichś obchlastanych wersjach, wręcz przeciwnie PISAŁEM O EMULATORZE CD32.

Więc proszę mi nie wmawiać rzeczy o których nie pisałem :)

Kompilacje z grami - ładują się wszystkie gry na gołej CD32?
edit---
Przecież te kompilacje to w. Ciebie właśnie OBCHLASTANE WERSJE. Więc dla A1200 są wadą, a dla CD32 zaletą?


Ostatnia aktualizacja: 02.01.2013 19:38:59 przez kjb666
[#38] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@superbonio, post #36

Zastanawiałem się (może będziesz wiedział), czy port równoległy można wykorzystać, żeby podłączyć mysz? Wtedy odpadałaby konieczność przekładania kabli joy/mysz lub stosowania rozdzielacza joy/mysz (miałem i moim zdaniem nie działał jak trzeba). No i jeszcze jedno pytanie lepiej wspomniane dwie/jedna stacje dyskietek, czy jednak droższy HxCflopy?
[#39] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #38

Można wykorzystać port szeregowy bodajże, ale działa to tylko pod systemem (potrzebny sterownik z aminetu). Więc np. odpalisz Walkera i nie pograsz.
[#40] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #39

A wykorzystanie czegoś takiego LTP-COM jest możliwe jeśli chodzi o mysz?

Znalazłem coś ciekawego, wygląda inaczej niż ten, którego używałem, ktoś może ma coś takiego elektroniczny rozdzielacz mysz/joy płytka ?

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2013 20:23:10 przez Ender
[#41] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #40

w ten sposób podłączysz ja fizycznie do amigi, ale amiga i tak będzie potrzebowała sterownika uruchamianego z pod systemu.
[#42] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #37

Odnosiłem się do tego co pisałeś, kwestię emulatora w ogóle pominąłem choć też o nim pisałeś. Myliłeś się co do analizy tego co można uruchomić na gołej A1200 i co można uruchomić na gołej CD32.

Wbrew temu co napisałeś więcej uruchomisz tytułów z A1200 na CD32 w takiej formie jak one występują na A1200 niż na A1200 te z CD32 które będą wyglądać tak jak na CD32.

Goła CD32 nie jest droższa od A1200 więc znowu mijanie się z prawdą. Pisząc "obchlastane wersje" mam na myśli wersje z CD32 pod WHDLoad na A1200 które nie posiadają animacji i ścieżek audio. Wersje na kompilacjach pod CD32 nie są "obchlastane" bo niby czego tam może brakować.

No sorry, ale znowu czytam i widzę mówiąc delikatnie mijanie się z prawdą...

Superbonio pisze naprzykład:

Goła CD32 posiada:
a. Wbudowany napęd CD (często nie czytający wszystkich płyt, oraz dość awaryjny)


No przepraszam, ale co to jest za argument? Czyli jest CD-ROM ale na pewno wadliwy... posiadałem dwie CD32 na przestrzeni ostatnich lat i żadna nie miała najmniejszych problemów z czytaniem płyt, tak oryginalnych jak i kopii.

Albo dalej:


CD32 - ...konieczność posiadania oryginalnych padów, konieczność podłączenia klawiatury.


Pomijam już kwestię tego, że jak kupujesz CD32 to zazwyczaj z padem, ale samo stwierdzenie o oryginalnych padach jest kłamstwem. Bez problemu można kupić NOWE zamienniki na stronie MATTa. Po drugie klawiatura jest konieczna tylko w niektórych tytułach a to koszt raptem 50zł! Gry w wersji na CD32 (patrz Pinball Fantasies) mają zaimplementowaną obsługę pada zamiast klawiatury.

A1200 - zakup np. scandoubblera Indivision AGA MKI/II jest o 300zł. tańszy niż do CD32
A1200 - możliwość podłączenia też zewnętrznego scandoubblera np. ElboxFF
Podsumowując do standardowego grania w gierki lepiej i opłacalniej jest zakupić gołą A1200 niż CD32.
Przyszłościowo lepiej, szybciej i taniej jest rozbudować A1200 niż CD32.


Po co komu scandoubbler??? Swoją CD32 podłączam do zwykłego LCD 32" i obraz z gier jest bardzo dobry. Przecież nie mówimy tu o trybie wysokich rozdzielczości bo mowa o GRANIU.

Bardzo bym prosił aby nie wprowadzać ludzi w błąd. Goła CD32 jest lepszym wyborem do grania niż goła A1200. Pomijając problem organizacji gier na dyskietkach do takiej gołej A1200, to łatwiej obecnie ściągnąć sobie obraz kompilacji do CD32 i mieć za jednym zamachem cały zestaw gier z A1200 na jednej płycie.

Twierdzenie, że gry z A1200 są lepsze niż te z CD32 to już zwykłe dyrdymały. Animacje, dodatkowe ścieżki dzwiękowe, ergonomia grania, sterowanie i zapis w pamięci konsoli w tytułach dedykowanych mówią same za siebie.

Gdybym nie był tak pewien swojej racji, to bym nie walczył tak o tę CD32, ale niektóra argumentacja przeciwko niej która jest tu przytaczana jest albo kłamstwem, albo manipulacją.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2013 20:42:00 przez Duracel
[#43] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #42

więcej uruchomisz tytułów z A1200 na CD32 w takiej formie jak one występują na A1200 niż na A1200 te z CD32 które będą wyglądać tak jak na CD32.


A to dlatego, że tych wykorzystujących akiko jest jak pies napłakał.

Goła CD32 nie jest droższa od A1200


Ale drożej wychodzi dogonienie tej gołej A1200 (klawiatura, flop, hdd kontroler) , niż podłączenie cdromu za 5 zeta do A1200.

Pisząc "obchlastane wersje" mam na myśli wersje z CD32 pod WHDLoad na A1200 które nie posiadają animacji i ścieżek audio.


A ja całkowicie pomijam whdload, porównuję

- CD32 (+FLOP+HDD+KLAWA)
i
- A1200 (+CD+HD)

gry odpalając albo z CD (wersje dla cd32) albo z hd (wersje instalacyjne jak np. dune2, legion, ishar2) albo z flopa (jak np. north&south).

Jak porównasz te dwa zestawy pod tym kątem, to wyjdzie na korzyść A1200.

No sorry, ale znowu czytam i widzę mówiąc delikatnie mijanie się z prawdą...


To popatrz teraz jak już wytłumaczyłem o co mi chodzi :)

Daj mi listę tych gier które nie pójdą na emucd32, zobaczę czy warto dopłacać 400 zeta aby miec te "ficzery". Jednoczesnie chciałbym zauważyć że GRY KLASYCZNE, to są GRY KLASYCZNE, a nie jakieś wersje wydane na końcu z dodatkową animacją, lub niekoniecznie lepszą ścieżką audio.
[#44] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #43

A to dlatego, że tych wykorzystujących akiko jest jak pies napłakał.


Akiko nie ma tu większego znaczenia. Głównie chodzi o pojemność nośnika jakim jest płyta i jakim jest dyskietka, oraz jakości ścieżki audio zapisanej na płycie, która uzupełnia efekty dźwiękowe ze standardowych układów Amigi. Nie wiem znowu jak chciałbyś polemizować z takimi faktami i jakim cudem chcesz wmówić sobie, mi i autorowi wątku, że gry z CD32 uruchomisz w takiej formie jak one występują na Amidze, która ma dysk przeważnie wielkości kilku GB i która nie ma wbudowanego CD-Romu.

Nie chce mi się dalej polemizować, bo wszelkie deprecjonowanie możliwości CD32 w kontekście gier jest i śmieszne i żałosne. CD-Rom jest, ale na pewno źle odczytuje płyty. Potem podważanie jakości gier na CD32 mimo iż tak naprawdę to są te same, zachwalane gry na A1200 tyle, że z dodanymi animacjami, muzyką, lepszym sterowaniem na PADa itd.

Mówiąc krótko, wygłaszanie absurdów i nic więcej. I jakieś uporczywe trzymanie się wyścigów co można lepiej i bardziej rozbudować w sytuacji gdy powtarza się któryś raz z kolei pytanie autora wątku o najprostszą konfigurację amigową, korzystającą z hitów amigowych. Najprostszą i najbardziej ergonomiczną jest kupno CD32.

- zajmuje mniej miejsca nawet niż A600.
- ma możliwości graficzne i dźwiękowe A1200 (ubogacone w standardzie o dźwięk z CD)
- ma lepsze sterowanie przy zachowaniu możliwości używania standardowych joysticków w wersjach z A600 i A1200
- ma wersje gier ubogacone o animacje, audio i lepsze sterowanie
- jest bardziej ergonomiczna Amigą do grania (siadasz w fotelu, wsadzasz płytę do napędu, bierzesz pada i grasz. zapisujesz stan gry w pamięci konsoli).
- wbrew rozpuszczanym plotkom rozbudowa o klawiaturę nie jest czymś drogim i można grać w większość tytułów z A600 i A1200, które występują na przygotowanych kompilacjach CD.

- rozbudowa o FDD, HDD z systemem i Fastem wcale nie graniczy z cudem
- przy odrobinie chęci i nakładach nie większych niż kupno karty turbo do A1200 można mieć w pełni używalny odpowiednik A1200 z systemem, ubogacony o wbudowany CD-Rom.
[#45] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)
[#46] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)
[#47] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #44

Ja posiadam w kolekcji CD32 i przyznam, że jest to fajna maszynka do grania. Kompaktowa konstrukcja. Kompilacja gier na jednej płycie CD jest super, bo można grać w różne gierki, bez mieszania dyskami - bardzo wygodne. Za CD32 z Promodule, 8MB Fast, HDD, FDD i klawiaturą dałem chyba 600 złotych - cena nie jest kosmiczna. A jak dokupiłem na Allegro przejściówkę do pada od PSX, który emuluje wszystkie przyciski oryginalnego kontrolera, to jest już miodzio.

Jeżeli miałbym wybierać maszynę tylko i wyłącznie do grania, to pomyślałbym o CD32 (gry 3D i tak wymagają mocniejszego proca niż 030/50 do grania w wyższych detalach i w większym oknie), ale jak jeszcze do tego chciałbyś podłubać w systemie, albo używać jakiegoś amigowego programu do zabawy (DPaint/PPaint, Trackery), to lepiej A1200.

Osobiście, to kupiłbym z czasem i jedno i drugie, żeby nie mieć dylematów. Poza tym Amigowy sprzęt jest chodliwy i raczej nie traci na wartości zatem zawsze można go sprzedać i wymienić na coś innego.
[#48] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #43

kjb666, naprawdę nie chce mi się ciągnąć tego, co w moim poczuciu już kilka wpisów wyżej wygrałem na argumenty.

Pozostaje mi zaproponować Ci, abyś zagrał sobie dajmy na to w takiego Jet Strike na CD32 i na A1200, oraz w Super Stardusta, czy Chuck Rocka II na CD32 i jego odpowiedniku na A1200. Może wtedy zrozumiesz na czym polega różnica i że Twoje niedocenianie wersji na CD32 jest krzywdzące i wypaczające obraz całego porównania w kontekście pytania wystosowanego przez autora.

CD do A1200? Parę lat temu zamontowałem sobie slima w ówczesnej A1200. Sprzedałem ją dalej, bo poza ciekawostką dalekie to było od ergonomii. Tower to nie klimat dla mnie, a desktop z gołym, pecetowym CD-ROMem na taśmie, walającym się obok A1200 też do mnie nie przemawia mówiąc delikatnie.
[#49] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #48

CD-32 to swietna sprawa. Dla gier wrecz idealna. No i daje jakies +100% do feelingu :) Wazne by miala HxC.
Swoja droga, polecalbym jeszcze A600 z kickiem 1.3 i Hxc. Nic wiecej nie jest potrzebne, chyba ze ktos chce WhdLoad, choc wg mnie HxC>WhdLoad. Tym bardziej, ze najlepsze amigowe gry /99,5%/ powstaly dla konfigu A500 1MB Ram.

Swoja droga, granie na Amidze w FPS'y to sztuka dla sztuki. Nie liczac AB3D :)

A Amiga w towerce ? Obrzydlistwo.
[#50] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@michalmarek77, post #49

Swoja droga, granie na Amidze w FPS'y to sztuka dla sztuki. Nie liczac AB3D

Zdecydowanie nie, mogą być całkiem grywalne i miodne, pod warunkiem, że lubimy "retro FPSy" :)

A Amiga w towerce ? Obrzydlistwo.

To fakt, ale dla dobrze rozbudowany konfigu to bardzo wskazane i wygodne.
Najlepiej posiadać A1200 w obu wersjach ;)
[#51] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@BULI, post #50

Retro FPS'y ? Owszem, Doom, Heretic, Dark Forces, Shadow Warrior, Duke Nukem 3d etc. to gry swietne i jak najbardziej grywalne dzisiaj /ot widac to aktualnie w mojej stopce/

Amigowe fps'y /poza AB3D i Gloom Deluxe/ to amatorka i niegrywalne bohomazy.
[#52] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@michalmarek77, post #51

Trudno się nie zgodzić... Amigowe fpsy to raczej gry wolfenstainopodobne niż doompodobne. Choć swój urok mają, to jednak pecetowe Doomy nokautują amigowe produkcje
[#53] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@michalmarek77, post #51

Dopiero niedawno zagralem w AB3D i Glooma i jako ,ze nie posiadam zadnych sentymentalnych wspomnien zwiazanych z tymi grami ,musze je niestety zaliczyc do wymienionej przez ciebie na koncu kategorii;) Naprawde zero zlosliwosci z mojej strony. Doom,Heretic i reszta dalej mi sie podobaja,a te Amigowe wynalazki przyprawiaja mnie o zawrot glowy
[#54] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@michalmarek77, post #51

Z tych które wymieniłeś tylko w "Shadow Warrior" nie grałem na amidze- świetnie się grało w Dark Forces pod MacOsem- miałem wrażenie wersja pod FINDERA (na Amidze oczywiście) wygląda/brzmi (szczególnie brzmi) lepiej niż na piecu.

Nie licząc portów pecetowych gier, to amigowy "rynek" jest oczywiście malutki i ubogi w FPSy, ale

AB3D i Gloom Deluxe

tak i jeszcze:
AB3D2 TKG - kiedyś krytykowałem, obecnie zmieniłem zdanie- jest gameplay i klimat (chociaż rażą nadal pewne niedociągnięcia np postacie alienów żywce wyjęte z jedynki- porażka (w jedynce były fajne, bo pasowały do całości), za to postacie robotów pomimo, że "płaskie" świetnie zrobione. No i engin tej gry naprawdę dużo potrafi!

Breathles- gra się przyjemnie chociaż kiepsko zrobieni wrogowie.
Nemac IV- trochę sztywny/sterylny, ale u mnie ma plusa za świetną obsługę I-Glasses- polecam zagrać na okularkach ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2013 11:40:25 przez BULI
[#55] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@BULI, post #54

A co z Genetic Species? To była świetna gierca, przeszedłem prawie całą, bo miałem popsutą i nie dało się dojść do końca
link
Chyba jednak jest tutaj dużo Amigowców, którzy zaczęli swoją przygodę po 2000r.

Żeby to nie było offtopem, to dodam, że grałem w tą gierce na swojej A1200 z Elbox1230LC 8MB Fast i 68030 z 68882 40MHz i się dało Gierka jest napisana również pod RTG i chyba pod karty muzyczne, także jak ktoś ma 68060 i RTG, to chodzi bosko!

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2013 12:45:07 przez flops

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2013 12:47:19 przez flops
[#56] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@flops, post #55

Dokładnie, świetna gra i moim skromnym zdaniem bardziej klimatyczna niż gry na enginie Dooma.

Flops jak ją uruchomić na A1200 z HDD? Muszę jakieś specjalne operacje wykonać?
[#57] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@flops, post #55

O ile dobrze pamiętam to Genetic Spicies było jednopoziomowe, jak Wolfenstein 3D. Doomowi może buty czyścić
[#58] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@odo, post #57

Co nie zmienia faktu, ze wyglada bardzo fajnie, jak gra o dwie polki wyzej niz Wolfenstein.

A swoja droga, mimo iz gry 3D na Amidze to ciekawostka, a Dead Mask to pseudo 3D, to pamietam, ze na podzielonym ekranie dawalo sporo frajdy :)

Dooma na Amidze trzymam tylko po to, aby obalac wsrod starych PeCetowcow mit o tym, ze "Dooma na Amidze nie da rady" :)


Tak jeszcze na marginesie przypomniala mi sie jedna z wielu anegdot znajomego ksiedza, co to mi slubu udzielal :>

Ktoregos razu zadzwonil do niego znajomy z wiadomoscia, ze wpadnie na seans filmowy. Byl to nie dlugi czas po tym kiedy w kinach wyswietlano ekranizacje Dooma.

Znajomy ksiedza pyta, czy ten ma jakies nowe filmy.
Ksiadz odpowiada, ze ma.
Znajomy rozgoraczkowany, pyta: "Czy masz moze Dooma?"
Ksiadz, troche zdezorientowany, ale mowi, ze ma.
No i w ten sposób obejrzeli ze znajomym po jego przybyciu "Duma i przeznaczenie" :)

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2013 13:04:20 przez Duracel
[#59] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #58

To prawda, ale jaka przepaść czasowa dzieli Wolf3D od Genetic Spiecies ? Gra powinna być co najmniej tak rozbudowana jak pecetowe gry z 1998 roku.
Tak wiem... Kto miałby je zrobić :)
[#60] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@odo, post #59

Ale w Geneticu masz wiele rzeczy, których nie było nawet w Doom, tak jak np. przeźroczystości, dziurawienie i trzaskanie szyb, etc. Gra Git, chętnie na Ami zobaczył bym drugą część takiej gry.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem