[#121] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #118

w której kjb666 się mijałeś z prawdą


Pisanie o mijaniu się z prawdą, bez pokazania konkretnych miejsc gdzie to robię, jest pisaniem dla samego pisania, bez jakiejkolwiek wartości meryrtorycznej.

Cofnij się w wątku to odnajdziesz tezy o oryginalnych padach


Ja wiem że da się grać nawet joyem z AtariXL, wiem też że jeśli gra wymaga dodatkowego przycisku fire, to wtedy MUSISZ mieć specjalny pasujący pad do CD32 (może być podróbka, ale musi pasować).

o grach z A1200 których rzekomo nie można uruchomić na CD32


Co Ci po uruchomieniu gry IsharII, bez możliwości zapisu? O tak! Możesz uruchomić żeby pokazać "że się da". Cool! :)

o kosztownych rozbudowach o klawiaturę,


Przemilczyłeś, że flopa też trza dokupić? Bo wychodzi drożej od Klawiatury? ;)

o możliwości uruchomienia gier z CD32 na GOŁEJ A1200 itd.


Tak, jest taka możliwość :) Nie wiem ile tytułów zadziała, dlatego PYTAŁEM CIEBIE już wcześniej, ale widzę unikasz odpowiedzi. Może Ci się nie chcieć sprawdzić, Twój czas, nie nalegam. Akurat posiadasz i CD32 i A1200, więc techniczną możliwość masz :)

Co do menu w kompilacjach, to obiektywnie trzeba przyznać, że nie trwa to sekundę niczym na jakimś emulatorze PeCetowym, ale da się przeżyć.


Mnie nie interesuje Emulator, Endera też nie, on chce grać na CD32 :)
Więc ile czasu zajmuje przelecenie po tytułach na liście, np. 50 pozycji? Pamiętajmy że kompilacje obejmują 1632 tytuły! Mam wrażenie że prędzej znajdę grę w pudełku i odpalę z dyskietek, zakładając że mam 20 ulubionych gier i musiałbym na CD32 za każdym razem czekać z wychylonym joyem, aż "się przewinie" menu.

Najpierw mamy kategorie gier, potem alfabetyczne wyszukiwanie po tytułach.


Zgadza się, tylko że przy każdym tytule jest doczytywany obrazek z CD, co trochę zamula

Po uruchomieniu gry aby znowu wejść do menu musimy zrobić reset i załadować wszystko od nowa DOKŁADNIE JAK PRZY NORMALNYCH DYSKIETKOWYCH WERSJACH.


Otóż nie, bo przy wersji dyskietkowej gra wczytuje się od razu! A przy wersji tych kompilacji, najpierw odpala się MENU i potem się kulasz powoli po tytułach :)

Jeżeli chodzi o zapis w grach Cannon Fodder czy Syndicate, to są pełne wersje tych gier na CD32 więc nie trzeba uruchamiać wersji dyskietkowych


Ok, więc w te dwa tytuły pograsz z zapisem, ale więcej brakuje w takiej wersji niż jest.

Własnie w tym cały brak zrozumienia malkontentów CD32, że tak naprawdę (...) większość hitów Amigowych było w wersjach na CD.


Nie dość że mało (na pewno nie większość, możemy poszukac listę i zweryfikować), to i tak wersje CD mało kiedy dawały coś fajnego. Bo niby co miały dać platformówki? Intro i outro? Np. Bubba'n'Stix miał takie. O ile dobrze pamietam, odpaliłem tą wersję na A1200 :)

I naprawdę wbrew szerzonej opinii wersje CD zawierają


albo dodatki
- proszę podaj przykłady
albo są łatwiejsze w obsłudze gdzie nie trzeba dyskietkami wahlować
- argument dziwny, bo KAŻDA wersja CD z automatu pozbywa się wachlowania :)
albo mają lepsze sterowanie na PADa
- proszę podaj przykłady (jeden już dałeś, ale jeden to tyle co nic
albo posiadają inne zalety.
- proszę podaj przykłady

Na koniec zastanowimy się ile z tych wersji CD odpalimy na A1200, bez potrzeby kupowania CD32 :)

Oczywiście nie wszystkie gry tak mają, ale te najważniejsze mają.


Rozumiem że zbiegiem okokliczności - najważniejsze to są akuret te, które jakieś dodatki mają ;)

W przykładowego Pinball Fantasies gra się wygodniej w wersji CD32 (Padem) niż siedząc przy klawiaturze.


A jak SlamTilt ?

O Super Stardust pisałem, dla mnie wersja na joystick to totalne nieporozumienie.


Jeśli dzięki CD32 powstały ulepszone wersje, to po co się ograniczać tylko do CD32, dlaczego nie używać tych gier z padem na A1200 ?

Legenda o tym, że CD32 jest niezasłużenie wyklętym, niechcianym dzieckiem Commodore wydaje się całkiem realna.


Legenda mówi, ża C= chciało wypuścić na szybko CD32 jako 1st 32 bit console.
I co zrobili? Wsadzili okrojoną wersję A1200 z CD i akiko :)
Legenda jak pieron :)

ale niektóre gry na CD32 dawały tyle, że warto było CD32 kupić tylko dla nich


O! Tutaj przyznaję rację! Dla paru gier :) I nawet programów :)

Oczywiście jak go stać niech kupi i A1200 i CD32, ale pisał konkretnie, chodzi mu o możliwie najmniejsze koszta, najprostszą konfigurację, największą ergonomię itd


Pozwolisz że zacytuję z pierwszego postu, o co mu chodziło? Dobrze?

No i pora na małą prywatę. Jeżeli podstawowa konfiguracja A1200 wystarcza żeby pograć w wiekszość tytułów (bo były robione z myślą o A500 1MB), to może zamiast składać klasyka lepiej kupić sobie CD32?

No i dostał w odpowiedzi, że gry robione pod klasyka, wymagały flopa aby zapisać stan gry, tudzież klawiatury aby pograć.

Ty drogi Duracelu polecasz mu CD32 z powodu:
- ulepszonych gier - o to się nie pytał :)
- ergonomi... o to się też nie pytał :)

autor proszący o poradę nie pytał o to kryterium (rozbudowy) tylko wręcz odwrotnie pisał o NAJPROSTSZEJ KONFIGURACJI.


No właśnie! Nie pytał o rozbudowę, ale nie pytał też o takie rozwiązanie, które uniemożliwi mu ten brak zapisu stanu gry :)

Oczywiście warto kupić CD32 dla tych paru gier lub wogóle żeby się zaznajomić z kawałkiem historii, ale nadal A1200 będzie lepszym wyborem w kwestii grania w gry klasyczne z Amigi :)
[#122] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #118

Jest gdzieś lista gier z tych składanek? A co z grami, które wymagają tych nieszczęsnych 2MB chip? Kiedyś słyszałem, że trzeba coś tam zrobić (trick), żeby uruchomić na gołej konsoli (coś więcej na ten temat)? Ciekawe czy jest jakaś szansa na kartę turbo ACA dla CD32? Rozumiem, że interfejs klawiatury PC do CD32 i A1200 to różne konstrukcje? Pisałem do sprzedawcy i nic. Wolałbym mieć interfejs w środku niż dyndający na zewnątrz.
[#123] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #122

Możesz użyć klawiaturę z A2000/3000 z przejściówką AT-P/S2, albo klawiaturę z A4000 po prostu podpiąć.

Albo taki adapter do podpięcia pecetowej klawiatury.
[#124] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #122

Co do listy tytułów, to trzeba by dobrze pogooglać. Osobiście mam kilka dodatkowych składanek. Np. taką z grami Team17. Co do składaków jeszcze, to trzeba dodać, że są tam również Dema scenowe, animacje itp.

Jeżeli chodzi o klawiatury, to bezpośrednio można podpiąć także klawiaturę od CDTV podmieniając jeden przewód (jest opis gdzieś na forum PPA).

Jeżeli gra znajduje się na składance, to siłą rzeczy jest przystosowana i żadne 2MB nie powinny stanowić problemu. Wyjątkiem jest jedna składanka na której są Wormsy w wersji na 8MB Fast.
[#125] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Motyl, post #120

HEREZJA !!! NA STOS Z NIM

myślę że Ender nie potrzebuje WinUAE jako że ma E-UAE czy jakie tam na MOSa UAE jest

i w zasadzie takie UAE jest ok do gier pod warunkiem że ustawi się je tak aby obraz nie rwał czyli dla PAL ma być albo 50Hz albo 100Hz (ewentualnie 150Hz) a dla NTSC albo 60Hz albo 120Hz i musowo na monitorze CRT (no bo tej prawdziwej amigi do LCD przecież by nie podłączał :) )

a Amigę do posiadania to też oczywiście warto kupić. Amiga + monitor Commodore podłączony przez RGB to jest to OK

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2013 15:53:16 przez XoR
[#126] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #123

[#127] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@ITU, post #126

Jasne, jeszcze z pozłącanymi stykami i przewodami bym poszukał.... 125zł pierwszy raz na oczy widze taką cenę. Propaganda stara się jak może widzę.
[#128] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #127

Jaka propaganda? Kolega wskazał na interfejs dostępny za granicą, a ja wskazałem, że można go kupić u mnie w sklepie. Cena jest wyższa od tego co można znaleźć na Allegro, ale Lyra2 to produkt bardziej skomplikowany od interfejsu z Allegro.

Pozdrawiam i życzę więcej luzu.
[#129] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #124

Próbowałem przebrnąć cały wątek. Prawie się udało. Polecam CD32.
Moja droga na amigowym szlaku była zawsze "krętliwa". Najpierw nierozbudowana A600, dodałem tylko HDD i dodatkowy chip.
Później CD32, óźniej promodule z 4 MB fast, HDD, flop, oraz kooprocesor chyba 50 Mhz. I na tej konfiguracji przeamigowałem się maksymalnie. Wszystko się uruchamiało idealnie. Nie dość że miałem idealną konfigurację zbliżoną do A1200 to jak na tamte czasy super rozbudowaną.

Masz rację jeśli chodzi o gry do CD32, były tytuły które się lepiej "widziało", lepiej i wygodniej się ładowały. Szkoda tylko iż CD32 poszła na padakę firmy.

Ma też swoje minusy ta konsola, powinna zostać tak skonstruowana aby została konsolą. OK
Tylko powinna mieć 030 z MMU, FPU i dodatkowe 2 mb fast. , oraz jakiś układ graficzny (poza AGA) z pełnym interpreterem chunky pixel. W dniu premiery powinien być dodany CD z 1 levelem ADOOMa OK
Sukces murowany !
[#130] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #129

Walker miał 030, ale tylko 1MB Chip
[#131] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@ITU, post #128

Widzisz, bo to nie pasuje do jego teorii, głoszonych w świętej walce o CD32.
Pisał że klawiatura to koszt 50zł, a tutaj dostał 2 linki do sklepu (u Ciebie nawet taniej) i się zdziwił :)
[#132] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #131

Widzisz, bo to nie pasuje do jego teorii, głoszonych w świętej walce o CD32.
Pisał że klawiatura to koszt 50zł, a tutaj dostał 2 linki do sklepu (u Ciebie nawet taniej) i się zdziwił usmiech


I znowu jakaś zawiła logika. Ty pewnie jakbyś miał do wyboru produkt tej samej funkcjonalności w cenie 50-70 zł i produkt w cenie 120-130zł to byś wybrał ten droższy?

Albo jak Cię ktoś nie zorientowany prosi o pomoc i poradę gdzie kupić poszukiwaną rzecz, to mając do wyboru sklep tańszy i droższy polecisz mu droższy wiedząc, że praktycznej różnicy w użytkowaniu i trwałości nie ma?

ehhh...
[#133] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #132

Ty pewnie jakbyś miał do wyboru produkt tej samej funkcjonalności w cenie 50-70 zł i produkt w cenie 120-130zł to byś wybrał ten droższy?


Oczywiście że nie :) Po prostu nie wiedziałem że ITU ma takowy interface w ofercie :)

Ender pytał o interface, odpowiedziałem to co ja wiem.
Wiesz jak to zrobić inaczej ? No to napisz :)
[#134] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)
Dokładnie, ja już wiem co wybrać, wiem też że mhz rulez jesli chodzi o gry amigowe :)
[#135] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #134

Czyli wybierasz x86 + WinUAE ? :)
[#136] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #134

jesli "mhz rulez w przypadku gier amigowych", tzn, ze nic nie wiesz o grach amigowych.
[#137] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@michalmarek77, post #136

A co wynika z odpowiedzi moich adwersarzy? Jak byk ludzie piszą o mocy, kup turbo itd. to co nie są rulez . Żeby nie zaczynać kolejnego brednioserialu, masz rację nic nie wiem o grach amigowych i po sprawie. Zgadzam się, przyznaję się, no i po sprawie.
[#138] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #132

Funkcjonalność może i podobna, ale :
- u mnie jest 2 lata gwarancji;
- Lyra2 to interfejs programowalny, w przeciwieństwie do tego z Allegro (jak klawiatura nie ma drugiego klawisza windows, to nie masz jednego klawisza Amiga i zonk) ;
- sam interfejs jest dużo mniejszy;

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2013 20:24:11 przez ITU
[#139] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #135

E tam Atari wybiorę. A tak serio to CD32 lub STE.
[#140] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #30

CD32, dziekuje za takie rady. Kup sobie kawal oblesnego skrzypiacego plastiku ze zdezelowanym padem i dogorywajacym napedem i zrob z tego kanapke dolaczajac promodule i inne bzdety kosztujace 2x wiecej niz zabawki a1.2k . CD32 to moze fajna gratka dla zapalenca hobbysty, ale nie dla gracza z tematu.
Piekna czysciutka a1200 z 4mb fastu i CF zamknietymi w srodku to najfaniejsze rozwiazanie i odpowiedz w tym temacie, do reszty masz miniacza :)
[#141] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)
A w zasadzie to jakie to ma znaczenie, skoro te "zasoby" są obecnie tanie jak barszcz i ciągle tanieją?
Windowsy stymulują sprzedaż, podzespoły tanieją a korzystają na tym wszyscy.


Faktycznie, duża satysfakcja z posiadania wyśrubowanych parametrów na tabelce, taka ściśle PeCeciarska. Mam dużo ramu, mam szybki procesor, mam dużo zasobów... szkoda tylko, że tak niechlujnie i nieefektywnie marnotrawionych przez system. Narcystyczna sztuka dla sztuki, że mam czegoś dużo, a niechlujność systemu stymuluje sprzedaż szybszych podzespołów.

Jakoś inaczej bym widział postępowe podejście do postępu w technice i oprogramowaniu.

CD32, dziekuje za takie rady. Kup sobie kawal oblesnego skrzypiacego plastiku ze zdezelowanym padem i dogorywajacym napedem i zrob z tego kanapke dolaczajac promodule i inne bzdety kosztujace 2x wiecej niz zabawki a1.2k . CD32 to moze fajna gratka dla zapalenca hobbysty, ale nie dla gracza z tematu.


Pawelini, fobie i uprzedzenia da się leczyć ;) Ja nic sobie nie muszę kupować, bo wczoraj wyjąłem z pudełeczka swoją CD32 i zrobiłem szybki przegląd tego co mam na płytach. Nic nie skrzypi, więc może tobie w stawach coś tam skrzypi plastikowego? Nie wiem. Napęd też czyta wzorowo co trzeba (te wasze argumenty o "zdezelowanym, zepsutym napędzie", o "bzdetach" są na poziomie przedgimnazjalnych ekspertyz).

Kanapki żadnej robić nie trzeba, bo wszystko działa za sprawą samej płyty CD i fabrycznego CD32. Autor wątku nie pisał o rozbudowywanych konfiguracjach tylko NAJPROSTSZYCH, więc albo problem z czytaniem, albo fobia, snobizm i uprzedzenia do CD32 wciąż przesłaniają to co "gracz z tematu" przedstawił w wytycznych.

Gratka dla zapaleńca, hobbysty? Niestworzone rzeczy. Mój 8 letni syn, nie jest ani hobbystą, ani zapaleńcem a wczoraj spędził dobrą godzinę z padem w ręku przy Dragonstone na CD32. Od razu zaczął mnie pytać o inne tytuły w które kiedyś dałem mu pograć na tej konsoli, a które utkwiły mu w pamięci.

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2013 09:13:35 przez Duracel
[#142] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #141

fobia, snobizm, choroba, no wez sie zlituj :) Napisz jeszcze "szara siec" i "zmowa".

Skrzywdzisz Kolege Endera, ktory chcial rzeczowej rady ;) Jeszcze Ci uwierzy i co. Ja rozumiem, ze CD32 jest w pewnym kregu wspaniala i kultowa i jestem w stanie sie z tym zgodzic, ale sadze, ze on nie takiej rady i wojenki oczekiwal.
[#143] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@pawelini, post #142

Dyskusja nie na temat przeniesiona tutaj i tutaj
[#144] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@mailman, post #143

Mogę prosić o przeniesienie wypowiedzi Anioła, Skolmana i mojej tutaj.

Wracając do tematu. Znam tezy z filmiku. Wiem, że same mhz to nie wszystko, ale czy ma to odniesienie do świata Amigi? W zasadzie mieliśmy dwa procesory 68000 i 68020. Wiem 68020 wybrano, bo najbardziej kompatybilny z 68000. Skoro jednak żadna seryjna amiga nie miała nic ponad 68020 to czy lepiej szukać dla gier (wszystkich tylko nie FTP i wymagających kart graficznych) turbo z 68030, bo ma nowe instrukcje (wykorzystają je te wszystkie nie doomowe gry?), czy jednak max 68020, ale za to z większym zegarem (mhz)? A może poprzestać tylko na rozszerzeniu pamięci jak założyli twórcy Commodore? Skoro mam grać w gry z A500/A600 to może poprzestać na A1200 lub CD32? To miałem na myśli od samego początku drogi Aniołku. I uzyskałem na moje rozważania w sporej części odpowiedź.
[#145] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #144

heh seryjne ami mialy tez 030, 040 i 060 nawet.
[#146] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@fazior, post #145

ale były przeznaczone do bogaczy a nie biedoty
[#147] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #144

(wykorzystają je te wszystkie nie doomowe gry?), czy jednak max 68020


tego sie nie da latwo sprawdzic. stawiam orzechy przeciwko dularom, ze 'niedoomowate' gry nie potrzebuja wiecej jak 68000
[#148] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #144

Nie obrazaj sie ,nie chcialem byc zbytnio zlosliwy ;) Juz w 3 poscie w tym watku doradzilem ci a1200 z ramem i cf.
[#149] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #144

Jak w gry z A500/A600 to nie ma niczego lepszego od A600 z rozszerzonym Ramem, kickiem 1.3 i HxC.
Ewentualnie A1200 + RAM + HxC. Nic wiecej do AMIGOWYCH gier nie ejst potrzebne. No chyba, ze chcesz grac w ten zupelnie niegrywalny promil "pseudo-amigowych" pecetowych wersjii gier.....
Tylko po co sie meczyc, skoro kazdy ma PC.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2013 19:37:16 przez michalmarek77
[#150] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Aniol, post #148

Spoko, nawet mi to przez myśl nie przeszło.OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem