[#5731] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #5729

To nie jest takie proste. Zauważ, że tu nie jest jedynie sam scroll mapy, a w pewnym sensie paralaksa budynków widzianych z różnych perspektyw:


GTA 2 całkiem odpada, bo tam już jest wyższa rozdzielczość.
[#5732] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #5731

To nie jest takie proste. Zauważ, że tu nie jest jedynie sam scroll mapy, a w pewnym sensie paralaksa budynków widzianych z różnych perspektyw:


Amiga ma swoje GTA w formie Payback, który bez karty graficznej, wymaga co najmniej 040 do jako takiej gry w low-res. Swoją drogą, mimo kilku problemów, to super gierka.

PS. Payback doczekał się też portu na GBA.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2024 23:47:10 przez kempy
1
[#5733] Re: Zapowiedzi nowych gier

@kempy, post #5732

Więc prędzej wyjdzie port trzeciego Mortala, a później MK Trilogy.
2
[#5734] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #5733

Podałem przykład GTA w pełni 2d aby poszło na A500 jak na nintendo gameboy a jako POC silnika podałem Miami Chase tam się tylko jeździ bez wysiadania z auta. Silnik to nic więcej jak 8 scroll połączenie.

Chodzi o to aby to działało na A500 z 1mb vzy MegaDrive i to przyciągnie ludzi bo GTA każdy zna a na tych maszynach takiej gry nie bylo. Jak Dreed pod hasłem Doom na A500. Doom na dużą Anigę jest a wszyscy czekaja na Grinda.

GTA na GB
https://youtu.be/gcaqaj9QoAw?feature=shared

GTA na GB Color też jest.

Miami Chase
https://youtu.be/WGG2shTRrDc?feature=shared


Ostatnia aktualizacja: 08.04.2024 08:36:02 przez Sventevith
[#5735] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5728

Trochę rozgrywki z nowego dema gry Ecliptic:
1
[#5736] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #5721

Niech ja zobaczę coś nowego, nawet nietrafionego ale oryginalnego. Przynajmniej jakieś rozwinięcie istniejącej gry, jakąś znaczącą modyfikację.

Podejrzewam, że żaden z nowych projektów około-amigowych nie jest tworzony jak pełnoprawny produkt komercyjny. Zazwyczaj są to projekty hobbystyczne bez gwarancji choć częściowego zwrotu zainwestowanego czasu. Dlatego twórcy robią zazwyczaj coś co lubią i nie będzie im żal tego straconego czasu.
Drugi aspekt, to przede wszystkim ramy projektu. Początek i koniec. O ile, początek takiego unikalnego projektu jest fajny, to końca takiej pracy nie widać. A kiedy nie widać końca projektu to szybko morale spada i projekt umiera. Ile takich projektów skończyło na etapie szumnych zapowiedzi, to mamy forumowe namacalne dowody. Ile w fazie grywalnej ugrzęzło gdzieś na dyskach, tego już się nie dowiemy. To jest poważny problem jednoosobowych projektów. Kiedy nie widać wyraźnie ramy zakończenia projektu, to te projekty nawet przy wyraźnym wsparciu umierają. Można to bardzo szybko powiązać z unikatowymi projektami.

Rynek gier indie jest pełen szalonych, dziwnych, nietypowych pomysłów. Coś czego w żadnej dużej firmie nie zrobią, bo oni klepią ciągle to samo żeby nie ryzykować wtopy przed inwestorami.

Rynek indie to żywe środowisko, miliony graczy. Nie ma co porównywać. Cokolwiek byś zrobił to znajdzie swoich wielbicieli, modę itp. Inne zachowania graczy.
Ale, wg badań w zeszłym roku ponad połowa ogrywanych gier na świecie (ponad 60%) to gry z przed 6 lat lub więcej. Więc trudno mówić tu o jakiejś świeżości. żródło

A rynek retro-maszyn to w ogromnej większości odtwórczość, robienie po raz milionowy Froggera, Tetrisa, klona Mario, reimplementacja jakiegoś klasyka. Dosłownie jakby mózgi nam się pozamykały w 1990 roku.

Ale tu, na naszym poletku my wszyscy mamy takie przekonanie, że Amiga do wszystkiego się nadaje. Był niedostępny Doom. Klepano zamienniki przez lata aż w końcu nastała era prawdziwego portu. Potem Quake, i inne. Przez lata każdy chciał żeby jego, nawet klasyczna Amiga, miała to samo co PC. Dotyczy to przeglądarek, narzędzi, OSa itp.
Pokaż mi Ami demo, które nie powtarza efektów, które uzyskuje się na maszynach sprzętowo dużo mocniejszych? Ta platforma i ta społeczność przyzwyczajona jest "przełamywania ograniczeń". Pokazywania czegoś uzyskiwanego na nowoczesnym sprzęcie ale za pomocą ponad 30 letniej platformy i narzędzi dla niej.
2
[#5737] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5736

MDW napisał:

Niech ja zobaczę coś nowego, nawet nietrafionego ale oryginalnego.


I o to chodzi, nie musi być w 3D, czy z teksturami na 68000. Tylko coś nowego, czego jeszcze nikt nie wymyślił.

A pomysł na "robienie gier od tyłu" to już całkiem kosmos!
[#5738] Re: Zapowiedzi nowych gier

@karolb, post #5737

I o to chodzi, nie musi być w 3D, czy z teksturami na 68000. Tylko coś nowego, czego jeszcze nikt nie wymyślił.

Tak jak napisałem. Projekt zwykle robi się od "a" do "z". W przypadku kiedy tworzysz coś czego nikt jeszcze nie wymyślił to masz tylko "a" i nawet nie zarysowany koniec. Zasada jest taka, w każdym przypadku, że kiedy zadanie nie ma oznaczonego końca, to nie jest robione do końca. W tym przypadku, wcale.
1
[#5739] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #5711

Tutaj troszkę gameplay z dema gry Doom RPG:
1
[#5740] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5739

Na maszynach z AGA, gra działa w trybie HAM8 więc zalecana jest karta graficzna, tym bardziej że BSzili zastanawia się nad wyrzuceniem trybu HAM8 z kolejnych wersji.
[#5741] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5736

Ja myślę że tych aspektów jest więcej. Od siebie dodałbym:

Trzeci aspekt to PLAN, im dokładniejszy tym mniejsze prawdopodobieństwo nieukończenia projektu. Sam się o tym boleśnie przekonałem. Wiadomo że po drodze jakieś rzeczy zawsze wychodzą ale to też powinno być przewidziane.

Czwarty, 'HYPE' czyli taki niepotrzebny szum. przy którym dowiadujemy się od innych, że projekt mógłby być lepszy i że można dodać taki a taki feature.

Jeśli można prosiłbym moderację o przeniesienie tego wątku do osobnego, bo nie przepadam za oftopem. Dziękuje.
[#5742] Re: Zapowiedzi nowych gier

@asman, post #5741

Nowe info o GRiND

https://www.indieretronews.com/2024/04/grind-first-person-shooter-for-amiga.html
[#5743] Re: Zapowiedzi nowych gier

@rbej1977, post #5742

Wyglada na prawie gotowe. To jeszcze tylko preordery i pare lat czekania.

Ostatnie demo nie dziala na 68030.
Muzyka i grafika robia klimat. Jeszcze tylko buggi, przemyslane i niepowtarzalne levele i hit powinien byc.
4
[#5744] Re: Zapowiedzi nowych gier

@rbej1977, post #5742

Fajnie to to wygląda. Kiedy pełna wersja?
[#5745] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Ralpheeck, post #5743

Nadal nie ma wyznaczonego terminu :(
Ale trzeba powiedziec ze idzie im to niezle.
[#5746] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Flying Shark, demo, poziom 1:
5
[#5747] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5746

Klasyka strzelanek arcade, wyglada ladnie, ale cos mnie muzyka troche razi. Inaczej ja zapamietalem.
1
[#5748] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5747

moja ulubiona gra z Arcade'ów
i tak muzyka miejscami nieco inaczej brzmi,
widzę też ze układy przeciwników nieco inne. nie ma np czerwonych, którzy dają powerupda na początku 1 levela, ale zakładam że to demo.
Mega szacun bo wygląda to i działa bardzo dobrze.
To jest OCS czy AGA? bo jeśli OCS to szacun x2!
[#5749] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5746

W porównaniu z oryginalnym portem z epoki to niebo a ziemia jeśli chodzi o oprawę graficzna i płynność. Jestem ciekaw grywalności.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2024 12:36:53 przez kempy
[#5750] Re: Zapowiedzi nowych gier

@c64portal, post #5748

To jest OCS/1MB RAM. Gra się bardzo dobrze, grywalność świetna, ale trudno bardzo!
1
[#5751] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5746

DOOOBRE!!! podoba się.
[#5752] Re: Zapowiedzi nowych gier

@c64portal, post #5748

Sporo na ta gre kasy wydalem na automatach, juz nie pamietam czy przechodzilem caly pierwszy loop, bo gra chyba miala 2 pelne okrazenia, zeby ja przejsc cala. Za to pamietam specjalne eskadry (bardzo rzadkie i losowe), ktore dawaly Special (czyli ekstra kredyt). Ale akurat przy konwersji raczej nieprzydatna opcja, bo tutaj kredyty sa za darmo. Ale w realu takie eskadry cieszyly gracza.
[#5753] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5746

Wygląda SUPER i to A500 z 1MB OK
Trzeba sprawdzić i wesprzeć autora ok, racja
[#5754] Re: Zapowiedzi nowych gier

@kempy, post #5749

Gdyby ktoś się zastanawiał dlaczego stary Flying Shark był taki kiepski, to na dole w dziale Trivia mamy:

"Remarkably, the Amiga conversion was ported from the Atari ST in less than 2 weeks during November 1988."

Te robione po macoszemu konwersje z Atari ST to była plaga.
2
[#5755] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5746

Udało się zagrać w to demo i jestem kontent. Mimo, że z dyskietki to wgrywa się szybko, animacja płynna, wykrywanie kolizji super, responsywność w porządku. Nic tylko czekać na finalną wersję.
1
[#5756] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Grywalne demo, wip gry Phoenix:
1
[#5757] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5752

Dungeonette AGA, ETA late 2024, czyli ponad rok czekania.

link
1
[#5758] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5750

I to jest świetna wiadomość!
[#5759] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5757

Statyczne obrazki są ok OK
Pytanie jak będzie z grą w akcji- czekamy ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2024 14:07:33 przez BULI
[#5760] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5757

Dungeonette AGA, ETA late 2024, czyli ponad rok czekania.


pomnożyłbym ten czas przez 4
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem