[#6361] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #6359

Ja się za grafikę nie biorę bo to nie moja bajka i każdy to wie

Wiem, że maszyny arcade były zróżnicowane i lepsze od 8bitowców. Tylko, że mimo wszystko na Amigę mogłyby te gry być ładniejsze. Nie powiem, bo te gry, które wymieniłem wcześniej jak Giana Sisters, Flimbo's Quest, czy Saint Dragon lepsze były moim zdaniem na C64, ale graficznie amigowe wersje były ładniejsze.

Starczy tego offtopu. Dobrze, że jest profesjonalista i chce mu się robić gry na Amigę. Pisząc pierwszy komentarz nie spodziewałem się, że to JOTD, więc zwracam honor.
1
[#6362] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #6360

Zgadza sie, ale jezeli jest wolne miejsce na dyskietce i poprawiona grafika jest dostepna to zawsze mozna dodac wybor grafiki w menu gry, niektore Amigowe gry tak maja.
1
[#6363] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #6361

Tak to on, autor JST takze.



link


link

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2025 14:38:51 przez Don_Adan
[#6364] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6339

W moim klonie Robbo zrobiłem w ostatnim czasie spory postęp.

Zaimplementowałem już większość elementów gry, w tym bombę, blaster, magnes, nietoperza.

Bomba wybucha nieregularnie i reakcja łańcuchowa jest z opóźnieniem.

Blaster strzela "strumieniem", tak jak w oryginale.

Poprawiłem efekt trafienia pociskiem i wybuchu (np. gruzu) by był zgodny z oryginałem - prosta rzecz przy obecnym silniku.

Został tylko teleport, stworki i "oczy".

System animacji elementów jest w 100% gotowy - liczenie klatek, alokacja w pliku graficznym, współdzielenie klatek, z czego jestem bardzo zadowolony.

W tej chwili pozostało jeszcze dokończenie edytora plansz i dźwięki. Aktualnie jest mój własny system wyświetlania, warstwy itp. Troszkę to ostatnio zmieniałem.
[#6365] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6364

"Oczy" to chyba najciekawszy element gry trochę gimnastyki przy rym miałem aby ich inteligencja działała dobrze
[#6366] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #6365

Zgadzam się, że to ciekawy element, przy czym według mnie tzw. "blaster" i bomba są też dość złożone. Mimo tego poradziłem sobie.

- Najpierw zrobiłem blaster. Musiałem obejrzeć nagranie z Robbo, żeby sobie przypomnieć jak to wyglądało.

Wysyła on strumień z kolejnych klatek wybuchu.

U mnie jest funkcja, która wysyła do docelowego pola typ obiektu, kierunek oraz licznik. Blaster wysyła do docelowego pola w liczniku numer klatki wybuchu, następnie ją inkrementuje aż dojdzie do końca tablicy.

- Następnie zrobiłem bombę. W pierwszej wersji wszystkie pola wokoło wybuchały jednocześnie, łącznie z sąsiednimi bombami. Zorientowałem się, że w oryginale jest ciut inaczej.

W nowej wersji bomba nadaje najpierw stan "wybuchająca bomba", po czym w kolejnych klatkach wybucha 9 pól w tym pole z bombą, po 3 pola w jednej klatce.

- Magnes jest też ciekawy.

Cały mechanizm u mnie składa się z dwóch typów funkcji dla poszczególnych typów elementów:
- Skanowanie,
- Odwiedziny (podajemy typ obiektu odwiedzającego, przydatne przy strzelaniu itp.).

Z kolei system liczenia klatek animacji jest zrobiony bardzo fajnie.

Praca idzie dość dobrze, choć koncept środowiska edytora ciut zmieniałem. Napisałem też funkcję, która wycina fragment obrazka i liczy przy tym parametry PlanePick i PlaneOnOff (pewnie Ci znane przy ikonkach).

Jest to dogodna forma, bo mogę podpiąć pod różne mechanizmy systemowe np. funkcję DrawImage, gadżety i menu, a nawet BOBy. Przy czym ja dodaję jeszcze podwójne buforowanie.

To wszystko przygotowałem w ostatnie dni.

Edytor umieszczę jak będzie gotowy. Powyższe info jest raczej dla programistów lub osób które się taką tematyką interesują.
1
[#6367] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

John Girvin (Nivrig) pracuje nad portem gry Lumo.

https://www.timeextension.com/news/2025/08/isometric-classic-lumo-is-being-ported-to-the-amiga

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2025 19:30:01 przez mailman
2
[#6368] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Lock 'n Chase - JOTD portuje dalej

https://youtu.be/QOnWxpitjXY?si=eW4Xr8NAFna4gsjq
[#6369] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #6368

Lock 'n Chase zostało ukończone, ale już na EAB są propozycje co być następne wymiotuje
3
[#6370] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #6369

Widać lubuje się w tej tandecie 8 bit. Ale niech sobie robi co tam chce.
3
[#6371] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Informację i komentarze dotyczące Settlers 2 przerzuciłem do wiadomości na głównej stronie, aby nie dublować dyskusji.

Ostatnia aktualizacja: 13.08.2025 18:24:59 przez mailman
2
[#6372] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

The Gate - pracę w toku

https://eab.abime.net/showthread.php?t=121097
2
[#6373] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #6372

Wygląda zachęcająco OK
[#6374] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Ecliptic - nowe demo

https://bwldrbst.itch.io/ecliptic/devlog/1016855/august-2025-update
1
[#6375] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Settle The World - aktualizacja

https://theotheoderich.itch.io/settle-the-world/devlog/1014789/ambient-sound-update-august-2025
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem