[#6301] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #6300

[#6302] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #3113

Chyba nie bylo jeszcze.
Gyruss, arcade port by JOTD.

link
2
[#6303] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #6302

I nieco rozgrywki z najnowszej wersji Gyrrus'a:
6
[#6304] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #6303

Ależ się zagrywałem na Atarynce.......
[#6305] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #6303

[#6306] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #6305

Kilka słów od autora:

WAŻNA UWAGA:
Napiszę to tutaj i gdziekolwiek będę mógł, żebym nie musiał powtarzać tego w e-mailu. Tworzę gry za pomocą środków, które mam; to są środki, które mam. Mogą być dwa przypadki: mam programistę, z którym robię projekt, a programista tworzy grę w języku, który ten sam programista uzna za stosowny. Jeśli nie mam programisty, w takim przypadku tworzę gry za pomocą edytora. Mogę użyć edytora, który najlepiej pasuje do tego, co chcę zrobić. W tym przypadku Backbone lub GRAC, w zależności od tego, czy jest to gra zręcznościowa, czy przygodowa. To są dwa edytory, których potrafię używać. Wypróbowałem kilka i te dwa działają najlepiej, dlatego ich używam. Wiem, że efektem nie są gry takie jak Shadow of Beast, ale też nie tego szukam. Ktokolwiek tego szuka, nie powinien pytać mnie o moje gry, ponieważ ich nie dostanie. Tworzę fajne gry z dobrą grafiką i ciężko pracuję, żeby takie były. Wiem, że są inne edytory; wypróbowałem wiele, albo mi się nie podobały, albo nie były wolnym oprogramowaniem. Dla mnie ważne jest korzystanie z wolnego oprogramowania. Nie chcę być zakładnikiem żadnego zastrzeżonego oprogramowania ani mieć kogoś, kto mówi mi, czy mogę opublikować moją grę, czy nie. Jest już zbyt wiele problemów z rozwojem systemu Amiga; jest zbyt wielu hejterów i zazdrosnych ludzi, którzy chcą tylko, żeby wszystko spłonęło. Lepiej po prostu martwić się rozwojem, a nie innymi rzeczami. Proszę, nie mów mi, żebym tworzył gry takie, jakie lubisz. Moim celem nie jest tworzenie gry na zamówienie dla każdego fana AMIGI. Lubię tworzyć gry, które przychodzą mi na myśl; mogą nie być tymi, które lubisz.
Może ci się nie spodobać żadna z moich gier; jeśli nie, uszanuj dewelopera i fanów. Jeśli je lubią i wspierają, mają prawo wspierać rozwój, jakiego chcą.
Proszę o szacunek dla twórców moich gier, czy to programistów, czy muzyków, są to bezinteresowni ludzie, którzy rozwijają swój kod lub muzykę , aby inni mogli się nią cieszyć w moich grach, więc ponownie proszę o szacunek i uznanie dla nich.
Bez programistów ta platforma, jak i każda inna, byłaby martwa.
Bez programistów platforma AMIGA nie byłaby możliwa.
To fakt, że tworzenie gier retro na stare systemy, takie jak Commodore Amiga, powoli zanika. Oznacza to, że pozostaje nas coraz mniej, a tym, którzy pozostali, coraz trudniej jest wydać tytuł; to wszystko problemy. Na szczęście nadal się rozwijam; widziałem, jak wielu innych się poddało, zmęczonych przeszkodami, a przede wszystkim złą prasą i hejterami. Dlatego uważam, że wydanie takiego tytułu dzisiaj jest prawdziwym cudem i chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w jego rozwój, zwłaszcza Narcisound, który skomponował muzykę, której teraz możesz posłuchać w grze. Chciałbym również podziękować wielu fanom, którzy wysyłają e-maile z podziękowaniami za moje gry; to niewątpliwie największe uznanie, jakie może otrzymać twórca. Oczywiste jest, że gry zawsze mogą być lepsze, ale trzeba wziąć pod uwagę ograniczone zasoby. Myślę, że wynik jest więcej niż akceptowalny: fajne gry do grania z dobrą grafiką i minimalną muzyką.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy nas wspierają.
3
[#6307] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #6306

Jak bym zrobił platformówkę 2D chodzącą w 3 fps, to też bym prosił o wyrozumiałość.
6
[#6308] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #6305

Gdyby to się pojawiło na Atari, to ludziom by się podobało, ale na Amidze to coś nie przejdzie.
2
[#6309] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #6308

Bardziej mnie interesuje dlaczego mu tak trudno wskoczyć na wyższe platformy. Może to problem źle obranych punktów kolizji...

Same grafiki są ładne. Niebo można by lekko popieścić copperem, ale to kwestia gustu już.

Gdyby nie w miarę płynna animacja postaci to pomyślałbym że pole gry odrysowywane jest co ramkę, ale raczej aż tak pecetowo to chyba nie jest zrobione.
1
[#6310] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #6309

Nawet gdyby to było płynniejsze i nie było problemów z wskakiwaniem na platformy, to ta "gra" nic nie wnosi. To wszystko już było 40 lat temu. Ale skoro autorowi tworzenie sprawia frajdę to bardzo fajnie i niech sobie działa. A nuż coś z tego wyjdzie jednak lepszego. Grafika średnia jak na Amigę 500, ale ujdzie.
1
[#6311] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #6310

W A500 trzeba zmienić procesor na 020+ z odrobiną fastu by móc skosztować tej gry. Przez czterdzieści lat Amigowcy powinni mieć już swoje Amigi przystosowane do takich skromnych wymagań, a jak nie to zawsze można skorzystać z emulacji, która jest za darmo.
[#6312] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #6311

"skosztować tej gry. "
Skosztować tej źle napisanej gry.
[#6313] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #6309

To jest w BackBone robione. To zawsze wychodzi nieefektywnie. Ale nie mam pojęcia jak BB odrysowuje pole gry stworzonej w nim.
Dziwię się czemu autor nie spróbuje czegoś bardziej wydajnego, np RedPill czy Scorpion Engine. Tylko "rzeźbi" w BackBone.
1
[#6314] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #6313

Napisał, że używa oprogramowania niekomercyjnego, a Scorpion Engine chyba jest płatny, lub darmowy z ograniczeniami.
[#6315] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #6308

Gdyby to się pojawiło na Atari, to ludziom by się podobało, ale na Amidze to coś nie przejdzie


też to zauwazyłem
-atarowcy mają mniejsze wymagania
-amigowcy mają nieco większe wymagania
-a najwieksze wymagania mają ludzie którzy chcą ciekawych dobrych gier 2D z fajnymi mechanikami (kończy sie tym że sięgają po współczesne gry indie zamiast czekać w nieskończonosc na retro )
[#6316] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #6314

Ale RedPill jest darmowy.
1
[#6317] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #6314

SE jest w pełni darmowy ze wszystkimi funkcjami. Można zapłacić i wtedy zmienić sobie ekran startowy na własny.
1
[#6318] Re: Zapowiedzi nowych gier

@c64portal, post #6317

W takim razie może autorowi nie przypasował Scorpion. To tak samo jak mnie nie rusza AmiBlitz pomimo, że ma większe możliwości od Blitz Basic 2. No ale skoro ma frajdę z tworzenia, to niech tworzy.
1
[#6319] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #6318

Ma frajdę pod warunkiem że nikt nie będzie krytykował jego gry. Inaczej się obrazi i zamknie projekt.
1
[#6320] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #6305

Niedługo ma wyjść druga część gry Head Over Heels na Amigę i Atari ST. Więcej informacji pod obrazkiem.


(to znaczy kliknij w obrazek)
[#6321] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6187

Hej, koledzy - jest aktualizacja mojego Robbo.

Można już zagrać, choć to bardziej grywalne tech-demo z jednym poziomem. Sterowanie klawiszami kursora, SHIFT + kierunek strzelamy, ESC wychodzimy.

https://coreprogramming.pl/RobboCompleted/Demos/RobboCompleted.lha

Mam nadzieję, że grafika w grze jest estetyczna i przypadnie Wam do gustu. Ciekaw jestem opinii o bieżącej grywalności.

P.S. Ten projekt jest dokończeniem mojego dawnego projektu Robbo. Teraz powinienem mieć predyspozycje by to dokończyć (jak i inne projekty).

Opracowany silnik komórkowy działa dobrze i łatwo dodawać elementy (choć już jest ich sporo).



Ostatnia aktualizacja: 24.06.2025 22:06:28 przez Hexmage960
9
[#6322] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6321

Brawo
[#6323] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6321

Ładnie, aczkolwiek tło jak dla mnie zbyt jasne.
[#6324] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6321

Fajne!

PS. Czy coś się ma stać, gdy zbiorę wszystkie śrubki? U mnie się nic nie stało.
[#6325] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #6324

Dziękuję za pozytywny odzew.

PS. Czy coś się ma stać, gdy zbiorę wszystkie śrubki? U mnie się nic nie stało.

No niestety jeszcze nie dokończyłem obsługi kapsuły i nie ma grafiki. Normalnie po zebraniu śrubek kapsuła się otworzy i można będzie wyjść z poziomu.

Kapsuła jest obecna w wyliczeniu elementów gry i jest obsługa wejścia bohatera na kapsułę, wraz z ustawieniem flagi przejścia poziomu. Brakuje zliczenia liczby śrubek na planszy i obsługi tej flagi w pętli głównej.

@Amikoksu

Ja akurat lubię ten jasny podkład.
[#6326] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #6308

Na Atari by się ludziom nie podobało. Na amige jest akurat
[#6327] Re: Zapowiedzi nowych gier

@dynx, post #6326

Na atari by się ludziom nie podobało, bo wszyscy kochają czarne tło jak to we wszystkich grach na atari.
1
[#6328] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6325

Aktualizacja mojego klonu Robbo.

Dorobiłem dosyć dużo rzeczy:

1. Plansza jest teraz większa niż ekran i następuje przesuw,
2. Dodatkowe elementy:
- Działko obracające się,
- Laser.
3. Dodatkowe efekty animacji (pocisk/wiązka, drzwi, kapsuła).

Panel jeszcze bez grafiki. Będą na nim wyświetlane informacje oraz - co planowałem - mały (animowany) portret Robocika.

Poziom można przejść, kiedy zbierze się śrubki i kapsuła zacznie się świecić.

Są jeszcze niedoróbki, np. po śmierci robocika gra kończy się, zamiast restartować poziom.

Bieżące demo do pobrania: https://coreprogramming.pl/RobboCompleted/Demos/RobboCompleted0.2.lha

Gra wymaga Amigi z OS 3.0+.

Jeżeli ktoś przetestuje, prosiłbym o opinię w kwestii przesuwu mapy - plusy i minusy.





Ostatnia aktualizacja: 28.06.2025 21:32:49 przez Hexmage960
[#6329] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #6328

Razi mnie ten skokowy skrol. Amiga umie w skrole przecież. Na twoim miejscu zrobiłbym płynny skrol i płynny przesuw robocika.



Ostatnia aktualizacja: 28.06.2025 22:06:04 przez mastaszek
[#6330] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #6329

Dzięki za opinię w sprawie skrola.

Tutaj decydują dwie rzeczy: już sobie założyłem, że elementy będą animowane w komórkach, bo tak zdecydowanie jest łatwiej napisać logikę. Ale silnik jest naprawdę zaawansowany i myślę, że działa to dobrze.

Druga sprawa to kwestia wydajności - w przypadku przesuwu mapy. Chciałem tu jak najmniej problemów, tzn. nie wymagać dużej optymalizacji.

Ja przesuwam cały obraz mapy w oknie gry. Dzięki temu mogę wyświetlać też panel boczny, co jest plusem.

Wydaje mi się, że to kwestia parametrów przesuwu bo troszkę testowałem różne parametry. Mapa może też przesuwać się co jeden krok bohatera, ale wydaje mi się, że lepiej jak przesuwa się o większy fragment.

W każdym razie żywię nadzieję, że skokowy ruch obiektów po polach przypadni Ci jednak do gustu - według mnie ładnie to teraz wygląda. Co do przesuwu całej mapy - nie chciałbym mieć tu problemów z wydajnością.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem