[#2401] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2392

Może po prostu poproś kogoś żeby ci zrobił z 5 teł zamiast tej paskudnej siatki :)
[#2402] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #2401

@Adinfo, Kefir_Union, Okejokej, Michał Żukowski

Dzięki za pozytywną opinię. Obecnie koncentruję się na kodzie, grafika jako niemal gotowa, odeszła na drugi plan. Priorytetem jest dokończenie kodu gry.

Tło ma być proste, nie odrywające uwagi od pierwszego planu, czyli planszy. Czyli nie może mieć kontrastowych kolorów, i najlepiej jak do jego namalowania użyje się pastelowych barw. Myślę, że sobie z tłem poradzę.
[#2403] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Wpadlem na pomysl bardzo prosty i wlasciwie juz ogarniety (zarys tylko, wiec powiedzmy ze oprawa graficzna nieco sie poprawi).

Za mlodego w szkole gralem czesto na papierze w cos co nie mialo nazwy.
Mozna by to nazwac Lustra lub moze Pilka... cos w ten desen.

Gra bedzie pod WB.
Znam zdania o grach okienkowych w workbench-u i moja w zaden sposob tych opini nie poprawi a jedynie moze im jeszcze bardziej zaszkodzic

Tunele i labirynty na ktore porwalem sie rok temu okazaly sie za trudne wiec poszly w odstawke :) Mam nadzieje, ze tego nowego pomyslu nie da sie nie skonczyc.

W tej chwili daiala to tylko na jedna myszke ale graczy jest dwoch.
Na liscie poboznych zyczen znajduja sie:
1. opcja gry przez neta (nie mam bladego pojecia czy to wogole mozliwe)
2. opcja gry z komputerem (ale tu tez nie mam bladego pojecia jak podejsc do tematu "myslenia" komputerowego przeciwnika)

A moze juz gdzies jest ta gra napisana na Amige?

[#2404] Re: Zapowiedzi nowych gier

@peceha, post #2403

A moze juz gdzies jest ta gra napisana na Amige?

Super! Ja napisałem kiedyś tę grę w piłkarzyki pod WB. Nazwałem ją "SocMan" (od Soccer). Grało się z komputerem.

U mnie te bramki miały troszkę inny wygląd. No i była poprowadzona siatka na całej planszy w jednym kolorze (jak na kartce w kratkę), a narysowane ścieżki miały po prostu inny kolor.

Twoja wersja wygląda super. Powodzenia.

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 19:04:27 przez Hexmage960
[#2405] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2404

Super! Ja napisałem kiedyś tę grę w piłkarzyki pod WB. Nazwałem ją "SocMan" (od Soccer). Grało się z komputerem.

A masz moze gdzies kopie?
Chetnie bym zobaczyl.
[#2406] Re: Zapowiedzi nowych gier

@peceha, post #2405

Niestety nie mam. Wyglądała bardzo podobnie jak Twoja, tylko bramki były u góry i u dołu. Okienko można było powiększać dwukrotnie w pionie i poziomie (grafika była wektorowa, jak u Ciebie).

Z ciekawostek, to wymyśliłem nawet fajną rzecz, co nazwałem "SocArt" (od "Art" - sztuka). Polegało to na wyświetlaniu rysunków stworzonych za pomocą tych odcinków. Takie swoiste przerywniki we właściwej rozgrywce.

Pamiętam, że komputer grał w ten sposób, że :
  • liczył na kilka ruchów naprzód gdzie maksymalnie może dotrzeć przeciwnik (jak bardzo może zbliżyć się do bramki) po danym ruchu.
  • starał się jak najbardziej zbliżyć do bramki.


Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 19:21:42 przez Hexmage960
[#2407] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2384

No i lista wrogów w Rygar AGA została zamknięta

[#2408] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#2409] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2402

Wrzucam poglądowy zrzut ekranu z edytora plansz. Sam edytor plansz jeszcze nie jest dokończony. Aktualnie nad nim pracuję.

Myślę, że teraz tapeta w tle się spodoba - tak samo nowa podłoga.



Ostatnia aktualizacja: 12.04.2019 06:31:41 przez Hexmage960
[#2410] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#2411] Re: Zapowiedzi nowych gier

@peceha, post #2403

A moze juz gdzies jest ta gra napisana na Amige?

Rzookol napisał tę grę na MorphOS-a, nie wiem czy zrobił wersję m68k.
[#2412] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Krashan, post #2411

Pilkarzyki napisal w Amosie takze moj kuzyn jakies 20 lat temu, bardzo wdzieczny temat do nauki :)
Zaluje, ze wtedy nie uploadowalismy tego na aminet, podobnie jak mojego 'trona' - byloby sie z czego teraz posmiac :)

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2019 09:24:48 przez watman
[#2413] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Krashan, post #2411

O to to... sdl_football
https://www.kuehlbox.wtf/download/amiganet/game/board/sdl_football.68k.lha. Jest też wersja na MOS
[#2414] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Norbert, post #2413


...
requires: CGX or P96
...


no to sobie pogralem...
[#2415] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2407

W Rygar AGA obecnie dopracowywane są szczegóły. Autor zajął się takimi aspektami jak poprawa błędów i wykorzystanie coppera.

[#2416] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2415

Ja nadal nie mogę uwierzyć, że to gra na Amigę z AGA, a nie na jakiegoś NESa...
[#2417] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Drakon, post #2416

A kolega widział kiedyś gry na NESa? Tak się pytam, bo domyślam się że hasło rzucone "ot tak".

Po pierwsze wcale ta gra źle nie wygląda, szczególnie po dodaniu gradientu nieba i wody.
Zlicz kolory na ekranie, dodatkowo jest dual playfield więc weź to pod uwagę.
Wersja pre-alpha była tworzona na OCS/ECS, wyglądała mniej kolorowo.

Po drugie AGA to nie tylko większa paleta ale także większe sprite i obiekty, szybszy transfer grafiki i procesor. Gra będzie miała sporo obiektów na ekranie. OCS/ECS i 68k 7MHz by zwalniało, tutaj jest płynnie cały czas.

Po trzecie gra prawie tak samo (potrzebne były jednak drobne cięcia) wygląda wizualnie na automatach a autor nie ma grafika, żeby ulepszyć grafiki. Zresztą zamysł był aby jak najwierniej oddać wygląd gry z automatów.

Nie jestem programistą, ale dobrze wiem że OCS/OCS by tego nie uciągnęło w takiej formie. Było by jeszcze mniej kolorów (wtedy byś biadolił nie o NES tylko ZX? ), mniej obiektów oraz musiało by być zastosowane więcej tricków i kombinacji.


Edit: A tak wy ogóle to Rygar na NES wygląda tak:



Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 10:11:46 przez Solo Kazuki
[#2418] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2417

A kolega widział kiedyś gry na NESa?


Tak z NESem znamy się od dawien dawna. Nawet jestem na bieżąco.
Może przesadziłem. Po prostu jako gra na A1200 z AGA ta gra wygląda koszmarnie.
Nie chce mi się liczyć kolorów ani mierzyć ile pikseli mają sprajty.
Po prostu całość odrzuca wizualnie.
[#2419] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Drakon, post #2418

The NES version looks awful or the A1200 version looks awful?
[#2420] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mcgeezer, post #2419

He means as game for A1200 with AGA.
[#2421] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2420

You can please some of the people some of the time, you can't please all of the time.

It's a good job his comments don't matter.
[#2422] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mcgeezer, post #2421

True, in Poland there is sentence "No one has born yet who please everyone" (free translation).

Don't worry about criticism, there are also some people here who thinks that game is ok.
[#2423] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2422

I don't like the graphics either. Possibilities of the AGA chipset and features of created engine are diminished by badly drawn graphics. I have already stated my opinion about the engine that may be a bit of a wasted effort if you use the graphics that does not go with it. People mostly consider games from the visual perspective and they match them with the requirements. The game that does not look appealing is very difficult to be defended by the fact of excellent engine possibilities that occassional players do not understand.

However I understand that the idea is to convert the game "as is" from the arcade into Amiga without any changes but I strongly recommend to clearly state exactly this point instead of usage of AGA chipset features. Most people do not see things from the proof of concept point of view or some sort personal achievement point of view. If for the last several months the game is being advertised as an AGA game and every achievement is presented on YouTube movies, I would not be surprised that the closer to the release the more people expect "to see AGA in AGA" than "to see hundreds of sprites on paralax five layer scrolling screen". The former is to be seen, the latter is overselling.

I don't want to sound harsh. I really do appreciate the hard work the author is doing but approach should be changed or the graphics should be improved to really correspond with AGA game. You still can use all the AGA features (not seen for laymen) with the glossy AGA look laymen will see.

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2019 12:36:52 przez mailman
[#2424] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2409

Projekt nowej gry 3D w stylu Wolfenstein 3D pod nazwą Cyberwolf.

[#2425] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2423

Really, what's "to see AGA"?

I suppose You expect colorfull mayhem? But it's really not to "see" but pure technical that this game is not possible in that form on OCS/ECS - there's already too many colors on screen to handle it in that speed. I'm not programmer but i'm betting let's say max 4 colors objects and half of colors of background to keep similar pace of the game (e.g. see Inviyya). Remember that it's conversion where arcade can handle up to 128 colors on screen.

And about "see AGA", there are many games less colorful and still requires AGA, some examples:

Ali Baba
Aquakon
Blobz
Dinozorus
Fayoh
George and the Repton-Clone
Jinx
Penguins
Scuba Diver
Talmino

And tell me that you "see AGA" in these games...

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2019 10:06:46 przez Solo Kazuki
[#2426] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2424

No! Wygląda bardzo obiecująco! OK
[#2427] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2426

Hehe, a ludzie mylą ją z "Za żelazną bramą". Kolorystyka podobna, ale w Cyberwolf ściany mają tekstury.
[#2428] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2425

Please, read my post once again in order to fully understand what I meant. You are simply repeating yourself and twisting around my words.szeroki uśmiech
[#2429] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mcgeezer, post #2421

Really? Customers' opinion doesn't matter? szeroki uśmiech Good luck, then.
[#2430] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MarcinLP, post #2429

z takim podejsciem "koderow", to na dobre gry se jeszcze poczekamy... oj dlugo
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem