[#2281] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #2280

Wyszła z tego bardzo pozytywna gra. Super robota!
Brawo dla twórców! OK
[#2282] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2281

jeszcześmy nie skończyli :)
taki teaser.... na filmie nie widać ale tam niżej.... niżej to jest już coś do odkrycia :P
[#2283] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #2282

Dobra robota! Brawo! OK
[#2284] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2204

Kolejne nagranie WIP gry Shadows of Sergoth.

[#2285] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2278

Nagranie z najnowszej wersji Rygar AGA.

[#2286] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2285

Dla zainteresowanych kolejna wersja Rygar AGA.
[#2287] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2286

Odpaliłem poprzednie demo na gołej A1200 i z Fastem i gierka śmiga ładnie. Czasem pojawiają się jakies niechciane pixele/artefakty, po kolejnym wczytaniu poziomu, ale gierca daje rade.
Dźwięk na żywo jest całkiem Ok (kopia z automatu), bo na filmiku wydawał się trochę irytująca.
Sama gra wcale nie jest taka łatwa.
Ogólnie OK OK
[#2288] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2266

Jest dostępna do ściągnięcia pierwsza wersja Celtic Heart.

[#2289] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2288

Trochę rozgrywki z Celtic Heart:
[#2290] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #2289

Gameplay z najnowszej wersji Rygara (v.011):
[#2291] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2288

Już przy Traprunner dziwiłem się że się komuś chce robić takie słabe gry. Teraz widzę że jeszcze więcej tego samego. Czy to taki problem zrobić ładną grę z poziomym scrollem gdzie będzie dobry efekt paralaksy, dużo kolorów zmienianych copperem i dobre wykorzystanie sprajtów? Wszystkie te triki są dobrze znane i dokładnie opisane, nie wiem jak w 2019 roku można zrobić grę technicznie gorszą niż produkcje z lat 90tych.
Powiem szczerze że nie grałem, może grywalność jest niesamowita i to zmieni ocenę gry ale patrząc na gameplay to : grafika słabo, mechanika gry słabo, dźwięk słabo.
[#2292] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2291

może zamiast pytać, spróbuj i przekonaj się sam ;)
Zrobić taką grę znając wszystkie opisane triki :)
[#2293] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2291

Solid Gold, Trap Runner, jak i Celtic Heart to rodzynki w porównaniu z innymi grami, które dzisiaj wychodzą.

Wszystkie te triki są dobrze znane i dokładnie opisane, nie wiem jak w 2019 roku można zrobić grę technicznie gorszą niż produkcje z lat 90tych.

Nie każdy ma kunszt koderski, czy warsztat rysowniczy na miarę najlepszych firm z tamtych lat.

Często padały zarzuty, dlaczego nie można robić lepszych gier, na miarę tych ze złotych lat. Otóż po tylu latach wielu ludzi pozapominało jak się robi te wszystkie efekty na Amidze. Nie wiedzą nawet jak opanować AMOSa i korzystają z gotowców typu BackBone.

Działam od wielu lat i przechodziłem już wiele etapów - na początku nie wiedziałem jak zrobić w pełni płynną animację paru Bobów. Robiłem kilka gier sam lub we współpracy z grafikiem. Niektóre z nich przybrały zaawansowaną formę.

Teraz ja np. opracowałem całkiem fajny silnik, który umożliwia animację całego ekranu w 50fps nawet na jednym buforze. I realizuję prosty klon Sokobana.

patrząc na gameplay to : grafika słabo, mechanika gry słabo, dźwięk słabo.

Tylko czy znajdziesz kolego ludzi, co Ci narysują piękną, profesjonalną grafikę, do tego nagrają piękne sample? Masz tam firmę deweloperską?

My tu staramy się ze wszystkich sił, by powstawały produkcje jakościowe, których Amiga i amigowcy nie będą musieli się wstydzić. Jest to zadanie bardzo trudne.

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 10:12:31 przez Hexmage960
[#2294] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2293

Kij jak zawsze ma dwa końce...

Sądzę, że przedmówcy chodzi po prostu o to, czy nie szkoda czasu, energii, entuzjazmu, zaangażowania... etc. etc. na tworzenie tytułów słabych. Czy nie lepiej by było poświęcić ten czas na kontakt z najlepszymi koderami i grafikami choćby takich legend jak Team17 i tam u źródeł spróbować odzyskać tę wiedzę i "tricki", zorganizować większy zespół i zrobić coś co wpisze się w historię Amigi jako fantastyczny tytuł stworzony po latach upadku rynku gier na Amidze?

Z drugiej strony, nie śmiałbym odbierać prawa do ćwiczeń i samodoskonalenia się każdemu, kto próbuje od zera niczym empiryczny erudyta doskonalić swój warsztat Amigowy metodą prób i błędów. Wszak stworzony nawet słaby tytuł, również jest tego typu ćwiczeniem i cennym doświadczeniem.

Pytanie tylko czy starczy czasu i energii na to aby spłodzić w przyszłości coś na miarę złotych lat Amigi oraz czy to się dzisiaj opłaci, bo żyć z czegoś trzeba.

Na przestrzeni lat powstało sporo fantastycznych imprez na bazie sentymentu do komputerów 8-16 bit. Imprezy typu Pixel Heaven, spotkania o naturze bardziej lokalnej, hobbystycznej itp. Czy przy okazji zlotów retro, fanowskich, nie dałoby rady zaprosić dawnych speców od grafiki i kodowania na imprezę typu Pixel Heaven i zorganizować warsztatów dla dzisiejszych, domowych zapaleńców pokroju Hexmage960?

Wyznacznikiem jakości w grafice zawsze byli dla mnie ludzie z Team17. Ich grafika ZAWSZE wyróżniala się na tle innych. Naturalnie nie można zapomnieć i o innych, wszak powstało sporo świetnych tytułów spod innych rąk, zatem czy nie dałoby rady szepnąć komuś o odpowiednich możliwościach na uszko aby spróbował coś takiego zaaranżować?
[#2295] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Duracel, post #2294

Ależ tricki są znane i niezbyt trudne pojedynczo do ogarnięcia. Są nawet całe gry rozpracowane ze wskazaniem jakie tricki zostały w nich użyte. Wiedza jest dostępna. Kłopot zawsze jest w chęciach, czasie oraz ... zadowoleniu, sławie bądź gratyfikacji. A wielu zaczyna rozważać swoje zaangażowanie od ostatniego czynnika, zresztą całkiem słusznie :)
[#2296] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Duracel, post #2294

Czy nie lepiej by było poświęcić ten czas na kontakt z najlepszymi koderami i grafikami choćby takich legend jak Team17 i tam u źródeł spróbować odzyskać tę wiedzę i "tricki", zorganizować większy zespół i zrobić coś co wpisze się w historię Amigi jako fantastyczny tytuł stworzony po latach upadku rynku gier na Amidze?

W tej chwili "zespoły" tworzące gry na ami to takie grupki amatorów jak "Project R3D". Realizujemy marzenia o stworzeniu jakiejś gry na martwy od przynajmniej 20 lat komputer
Robimy to co lubimy Naszą twórczość opisuje najlepiej slogan samochodowy "Nie trąb na mnie! Jedziem ile możem!"
Z drugiej strony, jeśli znalazła by się taka osoba która odnalazła by się w roli takiego "managiera". Poszukała informacji, spięła to w zespole koderów, skrzyknęła muzyków. Ja nie mam na coś takiego czasu, ale wygląda na łatwą robotę


Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 11:25:58 przez Koyot1222
[#2297] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2296

Chęci jedno, możliwości drugie. W tej chwili widzę jedną taką osobę.
Sądzę, że Lapusz jest w stanie zorganizować coś takiego przy okazji Pixel Heaven, może nawet cyklicznie.
[#2298] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2296

dodaj jeszcze "znalazła fundusz na sfinansowanie tego projektu..." bo ten cały sfiatowy Dream Team to już raczej za damski ch... robić nie będzie.
Przechadzka po parku jak mawiają anglo-sasi... :D
[#2299] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Duracel, post #2294

Tak, chodzi o to że szkoda czasu na robienie rzeczy tak wtórnych, bo ja nie widzę progresu w stosunku do Trap Runner. Przecież wszystko jest gotowe i rozpracowane, można czerpać garściami:
http://codetapper.com/amiga/sprite-tricks/shadow-of-the-beast/

Korci mnie bardzo żeby wam pokazać kilka screenów z gry, którą piszę od kilku miesięcy na A1200 ale jeszcze się wstrzymam aż będzie gotowy gameplay z wersji alpha na youtube
Na tą grę Amiga czeka już ładnych parę lat a moją motywacją jest zrobienie czegoś czego jeszcze nie było na Amidze i na co inni zareagują opadem szczęki (mam nadzieję). Po co robić kolejnego Trap Runner? BTW, mam ogromną radochę pisząc znowu w asm na 68K po 20 latach przerwy.

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 11:46:38 przez Kefir_Union
[#2300] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2299

No to czekamy. ;) W mojej opinii Shadow of the beast jest niegrywalną, bardzo ładną grą, a nawet może bardziej tech-demem z gameplayem dodanym 5 minut przed premierą ulepionym z tego co było pod ręką, więc to trochę słaby przykład dla aspirujących do robienia fajnych gier. Nie żeby moje gry były lepsze pod tym względem, ale na pewno nie gorsze. ;)

Polecam wątek "czy opłaca się tworzyć gry", tam chyba mówiłem o tym że na Amidze masz problem jak chcesz coś policzyć w tle żeby zrobić ciut bardziej skomplikowany gameplay niż "idź w jednym kierunku i omijaj/strzelaj do przeciwników". No ale Ty piszesz dla A1200 to masz ciut większe pole manewru niż na "Jedynie Słusznym OCS". Za to jak nie zrobisz gry w 256 kolorach to myślę że znakomita większość będzie marudzić. ;)

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 12:02:38 przez teh_KaiN
[#2301] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2299

Łooo, ciekawe co to będzie. Jak koder z demosceny bierze się za grę to nie może to być coś byle jakiego. Ale teraz mam do myślenia. A napisze pan chociaż czy to gra 3D?
[#2302] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2299

ooh :) Go Gadget.
Nie spiesz sie, zrób to na gotowo i przywal z grubej rury.
bądź nową jutrzenką amigowego gamedevu
OK
[#2303] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #2302

Celtic Heart wzbudził wiele emocji, moim zdaniem niesłusznie, bo jak napisał sam autor:
Note, that this was just a small internal, intermediate test project. It lacks intelligent gameplay and is not as polished as Trap Runner, for example!

To nie miała być gra, która kogoś zachwyci. Bardziej taki brudnopis, który udostępniono publicznie.
[#2304] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2299

Korci mnie bardzo żeby wam pokazać kilka screenów z gry, którą piszę od kilku miesięcy na A1200 ale jeszcze się wstrzymam aż będzie gotowy gameplay z wersji alpha na youtube

No, to teraz dopiero podparłeś to solidnym argumentem OK Większość malkontentów rozprawia o świetności ami, mega grywalnych grach i jak zwykle kończy się na tym że "Niech ktoś zrobi, wy zorganizujcie a ja jaśnie Pan będę oceniał. Ba, nawet kupię 2szt.".
Słuszne podejście do sprawy, mam pomysł, mam umiejętności i robię! OK Super! Więcej takich osób nam trzeba.
Jak już będziesz gotowy to spokojnie rozejrzyj się po forum, jest tu sporo fajnych osób. Z grafiką, muzyką lub sfxami na pewno nie będzie problemu Wystarczy zachęcić ludzi tym co już będziesz miał.

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 13:21:18 przez Koyot1222
[#2305] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2299

Korci mnie bardzo żeby wam pokazać kilka screenów z gry, którą piszę od kilku miesięcy na A1200 ale jeszcze się wstrzymam aż będzie gotowy gameplay z wersji alpha na youtube

Wstrzymaj, się wstrzymaj, dobrze Ci radzę. Ludzie, w tym ja, poczekają.
[#2306] Re: Zapowiedzi nowych gier
...tylko BLAGAM bez zadnych "nowoczesnych" udziwnien w stylu Reshoot czy SkillGrid
[#2307] Re: Zapowiedzi nowych gier
.... choć pewnie i tego nie powinieneś nam mówić. ;)
Sorry ale nie lubię takich klimatów! Albo mówisz albo nie mówisz...

Natomiast śledząc takie wątki i wiele wydarzeń i dyskusji wokół pojawiających się ostatnio gier muszę, znowu, przytaknąć chyba selurowi.
Ludziom na amidze brakuje chyba po prostu takich gier jak widzieli dawniej. Tak jak sam napisałeś. Z ładną grafiką z amigowskimi efektami typu copper, płynnych, z prostą dobrze znaną rozgrywką i tyle... ale ładnie wykonanych.
[#2308] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #2307

Widzisz, ja to bym pograł w np. Rick Dangerous 3 ale chyba nie pogram dopóki sam go nie napiszę .

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 14:48:04 przez Kefir_Union
[#2309] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2308

Ja tez napisze tylko, ze trzymam kciuki i zycze powodzenia! Mam nadzieje, ze sie szybko ukaze.OKOK
[#2310] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2291

nie wiem jak w 2019 roku można zrobić grę technicznie gorszą niż produkcje z lat 90tych.

Z calym szacunkiem bo darze kolege stosownym respektem ale "kazdy orze jak moze". Ja rozumiem ze Kefir ma doswiadczenie w game devie i skilla wypracowanego przed laty i jest chyba jedynym koderem z tamtych lat ktory chce wspolczesnie robic jakas gre na Amige. Inni ucza sie od podstaw wiec daj im szanse tez cos robic. Nie kazdy ogarnia temat tak dobrze jak ty. Gdybysmy podchodzili w ten sposob do game devu na Amidze to przez ostatnie 20 lat pojawilyby sie na rynku moze ze 3-4 sensowne gry. Nie masz wylacznosci na amigowy game dev, daj innym tez pisac, a rynek to zweryfikuje - najwyzej nikt nie zaplaci za ich wypociny. Ja tez nie jestem zachwycony poziomem wiekszosci gier ktore ostatnio pojawiaja sie na amige ale nie jest to powod dla ktorego mialbym pluc jadem i oglaszac wszem i wobec ze tylko spod jednej jedynej slusznej reki powinny wychodzic obecnie najwieksze amigowe killery.

Gra zręcznościowa 3D, wymaga AGA 020 i 4Mb fast. Jest w rozdz. 320x256 w pikselach 1x1 i działa z prędkością 25fps na A1200. Na ekranie jest 256 kolorów . Pomysł na grę niestety nie jest mój, będzie to modyfikacja z różnymi dodatkami hitowej gry z innej platformy na którą wielu z was czeka .

Czekamy z niecierpliwoscia, bo brzmi rewelacyjnie. Oby tylko nie byla to gra wzorowana na jakiejs mobilnej gierce, bo znalezc tam grywalna produkcje to jak szukac igly w stogu siana.

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2019 09:02:53 przez Axi0maT
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem