No bo co Ty za amatorska liste mi tu zapodajesz, tam nie ma wielu tytulow pisanych w AMOS-ie.
Doman, Franko, Draggy and Croco, Misja Harolda.
To sa przykladowe gry dobrze zaprogramowane w AMOS-ie.
World Software potrafil pisac dobre gry na Amige w AMOS-ie.
Nie mowiac o serii Valhalla, ktora tam jest, a tez zostala dobrze napisana.
Wiec takich gier jest troche na Amige.
A ze w AMOS-ie mozna zaprogramowac slaba gre to nic dziwnego.
W ASM tez mozna, tylko AMOS ma nizszy punkt wejscia jesli chodzi o pisanie na Amige niz ASM, wiec jest takich gier wiecej.
No i oczywiscie na tej liscie jest przynajmniej 1 blad.
Date Girl ECS to AMOS.
Date Girl AGA to Blitz Basic.
To zadna ironia, wedlug niektorych Amiga to konsola na dyskietkach.
A konsola ma zdefiniowany hardware.
Wiec stacja dyskietek i 1 MB RAM to sa wymagania podstawowe.
Tak jest ciagle w przypadku dem na Amige 500/600, i bardzo dobrze.
I tak bylo w 30 lat temu, i powinno ciagle byc w przypadku gier ECS.
Przeciez taki Grind na A500 1MB RAM to jest super gra.
A na A1200 68060 100 MHz, to bedzie bardzo przecietna gra.
W przypadku gier na Amigę wydawca patrzył, aby mieć jak największy krąg potencjalnych klientów. 1MB ECS było dlatego, że zdecydowana większość to miała. Nie pamiętam, aby ktoś miał A500 bez ramu pod klapką. Rozszerzenie 0.5 do A500 kosztowało często mniej niż sama gra. Jak ktoś nie miał, to była duża szansa, że sobie kupi. To nie była kwestia opinii czy ideologii tylko ekonomia. Niżej nie opłacało się schodzić, bo gra musiałaby być gorsza, albo zrobienie jej kosztowałoby więcej pracy. 2MB CHIP wykluczałoby już A500.
Dzisiaj zdecydowana większość ma maszyny do minimum WHD, czyli właśnie FAST i IDE. Są też możliwości emulacji. Wymaganie 2MB lub 4MB ramu nikogo nie wykluczy.
No i ja mówię tutaj o poprawionej wersji Legion, żeby fan mógł sobie pograć lepiej niż kiedyś, a nie udowadnianie, że da się to zrobić na 1MB.
Przeciez taki Grind na A500 1MB RAM to jest super gra.
Na razie jest demo i abonament na powstanie gry i śledzenie postępów. Wolę nie wyskakiwać (eng. Jump out) z wypowiedziami o czymś, czego jeszcze nie ma.
Ostatnia aktualizacja: 22.12.2024 00:14:37 przez snifferman
#64
Taki wypasiony Legion mozna zrobic na 2Mb Chip + 1 Mb fast i 68030, no ale wtedy ludziska beda niezadowolone bo jednak to juz konfig na prawdziwego Rts'a np. Exodus. Wiec jedni sie moze uciesza a inni nie, pytanie ile procent bedzie zadowolonych
Akurat Grind jest juz gotowy i dziala ale szlifuja go jak diament no i kapucha leci strumieniem. Dziala na 1MB z tym, ze Grind to najwyzsza polka kodowania, czyli jakies 5% amigowych gier.
Obejrzałem sobie recenzję gry na YT. No jak na Amigę i Amosa to jest bardzo złożona. Grafika- no jak na polskie standardy i tamte czasy akceptowalna. Gra warta uwagi. Pogram i sprawdzę, czy błędy i niedociągnięcia są do przełknięcia.
Tutaj recenzja, którą obejrzałem. Może jej autor jest na forum.
Najgorsza rzecza w Legionie jest kompletny brak pathfindera
oj tak tak, kilkoma swoimi postaciami osobno trzeba okrążyć jedną postać wroga i tłuc z każdej strony aby szybciej go dobić
ps.
kiedyś w długiej rozgrywce, zapominałem zrobić sava,
zadziało się prawo murphiego, nastąpił zwis, wkurzyłem się i
od tego czasu zapomniałem o tej grze :)
dzięki za przypomnienie, trzeba odnowić wspomnienia z tą grą :)
Ostatnia aktualizacja: 22.12.2024 23:52:59 przez Cezarykl
a co do generalnego buga w legionie, trzeba znalezc w kodzie Procedure WYKRESY[A,NR] i tam gdzie zaczyna sie sekcja , w ktorych wystepuja funkcja Bar dodac przedtem warunek If dana cecha>1 then. Nie pamietam czy funkcja box tez sie wywala ale przed nia tez mozna dodac ten warunek.
...
Ink 2 : Box 4,4 To 4+(ENERGIAM/3),6 : Ink 20 : Draw 4,5 To 4+(ENERGIA/3),5
Ink 3 : Bar 4,8 To 4+SILA,10 : Ink 15 : Draw 4,9 To 4+SILA,9
Ink 18 : Box 4,16 To 4+MAGIAM,18 : Ink 13 : Draw 4,17 To 4+MAGIA,17
If A=WRG
Ink 4 : Bar 4,12 To 4+SPEED,14 : Ink 16 : Draw 4,13 To 4+SPEED,13
...
na np.
If SILA>1 : Ink 3 : Bar 4,8 To 4+SILA,10 : Ink 15 : Draw 4,9 To 4+SILA,9 : End if
po prostu w razie przypadku gdy wartosc bedzie zbyt mala, niczego nam nie narysuje i program sie nie wywali.
Ostatnia aktualizacja: 23.12.2024 00:36:58 przez selur
To sie robi tak.
Kompilujesz 2 wersje exeka gry Legion.
Z bugiem i bez.
Wysylasz obie do Psygore, i masz w wersji WHDLoad naprawione, jak zrobi fixa.
Zeby to samo zrobic w wersji dyskietkowej trzeba by znalezc, gdzie to jest w ASM.
A potem kombinowac, zeby sie gdzies zmiescillo.
Bo pelna deasemblacja AMOS-owego exeka to raczej nie byla zbyt fajna
Ostatnia aktualizacja: 23.12.2024 00:58:50 przez Don_Adan
to jest tylko poprawka do statystyk postaci a procz tego najczestsza przyczyna wywalania sie gry jest prawdopodobnie w ktoryms momencie brak Chipu. W teorii zeby to poprawic, nalezy napisac specjalna procedure 'inicjacji' bobow na ekranie przed ropoczeciem rozgrywki. Trzeba stworzyc osobna tablice z danymi zawierajacymi numer odpowiedniej klatki dla kazdej postaci. Znajac juz dokladne wartosci, trzeba stworzyc sama procedure do inicjacji bobow i wkleic w kod gry gdzie znajduje sie akcja w terenie. Powinno zmniejszyc ilosc zwisow ale glowy za to jednak nie poloze, bo nie wiadomo czy cos jeszcze nie kaszani Chipu, np. muzyka
Grę przeszedłem kilka razy. Grałem na A600 z 1MB Chip i nie zdarzylo mi się, żeby gra się zawiesila. A grałem w nią przez kilka dobrych lat. Największą wadą jest to, że nie ma możliwości podbic wszystkich miast na całej mapie. Po zajęciu ponad połowy mapy, legiony przeciwników robia się tak potężne, że rozbijaly moje doborowe legiony w drobny mak.
Ostatnia aktualizacja: 23.12.2024 09:36:34 przez _Skiba_
@snifferman: Spokojnie da się zająć wszystkie miasta. Tylko trzeba zrobić odpowiednie Legiony z nakoksowanymi wojakami. A atakujących Wojowników Chaosu może wystrzelać zza murów doraźny legion obronny (też odpowiednio nakoksowany).
Ostatnia aktualizacja: 23.12.2024 09:56:03 przez recedent
W tę grę olewając warstwę fabularną można generalnie grać bez końca. Jak masz już parę miast i solidny zapas hajsu to z pierwszego rekruta jesteś w stanie zrobić wymiatacza, tylko trzeba uważać, bo o ile dobrze pamiętam to statsy potrafią się przekręcić. I warto zagajać na początku nawet do wieśniaków by poznać ich statsy - czasem się super wieśniak trafi np. z dużą siłą albo szybkością, a można go zrekrutować za darmo.
Grę przeszedłem kilka razy. Grałem na A600 z 1MB Chip i nie zdarzylo mi się, żeby gra się zawiesila.
To grałeś w "bieda version"? Bo są dwie z tego co tu wyczytałem. Wersja na 1MB miala mniejsze lub biedniejsze grafiki.
Najpierw sobie obejrze filmik z gameplay, żeby poznać obsługę gry. Nie chcę się zrazić od początku.
Do dzisiaj nie mogę stwierdzić dlaczego nie grałem w to w latach 90tych. Chyba jak gra dotarła w moje regiony, to już grałem na PC. Byłem wtedy młody więc ciężko mi trochę z chronologią wydarzeń. Rok w tamtym czasie to było kilkanaście procent życia i wydawał się dekadą.
Byc moze to byla ta wersja "mikro".
Na pewno nie w ta wersje z duzymi postaciami, bo ta gra zawiesza sie absolutnie zawsze wczesniej czy pozniej.
kolega skiba napisal ze, "Największą wadą jest to, że nie ma możliwości podbic wszystkich miast na całej mapie" - nie ma zadnej przeszkody w grze, zeby sie nie dalo.
"...legiony przeciwników robia się tak potężne, że rozbijaly moje doborowe legiony w drobny mak." - zapewne chodzi o legiony chaosu (szkieletory), ktore owszem sa silniejsze do pewnego momentu ale bez przesady. Pozniej nawet odpowiednio napakowane wiesniaki, rozwalaja legiony chaosu bez wiekszego problemu.
Czesc graczy nie wie, ze mozna zwiekszac statystyki naszych postaci do pewengo poziomu maksimum.
Po zdobyciu doswiadczenia w trakcie walki, zamienia sie je na dana ceche postaci klikajac w nazwe cechy (co nie jest oczywiste w grze, bo nie ma tam zadnego przycisku). Tylko zawsze nalezy zostawic wiekszosc doswiadczenia na pozniej, bo to na niej opiera sie caly system walki.
"...to statsy potrafią się przekręcić" to tez nie jest zbytnio prawda.
Statystyki potrafia sie rypnac bo zjedzeniu jakiegos ziolka, bo resetuja ich czesc do pewnego poziomu.
Najwieksza wada jest to, ze moga nam wyskoczyc gigantyczne wartosci jakiejs cechy np. 65000 sily.
Jest to blad zapisu save'a w legionie. Legion operuja na tablicach gdzie zmienna jest 4-bajtowa a zapisuje na dysku jako zmienna 2-bajtowa gdzie 2-bajtowa nigdy nie bedzie zmienna ze znakiem ujemnym.
Wiec jak mamy ceche na minusie np. sila czy szybkosc to po zrobionym save, ta cecha zamieni sie na kilkadziesiat tysiecy.
Zeby jako tako przywrocic normalny stan tej cechy nalezy zjesc ziolo lub wlozyc jakas bron do lapy, wtedy nastepuje reset cechy do pewnego poziomu maximum dla danej postaci.
Tutaj jegomosc konczy gre zabijajac bosa i szieletory, o zgrozo! jednym paladynem
Tak jak pisalem wczesnniej, gra nie ma zadnego balansu i pozniej staje sie zbyt latwa i nudna.
Ostatnia aktualizacja: 23.12.2024 12:25:34 przez selur
Nie, chodzi o legiony innych graczy. Przynajmniej w tej wersji w którą grałem tak było. Statystyki miałem na maxa, a pomimo tego moje legiony były rozbite.
a rozdzielales doswiadczenie w wojakach ? Bo jesli nie to faktycznie moglo byc tak, ze slabo walczyli.
Jedyna mozliwosc to jeszcze taka, ze w "przygodach" komputer tworzy troche silniejsza armie przeciwnika ale to sa jednorazowe armie nie wystepujace na mapie.
No bo to jest rarytas.
Legion - wersja na 1MB RAM.
Nie wiem ile takich przetrwalo do dzisiaj.
Tak samo jak TeenAgent ECS to tez rarytas.
TeenAgent w wersji AGA to bylo bodaj 200 boxow, o ile dobrze pamietam slowa docenta.
A ile przetrwalo do dzisiaj? Z 20 boxow, moze mniej?
TeenAgent-a w wersji ECS bylo duzo mniej kopii wydanych.
Pewnie gdzies z 50 boxow, ale to trzeba by docenta sie spytac.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.