kategoria: Komputery
[#271] Re: Vampire V4

@Artur Jarosik, post #270

Dzięki za informację. Czyli jak na razie większość rzeczy jeszcze nie działa w V4?
[#272] Re: Vampire V4

@skipp, post #263




Ostatnia aktualizacja: 15.07.2018 21:54:08 przez Dorian3d
[#273] Re: Vampire V4

@AS, post #271


[#274] Re: Vampire V4

@skipp, post #273

Obraz sobie wesoło zanika i paprochy się pojawiają co jakiś czas jak na wampirze v2, ciekawe czy standalone będzie pozbawione tych ficzerów.
[#275] Re: Vampire V4

@fazior, post #274

A opis pod filmem czytał?

Cyt. "Please understand this is early beta stage and is only an early indicator of what the final core will have."
[#276] Re: Vampire V4

@skipp, post #275

Jasne, na razie ma migotki i śmieci, tak jak i wampiry poprzednie:). Mam rozumieć że 2.9 to też jest beta core:)?
[#277] Re: Vampire V4

@fazior, post #276

Nie wiem, na mojej niemodowanej V600 od Kippera takich objawów nie ma, ani w 2.7, ani w 2.8, ani w 2.9 - więc mniemam, że są to sporadyczne przypadki (najpewniej związane z modeline konkretnego trybu P96). Żaden GOLD3 beta, który testowałem do tej pory również takich objawów nie przejawiał.
[#278] Re: Vampire V4

@Dorian3d, post #272

Ładnie to wygląda OK
[#279] Re: Vampire V4

@skipp, post #277

W A600 wampira mam w miarę ustabilizowanego przez dolutowanie kondensatorów, ale raz na jakiś czas rzuci sobie śmieciem albo mignie, szczególnie przy mieleniu hdekiem, wamp
w CDTV miga mi częściej - dość podobnie jak na tym filmiku, może nieco rzadziej.
[#280] Re: Vampire V4

@skipp, post #273



Vampire V4 (100MHz), AGA GOLD3 (alpha).
[#281] Re: Vampire V4

@skipp, post #280

Słabiutko.
[#282] Re: Vampire V4

@michal_zukowski, post #281

No wiesz, nie ma co narzekać - to jest AGA i 100% software rendering. W 1997 dalibyśmy się pokroić za taką płynność rozgrywki.
[#283] Re: Vampire V4

@recedent, post #282

Przeciez w 1997 weszły PowerPC które własnie pozwalały na taką płynność rozgrywki. Quake 1 z Clickbooma na emulowanym 68k na A1200 z Bvision i Morphosem na 640x480 działa lepiej niż tu.

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 14:12:12 przez michal_zukowski
[#284] Re: Vampire V4

@skipp, post #280

Jak na AGA to elegancko chodzi.
[#285] Re: Vampire V4

@skipp, post #280

Pięknie śmiga, kiedy wersja standalone ? Kupie pomogę w testach :)
[#286] Re: Vampire V4

@recedent, post #282

To jest Amiga 500 z nieco wypasionym rozszerzeniem. Nie oczekujmy, że będzie cały komputer w jednej karcie i ze wszystkim - sieciówką, grafiką, akceleratorem 3D, FPU itd.

A tak w ogóle, to szkoda, że ludzie teraz do tego przeznaczają Amigę 500 - do odpalania Quake. Nikomu się nie chce robić nowego dema na miarę Arte grupy Sanity, które na Amidze 500 śmiga bez żadnych "przystawek" i jest jednym z najlepszych dem w swojej klasie.

Choć nie pochwalam tego, że Arte jest NDOS, co jest przekleństwem. Dzisiaj warto robić programy, gry i dema DOS.

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 14:23:01 przez Hexmage960
[#287] Re: Vampire V4

@Hexmage960, post #286

Arte o ile kojarze wymaga przystawki z rozszerzeniem pamięci 512kB :)

Poza tym Vampir4 wlasnie tym jest co napisales ze nie jest :P (nie licząc 3D).

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 14:26:44 przez michal_zukowski
[#288] Re: Vampire V4

@michal_zukowski, post #287

Arte o ile kojarze wymaga przystawki z rozszerzeniem pamięci 512kB :)

Tak, rzeczywiście. Ale to standardowa przystawka pod klapkę.

Poza tym Vampir4 wlasnie tym jest co napisales ze nie jest :P (nie licząc 3D).

W sumie fakt.

No ciekaw jestem, czy ten Vampire standalone będzie czymś wartym zakupu. Bo jednak po tylu latach człowiek chciałby czegoś kompatybilnego z Amigą. Taka miała być NatAmi.

Trochę szkoda dziś Amigi, ze względu na jej losy. Ja zostaję z moją A1200. Może to nie jest demon prędkości, ale przynajmniej ma to:
- spójną architekturę opracowaną przez Commodore-Amiga,
- niezawodne oprogramowanie i system,
- niezawodny sprzęt (jak się dba o niego),
- szybką grafikę w 256 kolorach (8-bit) i HAM8 (16-bit).

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 14:40:21 przez Hexmage960
[#289] Re: Vampire V4

@sordan, post #283

Apollo 1260
Tu tak


Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 14:45:55 przez Dorian3d
[#290] Re: Vampire V4

@Dorian3d, post #289

Chyba Quake miał opcję z konsoli timedemo, którą można było traktować jak benczmark z porównywalnymi numerkami. Może by tak w ten sposób?
[#291] Re: Vampire V4

@teh_KaiN, post #290

Tak ma Timdemo
[#292] Re: Vampire V4

@teh_KaiN, post #290

I są 2 porty jeden aga a drugi Aga zoptymalizowany pod 60.

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 16:12:10 przez Dorian3d
[#293] Re: Vampire V4

@skipp, post #280

oczywiście kupię Vampire V4 do a 1200
[#294] Re: Vampire V4

@recedent, post #282

To ponoć ma być superAGA a nie Aga

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 16:41:38 przez Dorian3d
[#295] Re: Vampire V4

@Dorian3d, post #294

SuperAGA = AGA + RTG + coś jeszcze ;) W powyższym przykładzie na razie jest tylko to pierwsze (i to w fazie alpha). Cierpliwości :)
[#296] Re: Vampire V4

@skipp, post #295

Spoko no ja czekam na wersje do a 1200.

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 16:55:06 przez Dorian3d
[#297] Re: Vampire V4

@skipp, post #273

Taka sytuacja :)



#31 ogólnie, #3 w Polsce ;) ok, racja
[#298] Re: Vampire V4

@recedent, post #282

Nie. Zdecydowanie nie. Jak na rok 1997 to dużo za mało.
Rok 1997 to już VooDoo i Quake ze sprzętowym 3D w 640x480.
Software rendering w 320x200 256 kol to raczej rok 1996.
Oczywiście jak w miarę szybko chodzi.
Niestety. Nawet na moim pierwszym pc (P90) z 1996 Quake chodził dużo lepiej.
Natami było reklamowane jako Amiga jaką zrobiłoby Commodore jakby nie padło. Tu tego nie ma. Zdecydowanie nie ten poziom.

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 18:27:32 przez swinkamor12
[#299] Re: Vampire V4

@skipp, post #297

Czy wersja standalone będzie sprzętowo zgodna z Amigą, tj, czy będzie miała dowolny interfejs sprzętowy typowy dla Amigi (Zorro2, Zorro3, wyjscie cpu zgodne z czymkolwiek amigowym, port zegara, ewentualnie chociaz pcmcia albo wsparcie dla amigowej stacji dysków). Czy po prostu niczym się dla użytkownika nie będzie różniło od Rpi3 z UAE?
[#300] Re: Vampire V4

@michal_zukowski, post #299

Nie wiem, jak Ci odpowiedzieć, wszystkie informacje i zdjęcie V4 masz przed sobą. Zorro tam nie widzę ;) Ale reszta jak mi się wydaje jest do ogarnięcia za pomocą tych trzech uniwersalnych złącz I/O. O PCMCIA nic do tej pory nie słyszałem. No i w przypadku Rapid Road, Ariadne / X-Surf na Zorro, CyberVision 64 czy Picasso IV - to już masz na pokładzie (USB, Ethernet, RTG w rdzeniu). Co jeszcze innego chciałbyś podpiąć pod Zorro? Jeśli Video Toaster, to chyba się nie uda... Ale pewnie właśnie dlatego V4 może pracować zarówno jako standalone (dla zwolenników giercowania, jak mniemam) albo jako karta CPU (wtedy masz Zorro np. w A2000).

Czy to jest równoważne z RPi3+UAE? Tu chyba każdy musi odpowiedzieć sobie sam... Ja osobiście wiem, że to coś o wiele więcej. Niemniej jednak nie jestem specjalnie zainteresowany standalone, wolę mieć kartę turbo ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem