[#91] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #90

Tak na marginesie, to jestem świeżo po lekturze niemal 800-stronicowej kobyły na temat Atari:



i powiem tyle - Atari miało swoje dni chwały, ale w latach 70-tych. Niestety było to bardzo bardzo dawno temu. Po wyrzuceniu Buschnella w 1978 zaczął się zjazd po równi pochyłej, najpierw firmą zarządzał spec od rynku tekstylnego, a następnie spec od rynku tytoniowego. Jak to się skończyło wszyscy wiemy. Niestety również Tramielowi nie udało się odzyskać choćby namiastki dawnej wielkości Atari.

Jeżeli coś miałbym świętować z historii Atari to lata 70-te, coin-opy, Atari 2600. Ale Jaguara, który był taką porażką?
[#92] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@michalmarek77, post #72

Powyzsze swiadczy jedynie o calkowietej sprzedazy w ciagu trzech lat. Nie ma ani slowa o tym jak wielka sprzedaz byla w poszczegolnych okresach.


Specjalnie dla ciebie znalazłem dane o sprzedaży CD32:

"First launched in Europe this past fall, Commodore reports to have sold over
100,000 units in Europe in just three months prior to Christmas. By
outselling Sega four to one and claiming 38% market share of all CD ROM
drives sold in the UK (according to the Gallup Weekly Report), the Amiga
CD32 has established itself as the undisputed leader of the 32 bit machines.
Electronic Gaming Monthly agrees by rating the CD32 higher than Sega CD,
3DO or Jaguar."

link

i Wikipedia:

"In the Christmas period following its launch, the CD32 accounted for 38% of all CD-ROM drive sales in the UK, exceeding sales of the Mega-CD"

Jeśli te dane to prawda, wyniki sprzedaży Jaguara wyglądają na tym tle jeszcze bardziej żałośnie.
[#93] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #91

Ale Jaguara, który był taką porażką?

Za to CD32 jest gienialna, wyścigi dla CD32 w stylu Lamborghini American Challenge, to super gra w prównaniu z Atari Kart .

Powiadasz, że nie trawisz pikselowatych gier 3D i wolisz porządne 2D, no i fajnie. Ale w grach 2D konsola CD32 też przegrywała , bo np. taki SNES miał bogatszą kolekcję gier , miał mocne tytuły w stylu Mario Bros. , no i porównując dalej, na SNES-ie bezproblemowo działa np. Wing Commander I, a na CD32 ... cóż , określiłbym to mianem porażki .
Zresztą, gry 2D, taki JetStrike CD32 potrafił mocno chaczyć na CD32 gdy na ekranie pojawiło się kilka wybuchów :D , ot pokaz mocy konsoli .
Podsumowując, w starciu CD32 vs Jaguar, uważam Jaguara za zdecydowanie lepszą konsolę .
[#94] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@Olo, post #93

Może konwersje były źle zrobione? pomysł Czasem nie wykorzystywali potencjału jaki jest w Amidze CD-32 pomysł A na snes słynął tylko z mario i 80% gier na snesa to różne odmiany mariana pomysł
[#95] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #87

Jeśli Jaguar jest aż tak do dupy, to pamiętaj że CD32 miała gorsze parametry i odgrzewane kotlety z A500 :P

Grałem w Raymana na Jaguarze, pc 486 i PSX.
Na CD32 nie ma Raymana, to dopiero porażka

edit----
@olo:
Albo porównajmy Final Fight, wersję z A500 i ze SNESa :)

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 20:29:49 przez KJB
[#96] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@KJB, post #95

Na YT sa porównania Arcona i Amigi i powiem, szkoda, że zamiast Motorolki nie mieliśmy tego ARM-a, co Arcon. Dzisiaj łatwiej byłoby o kontynuację linii procków.
[#97] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@KJB, post #95

W źródle na które powołuje się Pan Jubi z tym cytatem:

"From the introduction of Jaguar in late 1993 through the end of 1995, Atari sold approximately 125,000 units of Jaguar. As of December 31, 1995, Atari had approximately 100,000 units of Jaguar in inventory"
na wikipedii, jest także napisane:

Units sold 250,000 or fewer


Oczywiście nie raczył o tym wspomnieć.

http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_Jaguar

Kilka ciekawych informacji z ALLGAMES:

The Jaguar was critically well received upon its release. Game Informer magazine awarded the Jaguar as "Best new hardware System of 1993." Despite the fact that Atari was the first to break 64-bit console barrier, there were not many titles initially available through 1994. Eventually, in October, "Alien vs. Predator," a game overdue by seven months from its targeted release date, made a successful debut. In November and December Atari released a slate of additional software titles.


There has been a debate over whether the Jaguar is truly a 64-bit system. There are five processors in the Jaguar. Only two of them are actual 64-bit components. One of the microchips the Jaguar uses is a 16-bit Motorolla 68000. However, according to designer John Mathieson, "where the system does not need to be 64-bit, it isn't." Mathieson contends that the Motorolla chip acts as the "manager" of the system. The actual heavy load of work is done by the 64-bit Object Processor which builds the display, and the 64-bit Blitter which controls the 3D rendering and pixel shuffling.


http://www.allgame.com/platform.php?id=14

A tak wyglądała (niestety) polityka ATARI w kwestii dystrybucji JAG'a, czyli skupianie się głównie na rynku USA:

Supply, or rather, management of that supply, was a huge problem, most notably for Atari in the UK. While the system gained little interest in the USA, the vast majority of its stock was distributed there. This left Atari's UK offices fielding hundreds of calls from disgruntled retailers, who had thousands of customers screaming out for the console, with none to be found on the shelves at all. So, while the US had consoles that wouldn't sell, UK buyers wanted them, but couldn't get them. An obvious recipe for disaster.


@JUBI: NADAL CZEKAMY NA JEDEN TYTUŁ NA CD-32 KTÓRY MIAŻDŻY JAGUARA

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 21:48:13 przez greymsb
[#98] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #97

A ty znowu powtarzasz te marketingowe slogany Atari o 64 bitach jak mantrę? Przecież właśnie poprzez taki oszukańczy marketing i kłamstwo o 64 bitach Jaguar jest pamiętany jako oszustwo i pośmiewisko. Myślisz, że kłamstwo powtórzone więcej razy stanie się prawdą?

Pierwszą 64 bitową konsolą było Nintendo 64. To, że twórca Jaguara i materiały marketingowe Atari naginają rzeczywistość nie zmieni tego prostego faktu. Za Wikipedią:

"Atari Corp.'s position was that the mere presence of 64-bit ALUs for graphics was sufficient to validate the claim."

To, co wystarczyło marketingowi Atari nie wystarcza niestety do obiektywnego uznania przez świat Jaguara za 64 bitową konsolę i za taką też nie jest uznawany. Większość ludzi już dawno odrzuciła tę marketingową papkę. Zdejmij w końcu fanbojskie klapki z oczu.
[#99] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #92

Mało wiarygodne te dane. Po przeczytaniu całości wygląda mi to na jakiś artykuł robiony przy współpracy działu marketingu. Na przykład tutaj twierdzą, że CD32 ma 16,7 mln. kolorów co też jest naciągane.
The Amiga CD32 features a 32 bit Motorola 68EC020 Microprocessor with
2MB of memory, 16.7 million colors, and a double speed CD ROM drive built in.

Obstawiam, że jeśli dane te mają coś wspólnego z prawdą to oznaczają co najwyżej sprzedaż do hurtowni i sklepów, a nie do końcowych klientów.
Przypomina mi to ostatnie oświadczenia Microsoftu o sprzedaży Windows 8 w których to oświadczeniach do ilości sprzedanych licencji włączył również to co zalegało w sklepach.


PS.
Ja też wciąż czekam aż podasz choćby jeden tytuł który pokaże przewagę CD32. Bo już nudne się robi to unikanie przez Ciebie tego tematu.
[#100] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@sando, post #99



Źródło: http://www.ausretrogamer.com/best-selling-video-game-consoles-1972-to-2002

Console Portraits: A 40-Year Pictorial History of Gaming

With the Jaguar, Atari hammered home the last nails in its own coffin.
The system failed to sell more than 500,000 units and had only a small library of games.
It was game over for Atari. The Jaguar would be the last console Atari ever sold to the public.


PlayStation - 102.49 million shipped (as of March 31, 2007)
Nintendo 64 - 32.93 million (as of March 31, 2005)
Sega Saturn - 9.4 million (as of May 4, 2007)
3DO - 2 million (as of May 4, 2007)
Atari Jaguar - 500,000 (as of May 15, 2007)
Amiga CD32 - 100,000
PC-FX - <100,000
Apple Bandai Pippin - 42,000 (as of May 4, 2007)

Źródło: http://www.wired.com/gaming/gamingreviews/multimedia/2007/05/gallery_game_history?slide=28&slideView=7

A przy okazji małe próbki gierki NATIVE która miała być wydana na Jaguara (wcześniej podawałem linka do klipu gdzie można było zobaczyć wersję demo). Plany z wydaniem gry pokrzyżowało bankructwo Atari w 1996:

Native was under development by Duranik, not Atari, when Atari pulled the plug on the Jaguar. Maybe if the Jaguar had stayed alive for another six months or a year...


https://www.youtube.com/watch?v=OAkbSa4jNOM

https://www.youtube.com/watch?v=OzKR7pFPb8c

A tutaj wersja demo gry, w którą można sobie pograć:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=C75isKIgfUQ#t=130s

Aaa, no i na deser a'propos kontrolerów... Bo już tyle dostało się Jaguarowi :D

"The CD32's joypad was filth from satans bowels, never has anything more uncomfortable been invented."


No i tradycyjnie już...



Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 08:20:41 przez greymsb
[#101] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #100

[#102] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #100

Ech, daliście się wciągnąć w jubilistyczną "dyskusję". On tak może przez 1000 wpisów, więc proponuję zaopatrzyć się w 20-30 skrzyń cierpliwości w porcjach oraz kilkadziesiąt beczek wyrozumiałości w płynie do popijania. A w sumie... to niech będzie, co mi tam... zdradzę Wam ostateczną konkluzję wywodów, którą będzie, że Amiga CD32 tak naprawdę to spokojnie "kryje" nie tyle Jaguara, co PS3, PS4(!) oraz te wszystkie XBoxy, CERN a nawet radziecką stację kosmiczną. pomysł

Pozdro dla normalnych
[#103] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #101

To ma być ten killer app który miażdży Jaguara? Kupa animacji? Zamieszczałem już 2 razy cytat użytkownika CD-32 na temat tej gry, mogę powtórzyć:

Rise of the Robots and Microcosm for Amiga CD32

The CD32 did not have any relevant exclusive titles, but it received some hyped multi platform games. Two good examples are Rise of the Robots and Microcosm. The games are very similar in many points. The graphics were the main marketing point, and both games feature pre-rendered graphics and a lot of video.Today they don't only look, but also play awful. The then nice looking graphics of Rise of the Robots will not make up for the terrible bea'em up it is. Microcosm is nothing but inferior shooting game over a FMV that looks like rectoscopy.


Jedno zdanie tylko powtórzę: Today they don't only look, but also play awful.

NADAL CZEKAMY !!!

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 09:34:02 przez greymsb
[#104] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #100

Widzę, że kolega coraz bardziej odlatuje w sferę marzeń i halucynacji. Jaguary dwoją mu się i troją w oczach, zapewne niedługo dowiemy się, że tak naprawdę Jaguara sprzedało się więcej niż Playstation a powszechna opinia o tym, że Jaguar był najgorszą konsolą wszechczasów to wynik spisku masonerii.

OFICJALNE dokumenty Atari Corporation złożone przed amerykańską komisją papierów wartościowych podają ci wyraźnie - przez pierwsze 25 miesiecy sprzedaży zeszło marne 125 tys. Jaguarów a pozostałe 100 tyś zalegało magazyny bo nikt ich nie chciał. Podanie nieprawdy w dokumentach złożonych przez spółkę giełdową jest zagrożone wysokimi karami, dlatego możemy z całym prawdopodobieństwem przyjąć, że to prawda. Twoje 500tyś. jest zupełnie wyssane z palca i żadne wiarygodne źródło tego nie potwierdza, mało tego, jest to zupełnie nieprawdopodobne, aby spółka stojąca na początku 1996 na krawędzi bankructwa ze 100tyś niesprzedanych Jaguarów w magazynie wypodukowała dalsze 300tyś, tylko po to, aby także tam zalegały.

Ktoś wymyślił to chyba na poprawę humoru takich ludzi jak ty, którzy nie chcą pogodzić się z rzeczywistością - Jaguar sprzedawał się słabiej, niż wyszydzana przez ciebie CD32. To za jaki chłam musiał być uznawany już wtedy?
[#105] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #103

Animacje animacjami, sama muzyka Kevina Colliera rozwala wszystkie gry.
[#106] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #104

Oczywiście, kolega nawet przestudiował 800-stronicową książkę o Atari w jeden dzień ! :) Świeżo po lekturze i komentarze nieco bardziej stonowane o automatach do gier, VCS... ŻENADA :D

Jeśli ktoś zaczął szydzić z kogokolwiek to Ty, stąd zadałem sobie trud abyś nie pisał bzdur o rzeczach, o których nie masz pojęcia. Jesteś FANATYKIEM i na poparcie swojej tezy napiszesz największą głupotę, nie patrząc nawet na to, że wzbudzasz zażenowanie u swoich forumowych kolegów.

Twoja "polityka" unikania odpowiedzi na pytania jest na poziomie szczyla ze zwisającym gilem po kostki. Dowód? - NADAL CZEKAMY NA TYTUŁ JEDNEJ GRY NA CD-32 KTÓRA MIAŻDŻY JAGUARA :D
[#107] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #105

Wg Ciebie ta muzyka pokazuje moc CD-32? Naprawdę tak sądzisz? :D Taka muza to NORMA na CD. Przecież z CD można ciągnąć stream bezpośrednio z płyty.

https://www.youtube.com/watch?v=WuvAy0KOXj0

Albo nawet muzyka z Tempesta (cartridge) - i to są pliki *.MOD :)

https://www.youtube.com/watch?v=8NVLXA05Lx8




Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 09:54:58 przez greymsb
[#108] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #107

Tja, niech Ci będzie, muzyka w Microcosm to norma na CD. ;)

Proponuje moderacji przeniesienie całego OT o Atari do Hydeparku.


Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 10:15:43 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#109] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #106

Niestety nie w jeden dzień a w kilka miesięcy, jest to bardzo chaotycznie napisana i nierówna książka, może kiedyś pokuszę się o napisanie recenzji.

Ale nawet autorzy tej książki nie są tak zaślepieni jak ty i starali się pisać obiektywnie - również o wadach, wpadkach i porażkach Atari. Fakty są takie, że sukcesy Atari skończyły się wraz z epoką VCS, nawet autorzy tej książki to przyznają.

Produkty Atari, które odniosły sukcest to PONG, VCS i niektóre coin-opy. Reszta to niestety tylko ciekawostki interesujące tylko najbardziej zagorzałych fanów.

Nie wiem, dlaczego ciągle próbujesz zdyskredytować moją osobe, zamiast mówić o faktach. W ten sposób wystawiasz sobie tylko opinię urażonego, zacietrzewionego fanboja. Nie wierzysz, że czytałem tę książkę? Specjalnie dla ciebie zdjęcie:



Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 10:40:22 przez jubi
[#110] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #105

Microcosm faktycznie ma niezla muzyke - cala reszta, to jednak niegrywalna breja......
Szkoda , że Novastorm /pierwotnie Scavenger 4/ nie ukazal sie na CD-32 - w tym przypadku technologia uzyta w Microcosm zostala przez Psygnosis poprawnie wykorzystana :)
Szkoda, bo na Sega Mega CD gra powstala :) To, niestety, pokazuje, jaka nędzą /jako konsola/ bylo CD-32.......
[#111] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #109

Nie wiem, dlaczego ciągle próbujesz zdyskredytować moją osobe, zamiast mówić o faktach.

Dobra, żeby zakończyć tą głupią dyskusję - jakie to ma znaczenia ile tych konsol się sprzedało , no ale grzebiąc po sieci, każde źródło podaje ok 100.000 sztuk CD32 - głównie w europie, oraz ok 250.000 lub mniej, sprzedanych Jaguarów. Oczywiście przy ok. 50 milionach sprzedanych SNES-ów, te wartości są żenująco małe. CD32 jak i Jaguar zdobyły ile , 0.01% rynku konsol w latach 93-95 .
Obydwie konsole to raczej porażki niż sukces - CD32 to klapa, bo konsola ta nie miała NAWET JEDNEGO tzw. killerapp-a . Gry na CD32 to zazwyczaj gnioty z A500 lub czasami z A1200. Wystarczy porównać jakiekolwiek wyścigi samochodowe na CD32 do tych z Jaguara . CD32 może "pochwalić" się takimi "perełkami" jak Lamborghini American Challenge , Black Viper czy TopGear 2 - czyli gry na poziomie wczesnej A500 :( . Oczywiście Jaguar też posiada w swojej kolekcji "perełki" w postaci Club Drive
Jeżeli przyjąć , że CD32 ma być konsolą do gier 2D to tutaj też odnosi całkowitą porażkę - przykład JetStrike CD32 - wystarczy zrzucić FUEL BOMB i już mamy piękny slideshow :( , dodatkowo, powtórzę jeszcze raz, BRAK tzw. KillerApp . Ludzie kupowali takiego Jaguara, dla Raymana czy AtariKart , a CD32.. no właśnie, dla jakiej gry , wszystko co było na CD32 było na Amidze 500 lub A1200 . A jak ktoś chciał konsolę do 2D to -brał SNES-a z setkami genialnych gier .

Oczywiście wiem, że JUBI albo zignoruje ten post, albo jak zwykle przeinaczy wszystko jak to ma w zwyczaju .
[#112] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #109

Ale nawet autorzy tej książki nie są tak zaślepieni jak ty i starali się pisać obiektywnie - również o wadach, wpadkach i porażkach Atari.

Wszyscy tutaj się zgodzili, że Atari dało ciała jeśli chodzi o podejście do developerów, promocję i sprzedaż. Wszyscy się zgodzili, że z punktu biznesowego Jaguar również okazał się klapą. Więc nie pisz, że ktokolwiek tutaj nie potrafi pisać o "wadach, wpadkach i porażkach Atari".

Natomiast te same błędy co Atari popełniło Commodore, tylko Ty nie potrafisz być obiektywny i nie potrafisz tego przyznać. Do tego usiłujesz wmówić nam, jaki to Jaguar był kiepski w porównaniu do CD32 ale nie potrafisz wskazać nawet jednej gry która by pokazała przewagę CD32. Więc najmniej obiektywną i najbardziej zaślepioną osobą w tym wątku jesteś TY.
[#113] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@sando, post #112

Rayman fajna gra, ale jak juz sie raz grę przejdzie, to już nie chce się wracać pomysł W Oscara grałem osiem razy i już nie chciało mi się przechodzić dziewiąty raz pomysł Flink ma fenomenalną grafikę, przy której Rayman chowa głowę w pasek no i się nie nudzi pomysł Zagraj a się przekonasz OK
[#114] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #107

Grafika jak na Atari pomysł
Zobacz sobie to https://www.youtube.com/watch?v=VgseYSBMOa8 pomysł
[#115] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #108

Nie zrozumiałeś mnie, może rozwinę wątek - muzyka w tej grze jest bardzo dobra, ale to nie są możliwości CD-32. Gry na płytach CD mają dobrej jakości muzykę z uwagi na sam nośnik z których są odtwarzane - tylko to miałem na myśli. Sama "kompozycja" jest bardzo fajna i szacun dla autora.

Jednak pytanie dotyczyło tytułu na CD-32 który miażdży Jaguara, pokazuje możliwości CD-32. A te (jeśli chodzi o dźwięk) są siłą rzeczy takie, jak w Amidze 1200 - czyli stare, 8-bitowe przetworniki (niestety).

CD-32 dźwięk:
cztery 8-bitowe kanały audio (2 dla strony lewej, 2 dla prawej)


JAGUAR dźwięk:

- CD-quality sound (16-bit stereo)
- Number of sound channels limited by software
- Two DACs (stereo) convert digital data to analog sound signals
- Full stereo capabilities
- Wavetable synthesis, FM synthesis, FM Sample synthesis, and AM synthesis

Przecież doskonale Wiesz, że 8-bitowe przetworniki już w Amidze 1200 były błędem (nawet Falcon miał już 16-bitowe, 50khz). Cały świat szedł ku dźwiękowi 16-bit, a Commodore postanowiło zaoszczędzić. I tylko o to mi chodziło.

Dyskusja z @JUBIm nie ma sensu, gdyż nadal nie jest w stanie wskazać JEDNEGO killer appa na CD-32, który będzie poparciem jego tezy o wyższości HW CD-32 nad Jaguarem. Nie posiada też ŻADNEJ wiedzy o tych sprzętach (architektura, wydajność), kierując się jedynie fanatyzmem. Dałem się wciągnąć w wątki poboczne, ilość sprzedanych egzemplarzy itd, które faktycznie na tle innych konsol są żałośnie niskie. Jest to ucieczka @JUBI'ego przed głównym tematem, gdyż ma za krótkie spodenki i skarpetki w sandałach aby wyjść z tego co palnął na samym początku z twarzą.

Nigdy nie pisałem że Jaguar sprzedawał się świetnie, ani że był najlepszą konsolą nowej generacji. Cały czas mam tu na myśli TYLKO zestawienie CD-32 vs JAGUAR którego dokonał wspomniany forumowicz. Nic więcej.

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 19:59:47 przez greymsb
[#116] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #115

OMG, jedyne CD-Audio z muzyką na płycie Microcosm http://youtu.be/dL7VmUb5FT4
[#117] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #116

I? :) Czy to cokolwiek zmienia w tym co napisałem odnośnie możliwości dźwiękowych tej konsoli? No proszę Cię.
[#118] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #117

To muzyka w grze leci z płyty czy już nie leci?
[#119] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #118

Jeśli to są zwykłe moduły to pytanie jest czysto retoryczne :) Ale czy w jakikolwiek sposób udowadnia to wyższość konsoli CD-32? :) Czy ma ona jakieś niespotykane możliwości w tym zakresie? (dane dot. dźwięku podałem powyżej, kwestionujesz je? Pytam poważnie, może czegoś nie wiem?).

Skoro są to moduły to pogratulować muzykowi że ma talent, ale w takim razie pójdą one pod każdym playerem, nawet na Atari ST :)

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 20:54:57 przez greymsb
[#120] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #119

Jaja sobie robisz. To ty cały czas piszesz o wyższości Atari. Nie zauważyłeś, że ten portal jest o Amidze? Każdy tutaj wie jakie możliwości ma CD32.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem