[#151] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@BULI, post #150

Nie jest prowokatorem, tylko został sprowokowany.

@Jubi: daj przykład tego killera i przestań trollować o przepraszaniu, bo do jest żenujące.
[#152] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@BULI, post #150

1 up
gamesradar
Mania
Imgamertoo

Kilka zestawien najgorszych konsol wszechczasow. Jaguara mozna tam zobaczyc, CD-32 nie.
Dlaczego ? Bo jako konsola Cd-32 nie istnieje i prawde mowiac nigdy nie istniala nigdzie poza UK......
[#153] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #149

No to pochwal się ile już tego czasu zmarnowałeś pomysł
Takich gier na CD-32 jest pełno co udowadnia wyższość w grach 2D, poszukaj sobie jak masz czas pomysł
[#154] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@BULI, post #150

Sorry, ale ja nie pluję na Amigę, nie piszę że to "badziew" itd. Zarówno Wy, jak i my (atarowcy) mamy stosunek sentymentalny do swoich maszyn. W świecie PC patrzą na nas z politowaniem, ale dla nas to coś więcej niż tylko komputer. Zareagowałem adekwatnie do "dyskutanta", wolałbym uniknąć takiego języka, no ale ile można znieść? Najpierw pluje na Jaguara, pisząc o wyższości CD-32. Gdy pytam o dane techniczne konsol, wydajność, tytuły gier które potwierdzą jego tezę - cisza. W zamian za to czytam cały czas jaki to badziew z Jaguara, najgorsza konsola wszech czasów. Mało tego - rozpędza się do tego stopnia, że pisze iż XL/XE, ST/STe i Falcon to także porażka i dodaje "No rzeczywiście jest co świętować". Czemu kolego Bluki wtedy nie zareagowałeś?

Jak widzisz sam stawiam "czoła" takim słowom, mimo iż najprościej byłoby dla mnie wkleić linka na atarowskie fora - uwierz mi, zjedliby go tutaj za takie "plucie" od małego Atari po Falcona i stałby się autorem niejednego dema na Atari. Ale chyba nie o to chodzi? Mogę wiedzieć jaką rolę pełni Jubi w amigowym światku? Organizuje jakieś eventy? Jest członkiem demo-sceny? Nie mogę znaleźć informacji na jego temat.

Wiem, że lepiej byłoby abym nie reagował na tego typu bzdury. Ale lubię tutaj zaglądać i niektóre wypowiedzi są naprawdę obiektywne i miło się je czyta. Są oczywiście osoby zupełnie nieszkodliwe, taki Parallax który dla mnie stanowi folkor tego forum :) Przykład gry Oscar który bije Raymana na Jaguara...

[#155] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #154

Daj linka, jak go zjadą to może sie uspokoi :P
[#156] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #149

Nie jest wymieniana na większości list wtop wszechczasów, to fakt. Natomiast do piątej generacji konsol jak najbardziej należy, wrzucona do jednego worka z Jaguarem, 3DO i innymi porażkami:

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(fifth_generation)

"The 3DO, Atari Jaguar, Amiga CD32, PC-FX and several others were also part of this era, but their sales were poor and they failed to make a significant impact on the market."

Ten sam artykuł w Wikipedii potwierdza słabą sprzedaż Jaguara, nawet poniżej poziomu sprzedaży poprzedniej generacji:

"sales at launch were well below the incumbent fourth generation consoles, and a small games library rooted in a shortage of third party support made it impossible for the Jaguar to catch up"

o dodatku CD:

"Due to the extremely low installed base of the Jaguar itself, the Jaguar CD was only produced in very limited quantities" - prawodpodobnie około 20000 sztuk.

oraz:

"Only 11 games were released for the Jaguar CD during its lifetime"

Nie podoba mi się również inna sprawa - nadużywanie tu przez niektórych pojęcia "killer app". Niestety Alien vs Predator nie był killer appem. Za Wikipedią:

"In other words, consumers would buy the (usually expensive) hardware just to run that application. A killer app can substantially increase sales of the platform on which it runs.[1][2]"

Killer app to taki program, dzięki któremu hardware na którym on działa staje się komercyjnym sukcesem. Ludzie są gotowi kupić to hardware tylko po to, aby uruchamiać na nim ten program. Jakoś nie słyszałem relacji o ludziach szturmujących sklepy z Jaguarem tylko po to, aby uruchamiać na nim Alien vs Predator - co nie jest w ogóle dziwne, zważywszy, że powszechna opinia o tej grze jest taka, że jest koszmarnie powolna i nudna.

Killer appem był na przykład Space Invaders na Atari VCS, w czasach świetności tej marki, czyli w latach 70-tych. Za Wikipedią:

"The first generally agreed example of a "killer app" in gaming is Space Invaders, released for arcades in 1978 and ported to the Atari VCS (Atari 2600) console in 1980, quadrupling sales of the then three-year-old Atari 2600 platform."

Dzięki niemu sprzedaż VCS skoczyła czterokrotnie. O ile skoczyła sprzedaż Jaguara po wypuszczeniu Alien versus Predator?

Zważywszy na powyższe, jak najbardziej uzasadnione jest stwierdzenie:

Atari Jaguar NIE POSIADA ŻADNEGO KILLER APPA
[#157] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #154

No właśnie - Oscar, gra nie jest zła, ale trudna... Do Raymana to ja bym może Brian the Lion porównał, bardzo interesująca platformówka, i wersja CD32 ma podobno więcej poziomów niż wersja AGA.
[#158] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #156

Fakt iż CD-32 (niestety) była notorycznie pomijana jako konsola 5-tej generacji (zarówno w polsce jak i zagranicy - mogę wyszukać SETKI takich publikacji) jest także widoczny tutaj:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_gier_komputerowych_%28pi%C4%85ta_generacja%29

W tekście nie ma ANI SŁOWA o Amidze CD-32, jedynie fotka znajduje się gdzieś na dole tekstu.

W historii gier komputerowych era 32- i 64-bitowców była piątą generacją konsoli gier wideo. W tej erze dostępne były zarówno 32-bitowe jak i 64-bitowe konsole, a rynek zdominowały konsole Sony PlayStation (1995), Sega Saturn (1994) i Nintendo 64 (1996), z których PlayStation skończyło najpomyślniej. To właśnie te systemy toczyły wojnę konsoli w tej erze (zobacz rozdział poniżej). 3DO i Atari Jaguar były również częścią tej ery, lecz ich słaby marketing okazał się mieć ogromny wpływ na ich popularność. W tej erze pojawiły się także dwie ulepszone wersje konsoli Game Boy: Game Boy Color i Game Boy Light (tylko w Japonii).


Coś o grze ALIEN vs PREDATOR:

The Jaguar was critically well received upon its release. Game Informer magazine awarded the Jaguar as "Best new hardware System of 1993." Despite the fact that Atari was the first to break 64-bit console barrier, there were not many titles initially available through 1994. Eventually, in October, "Alien vs. Predator," a game overdue by seven months from its targeted release date, made a successful debut. In November and December Atari released a slate of additional software titles.


The most successful title during the Jaguar's first year was Alien vs. Predator.


The game was one of Atari's most high profile Jaguar games, and was eagerly awaited after several delays. Most reviews of the game were favorable, with reviewers commenting on the strong atmosphere, diversity of gameplay between the different character types, and the greater reliance on strategy over the standard first-person shooter.


LISTA GIER NA JAGUARA (brakuje na niej kilku tytułów, w tym Robinson's Requiem na CD, więc na CD jest przynajmniej 16 tytułów na ten nośnik):

This is a list of games for the Atari Jaguar video game system, as well as Atari Jaguar CD games,
organised alphabetically by name. 67 games were for the Atari Jaguar itself, 15 were for the Atari Jaguar CD, which gives a total of 82 games.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Atari_Jaguar_games

NAJLEPSZE KONSOLE WSZECH CZASÓW

Atari Jaguar na 24-miejscu na 25 możliwych. Amigi CD-32 nie ma na niej WCALE.

http://uk.ign.com/top-25-consoles/24.html

Uwaga! Zaraz będzie temat poboczny - "obudowa JAGUARA użyta w afrykańskich szkołach jako pojemnik na banany".

Do koszyka gier na JAGUARA dorzucam jeszcze tą:

http://www.youtube.com/watch?v=6Nfr1eKxcxM - FIGHT FOR LIFE wydana na cartridge'u. Jest coś podobnego na CD-32? Bo gra mimo iż nie powala to jednak liznęła epokę gier na konsolach 5-tej generacji.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 11:09:46 przez greymsb
[#159] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@BULI, post #150

Prawda jest taka, że obie konsole źle trafiły z debiutem jeśli chodzi o kryzys w firmach matkach. Gdyby przyjrzeć się teoretycznym możliwościom CD32 to szybko okaże się, że nie ma chyba tytułu, który w pełni wykorzystywałby możliwości układów AGA (rozdzielczość, bo paleta chyba była wykorzystana, ale pewien nie jestem), Akikko (zaledwie kilka tytułów, czyżby zbyt trudne do poprawnego oprogramowania?), napęd CD (ile miejsca na płycie zajmowały dostosowane do uruchamiania z tego nośnika wersje gier z A500/czasem A1200?). Jaguar nie znam tej konsoli, ale wydaje mi się, że uczynienie z carta podstawowego nośnika, wprowadzenie nowej architektury (CD32 to zmodyfikowana A1200, a jak narzekali na brak dobrej dokumentacji po jej wprowadzeniu wszyscy wiedzą), brak odpowiedniego wsparcia (szybkie, wygodne oprogramowanie, podejrzewam, że i dokumentacja kulała) ze strony firmy matki sprawiły, że nie wszystko poszło jak trzeba. Obie firmy próbowały ratować się przed banskructwem, ale zupełnie innymi drogami. Commodore postanowiło opchnąć zmodyfikowane A1200 (CD32), może zdało sobie sprawę, że oszczędności do jakich doszło przy wprowadzaniu A1200 mszczą się strasznie (okrojony procek, powolna ChipRam, itd),dlatego postanowili wyprzedać, to co mają na stanie. Atari spróbowało powalczyć o miejsce na pudle w dziedzinie, w której kiedyś się liczyło czyli konsole, a tam liczy się nowatorstwo w tym wypadku wschodzące na rynku gier 3D. Okazało się, że firmy padły i obie konsole były zdane na łaskę wydawców, którzy mogli dokończyć lub porzucić projekty gier. Dzisiaj obie konsole mają fanów, na papierze bezsprzecznie wygrywa Jaguar, w rzeczywistości pewnie jest podobnie, bo ma szybsze procesory odpowiedzialne za obróbkę grafiki itd., ale dla fanów wynik może być zupełnie inny i niech tak zostanie. Nigdy nie grałem na Jaguarze, mam nadzieję, że kiedyś zagram. Ja proponuję zróbcie (przeportujcie) jakąś grę na obie konsole, wyciśnijcie z nich siódme poty i zobaczymy, która subiektywnie będzie wydawała nam się lepsza.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 11:19:03 przez Ender
[#160] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #158

" fotka znajduje się gdzieś na dole tekstu."
Na pierwszym miejscuOK
[#161] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #158

Świetna ta lista z ign'u.......
Swoja droga, bez pierwszego Odyssey, 24 systemy , ktore wrecz trzeba miec w kolekcji :)
[#162] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@Ender, post #159

@ender: dokładnie. obie firmy ratowały się przed bankructwem i obie wybrały dwie zupełnie inne drogi - słuszna uwaga. Jaguar był cholernie trudny do programowania, dlatego niektóre firmy mając do wyboru tyle procesorów (i brak dobrej dokumentacji do nich) szły po najniższej linii oporu. Inną sprawą jest, że konsola była już obecna na rynku i potrzebowała "na gwałt" nowych tytułów.

Z momentem udostępnienia dokumentacji zaczęły pojawiać się nowe gry na Jaguar'a. Może nie powalające, ale dzięki nim ta konsola nadal żyje:

TUBE:
http://www.youtube.com/watch?v=qpHJKfYLzj0

EERIEVALE
http://www.youtube.com/watch?v=RIFyQzQKxMM

pozdrawiam :)

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 12:04:12 przez greymsb
[#163] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #158

Ciągle jedziesz ostro z propagandą o "64 bitach", nie widzisz, że ludzie potrafią liczyć, i że potrafili liczyć i wtedy, dlatego Jaguar okazał się taką wtopą marketingową?

Taka prawdopodobnie była reakcja konsumentów na oszukańcze reklamy Atari:




A taki plakat proponuję wywiesić na Silly Venture z okazji 20-lecia Atari Jaguara:




Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 12:06:44 przez jubi
[#164] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #163

Tradycyjnie pomija kolega pozostałe chipy :D I tak sukces, że wymienił Tom'a & Jerry ;)

- GPU (Graphics Processor - 32-bit z 64-bitowym dostępem do pamięci i dodatkowymi 64-bitowymi instrukcjami do przetwarzania grafiki, architektura RISC, 4 KB wewnętrznej pamięci podręcznej) w pełni programowany, służący np. do wyliczania geometrii sceny 3D

- Jaguar Blitter (64-bit) - szybkie operacje logiczne, obsługiwanie bufora Z, cieniowanie Gourauda, teksturowanie i inne efekty; wraz z GPU generuje bitmapy (obiekty) do wyświetlenia.

- Object Processor (64-bit) - programowalny (poprzez tzw. Display List, opisującą każdą ramkę obrazu) procesor grafiki 2D; pobiera z pamięci dane piksela bitmap (w terminologii Atari - obiektów) 1,2,4,8 lub 16 bitowych, konwertuje ich format (w razie potrzeby) do 16-bitowego (wg palet barw), realizuje efekty np. nałożenia na siebie bitmap, przezroczystości, skalowania itp., następnie kieruje przetworzone dane do nienazwanego układu wyświetlania, którym bezpośrednio steruje. Układ wyświetlania akceptuje tylko piksele 16-bitowe w formacie 5:6:5 RGB lub unikalnym 4:4:8 CRY; Cyan, Red, IntensitY, ułatwiającym cieniowanie Gourauda. W obu formatach szesnasty (najmniej znaczący) bit piksela może być alternatywnie wykorzystany do sterowania genlockiem lub określania przestrzeni kolorów dla każdego piksela oddzielnie.

- 64-bitowy kontroler pamięci DRAM

tutaj jest pełna lista:

http://www.vgmuseum.com/systems/jaguar/

A tutaj wycinek:

Processors (5 in 3 chips):
- "Tom"
- 750,000 transistors, 208 pins
- Graphics Processing Unit (processor #1)
- 32-bit RISC architecture (32/64 processor)
- 64 registers of 32 bits wide
- Has access to all 64 bits of the system bus
- Can read 64 bits of data in one instruction
- Rated at 26.591 MIPS (million instructions per second)
- Runs at 26.591 MHz
- 4K bytes of zero wait-state internal SRAM
- Performs a wide range of high-speed graphic effects
- Programmable
- Object processor (processor #2)
- 64-bit RISC architecture
- 64-bit wide registers
- Programmable processor that can act as a variety of different video architectures, such as a sprite engine, a pixel-mapped display, a character-mapped system, and others.
- Blitter (processor #3)
- 64-bit RISC architecture
- 64-bit wide registers
- Performs high-speed logical operations
- Hardware support for Z-buffering and Gouraud shading
- DRAM memory controller
- 64 bits
- Accesses the DRAM directly

Ciągle jedziesz ostro z propagandą o "64 bitach", nie widzisz, że ludzie potrafią liczyć, i że potrafili liczyć i wtedy, dlatego Jaguar okazał się taką wtopą marketingową?


Nigdy nie twierdziłem że JAGUAR jest w pełni 64-bitową konsolą - pokaż mi JEDEN cytat że tak napisałem. Pierwszą konsolą która była w pełni 64 bitowa było N64 i nigdzie nie pisałem że było inaczej.

Ludzie, czy ja mam do czynienia z jakimś idiotą? Podaję mu informacje o które pyta, a on się do nich nie odnosi tylko dalej trolluje. Na liście NAJLEPSZYCH KONSOL WSZECH CZASÓW JAGUAR zajmuje niechlubne, bo aż 24-te miejsce, ale nie ma na niej AMIGI CD-32. Podaję mu dane techniczne, tytuły gier, nie otrzymuję nic w zamian. Dlatego postanowiłem przyjrzeć się temu człowiekowi pisząc odpowiedni artykuł do naszego magazynu. Mam już skopiowany cały ten wątek i poddam go ocenie gdy skończę ten tekst. Szkoda mojego czasu, przynajmniej powstanie z tego kawał "materiału", który poprawi humor niejednemu sympatykowi retro-sprzętu. Z mojej strony definitywny OVER :)

Podam linka do artykułu jak będzie skończony, a także linki do forów gdzie zostanie opublikowany. Chcę zaoszczędzić Wam nerwów (i sobie przede wszystkim).

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 12:33:29 przez greymsb
[#165] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #158

Ciągle prowokujesz, zaczynam myśleć, że to typowo atarowskie (sam napisałeś, że na waszym forum pożerają innowierców).
Zarzucasz, że skacze się po małym atarii czy falconie a sam robisz to sam. przykład: w ogóle nie zrozumiałeś wywodu SKOLMANa na temat dźwięku z CD i sam się skompromitowałeś twierdząc, że moduły potrafi odegrać Atari ST! Na czym? Na tej piszczałce YM, dopiero STE może sensownie odgrywać moduły!
Wcześniej nie uciszałem bo miałem nadzieję, że jesteś mądrzejszy.
A twoja argumentacja jest równie bystra co Twoich niektórych oponentów.
Testy w stylu a pokaż mi to- nie masz? Ha, jestem lepszy.

Przykładowo Rayman super platformówka, możliwe, że najlepiej zrobiona właśnie na jaguara, ale jak spytam o więcej niż 3 dobre platformówki to pewnie będziesz miał problem (chyba nic poza ZooL 2 i Pitfall'em nie wyszło, a jest Bubsy in Fractured Furry Tales- czyli 4 pozycycje, bardzo skromnie w stosunku do tego co można odpalić na CD32)

Idąc twoim stylem argumentacji pokaż mi lepsze filmowe intro na gołego jaguara niż ma Microcosm na CD32- prawda, że tendencyjnie i nieuczciwie?

Jeśli chodzi o 3D, nie ma żadnej dyskusji Jaguar wygrywa z cd32.
Nie dla tego że jest taki mocny (przegrywa praktycznie z każdą inną konsolą "do 3D"); głównie dlatego, że dla CD32 nie zrobiono praktycznie nic w tej materii poza Akiko.

Alien Vs Predator- pamiętam jak kiedyś (zanim zagrałem, podziwiałem obrazki z tej gry)- w porównaniu z AlienBreed3D na CD32 wyglądał świetnie.
Zagrałem. Okazało się, że gra jest strasznie nudna i monotonna, ma kilka, dosłownie kilka fajnych tekstur i na tym koniec, animacja powolna, engine tragiczny (wszystko płaskie i pod kątem prostym na jednym poziomie, przeciwnicy 1 lub 2 klatki animacji. To co piszę to nie jest wyżywanie się amigowca, tylko gorycz porażki, żeby nie obrazić uczuć żadnego atarowca i własnych napiszę tylko, że gra jest po prostu słaba.
AlienBreed3D pomimo słabej grafiki, ale za to z swoim scenariuszem, gameplayem i muzyką CD przy tym to porywający żywioł.

Po za tym warto nabrać do siebie dystansu i nie trąbić w kółko jaki Ty to jesteś wielkim onanizatorem, mnie amigowca na forum amigowym to zwyczajnie nie obchodzi!

Jesteś w ogóle w stanie wspomnieć o jakiś mankamentach Jaguara, czy nigdy o nich nawet nie pomyślałeś?

Jak widzisz, ja też mogę skupić się na takich argumentach które pokażą, że to własnie mój świat jest najlepszy, dlatego może warto spuścić z tonu albo wrócić na atarowe forum.

Co do samego Jaguara, bez wątpienia jest to ciekawa konsola, już kilka razy przymierzałem się do jej kupna, możliwe, że w końcu to zrobię ok, racja

PS
Dlaczego z żalem uważam, że Flink raczej na KillerAppa się nie nadaje?
Ponieważ ta konwersja z SEGI została zubożona nie-wiedzieć czemu w stosunku do wersji na Mega CD (intro, niektóre elementy z przerywników) i przejęła ograniczenia pierwowzoru czyli do 64 kolorów SMD :(
Z platformówek prędzej wspomniany tu "Brian The Lion CD32".

- EOT z mojej strony, gryźcie się sami OK
[#166] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@BULI, post #165

Flink byl gra stricte amigowa . Wersja Mega CD to konwersja
[#167] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #164

Na liście NAJLEPSZYCH KONSOL WSZECH CZASÓW JAGUAR zajmuje niechlubne, bo aż 24-te miejsce


Chruszczow założył się z Kennedym kto będzie szybszy na 100 metrów . Jako młodszy, bardziej wysportowany wygrał Kennedy.

Na drugi dzień "Prawda" napisała: "Serce Narodu Radzieckiego Towarzysz Chruszczow zajął zaszczytne drugie miejsce, Kennedy zaś był przedostatni".
[#168] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@BULI, post #165

@buli: pomijając pewne "przytyki" do mnie ad persona ("onanizator", niech Ci będzie) bardzo fajnie wszystko opisałeś :) Oczywiście że Jaguar ma wady - pierwsza to trudności w jej programowaniu. Doświadczyliśmy tego na własnej skórze przygotowując invitkę na "Silly Venture 2k13". Koder z Atari ST (Defjam) sporo się napocił aby zdobyć materiały itd, ale w końcu się udało :) Ba! Jest w niej nawet muzyka z Amigi :D

http://www.youtube.com/watch?v=E15Vo3Dws38&feature=player_embedded

Co do samych modułów - oczywiście nawet zwykły STek odgrywa moduły. 2 lata temu powstał HEXTRACKER który odgrywa nawet 16 kanałowe moduły. Oto moduł 8 kanałowy o jakości 24.6khz. Tak, na "piszczałce YM" mój drogi :)

http://www.youtube.com/watch?v=L5zphIYaiXM


Hextracker version 0.850 beta.
Atari ST / YM Ouput / 8 voices / 24.6 KHz.
Ambient Power mod from PC demo.


A tutaj masz programik który odgrywa 4 kanałowe mody w jakości 50KHZ na zwykłym ST (nie STe!) z 1MB RAM'u :)

http://pouet.net/prod.php?which=16918

Możesz podesłać mi mody z Microcosm to odpalimy je na zwykłym ST i wrzucę na YT :)

Kiedyś śpiewało się ATARI ST, je je je, możliwości ma Spectruma lecz to atarowców duma :) No i trudno jest przełknąć bakcyla, że tak może grać "Spectrum", prawda? :) Stąd ten foch że napisałem iż muzykę na modach z gry Microcosm można spokojnie posłuchać na ST właśnie :) Nie chciałem nikogo urazić, żeby było jasne.

Ale zeszliśmy z tematu, wywołałeś wilka z lasu to odpowiedziałem.

- Jaguar'a cholernie trudno się programowało (dodatkowo - brak dokumentacji)
- Oprócz około 20 gier w większości gier nie było widać tych "64-bitów", czasami nawet były na poziomie nieco poniżej 32-bitów (szybkie porty z innych platform)
- Drogie gry na cartach
- Czytnik CD wyszedł zdecydowanie za późno (to jest zdecydowanie na plus Amigi CD-32). Zabawne, że podobną taktykę zastosowało Nintendo 64. Jak dla mnie - bez sensu. Czytnik płyt CD pewnie podniósłby o drugie tyle cenę konsoli :)

To są niewątpliwie minusy. Nie będę pisał o padzie, bo dla mnie on jest bardzo dobry - używam go też do gier na Atari STe i Falconie. Jeśli jest dla kogoś najgorszy - ma prawo :)

Co do Alien vs Predator - w większości magazynów o grach dostawał nawet 94-96%. W momencie gdy powstał był szokiem - pamiętam jak zagrałem w niego pierwszy raz, był u mnie kolega. Prawie narobiliśmy w portki :D No nic, o gustach się nie dyskutuje.

Kolego Bluki, cieszę się, że mimo kilku "przytyków" stać było Ciebie na ogólny obiektywizm. Jestem w stanie przełknąć pigułę w moją stronę ;) Nigdy nie pisałem że Jaguar jest konsolą idealną - chodziło mi o zestawienie jego możliwości - stock JAGUAR vs stock AMIGA CD-32. To wszystko. Jaguar jest przynajmniej o klasę wyżej i tyle.

Serdecznie pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 13:44:41 przez greymsb
[#169] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@BULI, post #165

@Buli:

w ogóle nie zrozumiałeś wywodu SKOLMANa na temat dźwięku z CD i sam się skompromitowałeś twierdząc, że moduły potrafi odegrać Atari ST! Na czym? Na tej piszczałce YM, dopiero STE może sensownie odgrywać moduły! Wcześniej nie uciszałem bo miałem nadzieję, że jesteś mądrzejszy.


Przeniosłem ten cytat bo jest wręcz epicki :)

Co do samych modułów - oczywiście nawet zwykły STek odgrywa moduły. 2 lata temu powstał HEXTRACKER który odgrywa nawet 16 kanałowe moduły. Oto moduł 8 kanałowy o jakości 24.6khz. Tak, na "piszczałce YM" mój drogi usmiech

http://www.youtube.com/watch?v=L5zphIYaiXM

Hextracker version 0.850 beta.
Atari ST / YM Ouput / 8 voices / 24.6 KHz.
Ambient Power mod from PC demo.

A tutaj masz programik który odgrywa 4 kanałowe mody w jakości 50KHZ na zwykłym ST (nie STe!) z 1MB RAM'u usmiech

http://pouet.net/prod.php?which=16918

Możesz podesłać mi mody z Microcosm to odpalimy je na zwykłym ST i wrzucę na YT

Kiedyś śpiewało się ATARI ST, je je je, możliwości ma Spectruma lecz to atarowców duma usmiech No i trudno jest przełknąć bakcyla, że tak może grać "Spectrum", prawda? usmiech Stąd ten foch że napisałem iż muzykę na modach z gry Microcosm można spokojnie posłuchać na ST właśnie usmiech Nie chciałem nikogo urazić, żeby było jasne.

Dodatkowo moduł 16 kanałowy (!!!) na Atari ST :)

http://www.youtube.com/watch?v=QKS08nH-dwQ

Hextracker version 0.850 beta.
Atari ST / YM Output / 16 voices / 13 KHz.
Music from Fast Tracker I module (Void).

Najlepsza rzeczą na odparcie ataku "ad persona" to właśnie tego typu przykłady - konkretny program, konkretny link OK

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 13:57:53 przez greymsb
[#170] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #168

napisałem iż muzykę na modach z gry Microcosm można spokojnie posłuchać na ST właśnie


I czym tu się chwalić? Nawet na PC-Speakerze się da posłuchać:

http://www.youtube.com/watch?v=Wu5zd5fCaPA

Ale tylko posłuchać, od biedy. Bo miksowanie zeżre całą moc procesora i na obsługę gry go już nie wysarczy.

Niczego nie rozumiesz, twoje kompetencje w ocenianiu hardware kończą się na bezmyślnym porównywaniu tabelek z liczbami i wypisywaniu która liczba jest większa.

Istotą rewolucyjnego hardware Amigi jest to, że odtwarzanie tego modułu nie obciąża w ogóle procesora. W Atari za to procesor ciężko pracuje przy odtwarzaniu tej muzyki i na nic innego nie wystarczy mu już mocy.
[#171] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #170

Nie chodziło o to, że ST udźwignie Microcosm (nie rób z siebie większego idioty), tylko że muzyka z gry na modułach nie jest żadną mocą konsoli bo odtworzy ją nawet Atari ST - to wszystko. Czego tu nie rozumiesz? Produkuj się więcej z takimi rewelacjami to będziemy musieli wydać magazyn na płycie DVD.

Twoje kompetencje w ocenianiu hardware kończą się na bezmyślnym porównywaniu tabelek z liczbami i wypisywaniu która liczba jest większa.


Oprócz tego podaję Ci też linki do konkretnych przykładów, gdzie te liczby znajdują odzwierciedlenie, czego Ty konsekwentnie nie robisz.

Powiedz mi jeszcze coś o Twoich "kompetencjach". Co robisz poza wyszukiwarką google i wyszukiwaniem rzeczy które szkalują inną konsolę? Czym się zajmujesz na Amidze? Artykuł musi mieć jakiś wstęp, krótkie "introduction". Daj mi koniecznie znać.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 14:08:10 przez greymsb
[#172] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #171

muzyka z gry na modułach nie jest żadną mocą konsoli bo odtworzy ją nawet Atari ST - to wszystko.


Oczywiście, że jest wyznacznikiem - odtwarzanie takiej muzyki w przypadku CD-32 nie obciąża procesora, w przypadku Atari ST (które nie wiem czemu tu się w ogóle pojawiło? równie dobrze mogło być PC z PC-Speakerem) obciąża go całkowicie. Jest to oczywisty wyznacznik mocy specjalizowanych układów konsoli.

Może lepiej napisz coś o sobie, "znajomością" z Bushnellem już się pochwaliłeś, wiemy też, że masz wykute na blachę marketingowe brednie Atari i potrafisz je bezmyślnie powtarzać. A jakieś kompetencje?


Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 14:14:02 przez jubi
[#173] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@greymsb, post #169

Spoko, a ruszać myszką można przy odpalaniu tych modów, czy się przysłowiowo "zesra"? Odpalisz coś poza modem na St?
[#174] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@fazior, post #173

Spoko, a ruszać myszką można przy odpalaniu tych modów, czy się przysłowiowo "zesra"? Odpalisz coś poza modem na St


Jak wyobrażasz sobie odpalenie czegoś jeszcze, kiedy system operacyjny Atari ST pochodzi z poprzedniej epoki i nie obsługuje multitaskingu?
[#175] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #174

Jubi, zapomniałeś o małych kłamstewkach Commodore. Commodore reklamowało CD-32 jako pierwszą trzydziestodwubitową konsolę, a pierwszą nie była, nawet nie była pierwszą 32-bitową z wbudowanym napędem CD, bo była nią FM Towns Marty. Ale w wielu miejscach w internecie, niestety powielana jest informacja, jako by CD-32 była pierwsza...
Dwa, zastosowany procesor Motorola 68EC020 według niektórych klasyfikacji nie może nosić imienia w pełni 32-bitowego procesora. EC oznacza, że jest to wersja okrojona, z 24-bitową szybą adresową. W ciąż może wykonywać 32-bitowe operacje na danych (nawet dzielenie i mnożenie z wykorzystaniem 64-bitowych argumentów), ale ja bym go w tej wersji nazwał bardziej 32/24 bit.

Kim jest Jubi? Może reinkarnacja Gebelsa? (taki żarcik szeroki uśmiech)
Jest to gość oczytany z literatury komputerowej, na którego biurku pewnie stoi piec, tablet i inne nowe gadgety, sprawnie posługujący się google, fan MS-DOS (pamiętamy, że miałeś taki avatar) i pewnie stary PC-towiec, który któregoś dnia przeczytał o Amidze i przypomniało się mu, jak bardzo nas nie lubi. Przemyślał sprawę i stwierdził, że najlepiej nam zaszkodzi, pisząc na forum, bluzgając inne komputery, tak żeby wszyscy tak jak on nas nienawidzili szeroki uśmiech Stąd brak wiedzy o działaniu Amigi oraz mała znajomość rodzimych produkcji.
Scena, programowanie, coś innego twórczego, szczerze wątpię, bo musiałby nie spać, żeby coś poza forum robić.

Oczywiście wszystko to w powyższym akapicie jest zmyślone i nie obrażaj się Jubi. Choć czasem mógłbyś sobie odpuścić, bo naprawdę piszesz jak fanatyk.

Co do SillyVenture, to od dawno zazdrosiciłem rozmachu imprezy i klimatu. U nas troszkę brakuje takiego klimatu, ale powoli się poprawia z imprezy na imprezę.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 17:32:55 przez flops
[#176] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@flops, post #175

@flops: doceniam poczucie humoru :) zapraszam serdecznie na imprezę ! kto wie, może kiedyś spotkamy się np. na AmiParty?

pozdrawiam :)
[#177] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #174

Oczywiście wypowiedź swoją popierasz szerokim doświadczeniem w użytkowaniu komputerów Atari ? .
Jubi , znowu wypowiadasz się w temacie o którym nic nie wiesz, tradycyjnie jak to u ciebie bywa , wypowiadasz się o sprzęcie którego na oczy nie widziałeś . Proszę skończ już .
[#178] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@flops, post #175

pierwszą 32-bitową z wbudowanym napędem CD, bo była nią FM Towns Marty


CD32 była pierwszą, 32-bitową konsolą na świecie, natomiast faktem jest, że niektórzy niedoinformowani ludzie (jak na przykład ty) rozpowszechniają błędne informacje, jakoby pewna mało znana, wypuszczona tylko na rynek japoński konsola była pierwsza.

Te "rewelacje" zostały już dawno temu obalone, co łatwo sprawdzić w Wikipedii:

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(fifth_generation)

"The FM Towns Marty is sometimes claimed to be the world's first 32 bit console (as opposed to the Amiga CD32 and 3DO), being released in 1991 by Japanese electronic company Fujitsu. However, the Intel 80386SX CPU is not a fully 32-bit processor as it only supports 16-bit bus addressing (similar to the Motorola 68000 in 1985's Amiga 1000). "

Innymi słowy, jeśli twierdzisz, że Marty była 32-bitowa, to tym samym twierdzisz, że 32-bitowa była również Amiga 500, co jest absurdem.

I to jest poniekąd odpowiedź na twoje pytanie, dlaczego tu jestem - aby przypominać o faktach. Jest tu mnóstwo ludzi którzy coś gdzieś tam słyszeli i powtarzają te same błędne twierdzenia od kilkunastu lat. Jest to szkodliwe z punktu widzenia prawdy historycznej i dlatego staram się tę prawdę chronić.
[#179] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #178

Weź spójrz do twojej biblii internetowej
[#180] 20 rocznica premiery Amigi CD32

@jubi, post #178

Człowieku, Tobie potrzebny jest egzorcysta. Myślę że diagnoza na Twój temat była jednak trafna.

To ja już wolę Parallaxa, przynajmniej jest dowcipny (nawet, jeśli robi to całkowicie nieświadomie) :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem