kategoria: AMOS
[#331] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #330

No to taki maly hint...
zamiast wycinac Boby jako caly wiatrak, to przytnij go tak, zeby wyswietlal sie od wspolrzednej Y=0 i nie wychodzil poza prawa krawedz ekranu
[#332] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #330

Co za duzo to niezdrowo. Odpusc sobie poki co Screen Offset, w nastepnej wymarzonej grze zrobisz sobie skrola szeroki uśmiech
[#333] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #332

Póki co pod 7MHz dalej daje radę. Twoja rada na temat ręcznego odświeżania bobów to był strzał w dziesiątkę mam na ekranie ponad 20 bobów różnych wielkości i to wszystko jakoś się kręci odziwo wystarczyło zrozumieć zasadę Autoback 0. Domyślam się, że dodanie do tego wszystkiego scrolla ekranu szerokości 640 pikseli to byłoby niezdrowe
[#334] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #333

Scroll screen offsetem jest prawie bezkosztowy i nic nie powinien spowolnić. Jedyne co, to szerszy ekran zeżre pamięć chip.
[#335] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #326

Ja bym przerzucil ten staw na lewa strone, a wiatrak dal troche wyzej, i droge do mlyna troche poprawil. Wtedy by to lepiej wygladalo. No chyba, ze to jest jakis taki wiatrako-mlyn, czyli cos technologicznie nowego. Bo o ile pamietam to byly wiatraki, gdzie maszyny napedzal wiatr. Oraz mlyny, gdzie maszyny napedzala woda plynaca przez kolo mlynskie nad rzeka. Mlyn nad stawem nie ma wiekszego sensu, bo tam nie szybkiego nurtu wody.
[#336] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #334

No niestety ale tak fajnie to nie ma.
Im wiekszy ekran, tym wiecej danych musi przerzucic amos wiec na pewno spowolni to dzialanie w stosunku do standardowego ekranu 320 pixeli.
[#337] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #334

Właśnie teraz sobie powiększyłem planszę, wrzuciłem Screen Offset i to całkiem znośnie działa Tylko sprajt pszczoły mi siedzi ciągle na ekranie Dało mi to sporo do myślenia... Może dołożę coś po prawej stronie. Lekki scroll o jakieś 160 pikseli nie zaszkodziłby chyba, a na piec do piekarni miałbym miejsce. Wystarczyłoby dorobić kursory strzałek w bok i po dojechaniu do krawędzi pojawiałaby się strzałka. Po kliknięciu przejeżdżałoby w prawo/lewo.

@Don_Adan taką grafikę znalazłem, więc taką stworzyłem na wzór. Po lewej mam silosy z cukrowni i młyn nie wejdzie. A na upartego mogę staw przerobić na rzekę.
[#338] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #333

Ale ja do teraz nie wiem jaka metoda to napisales. Ja polecalem do tego co piszesz Autobac 1
[#339] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #337

Bo sprajty korzystaja z niezmiennych wspolrzednych sprzetowych ekranu (nie da sa sie ich przesunac) wiec za kazdym razem przy skrolowaniu musisz przeliczyc wspolrzedne ekranowe na sprzetowe i ponownie wyswietlic sprajta.
[#340] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #337

To już lepiej przesuw ekranu jak się dojedzie wskaźnikiem całkiem do lewej/prawej krawędzi, bez konieczności klikania na jakieś strzałki.

@Selur: chodziło mi tylko o to, że sam skrol nie spowolni programu. Oczywiście więcej bobów/obiektów już tak.
[#341] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #338

Użyłem Autoback 0, Bob Update Off i tego się trzymam. Ręcznie aktualizuję boby poprzez Bob Update : Wait Vbl. Jeśli coś rysuję poprzez Paste Bob, nie używam Screen Swap tylko po narysowaniu daję Screen Copy Logic To Physic. Screen swap użyłem jedynie do wyświetlania pozostałego czasu który się wyświetla po najechaniu na sadzonkę bądź krowę, kurę (itd), które są w trakcie pracy.
[#342] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #340

Nie mówiłem o klikaniu w strzałki. Chodziło mi o automatyczną zmianę wyglądu kursora na strzałkę w bok po dojechaniu do krawędzi ekranu. Wtedy po kliknięciu działałaby funkcja Screen Offset. Fajnie byłoby poszerzyć farmę. Byłoby miejsce na jakiś sad z drzewami i krzewami. Można by wtedy zbierać owoce. Do tego wędzarnia na dziczyznę po wcześniejszym przebadaniu mięsa przez weterynarza
[#343] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #342

Wybrałem język angielski, a tu "zł" i "sztuki" po naszemu.

Zapętlony dźwięk w tle jest irytujący na dłuższą metę.
[#344] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #337

Zrobisz jak bedziesz chcial, ale staw wedlug mnie jest lepszy niz rzeka. Kupowaloby sie lodke i moznaby wedkowac albo lowic siecia. Co do silosow to one mi sie z rakietowymi kojarza a nie ze zbozowymi. Czyli taki rolnik dzialajacy pod przykryciem. A w tych silosach rakiety od Patriota typu SM-6.
[#345] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #344

Serio?
[#346] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #343

Nie wiedziałem jak zastąpić "szt" na zagraniczne skróty. Co do waluty, to nie ważne czy Francuz, Anglik czy Niemiec. Ma płacić w złotówkach. Polacy nie gęsi i swoją walutę mają.

Co do modułu odtwarzanego na Farmie, to tylko tymczasowe rozwiązanie.

@Don_Adan: Jasne że staw lepszy. Gdybym się skusił o rozszerzenie ekranu, to staw będzie większy i bardziej wiarygodny, a i wtedy młyn przestawiłbym gdzie indziej. Sam nie wiem czy bawić się w Screen Offset. Może jak się dzisiaj uda, to na szybko sklecę obsługę scrolla ekranu, skompiluję i zobaczę jak to się będzie zachowywać pod 68000 7MHz.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2022 04:33:52 przez tukinem
[#347] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #346

Ja bym jednak zastapil zlotowke dolarem, 90% ludzi na swiecie nie ma pojecia co to PLN. Juz pewnie bardziej rubla kojarza.
1
[#348] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #346

Nie wiedziałem jak zastąpić "szt" na zagraniczne skróty


"pieces" = "pcs"?
1
[#349] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #347

Niech bedzie PLN. Niech sie ucza. Najwyzej beda myslec ze to PoLoNusy.
[#350] Re: Farmiga : Work in progress

@kempy, post #349

Racja niech się uczą. Gdybym zmienił na dolary, to by zawału dostali otrzymując podatek 1000$ za nasze polskie realia
[#351] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #339

TUTAJ wrzucam wersję z dodanym scrollem poziomym. Wszystko działa super, ale tak jak mówiliście. Jeden ogromny minus, to oprócz 1MB Chip Ram jeszcze potrzeba 512kB Fastu minimum. Sprawdzałem na wszelkie możliwe sposoby z różnymi prockami i różnymi kickstartami. Na samym 1MB Chip wyrzuca do DOSa podczas wczytywania, a jeśli się da 128kB Fast do tego, to WinUAE pokazuje błąd i się wyłącza całkiem... Także kto zechce przetestować, to śmiało konfiguracja A500, procek 7MHz 68000 Cycle exact można dać z kickstartem 1.3, ale trzeba mu dorzucić 1MB Chip i 512 kB Fast/Slow Ram.

Do samego działania scrolla nie można mieć zastrzeżeń, bo działa szybciutko, jak na taką ilość ekranów 32-kolorowych, bobów itd.

Plansza dorysowana ot tak na szybko. Na pewno tego trzeciego pola jasnozielonego nie będzie.
[#352] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #351

Ehhh jestem rozczarowany intrem, zapowiadalo sie jak we Wladcy Pierscieni a tu tylko jakies spadajace napisy, kiepsko
[#353] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #352

Trochę drzewek i krzaczków i już są skojarzenia z fantasy no biedne to intro wiem... nie miałem jakoś pomysłu na to. Za to moduł tam jest sklecony w miarę szeroki uśmiech

A co sądzisz o wprowadzonym scrollu? Usunąć go z myślą o tych, co nie mają fast ramu i tylko mają 1MB Chip? Ja bym zostawił bo to całkiem fajnie działa. Aha poprawiłem prawe ogrodzenie i już z prawej strony jest "zamknięte".

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2022 21:18:47 przez tukinem
[#354] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #353

Nie wiem jak innym ale mnie sie skrol nie podoba, rozprasza bo lepiej miec wszystkow jednym miejscu niz co chwile jezdzic w te i wew te. W grze turowej to by sie sprawdzilo ale skrolowanie i gra nazwijmy to w czasie rzeczywistym jakos nie bardzo wspolgra...
[#355] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #354

Zawsze mogę zrobić scrolla nie o 320 pikseli, a o 160 i tak, że nie trzeba klikać myszą, a wystarczyłoby przejechać do krawędzi ekranu. Wtedy "stara część" farmy byłaby trochę widoczna.
[#356] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #355

Zrob sonde wsrod graczy czy chca krotkiego czy dlugiego... skrola szeroki uśmiech
[#357] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #355

Moim zdaniem krótki skrol bez klikania jest lepszy.
1
[#358] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #357

Tylko że ja ustawiam w pętli For Next przesuw scrolla. Jeśli dam sam warunek dojechania myszą do krawędzi ekranu, to wtedy scroll będzie klatkować bo po drodze będzie działać cała pętla główna razem z bob update itd...
[#359] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #358

Sprawdziłem teraz i mniejszy scroll nie zmienia nic. Potrzeba dalej 1MB Chip + 512 kB fast/slow. Popróbuję teraz wstawić scroll na 160 pix max, bez klikania, zobaczę co z tego będzie.
[#360] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #358

Uzyj petli Repeat... Until old_X<>new_X
Sprawdzasz czy mysz jest przy krawedzi ekranu.
Zapisujesz jej X.
Po kawalku skrolu pobierasz nowa zmienna X myszy.
Uruchamiasz skrola i skrolujesz do czasu kiedy X nie ulegnie zmianie.
Konczysz dzialanie skrola i wracasz do petli programu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem