kategoria: AMOS
[#481] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #480

Zanim uruchomisz opcje REPLACE, wstaw kursor w edytorze na poczatek programu.
No i pamietaj ze wielkosc liter ma znaczenie.

A ogolnie to ostroznie z ta automatyczna opcja, bo potrafi zmienic ciag znakow w nazwie. W sensie potrafi wyciac dany ciag znakow w dlugiej nazwie, co powoduje kaszanke w programie.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2022 22:53:06 przez selur
[#482] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #481

Domyślam się
Na początku programu miałem :
POCZ=Start(6)
po zmianie było
POCZ=POCZ szeroki uśmiech ale przewidziałem to akurat
[#483] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #482

Chyba się zagalopowałem z tymi "misjami" do wykonania. To jest bez sensu. Jeśli to miałoby zadziałać, to musiałbym zarezerwować kolejny bank, lub kolejną tablicę (tym razem ze zmiennymi tekstowymi), gdzie będą przechowywane nazwy towarów. Nie mogę ot tak sobie wrzucić Print "ZIEMNIAK", skoro mam wersję w wielu językach, a nie mogę sobie wczytać z pliku komendą Input #3, nazwy zmiennej np. ZIEMNIAK$, tylko wczytam tekst do zmiennej. Chyba oleję te zadania do wykonywania i będę kontynuować kod bez banku z danymi i wprowadzę te kataklizmy. Będzie urozmaicenie, nie będzie tak łatwo, a gra będzie w trybie "wolnym" bez narzucania graczowi co ma robić. Zacznę od jakichś mszyc, które będą niszczyć rośliny.
[#484] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #483

Dim Towary$(31)
Global towary$(), Jezyk


Jezyk=1 : Rem 1-Polski , 2-English 3- Szkopski

Proc Wpisz_tow

Print "Nie badz Pan ";Towary$(6);" i ";Towary$(4)

End

Rem -----------------------------------

Procedure WPISZ_TOW

If Jezyk=1 Then Restore E_tow_PL
If Jezyk=2 Then Restore E_tow_ANG
If Jezyk=3 Then Restore E_tow_DE

For I=1 to 31
Read A$
Towary$(I)=A$
Next I

E_tow_PL:
Data "pszenica" , "kukurydza", "pomidor", "burak" , "marchew"
Data "ziemniak", "mleko" , "jajko" , "drozdze" , "butelka"
Data "cukier" ," bimber","miód", "krowa","kura"
Data "bimbrownia","cukrownia","ul","wędka","nozyce"
Data "owca","welna","dzien","ogrodzenie1", "ogrodzenie2"
Data "mlyn", "maka", "chleb", "kot", "piec"
Data "ogrodzenie3"

E_tow_ANG:
Data "wheat" , "corn", "tomato", "beet" , "carrot"
Data "potato", "milk" , "egg" , "yeast" , "bottle"
Data "sugar" ,"hooch","honey", "cow","hen"
Data "bimbrownia","cukrownia","ul","wędka","nozyce"
Data "sheep","wool","day","fence1", "fence2"
Data "windmill", "meal", "bread", "cat", "stove"
Data "fence3"

E_tow_DE:
Data "Merkel kaput, nie szprycham zi dojcz !"," "," "," "," "
Data " "," "," "," ", " "
Data " "," "," "," ", " "
Data " "," "," "," ", " "
Data " "," "," "," ", " "
Data " "," "," "," ", " "
Data " "

End Proc
[#485] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #484

Zbyt dużo zachodu z tym. Naprawdę to wychodziło jak samouczek, lub prowadzenie gracza za rączkę.

Wprowadziłem dzisiaj losowe tracenie upraw przez robale. Funkcją Rnd(30) średnio co 31 razy będzie jedna roślina padać i pojawi się pole z robalami. Niby nic, a jakieś urozmaicenie

Narazie robale po prostu się usuwa, lecz zamierzam też powiększyć ekran wyjeżdżający z dołu, bo tam trochę ciasno i dodać w sklepie zakup środków na robale, inaczej nie usuniemy ich wtedy.
[#486] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #485

Tu mini gra z robalami . Za mlodu, zagrywalem sie w to namietnie

[#487] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #486

Ale fajna aż się prosi o przeportowanie szeroki uśmiech nigdy nie miałem styczności ze Spectrum więc nie znam gier na tą platformę
[#488] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #486

A tu wieksza gra z robalami:

link

Ale trudniejsza do przeportowania.
[#489] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #488

Jutro postaram się dodać zakup środka na robale i przyblokować czyszczenie pola po robakach.
A obrazek tych robali wyszedł mi tak:
1
[#490] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #486

Wyszło tak:


Nie wiedziałem, czy można kupić na zapas kilka preparatów na szkodniki i uwzględnić je z miejscem w magazynie, ale stwierdziłem, że będzie można kupić jedynie jeden preparat. Dopiero jak się zużyje to będzie można kupić następny. Dzięki temu nie trzeba się martwić, jeśli się ma zapełniony magazyn. Taka grafika robali ujdzie?
1
[#491] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #490

Dodałem wczoraj nową wersję Farmigi na stronkę. Jeśli jest ktoś chętny to zapraszam do sprawdzania. Wpadłem dzisiaj na pomysł, że jednak wprowadzę te zadania do wykonywania, jako samouczek. Wiem, że gra jest prosta, ale gry tego typu mają zawsze swoje samouczki.

W menu głównym będzie osobne pole wyboru jako właśnie samouczek. Zajmę się nim już dziś.
[#492] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #491

Jako że symulatory to gry bez końca (The Sims, Simcity) mam pytanie co dalej w tej grze? Co jeszcze dodać do niej? Chciałbym to już zakończyć pomału.

Zaczęło się od sprawdzenia czy uda mi się stworzyć sadzenie i zbieranie roślinek. Nie sądziłem że wyjdzie taki rozwinięty twór.

Czy do samej gry coś dodawać jeszcze czy zająć się menu gry? Samouczka też zastanawiam się czy nie olać. Gra jest mniej więcej intuicyjna. A mogę skrobnąć małą instrukcję.
[#493] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #492

Ja tam wole gry, ktore maja koniec niz go nie maja. Mozesz jakis cel w grze ustalic, moze byc trudny.
[#494] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #492

Dodaj element ludzki w postaci farmera, który żywi się tym co sam wychodowal, musi coś pić, może głodować, chorować czy nawet umrzeć z głodu czy pragnienia w wyniku np klęski nieurodzaju.
[#495] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #494

Dobry pomysł. Wystarczy nieruchomy obrazek i kilka faz. Od grubasa po szkielecik pomysł
PS. A cel gry to czy rolnik dociągnie do emerytury, i w jakim stanie.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 14:48:41 przez Aniol
[#496] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #495

Bardzo mi się podoba ten pomysł w takim razie od jutra biorę się za to.

Dzięki wielkie.
[#497] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #495

Właśnie, i do tego kilka wskaźników np. głodu, pragnienia, zmęczenia, kondycji czy gorączki (zdrowia)... Takie proste z pozoru rzeczy ale każda zależna od innego czynnika. Powiedzmy że rolnik będzie chorował i w tym czasie nie może zajmować się gospodarstwem a co za tym idzie dziki sieją zniszczenie, chwasty rosną na potęgę zaniżając plony itd.
1
[#498] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #497

Myślę że lepiej będzie jeśli chorując będzie mu lecieć głód i pragnienie. Zjadając więcej nie będziemy w stanie zarobić na podatki. Trzeba będzie kupić leki.

Na pragnienie będę musiał ponownie wprowadzić studnię. Na szczęście nie wycinałem jej z kodu gry

Noi tak 40 okresów podatkowych i emeryturka dla rolnika
1
[#499] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #497

Trochę jak w lost dutchman mine :)
No to ja proponuję jeszcze kilka (tak góra 4) sloty na dom, furę, tv i coś tam jeszcze, gracz może kupić różne ( też powiedzmy po 3 w każdej kategorii np fura - golf 3 ze szrotu, coś sredniego, lambo), i jak już ma coś we wszystkich polach może ogłosić koniec gry, wtedy gra wyświetli wynik w zależności od jakości posiadanych dóbr, więc ten co się bardziej/dłużej przyłożył będzie miał lepszy wynik ;)
Jeszcze do tego jakiś komentarz w zależności od wyniku (widełki), bo na przykład rolnik z oplem corsa w domu 60m z telewizorkiem 14 cali to słabo poszło, trzeba było wziąć dofinansowanie na kombajn :p
[#500] Re: Farmiga : Work in progress

@Lucus, post #499

Narazie zajmę się wprowadzeniem tego rolnika. Trochę to będzie jak w The Sims, gdzie są paski zadowolenia, które trzeba napełnić.

Miałem koncept odnośnie pojazdów. Miała być WFM, WSK i MZ. Nawet zacząłem pisać jazdę motorem, wzorując się na Lotusie. Tzn Rainbow zerżnąłem z Lotusa, reszta była rysowana Amosem tak dla picu. Stworzyłem jedynie przemieszczające się drzewa, aby było wrażenie że motor jedzie po drodze. Ale na tym sią skończyło Bo po co w takiej grze jeździć motorem, skoro wszędzie dostaniesz się z mapy gry
[#501] Re: Farmiga : Work in progress

@Lucus, post #499

Trochę jak w lost dutchman mine :)


O tak, gra w pokera w salonie, można dorobić kasy, a ogrywając jegomościa - mapa do skarbów ;)
[#502] Re: Farmiga : Work in progress

@karolb, post #501

Narazie zrobiłem sobie miejsce na panel zdrowia naszego rolnika. Będzie na górze, bo na dole jest wyjeżdżające menu i ekran z wiadomościami, jeśli brakuje danego produktu. Tak wyszło:


Górnego rainbowa musiałem przerobić, bo się mieszał po wydłużeniu ekranu górnego. Resztę ekranów poprzesuwałem na dół, napisy wyskakujące na dole przeniosłem lekko do góry. Jeszcze minigry muszę poprawić, bo nie dałem im wyłączenia rainbowa i górne kolory się mieszają trochę. Ale to już kosmetyka. Myślę, że jutro zacznę wprowadzać powoli naszego głównego bohatera
1
[#503] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #502

Nie wiem jak bardzo chcesz kombinowac z urozmaiceniami ale jeszcze mógłbyś dorobić paski stanu/kondycji/zużycia dla budowli i płotków. Te z czasem by się zmniejszały i wiadomo, Castorama, zakup niezbednych materiałów i remoncik czy naprawa. No ale może już tego wszystkiego być za dużo.
[#504] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #503

To już raczej nie będzie mieć sensu. Są zwiększone podatki, są minigry, robaki przy zbiorach, będzie karmienie farmera, więc ciągłe wydawanie pieniędzy może przekroczyć zarobki i nie będziemy w stanie zarabiać.

Myślę że rolnik będzie jadł kukurydzę, pomidory, buraki, marchew i chleb. Pszenicy surowej i ziemniaków mu nie dam
[#505] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #504



Jak się Wam to podoba? Porobiona grafika i paski zapełniania.

Fotka będzie się zmieniać w zależności od starości farmera. Tu akurat młody farmer jest na zdjęciu.

Nie wiem jak to w ostateczności będzie działać. Dziwiłem się, czemu mi kolory przekłamywało, ale okazało się że ekran górny miałem w 8 kolorach i musiałem zmienić na 16 kolorów, bo brakło mi palety.
3
[#506] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #505

super git
[#507] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #505

Świetnie to wygląda. Te zwierzaki sam wypikselowałeś, czy wyripowałeś z jakiejś gry?
[#508] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #507

Zwierzaki wyszukiwałem w google i pikslowałem ze zdjęć piksel po pikselu. Później lekko przesuwałem łapy albo głowę żeby stworzyć animację.

Dziś spróbuję zaprogramować pasek życia. Nie bardzo wiem jak zrobić karmienie i pojenie farmera. Chyba najlepiej będzie dorobić ikonkę w dolnym menu obok wyłączania muzyki. Otworzy się nowy ekran niezbyt wielki z wyborem karmienia/picia.

Zastanawiam się czy nie zrobić uprawy kawy i herbaty w takim wypadku do gaszenia pragnienia naszego rolnika.
[#509] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #508

Dodałem uprawę kawy i herbaty:


- już mają swoje miejsce na ekranie magazynu
- głód spada codziennie, a pragnienie co drugi dzień
- jeśli głód lub pragnienie spadną do 0, to zacznie spadać zdrowie, a zdjęcie farmera zmieni się na smutną buzię
- jeśli zdrowie spadnie do zera, ukazuje się ekran "game over", ale jeszcze go nie zrobiłem i tylko wyłącza się gra

Zastanawiam się nad zamianą spadania głodu i pragnienia, bo herbata i kawa dojrzewają dłużej od ziemniaków. To kwestia algorytmu który zastosowałem na początku pisania gry. Każda następna roślina dojrzewa o kilka sekund dłużej, a nie zamierzam już przestawiać kolejności roślin.

Prawdopodobnie stworzę takie mieszanie pojenia farmera, np. kawa bądź herbata z cukrem zaspokoi więcej pragnienia. Herbata z miodem jeszcze więcej. Sama herbata, kawa bądź mleko tylko troszkę. To samo będzie z jedzeniem. Pomidor lub marchew zaspokoi trochę głodu, ale zjedzenie chleba, którego produkcja jest złożona będzie zaspokajać całkowicie głód

Myślę, że za tydzień wrzucę gotową grę na profil.
Zostało mi dopisać:
- ekran karmienia/pojenia
- dodanie informacji o farmerze i posiadaniu herbaty i kawy do zapisu gry (niestety przez to stary zapis nie będzie działać z nowszą wersją)
- dodanie zmiany zdjęcia farmera w zależności od wieku i stanu zdrowia.
[#510] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #509

Fajnie ale nie lepiej gdyby paski głodu i pragnienia napełniały się a nie spadały?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem