kategoria: AMOS
[#511] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #510

Wzorowałem się na The Sims. Tam są zapełnione na zielono a gdy spadają robią się czerwone. Takie rozwiązanie wydaje mi się odpowiednie.
[#512] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #510

wystarczy zamienic tekst "glod i pragnienie" na "sytosc i upojenie" i np. wypicie bimbru +100% upojenia
[#513] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #512

Taa a na drugi dzień zdrowie i 50% i do apteki W Simsach chyba po prostu był pasek i był podpisany "głód". Wszyscy wiedzieli o co chodzi.
[#514] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #513

Wyrzuc tego rainbowa z gornego ekranu, bo wyglada to to dosc slabo i nieczytelnie.
[#515] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #514

Czemu? To taka graficzna abstrakcja. Chciałem go trochę inaczej zrobić ale ustawianie rainbowa nie należy do łatwych. Jednolity kolor to taka bieda a znowu wstawianie jakiegoś brusha będzie spowalniało grę. Najłatwiej było użyć rainbowa. Chciałem uniknąć zjeżdżania całkowicie do czarnego koloru ale nie potrafię tego ogarnąć jakoś. Dla mnie to czarna magia mimo że czytałem temat rainbowa chyba za 30 razy.
[#516] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #515

Już prawie wszystko porobione. Zostało jedynie potłumaczyć na resztę języków kilka napisów z menu górnego (informacyjnego) i dołożenie kupowania lekarstw jeśli spadnie nam zdrowie. Jeszcze gdzieś podwójnie mi się odświeżają ekrany przy karmieniu farmera, ale to wyłapię w wolnej chwili. Dziś już mam dość póki co

Oto fotka z gry podczas posadzenia herbaty:


A to fotka z menu karmienia:


A TUTAJ plik z grą. Na profil gry wrzucę dopiero, gdy dokończę te rzeczy.

PS. Jeszcze muszę podmienić dźwięk młyna i pieca, żeby się nie pokrywał z maszyną od cukru, ale to już kwestia czasu tylko. Myślę, że na przyszły weekend wrzucę gotową wersję.

@Selur: jak tam ekran startowy do gry? Bo chętnie bym usunął już te drzewka, które pisałeś że straszą
1
[#517] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #516

https://tukinem.itch.io/farmiga-wip

Zaktualizowałem grę. Można pobierać i testować. Zostało dorobić ekran przejścia na emeryturę farmera oraz przegranej, gdy jego zdrowie spadnie do 0. Zastanawiam się również nad dodaniem do zapisu gry stanów roślin na polu, aby posadzone rośliny nie znikały.

Chciałbym już zakończyć grę i bardziej jej nie udziwaczniać, więc jedynie brakuje mi grafiki ekranu startowego, menu głównego gry oraz ekranów "game over" i "emerytury".
[#518] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #517

Emerytura to jakies Hawaje czy Kanary na plazy w milym towarzystwie.
[#519] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #518

Z drinkiem na leżaku

Ja nie narysuję tego na pewno więc zdaję się na Waszą pomoc
[#520] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #517

Zastanawiam się również nad dodaniem do zapisu gry stanów roślin na polu, aby posadzone rośliny nie znikały.

Jak najbardziej, dodaj. To nie powinno być trudne, pól jest tylko kilkanaście, wystarczy dla każdego zapisać stan, co rośnie i na jakim etapie jest. Bez tego save jest można powiedzieć - niekompletny.
[#521] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #520

Ok. W takim razie to zrobię. Oczywiście że to nie będzie trudne

Do menu głównego gry postaram się wyszukać jakąś ciekawą grafikę. Gorzej z grafiką emerytury i przegranej. Tego nie ogarnę sam.

Tą grafikę startową gry również usunę w kolejnej wersji, bo tylko odstrasza.
[#522] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #521

Pograłem wczoraj w najnowszą wersję i muszę przyznać że bardzo wciągające. OK

Tylko nie rozumiem jednej rzeczy - w sklepie jest do kupienia wędka ale jak klikam na wodę w którymkolwiek miejscu, to nic się nie dzieje. Więc albo to jest jeszcze nie zaimplementowane albo ja czegoś nie wiem.
Napotkałem parę bugów graficznych związanych zapewne z przełączaniem między ekranem logicznym a fizycznym - czasem liczby pokazujące pozostały czas nie znikają, zostają wtopione na stałe w widoczny ekran.
Jeszcze jedna drobna rzecz, którą znalazłem - jak już mamy magazyn zapełniony w 100%, to grzebanie w koszu w poszukiwaniu butelek nie sprawdza zapełnienia magazynu, przez co można przekroczyć 100%. ;)
Tak poza tym to może jedynie minigierka z lisem jest zbyt łatwa, mogło by zamiast tego generować losowo labirynt a lis po zauważeniu pierwszy raz kury mógłby iść jej tropem.. no i pozycja dzika przy drzewie też mogła by być losowa, bo jak się to parę razy przejdzie, to już człowiek zna na pamięć miejsca, w których wyjdzie.

Ogólnie to cud, miód, malina OK
Z chęcią popykam dalej bo nie mam jeszcze młyna i pieca.

P.S. z grafiką to niestety nie pomogę bo sam jestem w tym noga
[#523] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #522

Cieszę się, że Cię wciągła gra

Wędka jest do kupienia, bo miałem wprowadzić łowienie ryb jednak zamiast to wprowadzać zacząłem przebudowę sposobu kupowania/sprzedawania i jakoś mi to umknęło.

Co do mrugania czasu na ekranie to masz rację. Czasem może zaskoczyć komenda kopiowania ekranu logicznego na fizyczny podczas gdy jest wyświetlany czas po najechaniu myszą. Zamiana ekranów nie zdąży powrócić do właściwego ekranu. Jedyne co mogę zrobić to co jakiś czas odświeżenie całego ekranu albo przenieść wyświetlanie czasu na dolny ekran. Wtedy uniknąłbym komendy Screen Swap.

Dzika mógłbym wypuścić na różne pozycje wyjściowe że się tak wyrażę gorzej z lisem gdzie źle wygenerowana plansza mogłaby nie wyprowadzić kury do wyjścia.

Co do szukania butelek, to właśnie tak czułem że gdzieś zapomniałem uwzględnić zapełnienia magazynu.

Dzięki za wyszukanie tych błędów. Na pewno się nimi zajmę nawet dzisiaj. Na pewno też dorobię do zapisu gry stan roślin na polu. Postaram się to tak zrobić żeby nowa wersja gry działała ze starymi zapisami z poprzedniej wersji.
[#524] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #523

No niestety muszę zgłosić kolejny błąd i to tym razem poważny - po wybudowaniu młyna i uruchomieniu go, za każdym razem gdy odliczanie dojdzie do 0, to gra wywala do CLI z komunikatem:
Illegal function call
farmiga.exe failed returncode 20

Testowałem pod UAE na różnych konfiguracjach i za każdym razem jest to samo. Nieważne, czy z kotem czy bez.
[#525] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #524

No tak. Uruchamiasz grę z ADF pobranego ze strony czy skopiowałeś Farmigę na hdd i stamtąd uruchamiasz?

Wrzuciłem dobrą wersję już. Okazało się, że stary plik z dźwiękami był w ADF, podczas gdy gra potrzebuje nowych dźwięków dla młyna i pieca.

Dzięki wielkie za wyłapanie błędu

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2022 09:42:28 przez tukinem
1
[#526] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #525

Wrzuciłem dobrą wersję już. Okazało się, że stary plik z dźwiękami był w ADF, podczas gdy gra potrzebuje nowych dźwięków dla młyna i pieca.

Dzięki wielkie za wyłapanie błędu
[#527] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #526

Potwierdzam - teraz działa dobrze OK
[#528] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #516

Ostatnio zaniedbałem bardzo Farmigę na rzecz nowej gry (portu gry), którą zacząłem robić, ale to już na inny wątek. Stworzyłem jedynie ostatnio ekran ukończenia gry, a właściwie grafikę przejścia na emeryturę. Wyszło mi coś takiego:


Zrzut ekranu jest z PPainta, dlatego ten kursor jest. Chodzi o to, że przy ukończeniu gry będzie przejście na emeryturę. Na tym ekranie będzie się wyświetlać jakiś napis końcowy. To samo chciałbym zrobić z ekranem game over, gdy stracimy całkiem zdrowie naszego farmera oraz z ekranem startowym.

Porównując do reszty grafiki z gry, to chyba się nada? Chciałbym już zakończyć tą grę i zająć się tym portem, o którym tu napomknąłem. Nie będę się rozpisywać, jaki to port bo znowu się zacznie, że gry z 8-bitowca się przerzuca na Amigę.
4
[#529] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #528

Grafika, super dla mnie możesz już wydawać, grałem i gra się fajnie, szkoda tylko, że nie dodałeś wędkowania może być nawet bez mini gierki klikasz przycisk wrzuca wędkę i po 5 s są trzy możliwości albo złapałeś losową rybę z tabeli szansa na to rośnie jeśli masz przynętę w ekwipunku, albo nie złapała się, ewnetualnie dodać wciśnięcie przycisku w odpowiednym momencie aby złapać
[#530] Re: Farmiga : Work in progress

@wnuczus, post #529

Dzięki za opinię.

Nie bardzo wiem, do czego te ryby by się przydały w grze. Chyba jedynie do karmienia farmera, bo sprzedaż już towaru już jest zapełniona.

Jeśli uda mi się dorobić grafikę startu gry i ekranu "game over", to może jeszcze dorzucę łowienie ryb.
[#531] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #530

Karmienie było by ok, piec już masz więc grillowane rybki:)
[#532] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #528

Jak dla mnie grafika fajna ale parę szczegółów nie pasuje.
1. Skoro to duże, żółte kółko to słońce, to cienie na plaży zdecydowanie są nie w te stronę.
2. Rzut/perspektywa/sposób namalowania (od boku) parasola nie koresponduje z resztą grafiki.
3. Stoliczek to powinien przypominać bardziej taki turystyczny, rozkładany na czterech nogach.
4. Może jeszcze dorzucić leżaczek do kompletu, bo przy tym piwku to trzeba by stać pod tym parasolem - co to za emerytura na stojąco
[#533] Re: Farmiga : Work in progress

@dolek, post #532

To już przerasta moje możliwości artystyczne szeroki uśmiech bardziej skupiałem się na morzu i plaży, żeby to w miarę wyglądało.

1 i 2. Przerysuję słońce na lewy bok, to może będzie bardziej pasować.
3. Spróbuję narysować taki stoliczek.
4. Z leżaczkiem to już może być problem, żeby to wypikslować. Nie mam talentu do takich rzeczy niestety.
[#534] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #533

niestety ale mnie sie nie podoba za bardzo ten obrazek, sporo rzeczy jest do poprawy.
Slonce wyglada jak pilka do rugby , chmury , palmy maja za male liscie... w ogole wszystko jest do poprawy eh

p.s.
Jutro podesle title screena ale nadal nie mam Loga, potrzebowal bym jakies fajne duze fonty wiec jak ktos ma niech da znac.
4
[#535] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #534

O byłoby super

Znalazłem taki program Aseprite do pixel artu. Podobno jest niezły. Jest mnóstwo tutoriali na Youtube z tego programu. Jest wart uwagi? Na pewno łatwiej by się w nim tworzyło niż w PPaincie. Tylko z drugiej strony czy on obsłuży format iff ilbm?
[#536] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #534

O byłoby super

Znalazłem taki program Aseprite do pixel artu. Podobno jest niezły. Jest mnóstwo tutoriali na Youtube z tego programu. Jest wart uwagi? Na pewno łatwiej by się w nim tworzyło niż w PPaincie. Tylko z drugiej strony czy on obsłuży format iff ilbm?
[#537] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #536

Aseprite nie obsługuje amigowych formatów, ale potrafi to np. GraFX2 czy Pro Motion.
[#538] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #535

No i jest TITEL Screen język

Zmienilem troche koncept i dlatego tak dlugo to trwalo, bo musialem przerysowac kupe rzeczy bez warstw no i troche wielkosc obiektow sie nie zgadza.
Ogolnie mozna by zrobic jeszcze jakies zwierzatka na srodku obrazka ale to raczej jako wklejke, bo ja zwierzat nie rysuje... za wysokie progi

11
[#539] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

No trochę przegiąłeś to ta gra nie zasługuje aż na taki piękny ekran
[#540] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

Ja pierdzielę, mega!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem