kategoria: AMOS
[#271] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #266

Ja tam sie nie znam na AMOS-ie. Ale to musi byc calosc w tym samym kolorze? Nie wystarczy sama zielona obwodka? A w srodku bylby ten zywoplot (krzaki). Zrobisz jak chcesz, ale to by mialo wiekszy sens. No chyba, ze beda napisy "Nie deptac trawnika" do ktorych lis bedzie sie stosowal.
[#272] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #271

Przeca wystarczy zmienić kolor chodnika z kolorem trawnika.
[#273] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #270

Teraz ruch odbywa się co 2 piksele. Sprawdzając nr koloru kod jest bardziej uniwersalny (mogę zmieniać labirynt jak zechcę). Tworząc kafle 16x16 to już jest jakieś ograniczenie. Jak czas pozwoli, to dzisiaj dokończę ustawianie lisa i zostanie najgorsze, czyli jego sztuczna inteligencja. Gra musi być w miarę rozsądnie zrobiona bo jeśli się przegra, to straci się kurę i trzeba będzie kupić nową.
[#274] Re: Farmiga : Work in progress

@karolb, post #272

Nie bawiłem się narazie w kolory. Napisałem dokładnie przemieszczanie lisa, poprawiłem błąd, kiedy kura wychodziła poza obszar. Lis dochodząc do ściany wybiera sobie dowolny kierunek. Jeśli jeszcze wymyślę, jak zrobić, żeby po dojściu do ściany szedł mniej więcej w kierunku kury, to to wprowadzę. Póki co można testować:
ADF

PS. Spakowana minigra Titanicsem zajmuje 20kB mniej
[#275] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #274

a może tak dodać na planszy kupki ziaren, które kura musi zebrać. Jako urozmaicenie rozgrywki
[#276] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #275

Za trudne... Dodałem śledzenie kury przez lisa Jak znajdzie się w linii prostej, to podąża za kurą. Już jest utrudnienie. Sprawdza co 16 pikseli odległość pomiędzy kurą a lisem, jak nie ma pasa zieleni, to zmienia kierunek do kury. Najpierw sprawdzałem co 2 piksele, ale to było za ciasno i na procku 7MHz zwalniało. Ustawiłem na sprawdzanie co 16 pix i jest dobrze.

Oto ADF z usprawnionym działaniem. Jeśli ktoś porobi grafikę, to mogę zmienić kod gry pod odpowiednie numery z palety kolorów. Ale czy ktoś się podejmie do takiej "popierdółki"?

Planuję jeszcze grafikę z gry z dzikiem dodać do pliku .abk z lisem, aby grafika z minigier była w jednym pliku, a grafika z Farmigi była w drugim. Ale to jak skończę pisać tą grę z lisem.

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2022 12:35:59 przez tukinem
[#277] Re: Farmiga : Work in progress

@karolb, post #272

Ale to dalej bedzie dziwnie wygladalo, ze lis nie idzie najkrotsza droga do kury tylko chodnikiem.
[#278] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #277

Jak zamienię kolory, to wtedy i kura i lis będą chodzić po zielonym, a nie wejdą na szary. Kwestia podejścia do rzeczy. Mógłbym porobić ścieżki bardziej przejrzyste, ale chciałem stworzyć coś na kształt labiryntu, z którego kura musi wyjść niezauważona przez lisa. Nie chcę też zacieśniać ścieżek, labiryntu, bo jak lis się obróci (a jest spory), to wejdzie na zielony kolor i się może zawiesić. Mógłbym też stworzyć labirynt ponad ekran, ale już nie chce mi się szczerze bawić w Screen Offset i warunki przesuwu ekranu. To chyba nie ma sensu.
[#279] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #278

Moze zamiast tej idiotycznej trawy, jakies wiejskie budynki albo krzaki..
[#280] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #276

Teraz ruch lisa jest super, chodzi sobie w kółko wokół środkowego trawnika, i rusza na kurę dopiero wtedy gdy ją widzi, jak kura znika z pola widzenia to dalej chodzi wokół trawnika.
[#281] Re: Farmiga : Work in progress

@karolb, post #280

Mnie też się wydaje, że sama mechanika już jest dobra. Teraz można się zająć grafiką tej planszy, poprawiłbym jeszcze animację kury, dodałbym jakieś dźwięki, a muzykę użyję tą z dzika. Chyba mój pierwszy moduł, który nie budzi kontrowersji
[#282] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #281

Gameplayowo, takie trochę Defender of the Crown sie robi. Warto w to przyinwestowac czasu bo moze byc naprawde fajna gra OK

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2022 03:10:39 przez Aniol
[#283] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #282

bez jaj... chyba, ze DEFENDER OF THE COW



Brakuje juz tylko minigierki, gdzie krowimi plackami strzela sie z katapulty w okna chaty soltysa

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2022 04:40:13 przez selur
[#284] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #283

Do krowy mam inny plan. Trochę komiczny i niepoważny ale nic z plackami
[#285] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #284

Dodałem minigrę lisa do Farmigi.

Zmieniłem warunki pojawiania się dzika. Teraz liczba pojawień się dzika na 30 "dni":
7 bez ogrodzeń
5 z jednym ogrodzeniem
3 z wszystkimi ogrodzeniami.

Dzik nie pojawi się już w konkretny dzień. Przy funkcji zmianiającej dzień wpisałem to tak:

DZIK=Rnd(4) : LIS=Rnd(9)
If DZIK=4 and LICZNIK_DZIKA>0 : Dec LICZNIK_DZIKA : Gosub DZIK : End If
If LIS=8 and KURA = 1 : Gosub LIS : End If

A zmienna LICZNIK_DZIKA to po prostu:
LICZNIK_DZIKA=7-(OGRODZENIEL*2)-(OGRODZENIER*2)


Przy wczytywaniu gry, licznik pojawień dzika będzie się wyliczał następująco:
LICZNIK_DZIKA=(7-(OGRODZENIEL*2)-(OGRODZENIER*2))*DZIEN/30
REM DZIEN => liczba dni pozostalych do podatku


Może bardzo udziwnione się to wydać, ale przynajmniej będzie bardziej "losowo" działać. Co o tym sądzicie?

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2022 12:20:39 przez tukinem
[#286] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #284

Krowę to można wydoić. Można też dodać kozę i ją wyp... ten, tego, no wyprowadzać na spacer ;)

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2022 14:41:28 przez mastaszek
[#287] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #286

Trochę się przeliczyłem. Podzieliłem bank bobów na bank dla farmy i bank dla minigier i menu startowego. Po drodze podzieliłem grafiki ogrodzeń również dla oszczędności. Nic to nie pomogło. Pod A500 512kB ciągle nie rusza, ale jak zaczęło długo wczytywać minigierki to masakra. Wieczorem muszę z powrotem poprzerabiać kod i banki bobów na jeden bank.

Co do krowy to myślę postawić grafikę krowy na której będą siadać muchy. Jeśli nie zdążymy wszystkich much przegonić w danym czasie to krowa się wścieknie i zdechnie szeroki uśmiech wiem że trochę kiczowate i głupie ale trochę dowcipu nie zaszkodzi...
[#288] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #287

Pod A500 512kB ciągle nie rusza, ale jak zaczęło długo wczytywać minigierki to masakra


a co sie dzieje konkretnie ? co masz na mysli "wczytywac minigierki" ?
[#289] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #288

"przepołowiłem" plik BOBS.ABK na jeden używany przy samej farmie i na drugi, z którego ładowane są grafiki bobów nieużywanych przy farmie (boby dzika, lisa, ekranu startowego). Przy każdym wczytywaniu dowolnej minigierki długo czytało z ADF, wczytywało raz plik BOBS_MINIGAME.ABK, a drugi raz BOBS.ABK. Teraz poprawiam to od nowa. Po prostu przy FDD prędkości 100% ładowało długo i to było denerwujące, a żadnych efektów nie było. Dalej na A500 z 512 kB Chip Ram nie ruszyło.
[#290] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #289

Ale nie ruszyło w którym momencie? Jak miała się wczytać farma czy minigierka? Być może tylko w jednym z nich jest za dużo danych. Sprawdzałeś, ile jest wolnego chipu na farmie?
W ogóle to testowałeś to na A500 z samym 512 KB chip? Czy do tego jeszcze 512 fast (slow)?

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2022 20:15:47 przez diobou
[#291] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #289

Po prostu przy FDD prędkości 100% ładowało długo i to było denerwujące...
Jakie to nieamigowe
1
[#292] Re: Farmiga : Work in progress

@AmiClassic, post #291

Skoro niektórzy narzekali, że nie rusza na A500, to próbowałem coś z tym zrobić. Sam na goteku lubię to potestować, a gotek działa na 100% bez żadnych TURBO.

Sprawdzałem na A500 kick 1.3 i 512 kB CHIP bez fastu i bez slow. Póki nie dostanie 1MB CHIP RAM, to nie rusza. Nic nie rusza, nawet menu startowe. Wydaje mi się, że bank bobów oraz moduł są zbyt duże już. Nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, ale nie dziwię się, bo rozpakowany plik .exe Farmigi zajmuje 122kB, do tego moduł, plik .abk z dźwiękami oraz plik .abk z bobami to już jest przy 512 kB chyba. Jeszcze wczytanie spakowanego ekranu z pliku .abk.

Uruchomiłem Winuae, quick config A500, Kick 1.3, 512kB Chip. Dodałem adf, kliknąłem start i po chwili napis "POWER" zaczął mrugać, restart i guru.
[#293] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #292

przerwij dzialanie programu i wpisz print chip free i podaj ile bajtow zostaje
[#294] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #292

Sprawdzałem na A500 kick 1.3 i 512 kB CHIP bez fastu i bez slow

Nikt nie używa takiej konfiguracji już od lat 90'. Proponuję sprawdzić na A500 512 KB Chip + 512 KB Slow (most common). Choć nie ma 1 MB chip, to jednak jest dodatkowe pół MB na dane i to była najczęściej spotykana konfiguracja.
[#295] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #293

Wpisałem i wyskoczyło mi 1.277.448 na konfigu 2MB CHIP, więc gra zjada prawie 800kB Chip pod Amosem.
[#296] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #295

No to masz odpowiedz czemu nie ruszy pod podstawowa A500...
teraz by trzeba to przeliczyc, ile co zzera pamieci.
Czyli musisz obliczyc zajetosc bobow, ekrany i dzwieki/muzyke ale jak teraz zera 800 kilo to raczej do 0,5 Mb chipu nie masz szans zejsc, chyba ze muzyk i dzwieki zajmuja bardzo duzo.
[#297] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #296

No ale minimalny konfig to 512+512. Jak na takim pójdzie gra to wypas.
A co do sprawdzenia ile gra zajmuje, może prościej będzie w trakcie gry wyświetlić gdzieś na ekranie wolny chip & fast/slow ram. Wtedy po skompilowaniu odpalić i wiadomo ile bez AMOSa w tle zajmuje.
[#298] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #296

Pozmieniałem z powrotem ilość bobów na jeden bank, zmieniłem wczytywanie modułów na pierwotne, czyli oba moduły (dzika i farmy) są wczytywane razem, bo tak to długo dyskietka doczytywała. Nie ma co się rozdrabniać. Jak ktoś chce na prawdziwej A500 pograć, to niech sobie dokupi 0,5MB Chipu. Ja cudów nie zdziałam, a na goteku też trzeba mieć jakiś komfort gry, a nie patrzeć co chwilę na ładowanie się modułu i innych plików.

Dodałem slow ram 0,5MB do tego konfigu, wczytał się pierwszy ekran, ruszyła muzyka wstępna, ale animacja ekranu tytułowego już nie ruszyła. Oto, co mi się pojawiło:


Może, gdyby gra powstała w ASM, to pewnie i na 256kB chip by działała, bo przecież nie jest to wielce rozbudowana strategia, nie czarujmy się może faktycznie ekrany 32-kolorowe zjadają tak chip ram.
[#299] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #296

Wiesz, trudno zeby na konfigu z tylko 2MB chip gra/program, zzerala cos innego niz pamiec chip. Wiec te 0.8 MB chipu nic nie oznacza., oprocz zuzytej lacznej ilosci pamieci. Musi uruchomic na konfigu 0.5MB chip i 0.5 MB slowfast, lub 1MB chip i 0.5MB slowfast.
[#300] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #298

Tu wrzucam najnowszą wersję całej gry. Kto chce, niech testuje. Jutro wrzucę na profil gry na itch.io, bo dzisiaj już mi się nie chce. Oto kilka skrótów:
1. Wybierając język gry można przytrzymać ESC przy kliknięciu na flagę, to pominiemy animację startową
2. Jeśli chcemy zagrać w strzelanie do dzika, wciskamy D
3. Jeśli chcemy zagrać w lisa, wciskamy L
4. Na farmie wciskając M wyłączymy/włączymy muzykę, bo jeszcze nie jest zmieniona. (Chyba sam się będę musiał zabrać za to)

Poprawiłem planszę gry w lisa i teraz wygląda tak:
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem