kategoria: AMOS
[#151] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #150

Dodałem dźwięk dzika gdy się pojawia oraz muzykę w 3 kanałach. Jednak dźwięki dzika przerywają sample muzyczne. Czy muszę przerobić moduł tak, żeby grał 2, 3 i 4 kanał, a pierwszy był wolny? Bo narazie gra 1, 2 i 3.
[#152] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #151

Kiedyś robiłem próby w AMOSIE i dupa, nie ważne który kanał przeznaczyłem na sample, zawsze pozostałe miały zakłócenia. Podobno rozszerzenie AMCAF potrafi takie cuda.

edit----

CIA timing or VBL timing.
Volume control.
Channel toggling.
Vu meters.
Possibility to receive signals from the module.
Support of all Protracker effect commands.
Playback of sound effects along with the music.

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2022 17:34:54 przez karolb
[#153] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #151

Ponoic dziala prawidlowo tylko z modulami w formacie med i gdzies byl kiedys o tym watek na PPA.
Alternatywa jest ponoc uzycie AMCAF'a.
[#154] Re: Farmiga : Work in progress

@karolb, post #152

właśnie ja odtwarzam moduły przy pomocy Amcafa.
Implode Load "mod.dzik",-3
Pt Play 3

...

Pt Stop

a do samych dźwięków, no to już:
Sam Play 3,1
[#155] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #154

Sample też powinieneś AMCAFem odgrywać

PT Sam Play
[#156] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #155

Dałem tak:
Load "Sounds.abk"
Implode "mod.dzik",-4
Pt Sam Bank 3
Pt Play 4
Pt Sam Play 3,7   ==> 7 to numer sampla

no i zaczyna buczeć dźwięk. Czy czegoś jeszcze brakuje? Może CIA Speed trzeba ustawić?

Narazie powróciłem do amosowego Sam Play. Jak coś wykombinuję, to wtedy ustawię ACMAFa, żeby odgrywał sample.

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2022 19:11:09 przez tukinem
[#157] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #156

Czy przypadkiem u Ciebie nie ma źle ustawionej maski kanału w SAM PLAY? Bo widzę 3, a to to samo co %11.

Można określić kanał dla odgrywanego sampla. Jest to maska bitowa, gdzie każdy bit odpowiada kanałowi.

Sam Play voice,sample number

Przepraszam, jeżeli coś pomyliłem.

P.S. Nie jestem pewien czy można (w AMOSie bez rozszerzeń) łączyć moduły z samplami (nigdy nie testowałem).

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2022 19:14:38 przez Hexmage960
[#158] Re: Farmiga : Work in progress

@Hexmage960, post #157

Ja mam Amosa z Amcafem.
Co do kanału/banku sampli, to mam jeden moduł ładowany do banku nr 3, a drugi moduł do banku nr 4. Sample mam ładowane do banku 3. Dziwne, ale to akurat działa bez przeszkód. Odgrywając moduły wybieram albo Pt Play 3 albo Pt Play 4. Co do dźwięków, to też nie przeszkadza, bo od Sam Play 3,1 do Sam Play 3,7 działa. Jedynie mam problem przy odtwarzaniu sampli przez Amcafa. Tak jakby była bardzo niska częstotliwość odtwarzania i bardzo buczy, a sam dźwięk to zaledwie niecałe 2 sekundy.

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2022 19:23:03 przez tukinem
[#159] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #158

A jaki format sampli Amos obsluguje? IFF, RAW czy jakis wlasny? Jesli to nie IFF to musisz jakos podac glosnosc, period/okres i dlugosc sampla.
[#160] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #159

W Amosie używam IFF 8SVX mono o odpowiedniej częstotliwości dla klawisza C3 w systemie PAL. Amcaf sobie z tymi samplami nie radzi albo ja robię coś źle. Amosowa komenda Sam Play działa dobrze, a komenda Pt Sam Play z Amcafa powoduje rozwleczone buczenie.
[#161] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #160

Kiedyś kolega Groovebox napisał mi jak ogarniać dźwięki amcafem. Podeślij email, to prześlę Ci to. Wszelkie prawa zastrzeżone (C) Groovebox ;)

To było wykorzystane w tej wersji Blasku i jak widać sample i muzyka działały razem
> blask youtube

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2022 20:39:02 przez mastaszek
[#162] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #161

To moze poprosic Groovboxa o udostepnienie tego kodu publicznie dla potomnych.
[#163] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #162

Dobrze gada. Polać mu.ok, racja
[#164] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #162

Tam jest krótki program w amosie z komentarzami i kilka plików dźwiękowych (sample i dwa moduły). Na forum tego nie wstawię, bo jak załączyć pliki?
[#165] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #162

Zobaczę jutro o co chodzi. Teraz jestem w pracy i nie mam Amosa pod ręką
[#166] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #165

A próbowałeś tak jak Ci Hexmage radzi? Sam Play 3,7 to odegranie sampla nr 7 na 2 z 4 kanałów. Skoro moduł korzysta z 3, to logiczne, że jednego braknie. Pierwszy argument to maska, ustaw np. %0001 (jeśli pierwsze 3 używa moduł) lub %0010 jeśli trzeci jest wolny.
[#167] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #166

Czyli mam tak jakby wyłączyć maskę? W sumie faktycznie dźwięki żeby grały w obu głośnikach pomimo że są mono to muszą zająć 2 kanały... no też tak spróbuję.
[#168] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #167

Po prostu zamiast standardowej wartości dziesiętnej, użyj maski 4-bitowej w tym pierwszym argumencie i zobacz, czy wtedy też będzie zatrzymywać muzykę. Ja osobiście tego nie testowałem, bo moja gra nie miała muzyki, tylko same dźwięki, ale na logikę to tak powinno zadziałać.
[#169] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #168

Pierwszy argument to bank sampli. Drugi to nr sampla. Czyli zamiast Sam Play 3,7 mam dać Sam Play %0001,7? To bez sensu... maskę inaczej się ustawia ale to już z książki musiałbym zobaczyć.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2022 01:40:56 przez tukinem
[#170] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #169

https://www.ultimateamiga.co.uk/HostedProjects/AMOSFactory/AMCAFguide/manual/protracker.html#ptsamplay

Pierwszy argument to voice, czyli bitmaska z kanałami, a nie numer banku. Zwykły amosowy Sam Play zresztą ma tak samo.

Więc tak, jeśli moduł leci na kanałach 1, 2 i 3 a czwarty jest wolny, to dajesz Pt Sam Play %0001,7

A że liczba dziesiętna 3 to binarnie %0011, to grało Ci na kanałach 3 i 4.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2022 01:43:19 przez diobou
[#171] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #170

sprawdzilem w manualu i potwierdzam

Sam Play kanal,numer sampla

kanal |3|2|1|0
-------------------
war %|0|0|0|0

czyli jak ma byc na kanale numer 0 to wartosc %0001, jak na kanale 3 to wartosc %1000.
Czyli 0- dany kanal niekaktywny, 1- kanal aktywny.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2022 01:52:35 przez selur
[#172] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #171

To teraz tylko trzeba sprawdzić, jak to np. Protracker zapisuje. Czy też leci od lewej 3, 2, 1, 0 czy odwrotnie.
[#173] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #170

Przy komendzie Pt Sam Play nie grało wcale tylko buczało coś. Przy Sam Play działało ale przerywało moduł. Faktycznie przy Pt Sam Play masz rację że to argument kanału. Ale przy Sam Play z Amosa pierwszy argument to nr banku sampli chyba... tak mi się wydaje...
[#174] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #169

Aktualny bank sampli ustawia sie komenda Sam Bank nr_banku, i od tej chwili sample sa odgrywane tylko z tego banku. Jesli chcesz odegrac z innego to trzeba uzyc innego numeru do tej instrukcji przed odegraniem kolejnego sampla.
[#175] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #174

Kurcze to ja zawsze we wcześniejszych grach wklepywałem wszystko źle ok to teraz wszystko jasne już. Czyli albo Sam Play %0001,7 albo Pt Sam Play %0001,7
[#176] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #175

Tak to jest, jak sie oglada instrukcje a nie czyta ja

RTFM!
1
[#177] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #176

Nie czytałem dokładnie nie zwracałem uwagi na detale heh... grało to grało
[#178] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #171

Ok. Udało się.
Sprawdziłem dokładnie wszystko i tak:
1. Bank sampli mam nr 5 a nie 3
2. Amosowa komenda Sam Play działa ale Pt Sam Play od Amcafa ładniej odtwarza dźwięk (tak mi się wydaje)
3. Trzeba wskazać bank sampli dla odtwarzania dźwięków w Amcafie.
4. Aby odtworzyć w czwartym kanale, należy podać %1000
Teraz kod wygląda tak:
Imploer Load "mod.dzik",-4
Pt Volume 32
Pt Play 4
Pt Sam Bank 5

Rem gdy wyłania się dzik:
If DZIK_SEKUNDA=1 and DZIK(1)=1
   For DZIK_X1=72 To 82 
      Bob Off 50 : Bob 49,46,74,132 : Rem zmiana boba drzewa zasłaniającego dzika
      Bob 41,DZIK_X1,124,131 : Bob Update : Wait Vbl
   Next
   DZIK(1)=2
   Pt Sam Play %1000,7
Endif


Nie rozumiem jedynie w kodzie od Mastaszka komendy wczytującej moduł. Ja używam zawsze Imploder Load, tak jak to ma miejsce w przykładach z Amcafa. W pliku od Mastaszka użyta została komenda FSel"",4. W dokumentacji Amcafa jest zaznaczone, że się powinno też ustawić CIA Speed, ale ani w otrzymanym kodzie nie ma takiego ustawiania, ani ja sam nie wpisywałem nic.

Czyli ostatecznie problem z dźwiękiem rozwiązany

Jeszcze raz dla utrwalenia:
kanał w ProTrackerze |1|2|3|4|
wartość maski w % |1|10|100|1000

Zabieram się za zmianę reszty kodu dźwięków, żeby to doprowadzić do porządku
[#179] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #178

Czyli ogolnie kanaly sa po kolei od 1-4 przy czym w Amosie numeracja zaczyna sie od 0-3.
Zamiast liczby binarnej mozesz wpisywac wartosci dziesietne %1000=8 czyli Pt Sam Play 8,7

Fsel$ to jest Amosowy selektor plikow , tak jak ladujesz program do Amosa.
[#180] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #179

Pozmieniałem odtwarzanie dźwięków.

Pousuwałem wstrzymywanie gry, jak to miało miejsce podczas odgrywania przykładowo krowy

Pododawałem dźwięk pieniędzy, gdy się coś kupuje lub sprzedaje

Dodałem wczytywanie minigierki dzika. Wymyśliłem taki algorytm: jeśli dni do zbierania podatku są podzielne przez 4, 6 lub 8, to uruchamia się dzik. Zależność 4/6/8 to , czy mamy ogrodznie.
Przykład:
Jeśli nie mamy ogrodzenia, to dzik przychodzi, gdy dni są podzielne przez 4.
Jeśli mamy jedno ogrodzenie, to dzik przyjdzie, jeśli dni są podzielne przez 6
Jeśli mamy 2 ogrodzenia, to dzik przyjdzie, jeśli dni są podzielne przez 8.

Teraz będę pisać koniec strzelania do dzika, czyli jeśli trafimy 8 razy, to wszystkie posadzone rośliny nam zostaną. Jeśli nie trafimy ani razu, to stracimy 8 roślin z farmy. Nie z magazynu, tylko te posadzone. Jeszcze muszę pomyśleć, jak wprowadzić warunek, gdy nie mamy nic posadzone w danym momencie. Wtedy nie ma sensu uruchamiać dzika.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem