kategoria: AMOS
[#61] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #60

taka farma w skali mikro OK
[#62] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #61

co tak cicho od paru dni ? :)
[#63] Re: Farmiga : Work in progress

@QUAD, post #62

w tym roku znowu susza i brak deszczu, plony szlag trafil i farma lezy....
[#64] Re: Farmiga : Work in progress

@QUAD, post #62

Na szczęście w pokrewnym wątku, magazynowym, znowu cos się dzieje ok, racja
[#65] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #63

Farma nie leży.
1. Czekam na muzykę od jednego użytkownika.
2. Zmieniłem mapę gry. Sam Koyot napisał, że jest do zaakceptowania.
3. Tworzę intro do gry - taka mała animacja z tytułem gry.
4. Usunąłem te dziwne cienie z gry, bo stwarzały mylne zamieszanie w grafice.
5. Zamiast targowiska na mapie będzie zagroda, z której się będzie kupować zwierzęta.
6. Nie mam jeszcze pomysłu na złomowisko, ale może zmienię to na skup butelek.

PS. Cieszę się, że zainteresowanie nie spadło
PS2. Jutro koniec suszy
[#66] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #65

A będzie w tym jakas gra? Czy tylko loop- posadzę,wyrośnie,zbiorę……. Itd aż mi się film urwie?
Te farmy które znam, polegały na długoterminowej opiece nad farmą, takie tamagotchi na wiele tygodni.
A nie jednorazowym posiedzeniu, gdzie tylko patrzę jak rosną słupki.
[#67] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #64

Widziałem 😉
[#68] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #66

A jaką chciałbyś grę? Taką, jak ktoś tu podał pomysł, żeby porządkować magazyn i wklepać sokobana do farmy?

Długoterminowa opieka nad farmą w Amidze to chyba nie tędy droga... aczkolwiek mogę spróbować wprowadzić tryb "arcade" i "simulation" jak w Gran Turismo i wtedy będziesz czekać godzinę na pszenicę, a na bimber będziesz musiał zostawić Amigę załączoną przez noc jak niektórzy grając w Settlersów powiem szczerze, że trudno znaleźć złoty środek, żeby czasy nie były ani za długie ani za krótkie.
[#69] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #68

Ja tylko pytam, po co to wszystko? Takie klikanie bez celu w te kapustki i krówki, wydaje mi się całkiem jałowe. Farma, tylko bez tych wszystkich elementów, które powodują, ze ludzie, a, głównie chyba kobiety, opiekują się i chwalą, tymi swoimi wirtualnymi roślinkami i zwierzątkami.
[#70] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #69

Bez przesady, Casualowe gry na PC sa czesto bardziej bezsensowne a maja miliony zwolennikow. Po prostu czasem trzeba sobie poklikac dla relaksu
[#71] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #69

Dlatego to jest otwarty projekt i ja jestem otwarty na wszelkie sugestie i propozycje. Jeśli rozplanuję to dobrze, to może faktycznie stworzę najpierw bardzo długie dojrzewanie roślin i malutki magazynek, a z czasem będzie można rozbudowywać. Tylko muszę mieć dobrą koncepcję na to wszystko.

Tutaj jest takie małe intro, które napisałem dzisiaj. Oczywiście najpierw będzie ekran wyboru języka, żeby Niemiec przeczytał w swoim języku, że ma kliknąć...
[#72] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #70

Ale gdzie tu gra? Nawet casualowa? A miliony zwolenników to te "gry" mają bo są sieciowe. Laska zobaczy u koleżanki ładny domek, to sieje i zbiera, żeby tez taki mieć. O ile szkoda jej prawdziwej kasy ;)
[#73] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #72

Spokojnie. Siejesz, zbierasz, sprzedajesz i zarabiasz. Za zarobione pieniądze będzie można sobie coś zbudować/rozbudować... Przecież można sporo wprowadzić do tej gry. Po to jest forum, żebyście też rzucali jakieś pomysły. Chcieliście produkcję bimbru, to zrobiłem. Można kupić maszynę do produkcji cukru/bimbru. Jest owca dająca wełnę. Jeśli chcesz to dopiszę grę, gdzie będzie można dziergać sweterki i sprzedawać. Za kasę kupi się to BMW/Mercedesa jeśli Ci mało, to auto kupi się na szrocie. Dorobię Ci symulator mechanika samochodowego, następnie symulator gumiarza, speca do felg i z farmy zrobimy "Pimp my ride"
[#74] Re: Farmiga : Work in progress

@Aniol, post #72

Ale gdzie tu gra?


no tam gdzie np. tu. Po prostu tradycyjna handlowka z korzeniami

[#75] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #74

Jak już ruszyłeś ten komputer, to mogę przypomnieć, że Farming Simulator wyszedł na C64 i tam też jeździ się kombajnem i zbiera zboże bez celu tak naprawdę. W tych grach zawsze kiedyś dojedziesz do etapu, gdy już się nie chce grać, lub gdy masz wszystko. Nawet w Eurotruck Simulator czy The Sims, które są bardzo rozbudowane, to tak naprawdę schemat gry jest prosty jak kij od miotły Sima budzisz, karmisz, kąpiesz, sadzasz na sedes i wysyłasz do roboty. W Eurotrucku bierzesz zlecenie i jedziesz przez pół godziny na drugi koniec Europy za grosze, następnie tam bierzesz drugi kurs i wracasz i tak w kółko. W Pizza Syndicate/Connection kupujesz pizzerię, rozbudowujesz, ustalasz menu i zarabiasz. Potem kupujesz drugą, trzecią, szóstą itd. Przytaczam gry, w które kiedyś grałem. Wiem, że są gry, w których coś się naprawdę dzieje, jak w Simcity. Kataklizmy, upadki elektrowni, czy klęski żywiołowe, a nawet to słynne UFO. Powolutku będziemy urozmaicać tą grę.
[#76] Re: Farmiga : Work in progress

@QUAD, post #62

Na chwilę obecną tak wygląda mapa gry:


Brakuje tego skupu butelek, ale to faktycznie będzie lepsze niż wysypisko śmieci.
2
[#77] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #75

Co jakiś czas możesz dać losowe wypadki, susza, atak owadów, choroba zwierząt, itp itd.
[#78] Re: Farmiga : Work in progress

@karolb, post #77

Myślałem o np. ataku dzików jeśli zbyt długo nie zbierzesz plonów. Wtedy mając strzelbę możnaby wprowadzić minigierkę typu Operation Wolf, gdzie sterujesz myszą celownikiem i strzelasz do dzików. Jeśli go nie zabijesz, to tracisz plony bo Ci wszystko zeżrą
[#79] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #76

Schludna i czytelna grafika. Bardzo mi się podoba.

Widać, że potrafisz spojrzeć na poszczególne elementy gry i masz pomysł na całokształt.

No ciekaw jestem jaka będzie grywalność. Przypomina mi to troszkę Theme Park, a tam jak to w grach BullFroga jest bardzo pomysłowo i sympatycznie.

Wydaje mi się, że jak skorzystasz z okien dialogowych AMOSa to Ci uprości pracę i nie będziesz się zamartwiał tak o animację.
[#80] Re: Farmiga : Work in progress

@Hexmage960, post #79

Jezusie Nazarenski gdzies Ty tam zobaczyl Theme Park ?
[#81] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #78

I od czasu do czasu w zagrodzie laduje UFO i porywa losowo jakies zwierze
[#82] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #75

Jak gra ma byc dluzsza to mozna startowac jako golodupiec z 5-10 zlotych w kieszeni, bez zwierzat i nasion. I wszystko musisz kupic albo znalezc np. ukryte na ktoryms poziomie Magazynu za jakas skrzynia. Upadla farme dostales w spadku po dziadku. A celem gry bedzie zdobycie serca ladnej sasiadki mlodej farmerki. A zeby je zdobyc to trzeba posiadac najnowsze BMW albo Cybertrucka.
1
[#83] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #80

Dawno w to grałem, ale tam się tworzyło park rozrywki. Budowało się kolejkę górską dla gości itp.

Tak mi się skojarzyło bo tym obrazku. Bardzo luźne skojarzenie. Tutaj też coś budujemy/zarządzamy.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2022 23:36:26 przez Hexmage960
[#84] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #74

A, to handlówka ma być? Na farme bez określonego celu wyglądało. Pewnie sporo roboty będzie z ekonomią itd...
Ale w handlowe gry nie grywam, wiec się nie znam.
[#85] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #82

To może zacząć od 0zł w kieszeni. Najpierw jako przedsiębiorczy żul musisz zbierać puszki i butelki i oddawać je do skupu. Po jakimś czasie będzie cię stać na pierwszą kurę. Następnie sprzedaż jajek na bazarku. Kupno krowy i sprzedaż mleka. Kupno nasion i sadzonek i produkcja rolna. Następnym etapem jest dojście do wielkiego majątku i zakup widocznej na obrazku castoramy. Potem wchodzimy na rynek europejski i w końcu światowy, by siecią sklepów, farm i złomowisk konkurować z Chinami. Ostateczny cel to wejście na rynek zbrojeniowy, wynalezienie atomowej krowy i panowanie nad światem.
[#86] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #85

Nie, to zbyt ambitne i zbyt skomplikowane. Start od 0 zlotych moglby byc, jakby mozna bylo jakos kase zdobyc na poczatek. Moze tajna skrytka dziadka w Magazynie, ukryta za szosta skrzynia? Ewentualnie zbieranie lesnego runa, typu grzyby, jagody, poziomki.
[#87] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #86

Na start będzie na pewno 0zł plus kilka nasion w kieszeni. Jeszcze tych nasion nawet nawet nie wprowadziłem, ale widzę że to będzie dobre, bo trochę ukróci przychody ze względu na zakup kolejnych nasion. Z drugiej jednak strony magazyn będzie bardziej zapełniony, ale coś się wymyśli. Nasion nie trzeba trzymać w magazynie.

Handlówki nie chcę robić z tej gry. Może bardziej przygodówkę typu wyprodukuj bimber i sprzedaj a zdobędziesz popularność i szacunek na wsi.

Z grzybami mogłoby być fajnie jakby wprowadzić mini planszówkę grzybobranie. Jeśli wygrasz z komputerem dostajesz grzyby do magazynu.

Myślałem też nad wprowadzeniem podatków. Co ileś tam dziesiąt cykli gry, które są liczone jedynie na ekranie smej farmy mógłby przychodzić list z podatkami i to też by trochę utrudniło rozgrywkę i rozciągło.

Zastanawiam się czy to przeliczanie cykli w grze jest mądre... z jednej strony do zapisu gry nie zapisują się rośliny które są aktualnie posadzone i przez to po wyjściu z gry tracimy je. Z drugiej strony dzięki temu ilość cykli gry przy uruchamianiu zaczyna się od 0. Już się zastanawiałem kiedyś nad tym i doszedłem do wniosku że tak będzie lepiej bo jeśli tą ilość zapisywałbym, to grając bardzo długo gra zwolniłaby od bardzo dużej ilości cykli, bo nie resetowałyby się a tak podczas jednego posiedzenia raczej się nie osiągnie takiego wyniku
[#88] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #87

Moze byc, choc pewnie niektorzy beda marudzic, choc mozesz to zrobic tak, ze po prostu te rosliny sa zbierane automatycznie wtedy, albo jakas ich czesc. Mozesz tez jeszcze dodac mozliwosc zakupu byka. Jak sie ma byka to sa duzo mniejsze mozliwosci/szanse znalezienia przez skarbowke/policje sprzetu bimbrowniczego w kibelku. Po prostu by ich przeganial, taki straszak.
[#89] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #88

Nie będę tu tworzyć skarbówki i policji. Podatki same będą się zbierać tak jak to miało miejsce w Pizza Connection 2.

Kod gry już jest tak długi, że przy każdym uruchamianiu Amosa muszę zwiększać bufor tekstu a tu jeszcze tyle do napisania...

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2022 07:54:18 przez tukinem
[#90] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #78

Atak Punków (na ogródki działkowe) jadących na koncert w Jarocinie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem