kategoria: AMOS
[#121] Re: Farmiga : Work in progress

@Stoopi, post #120

Wiem, że ładny lasek, bo nie ja go pikslowałem szeroki uśmiech

Nie wiem czy jest sens bawić się Amalem. Może jedynie żeby trochę skrócić kod. Każda głowa raz się wyłania, czeka chwilę i znika. A jak się kliknie na nią, to dałem taki efekt 20x Bob Update, żeby pomrugał, a później znika

Strzelbę się będzie znajdować w śmietniku. Jeśli będzie ogrodzenie, to już dziki nie zaatakują, chyba że to przerobię na wilki dodatkowo i będzie to samo, ale z wilkami jeśli nie będzie drugiego ogrodzenia na zwierzęta.
[#122] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #121

Strzelbę się będzie znajdować w śmietniku.


ewentualnie u dziadka w piwnicy na scianie ale to juz osobna gra


[#123] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #122

Hehe a swoją drogą pierwszy raz widzę tą grę. To nie czasem uzytkownik Xandra miał tworzyć tego typu grę w Amosie?
[#124] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #123

Nie to jakis 2 osobowy team tworzyl ale tez w Amosie.
No ale wiadomo jak sie konczy 90% amosowych gier... na poczatku checi sa a pozniej czegos zawsze brakuje
[#125] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #124

Grafika w tej Wilczej Budzie wygląda jakby była dla AGA, a to tryb EHB. Swoją drogą ten pasek ładowania, który na filmiku jest w 1:24 minucie jest ciekawie zrobiony, że kolory się tak fajnie przemieszczają.
[#126] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #125

w Amosie to proscizna, rysujesz kwadraty w poszczegolnych kolorach a potem rotujesz cala palete instrukcja Shift Up/Down. Instrukje kolorow Flash, Shift czy Fade dzialaja niezaleznie wiec w tym czasie mozna robic inne rzeczy.

swoa droga metoda rotacji kolorow mozna zrobic proste animacje. Wszystkie klatki sa narysowane na jednym ekranie ale roznymi kolorami, pozniej zapalasz poszczegolne kolory po kolei i je gasisz kolorem 0, co powoduje efekt poklatkowej animacji.
Np. Koyot narysowal cos takiego na kompo



Ostatnia aktualizacja: 06.06.2022 17:26:39 przez selur
[#127] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #126

o a tu nawet masz przyklad animacji kolorami w Deluxie ..

[#128] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #127

No fakt i tak można zrobić szybko i płynnie działający deszcz ciekawy trik. Jak sobie przypominam, to jak próbowałem stworzyć Prince Of Persia 2, to tam palącą się pochodnię właśnie zrobiłem używając Flash, żeby kolor ognia się zmieniał z żółtego na czerwony i to dało fajny efekt.

Teraz wrzuciłem kod z strzelanki w dzika do farmy. Mam trochę dłubania przy tym, bo jednak łączenie dwóch kodów nie jest tak łatwe co innego było wrzucić intro na początek gry... Zrobiłem celownik, zostało mi jeszcze poprzesuwać zony dzików, ale to już na kiedy indziej. A tak mam jeszcze jedno pytanko. W głównej farmie mam tak:
Reserve Zone 50
Set Zone 1 ...
Set Zone 2 ...
Set Zone 3 ...

a teraz pod dzikiem mam tak:
Screen Open 6,320,256,,8,lowres
Screen Open 7,320,256,8,lowres
Set Zone 41 ...
Set Zone 42 ...
Set Zone 43 ...


Czemu mi wyskakuje błąd? Muszę na nowo dać Reserve Zone po otwarciu ekranów dzika... Zony są przypisywane do konkretnych numerów ekranów?
[#129] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #128

tak, kazdy ekran ma swoje wlasne zony.
[#130] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #129

To teraz patrząc pod samą minigrą dzika mam zony tworzone na ekranie 7 (przednim), a rozgrywka toczy się na ekranie 6 (tylnym). I wyłapuje strefy normalnie czyżby komenda
Dual Playfield 7,6

pobierała zony z ekranu 7 dla ekranu 6?
[#131] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #130

eeee zabiles nie tym pytaniem , NIE WIEM

na logike powinien reagowac na zony na przednim ekranie a na tylnym nie ale nie mam pojecia, trzeba to sprawdzic :P
[#132] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #131

Może tak jest że ekran 7 jest na wierzchu to i zony są na wierzchu. A to, że boby są rysowane na ekranie 6 nie ma znaczenia. Sam nie wiem. Jeszcze dla odmiany musiałbym sprawdzić wpisując zony w ekran 6, czy będzie działać.

A tak poza tym na początku strasznie wolno minigierka chodziła po dodaniu jej do kodu gry. Dopiero komenda Bob Off dała jej normalne tempo, bo znikły z tamtych ekranów boby roślin, krowy, kury i owcy. Po powrocie do głównej gry stare boby same się aktualizują.
[#133] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #132

Tak , jak na dluzej przechodzisz do innego ekranu, to chowa sie pozostale nieuzywane ekrany komenda Screen Hide i wylacza na nich wszystkie Boby i sprajty.
[#134] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #133

A widzisz... nie schowałem ekranów. Jeszcze jedno pytanie do estetyki. Na górze mam tego rainbowa i on jest rozciągnięty na całą szerokość monitora łącznie z overscanem. Czy da się go jakoś zwęzić żeby był na równo z pozostałością? Chodzi mi po głowie pomysł żeby ten ekran otwierać na szerokość 355 pikseli i po prostu rysować po bokach 2 czarne prostokąty zasłaniające go, ale może jest jakiś prostszy sposób?
[#135] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #134

rainbow musi miec kolor powyzej 0, wtedy rysujesz go na ekranie a nie na ramce
[#136] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #118

Dlatego chciałem DualPlayfield, żeby dzik się wyłaniał zza drzewa, a nie pojawiał się i znikał.

Generalnie spoko, ale widzę, że uparłeś się na ten dual playfield jak koza w marasie. Mógłbyś zrobić drzewo jako sprite tak jak tu:
https://youtu.be/K5dOTx_JIwA

Nawet nie musisz całego, wystarczy ten fragment, żeby zakryć dzika. Odpowiednio kombinując z paletą, powinny wystarczyć nawet 4 (3) kolory. Wtedy możesz dać kilka drzew. Reszta tła może mieć wtedy nawet 32 kolory, co powinno znacznie lepiej wyglądać.
[#137] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #136

Dzik wyłania się na różnych wysokościach drzewa. Musiałbym 4 sprajty postawić (po 2 na drzewo) lub boby, co mogłoby spowolnić grę. Tu akurat zależy już na płynności bo liczy się każda chwila żeby strzelić w dzika. Niby mógłbym mieszać bobami i raz wstawiać jednego "zasłaniającego" boba a raz drugiego. Ale to już zawsze kolejny bob na ekranie, a odświeżanie jest tu na każdej klatce dla płynności.
[#138] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #137

Możesz spróbować pokombinować i generować zasłaniającego sprite'a tylko w momencie gdy dzik się wyłania i tylko w tym miejscu. Gdy go nie widać, to znowu wkleić zwyczajne tło. Potem to samo w innym położeniu.
[#139] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #138

Taki las będzie lepszy?


Na pewno dzik będzie lepszy, bo będzie miał inne kolory niż tam. Sprajtem nie zasłonię dzika, bo on ma 20 pikseli szerokości. Muszę użyć boba, ale jakoś to ogarnę.

@Selur: nie miałem racji wczoraj, zony były tworzone na ekranie tylnym, tam gdzie była rozgrywka. Tworząc na przednim ekranie zony nie działają. Wprowadziłem w błąd, a Ty miałeś rację. Zony pracują na ekranie, na którym zostaną stworzone. Poprawiłem rainbowa, tak jak powiedziałeś na kolor 1, ale krowa straciła czarne łatki i miała przez pewien czas brązowe. Poprawiłem to wstawiając rysowanie rainbowa w inne miejsce. Dodałem komendę Screen Hide/Show tak jak powinno być. Nie muszę teraz kasować rainbowa, gdy przechodzę w inny ekran.

Jak się uporam z dzikiem, to wrzucę gotowy programik do testowania, ale to jeszcze potrwa...
[#140] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #139

Rainbow jest wyswietlany na kolorach od 0-15. Przy czym 0 jak juz mowilem, to rowniez ramka ekranu.
Jak chcesz wyswietlic rainbowa tak zeby nie zmienial kolorow poprzedniej grafiki to musisz uzyc nieuzywanego koloru w obszarze wyswietlanego rainbowa.
Np. niebo rysujesz kolorem pomaranczowym , ktorego nie ma na samej gorze od wysokosci 0 do np. 40 pikseli i na tym pomaranczu wyswietlasz sobie niebieska tecze. Po prostu trzeba sobie wczesniej zaplanowac miejsce i kolor na rainbowa.
[#141] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #140

Tutaj jest nowa minigierka z dzikiem. Nie ma tu kursora celownika, bo on będzie tylko w Farmidze, gdzie są od razu wszystkie wczytywane. Boby drzew, są na przemian wyświetlane dla płynności. Gdy były oba boby drzew naraz, to gra zwalniała. Teraz myślę, że jest ok.

Tutaj jest fotka:
[#142] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #141

Ach, ty bezmyślny zwierzu - bezrozumny dziku!
Zamiast hasać po farmie - gdybyś w mateczniku
Siedział - toby do ciebie nie strzelał tukinem,
A tak - jesteś już martwym, zimnym lochy synem.
1
[#143] Re: Farmiga : Work in progress

@recedent, post #142

Mam nadzieję że nie tylko Tukinem będzie strzelać do dzika. Może się jeszcze ktoś znajdzie, kto będzie grać w tą jakże prostą gierkę pomysł na dzika nie wziął się z nikąd. U mnie w okolicy dziki sieją wszędzie spustoszenie, więc postanowiłem go do farmy dodać wiem, że mechanizm tej minigry jest prymitywny.

Ale teraz chyba grafika lepsza, niż z użyciem Dual Playfieldu? Dobrze że posłuchałem innych forumowiczów ok, racja
[#144] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #143

Fajne to!

Wskaźnik możesz zmienić na celownik za pomocą komendy:
Change Mouse 2

A dźwięk strzału to
Shoot

a wybuchu
Boom



Ostatnia aktualizacja: 07.06.2022 20:17:04 przez mastaszek
[#145] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #144

wszystko tylko nie standardowe dzwieki Amosa, bo to brzmi jak Atari ST

Pozniej ludzie gadaja, ze Amos jest straszny. No bo Atari ST tez bylo straszne..
[#146] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #144

Dokładnie tej komendy użyłem. W Farmidze jest zastosowany już celownik. W sobotę wrzucę wersję z dzikiem. Dorobiłem muzykę do tej minigierki. Dźwiękami też się zajmę. Przesunąłem zony dzików tak, żeby środek celownika łapał zona a nie lewy górny róg jak to ma się w przypadku kursora.
[#147] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #143

Ale teraz chyba grafika lepsza, niż z użyciem Dual Playfieldu?

Zdecydowanie lepiej OK
[#148] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #146

Do zmiany Hot Spota Sprajta lub Boba o danym numerze uzywasz komendy Hot Spot nr,$11, ktory go ustawia dokladnie w srodku a $00 to lewy gorny rog. Sprawdz instrukcje HotSpot w manualu.
[#149] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #148

A to od tego jest hot spot... nawet nie wiedziałem. Zresztą przesunięcie zonów dało właściwy rezultat. Policzyłem piksele i się udało
[#150] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #149

No mozna kombinowac jak sie chce :P Ale ogolnie Hot Spot sluzy rowniez do tworzenia obiektu zlozonego z kilku obiektow np. jak w bijatykach glowa, tulow rece to osobne sprajty/boby, bez uzycia Hot Spota postac musialaby byc jako duza calosc a nie kilka mniejszych obiektow. Przy czym NR odnosi sie do obrazu w banku sprajtow a nie do do numeru boba czy sprajta wyswietlanego na ekranie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem