kategoria: AMOS
[#541] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

Kurde a mi się znów nie wyświetla żaden obrazek. Gdzie on jest?
[#542] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #541

Jeśli używasz Chrome -> Ustawienia witryn -> ppa.pl -> Treść niezabezpieczona - Zezwalaj
3
[#543] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

O kurde, ładne to. ok, racja
[#544] Re: Farmiga : Work in progress

@km-l, post #542

Dzięki!OK


@selur: łaaaał zaaaajebiste!!!
[#545] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

Megą sliczne to pomóż może jeszcze z emeryturą:)
1
[#546] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

Po tej grafice mogę powiedzieć tylko Szok

Niech Ci będą zdjęte wszystkie ignory forever!

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2022 20:56:49 przez Adinfo
[#547] Re: Farmiga : Work in progress

@Adinfo, post #546

Mnie też zaskoczył ten obraz. Szkoda go wstawiać do gry. Jest zbyt piękny. Jedynie co to kopki siana trochę dziwnie wyglądają na pierwszy rzut oka. Ale chyba w Personal Paincie nie dałoby rady tego wypikslować. Tu chyba lepszy program został użyty posiadający różne pędzle, efekty i inne przydatne narzędzia.

@Selur: marnujesz się nic nie tworząc. Pokazałeś że potrafisz tworzyć piękne grafiki. Bardzo dobrze programujesz. Potrafisz z Amosa wycisnąć naprawdę ile się da. Czemu nic nie stworzysz swojego? Choćby to bylaby prosta gierka. Masz naprawdę talent. Grafik i koder w jednym to rzadkość przecież.

Co do zdjęcia, to jak będziesz mieć gotowy obraz, to podrzuć mi jako iff ilbm. Albo lepiej. Dopisz jeszcze procedurkę dla swojego ekranu startowego. Niech się uruchamia po Twojemu
1
[#548] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

Bez tych bali słomy byłoby chyba 'idealniej' , ale całość... Masterpiece OKok, racja
[#549] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #547

W koncu cos tam stworze do konca ale musze sie spiac a teraz nie mam warunkow na to, poza tym zapal juz nie ten co dawniej.

Mozna by zrobic tak, ze na ekranie tytulowym bedzie wyskakiwac takie mniejsze okienko z MENU i tam beda opcje gry, bo w sumie i tak ich duzo nie ma LOAD SAVE NEW GAME i pewnie QUIT to DOS.
[#550] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

Dopiero teraz się kapnąłem, że selur to rules od tyłu :)
4
[#551] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

I dlatego programiści niech zajmują się kodem, a grafikę, muzykę czy inne dodatki niech zostawią specjalistom.
1
[#552] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #538

no i ostateczna wersja po poprawkach.




Ostatnia aktualizacja: 26.08.2022 03:12:55 przez selur
12
[#553] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #552

Coś pięknego Jakiego programu graficznego używasz?

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2022 07:49:38 przez tukinem
[#554] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #553

Efekty koncowy robie brushami pod Deluxe Paintem a pomocnicze rzeczy i wszystkie funkcje w bardzo starym programie na PC - Jasc Paint Shop.
2
[#555] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #553

Znalazlem jakiegos bug'a.
Chcialem cos kupic chyba zwierzeta czy cus i nie mialem wystarczajaco duzo kasy i wyskoczylo mi okienko "No Money" ale nie mozna z tego wyjsc, musialem zresetowac gre.

p.s.
Zmienilbym jednak te nieszczesne zloty na $ a druga sprawa przy kupowaniu czy sprzedawaniu guziki powinny byc blizej nazw bo nie wiadomo co sie kupuje i sprzedaje. Poza tym przycisk "wyjscie" z danego ekranu powienien byc na srodku i wiekszy. To takie uwagi na szybko.
[#556] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #555

Za każdym razem nie można wyjść z tego okienka? Może od tego jak dopisałem nowe intro do gry. Może gdzieś się nachodzą zmienne. Pogrzebię jutro przy tym.

Co do guzików przy sprzedaży tak je poustawiałem bo w niemieckim albo francuskim (już nie pamiętam którym) napisy są dłuższe. A przycisk wyjścia jest tak zrobiony żeby dojechać myszą do prawego dolnego rogu bez bez bez dokładnego celowania w niego. Mógłbym to zmienić ale to się wiąże z podmianą jego grafiki z banku bobów i ze zmianą zonów w wielu miejscach kodu. Musiałbym zmienić zarówno ekran magazynu, ekran karmienia i ekrany sprzedaży i kupna.
[#557] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #556

GRA ZAKTUALIZOWANA

Zostały dwa ekrany "game over". Jeden przejścia na emeryturę, a drugi wylądowania w szpitalu ze względu na zły stan zdrowia. Błąd, o którym Selur wspomniał już jest wyeliminowany. Gdyby jeszcze były jakieś błędy to proszę śmiało pisać. Błąd z odświeżeniem ekranu podczas wyświetlania czasu do końca nie został póki co wychwycony przeze mnie.
2
[#558] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #557

Pograłem w końcu trochę dłużej i muszę powiedzieć że gierka jest fajna. Jedyne czego mi osobiści brakuje to stan magazynu widoczny w sklepie. Podejrzewam że na późniejszym etapie gry, gdy mamy już wszystkiego mnóstwo to nie ma większego znaczenia, ale z początku trzeba zapamiętać ile czego mamy i co w ogóle. Niby taki drobny szczegół ale fajnie byłoby to widzieć w sklepie.
[#559] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #558

Jak sprzedajesz towar do sklepu to zawsze możesz w ciemno klikać na zwiększanie ilości sprzedawanego danego towaru. Jeśli posiadasz towar, to ilość się będzie zwiększać. Cieszę się, że podoba Ci się gra.
[#560] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #559

Wiem że tak można, ale osobiście wolałbym wiedzieć co mogę sprzedać niż w ciemno klikać. Wiem że to nie jest jakieś wielkie utrudnienie.
Co fajne to chodzi też bez problemu pod dosyć rozbudowanym systemem (ClassicWB3.9) bez potrzeby wyłączania jakichś łatek czy startu bez S-S. Duży plus.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2022 17:34:22 przez nostrum666
[#561] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #560

Soft pisany w Amosie jest bardzo elastyczny dlatego nie ma problemów na nowszych systemach. Sam odpalałem zarówno na OS 3.2, OS 3.1.4, OS 3.9 jak i na kick 1.3, lecz przez sporą ilość grafiki, która gdzieniegdzie jest wielka, potrzeba 1,5MB Ram w sumie.
[#562] Re: Farmiga : Work in progress

@nostrum666, post #560

bo wbrew temu co wiekszosc gada Amos jest mocno "systemowy".
Czego nie mozna zrobic "systemowo", to operacje graficzne, bo cala grafika jest wyswietlana na wlasnych ekranach Amosa z maksymalna predkoscia na jaka pozwala obsluga chipsetu przez Amosa.


W ogole na klasyka gier w pelni systemowych jest bardzo malo i wygladaja z reguly bardzo zle.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2022 20:37:25 przez selur
[#563] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #562

Amos jest systemowy? To czemu niezależnie od kickstartu i systemu zawsze działają programy w nim napisane? (No poza Amiga OS 4). Nie trzeba WHDLoad i nie trzeba wyłączać CPU Cache. Po drugie nie gryzie się z łatkami FBlit, Blizkick czy co tam jeszcze jest. Po trzecie nie używa systemowych bibliotek tylko amos.library jak sam pisałeś niedawno. Po czwarte gdyby był tak bardzo system friendly to Farmiga nie działałaby na tylu konfiguracjach. Nie ważne czy masz 68000 7MHz czy Blizzard PPC i Picasso IV. Po piąte nie trzeba wertować startup-sequence w poszukiwaniu problemów z działaniem.

Hexmage napisał Magazyn pod system i zobacz ile problemów z uruchamianiem jest przez to. Nie wiem czy jest wogóle kompatybilny z kick 2.1 a co dopiero 1.3.
[#564] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #563

Amos jest systemowy?


Tak i Nie, taki powiedzmy fifty-fifty



A nasz kolega HexaDekaMage po prostu uzywa roznych bibliotek tak jak mu sie podoba. Tu se wezmie cos z Os 3.0 tam z kolei z 1.3 i pozniej wychodzi taki kogel mogel, ze A500 red led potrzebuje workbencha 3.0

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2022 00:51:33 przez selur
1
[#565] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #563

Nie wiem na ile jest systemowy, ale bez problemów działa pod prawie każdą konfiguracją. I dlatego jest zajebisty dla projektów dla niego odpowiednich. Robertowy Magazyn powinien był powstać w amosie. Byłoby szybciej i działałoby na dowolnej amidze.
[#566] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #565

Albo chociaż w Blitz Basic, jeśli amosowe programowanie jest wstydliwe. Widziałem raz w gazecie kurs Asemblera napisany przez Hexa. Skoro zna na tyle dobrze asm żeby napisać kurs to mógł napisać tą grę w Asemblerze
[#567] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #566

tak moglby w asemblerze ale w C jest trudniej wiec woli w C
1
[#568] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #566

OK
https://www.indieretronews.com/2022/11/farmiga-work-in-progress-farming.html?m=1

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2022 14:35:31 przez Atryda
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem