kategoria: AMOS
[#391] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #390

A tak widzisz? Ja jestem na tablecie (Android). Stara wersja Chrome.

[#392] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #391

O, teraz widzę. Dzięki!

@Selur: bardzo ładnie!
[#393] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #392

Na Androidach tamten obrazek widać. W Windows 11 nie wyświetla się.
[#394] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #372

Widze ze raczej nikt sie nie zglosi do pomocy wiec podejme sie dokonczenia pikslowania sam ale
moze chociaz ktos by Logo dla Farmigi napikslowal ?
Tylko musialby uzyc tej palety z obrazka.
Ktos cos ?
[#395] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #394

Coś tam chyba nie gra z perspektywą. Bliższa krawędź dachu (tam gdzie jest najjaśniejszy czerwony) i dalsza krawędź dachu (ta z tyłu, za kominem) nie współgrają. Ta tylna krawędź powinna być bardziej pochylona niż ta przednia, a tymczasem jest mniej pochylona. Chyba :)



Ostatnia aktualizacja: 24.06.2022 23:21:43 przez mastaszek
[#396] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #395

A juz widzeo co chodzi... ok, racja pozniej bede to poprawial jak juz zrobie cala scenerie w tyle. Nadal jednak nie mam pomyslu co bedzie wklejone z przodu obrazka ale cos tam podpatrze na pewno.
[#397] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #396

http://kuznia.ppa.pl/Selur/funny/Farm_title.gif

edit----

Jak to się stało, że było niewidoczne, nie wiem.


Ostatnia aktualizacja: 25.06.2022 00:23:38 przez karolb
[#398] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #396

Jakiego programu używasz do pikslowania?
[#399] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #398

Zaktualizowałem grę
https://tukinem.itch.io/farmiga-wip

Trochę poprawiłem jeszcze grafikę prawej strony farmy oraz zmieniłem wodę na nieco inną.

Miałem problemy ze startem pod kick 1.3, bo na górze, gdzie jest Rainbow przy uruchamianiu gry pokazywały się dziwne piksele, lecz po wejściu w mapę i wyjściu wracało do normy. Po wstawieniu Rainbowa wrzuciłem Wait Vbl i problem wydaje mi się, że ustał.

Niestety gra wymaga 1.5MB RAM w sumie (minimum 1MB Chip + 0,5 MB dowolnej pamięci). Uzbierało się tego wszystkiego: moduł muzyczny 170kB, bank z bobami 150kB, bank z dźwiękami również ponad 100kB, do tego wczytywane są pakowane ekrany, moduły muzyczne z minigier oraz naprawdę sporo zmiennych, danych i kilka tablic.

Nareszcie zmienione tło muzyczne, więc już nikogo nie będzie denerwować skrzecząca mewa

Gra w ADF zajmuje sporo (79% dyskietki) a jeszcze musi dojść ekran startowy i menu główne gry... szczerze czarno to widzę, że pomieszczę to w jednym pliku ADF, a chciałem jeszcze dodać zakup pomostu i łódki do łowienia ryb oraz zmienić formę sprzedaży z magazynu na zlecenia na poszczególne rzeczy na sprzedaż.

Jeśli ktoś śledzi wątek, to wie, że dodane zostały teraz: młyn, piec do chleba oraz kot broniący mąkę w magazynie przed myszami.
[#400] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #399

Przy robieniu zakupów w sklepie, casotoramie, czy kupując zwierzęta, dobrze by było widzieć ile się ma pieniędzy. Musiałem wracać na farmę, żeby sobie zerknąć ile dokładnie mam kasy.
[#401] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #400

Rozumiem. Da się coś zrobić z pewnością zajmę się tym jeszcze dzisiaj.
[#402] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #400

Już jest zrobione wedle życzenia po każdym zakupie czy sprzedaży aktualizowany jest górny ekran, więc na bieżąco widać ile mamy pieniędzy i stan magazynu.

Później postaram się jeszcze zmienić opcje wczytywania i zapisu pliku, żeby wyskakiwało okno wyboru pliku.
1
[#403] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #1

Zapowiada się wspaniale OK Tylko nazwę sklepu raczej trzeba będzie zmienić, żeby nie było powtórki sytuacji ze "Smurf Rescue".
[#404] Re: Farmiga : Work in progress

@niebuszewo, post #403

Można zmienić na "Ciastorama", i tak wszyscy będą wiedzieć o co chodzi. Może być też "Mówka" albo "Liroy Berlin"
[#405] Re: Farmiga : Work in progress

@recedent, post #404

Liroy nie, bo nasz raper / poseł może się też odezwać

Niech będzie Castorama. Najwyżej będą mieć darmową reklamę
[#406] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #405

Ściągnąłem dzisiaj tą grę i już na wstępie się delikatnie mówiąc 'zdenerwowałem' szeroki uśmiech
Nie wiem czy było to już poruszane, ale czy dałoby radę zmienić hotspot (set point) łopaty?
Ustawiam sobie łopatę na poletku, zaczynam kopać a plony zaczynają rosnąć na poletku obok

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2022 21:13:00 przez AmiClassic
[#407] Re: Farmiga : Work in progress

@AmiClassic, post #406

Bo kursor łapie lewy górny róg. Zajmę się też tym w swoim czasie. Kwestia jest taka, że każdy kursor będzie mieć inny hot spot. Nigdy też nie używałem tej funkcji, dlatego za bardzo się w to nie pcham.

Póki co klecę powoli jakiś tam ekran menu powoli i ekran creditsów. Narazie zrobiłem opcje wł/wył muzyki i credits, gdzie na tle rainbowa migają nam napisy.
[#408] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #396

Powoli ADF mi się zapełnia. Zastanawiałem się nad tym wszystkim i dochodzę do jednego wniosku:

Start gry byłby z ADF nr 1 z ekranem startowym, menu głównym i credits, a sama gra byłaby na ADF nr 2. Wniosek ten nasuwa mi się stąd, że jeszcze sporo zostało do napisania, grafika do menu, cele gry, a przecież ADF już mam zapełniony w 79%. Co o tym sądzicie?
[#409] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #408

A bardzo chcesz się zmieścić w ADFa? Może targetowanie amigi z dyskiem twardym wchodzi w grę?

Jak musi być ADF to zostaje
- ciąć po grafice/sfxach żeby się zmieścić
- ciąć po zawartości gry

Wrzuć może tutaj foty jak masz zorganizowaną obecnie grafikę. Być może są np jakieś zdublowane klatki animacji, duże puste miejsca które niepotrzebnie trzymasz i mogłyby być zastąpione funkcją rysowania prostokąta o danym kolorze?

Dla mnie osobny dysk na menu/creditsy itd to tak słabo, bo pewnie będzie zapełniony w 10-20%.

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2022 11:56:05 przez teh_KaiN
[#410] Re: Farmiga : Work in progress

@teh_KaiN, post #409

Sporo gier zauważyłem, że tak działa. Uruchamiasz z ADF1, startuje menu, za chwilę prosi o ADF2, jest jakaś animacja wstępna, później żeby przejść do gry właściwej prosi o ADF3. Przykładem jest nawet ostatnio wypuszczony RIAMEL.

Mógłbym ciąć większe boby na mniejsze kawałki, bo mam kilka takich, ale to zaoszczędzę kilka kilobajtów. Tła do ekranów trzymam w spakowanych plikach .abk, gdzie są docięte na wymiar obrazy. Narazie jest ok, ale obawiam się, że jak dojdzie grafika do menu głównego i creditsów to może być kiepsko...

Porobiłem ponadto zapis/odczyt gier z wykorzystaniem file selectora.

@AmiClassic: Hotspoty już są ustawione nawet nie sądziłem, że to takie proste szeroki uśmiech
[#411] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #410

Sprawdzę OK

P.S. Plik do pobrania jeszcze nie zaktualizowany, więc poczekam na info

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2022 14:09:29 przez AmiClassic
[#412] Re: Farmiga : Work in progress

@AmiClassic, post #411

Teraz wrzuciłem nową wersję. Możesz już sobie sprawdzić
[#413] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #410

Użyj kompresji. Exeka pakuj czymś lepszym niż titanics. Banki możesz kompresować powerpakerem (komendy ppload, ppsave, (un)squash z amospro_compiler.lib), choć nie pamiętam czy łapie boby. Jeśli nie to jest paker do bobów używający zwykłego pack. Co do dźwięku, tu trzeba pokombinować, bo PP słabo się spisze (chyba, że policzymy delty). Można też użyć extension p61a.
[#414] Re: Farmiga : Work in progress

@cholok, post #413

Mogę spróbować powerpacker, jednak będę musiał dołączyć plik powerpacker.library...

Próbuję plik .exe spakować przez CrunchDAT. Zobaczymy, ile wyciśnie. Miałem problem z brakiem odpowiedniej czcionki, ale pokombinowałem z systemowymi, zmieniłem nazwę na wymaganą i działa

Oryginalny plik Farmigi zajmuje obecnie 158.632B. Titanics-cruncher spakował na 101.276B. CrunchDat spakował do 84.080B No jest o wiele lepszy...

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2022 18:02:02 przez tukinem
[#415] Re: Farmiga : Work in progress

@cholok, post #413

PowerPacker też widzę, że mnóstwo miejsca wolnego zaoferował. Trochę kodu przerobiłem teraz, ale mam pytanie. Skompilowałem, popakowałem i pokopiowałem na ADF. Teraz pytanie, gdzie w ADF mam umieścić powerpacker.library? Też w szufladzie DF0:LIBS?
[#416] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #415

Poradziłem sobie

Popakowałem pliki .abk powerpackerem, dodałem na ADF plik powerpacker.library. Wszystko działa. Ładne paski ładowania się wyświetlają przy każdej zmianie ekranu farma/dzik/lis/mapa, ale długo to nie trwa. Więcej trwa przy wczytywaniu samej gry, bo ładuje się bank bobów i bank dźwięków.

Teraz ADF jest zajęty w 60%, więc spokojnie mam teraz sporo miejsca Modułów muzycznych nie będę pakować póki co, ale jestem ciekaw, bo w dokumentacji pisze, że funkcja Imploder Load to jest rozpakowanie i wczytanie modułu do banku, a ja tak wczytuję nie spakowane moduły. Nie ma nic napisane, jak pakować Imploderem, bo powerpacker zniszczył mi moduł i później nie działał po wczytaniu.
[#417] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #415

Też w szufladzie DF0:LIBS?

Oczywista oczywistość.
[#418] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #416

O, używasz AMCAF. To dobrze. Imploder Load wczytuje także rzeczy niespakowanie, no pisze jak byk. Pakujemy programem fimp (też napisane). Fimp pakuje podobnie jak PP, ale nie ma funkcji turbo, więc pakuje bardzo wolno. AMCAF ma komendy do dekodowania delta, więc można użyć do pakowania sampli i modów.
[#419] Re: Farmiga : Work in progress

@cholok, post #418

AMCAF ma komendy do dekodowania delta, więc można użyć do pakowania sampli i modów.

Bank z samplami spakowałem powerpackerem bez problemu.
[#420] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #410

Jak zacznie brakowac Chip Ramu to duze statyczne obrazki mozna w ostatecznosci wrzucic do Fast Ramu skoro i tak wiekszosc Fastu lezy odlogiem, bo program po kompilacji zajmuje przewaznie nie wiecej niz 100-200 Kb .
Wyswietlenie takiego obrazka z Fastu potrwa dluzej ale za to oszczednosc CHIP bezcenna. ok, racja

Taka uwaga do gry...
mnie osobiscie nie podoba sie obsluga sprzedazy czy kupowania produktow. Jest troche toporna.
Skoro na glownej planszy wszystko robi sie myszka to sprzedaz i kupno tez powinno byc obslugiwane myszka.
Najlepiej przez ikonki produktow i "Sell/Buy" a skroty z klawiatury jako dodatek.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem