kategoria: AMOS
[#421] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #420

Dokładnie, też na to zwróciłem uwagę. Fajnie jakby dało się wszystko obsłużyć myszką. Wklepywanie numerków z klawiszy i wychodzenie ESCejpem najwygodniejsze nie jest...
1
[#422] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #419

Sample się lepiej pakują, jeśli przed spakowaniem policzymy delty, a potem pp.
[#423] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #420

W ogole to w sklepie powinna byc pani sprzedawczyni obslugujaca rolnika.
2
[#424] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #423

To moze cos takiego tylko zamiast czesci aut na polkach beda zwierzaki szeroki uśmiech

1
[#425] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #420

Ok w takim razie postaram się tym zająć.
[#426] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #424

To już lepiej widok stajni z boksami po prawej i lewej stronie i wystające łby świń, kurczaków czy innych stworzeń. Bo krowa na półce to średnio pasuje...
[#427] Re: Farmiga : Work in progress

@recedent, post #426

Chyba że zostawić jak jest a po prostu dorobić pola wyboru, przyciski kup/sprzedaj czy coś w tym stylu... dzisiaj i tak sobie odpuszczę. Jutro spróbuję coś zacząć przerabiać.
[#428] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #424

Z jakiej gry jest ta fota?
[#429] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #428

Super Cars
[#430] Re: Farmiga : Work in progress

@szczupi26, post #429

Właśnie tak miało na początku wyglądać kupowanie w gieesie, którego jednak nie stworzyłem w grze też takie pólki miały być tylko z moim talentem rysowniczym to nie wyszło właśnie.
[#431] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #430

Narysuj sobie tylko prostokaty na strefy to sie pozniej podstawi jakis obrazek pod to.

Obrazek tytulowy zrobiony w 70% ale teraz akurat mam troche roboty przy aucie wiec nie mam kiedy dokonczyc... w nocy bede siedzial po trochu.
2
[#432] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #431

A nie lepiej popodstawiać obok tych napisów z wyświetlanych ekranów ikonki, którymi by się zaznaczało, co chce się kupić/sprzedać oraz ikonki do kupna/sprzedaży?

Jak chcesz zrobić na półce sklepowej kostkę drożdży, nożyczki, ogrodzenie dla zwierząt, młyn i piec do chleba?

Miałem na myśli takie guziki (10x10 pix):


Ostatnia aktualizacja: 27.06.2022 19:25:47 przez tukinem
1
[#433] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #432

o, właśnie takie coś miałem na myśli
[#434] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #433

Witam.

Siadłem dzisiaj po nocce, przerobiłem grafikę przycisków pod hires. Dodałem lekkie cienie. Napisałem obsługę ekranu Castoramy narazie. Oto efekt:


Teraz tak:
1. Nie będzie numerków wyliczających przed napisami.
2. Jeśli już daną rzecz posiadamy, nie wyświetli nam się ikonka "$" do zakupu i automatycznie nie zostanie stworzony ZONE dla wyboru myszą
3. Jeśli coś kupimy, ekran się resetuje procedurą i znowu się pojawia, już zaktualizowany
4. Po zakupach trzeba wyjść przyciskiem na dole.

Myślę, że taka obsługa będzie najlepsza. Oprócz usunięcia numerów wyliczających zakupy (1, 2, 3, 4...) więcej już Castoramy nie tykam. Tą część uważam za zakończoną.

Jutro zajmę się zwierzyńcem, a później sklepem. Z tym ostatnim będzie trudniej, bo tam chcę dodać strzałki sterujące ilością kupowanych/sprzedawanych towarów.
1
[#435] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #434

Obsługa kupna/sprzedaży towarów napisana. Wszystko działa jak należy. Jutro postaram się wrzucić kolejną wersję gry na stronę.

Tymczasem wrzucam grafikę, animację i muzykę mini gierki z krową:
ADF
[#436] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #435

Dopisałem kod mini gry.
Oto zdjęcie:


a oto ADF.

Na górze jest pasek z życiem krowy oraz czas do końca gry, aby przetrwać. Trzeba klikać w muchę, która lata obok krowy. Klikając na krowę zaczyna muczeć i czasem łapę dźwignie

Próbowałem na kick 1.3 i i 0,5MB Chip+0,5MB Slow, ale w połowie przerwało, dałem 1MB Chip+0,5MB Slow i doszło do końca, ale zamiast wyjść do AmigaDOS, wyskoczyło GURU. Może komenda Erase All działa "zabójczo" pod tym kickiem?
1
[#437] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #436

GRA zaktualizowana. Zapis gry ze starej wersji będzie działać na nowej.
[#438] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #437

Postępy na chwilę obecną:
1. Przetłumaczone napisy z menu głównego na inne języki
2. Dodane ogrodzenie 3 części farmy, jednak jeszcze muszę popracować nad przemieszczeniem pieca, bo trochę jest skrócone tamto pole dla kota, pieca i młyna
3. Dopisana opcja kupna 3 ogrodzenia. Teraz przy nowym menu kupna/sprzedaży bardzo dużo zmian trzeba wprowadzać (aktualizacja grafik guzików, aktualizacja stref dla myszy, aktualizacja zmiennych tekstowych oraz wczytywanie zmiennych z plików językowych i sama aktualizacja plików językowych)
4. Nie wiem, czy się na coś przyda, ale zacząłem pisać następną "minigierkę". Tym razem labirynt z kafli.

Oto screeny:


A tutaj ADF z grą.

Wczoraj rano do kawy wziąłem kartkę i zacząłem sobie rysować taką planszę. Dorysowałem klucze, zamknięte drzwi i wyszło coś takiego. Sama minigra działa pod A500 0,5MB CHIP + 0,5MB SLOW. Jedynie są tam 4 boby (30x30pix) i wydzielone As Work (dla fast ram) 1024 bajty. Nie chciałem używać tablic. Sama minigra jest napisana w miarę "uniwersalnie". Labirynty mogą być różne, a zmiana labiryntu to zaledwie kilkanaście linijek kodu z danymi tekstowymi. Każda pozioma linia labiryntu to jedna zmienna tekstowa.

Nie ma na środku jeszcze głównego bohatera, bo nie wiem, czy jest sens takie coś rozwijać, bawić się w kolejną minigrę. Myślałem o dodaniu psa, wyprowadzaniu go na spacer i ten właśnie labirynt to miała być taka wędrówka z pupilem i odnalezienie drogi do domu

Zdaję się na Waszą pomysłowość, czy to ma jakikolwiek sens, czy brnę w ślepą uliczkę. Czy "to coś" zostawić na przyszłość na jakiś inny projekt, czy to dopasować do obecnej gry i wklepać?
[#439] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #438

Nie no, mysle ze labirynt z drzwiami i kluczami to juz w innej grze. np. w jakis dungeon crawlerze.

Minigry w farmidze powinny byc jednoekranowe, proste i szybkie takie jak z tym dzikiem.
[#440] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #439

To jest gra jedno ekranowa, tylko zmieniłbym kafel kamienia na jakiś żywopłot i na środku farmer z psem na smyczy. No ale jak nie, to ok to zajmę się powoli innym trybem sprzedaży, żeby nie było takiej nudy.
[#441] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #440

Chodzi mi o to, ze jak juz lazic po labiryntach to tak jak z kura i lisem, zeby to bylo widoczne jako calosc na ekranie.
[#442] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #441

Tak byłoby trudniej. A zawsze można wyświetlić mapkę tak jak na ekranie co wrzuciłem. Tak cały labirynt żeby zmieścić na ekranie to musiałbym bardzo malutkie sprajty porobić. Mogę popróbować coś takiego zrobić.
[#443] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #442

Nie gralem w takie gry ale moze obejrzyj jakies filmy na jutubie i popatrz jakie mini gry moglyby sie wkomponowac w farmige, tak zeby tworzyly logiczna calosc.

Tworzenie minigier na sile byle by tylko byly nie ma sensu, bo tracimy glowny watek gry czyli sadzenie, zbieranie i sprzedawanie.
[#444] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #443

Masz rację. Zajmę się od teraz systemem sprzedaży. Nie może być tak, że byle co się sadzi, zbiera i sprzedaje, bo to nudne. Muszę stworzyć zlecenia na konkretne produkty, jak się zbierze to się będzie sprzedawać za konkretne pieniądze. A do sklepu będzie się oddawać za darmo, żeby nie było za łatwo. No i nie wszystko się odda do sklepu (np. bimber odpada).
[#445] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #444

Jak lubisz dziwne pomysly to kregi w zbozu, UFO i np. porywanie krow albo cos innego.
[#446] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #445

Dla krowy już jest minigra, gdzie można ją stracić. Kręgi w zbożu mogą być ciężkie do stworzenia w mojej izometrii, a UFO to już chyba najdalszy kataklizm do stworzenia. Nie wiem, może jakieś mszyce i inne dziadostwo wstawię, żeby utrudnić.

Narazie zrobiłem tak:
- podatki są liczone 1000zł + 100zł od zwierzęcia
- funkcją Rnd(5), czyli 1/6 razy średnio można połamać nożyce przy obcinaniu owcy
- zmieniłem w ekranie wyświetlającym stan magazynu sposób wychodzenia. Dołożyłem ikonkę cofania, tak jak w ekranach kupna/sprzedaży
- dodałem kopertę na górze po lewej, gdzie będzie się sprawdzać wiadomości, ale jakoś nie potrafię tego zbytnio zrobić. Dodałem zmienną DZIEN_, która nie będzie kasowana przy poborze podatku, a będzie stale zwiększana, żeby wiedzieć ile farma ma dni.

Zacząłem tworzyć te ogłoszenia na sprzedaż, ale bardziej mi to wychodzi na taki samouczek, gdzie w tych dzisiejszych grach, gracz jest prowadzony za rączkę (posadź, zbierz, sprzedaj, wybuduj). Przez to gracz straci taką samodzielność w rozgrywce.

@Selur: nie chcę być natrętny, ale ta minigra mi nie daje spokoju i pozmieniałem ją. Teraz jest mapa na całym ekranie, ale jest zachmurzona, tak, że jak chodzimy po labiryncie, to się rozchmurzają miejsca przy nas:

TUTAJ jest ta druga wersja labiryntu. Grafika wyszła 8-bitowo bardzo, ale śmiga całkiem płynnie nawet przy 7MHz. Myślałem nawet nad takim labiryntem jako wyjście na grzybobranie w Farmidze. Przy okazji poćwiczyłem sobie Amala przy przemieszczaniu sprajta nie bardzo tylko wiem, jak jednocześnie Amalem przemieszczać i animować sprajta. Czy to wystarczy jeden kod np:
Amal 1,"M -10,0,25", "A 0,(1,2)(2,2)"

chodzi mi o połączenie w jednym programie AMALa ruchu Move i zmiany grafiki sprajta Anim. Jak to zapisać poprawnie?
[#447] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #446

Wiesz, UFO to nie musi byc kradziez krow, moze byc handel, opcjonalne zdobycie czegos, jakas mini gra itp Przylatuja na przyklad raz na rok po bimber.
[#448] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #447

O i masz wymysliles mini gre...

No wiec jest ekran z zagroda i krowa a z nieba nadlatuja ufoki (spodki), ktore trzeba zestrzeliwac z dubeltowki, bo inaczej sie zblizaja, laduja i porywaja krowe OK


Wczesniej w Castoramie trzeba kupic dubeltowke i naboje


Ostatnia aktualizacja: 15.07.2022 17:25:08 przez selur
[#449] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #446

Tak ruch i animacja odbywaja sie jednoczesnie.
[#450] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #449

Ale czy to jest właściwy zapis? Bo wiem, że kiedyś coś kombinowałem z AMALem i miałem problem z połączeniem dwóch instrukcji w jeden program. Poszczególne instrukcje rozdziela się przecinkiem, tak jak napisałem tutaj?
Nie działa mi animacja. Wpisałem tak:
Amal 1, "Move -10,0,15 , Anim (11,5)(12,5)"

I nie działa. Tzn działa przesuwanie, ale nie ma animacji. Tak jakby nie widział drugiej komendy od animacji.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2022 17:54:27 przez tukinem
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem