kategoria: AMOS
[#31] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #27

Na początku miała być taka grafika jaką mi proponowałeś ale przeszkadzał rzut izometryczny roślin.

W tych grafikach co teraz są w grze, to rośliny i tak są "od przodu" tylko kafelek jest izometryczny.
Myślę że jakbym dodał cienie budynków na trawie to wyglądałoby efektywniej. Tylko jak się za to zabrać?

Wydaje mi się, że cienie możesz sobie na razie odpuścić. Warto postudiować sobie przykłady grafiki izometrycznej które na Amidze już są. Np UFO:


Możliwe, że nie trzeba będzie niczego wymyślać a wystarczy elementy narysować podobnie. Ja bym od czegoś takiego zaczął.
[#32] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #31

W tych grafikach co teraz są w grze, to rośliny i tak są "od przodu" tylko kafelek jest izometryczny.


No wlasnie !!! pisalem o tym, ze tylko budynki sa izo no i te nieszczesne kafelki pod roslinami ok, racja
[#33] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #31

Rośliny były skopiowane z grafik do gier z itch.io. może nie są izometryczne, ale też nie są "płaskie". Na pewno super efekt by był gdyby plansza była lekko scrollowana, bo ekran trochę malutki jest i ciasno tam.

Przypomnę że wszystko zaczęło się od tego że pola uprawne rozmieściłem w taki sposób aby dorosłe rośliny nie zasłaniały się nawzajem. Gdyby jedna była za drugą to już byłoby nie estetycznie i byłby problem ze zbieraniem rośliny z dalszego planu podczas gdy ta z bliższego zasłaniałaby ją a nie była jeszcze dojrzała. Zostańmy przy izometrii. Zwierząt nie przerabiałbym, bo powiedzmy szczerze taka krowa na przykład to uparte zwierzę i może stanąć jak jej się chce... jedynie powinna być pokazana lekko z góry a nie z frontu.
1
[#34] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #33

Ok. Rób jak uważasz. To nie jest problem. Podałem obrazki z UFO, można sobie podejrzeć, ogólnie to chyba najbliższe rozwiązanie Twojemu. Warto sobie spojrzeć
[#35] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #34

Chyba pobiorę sobie te obrazki i będę się nimi sugerować przy dalszym poprawianiu grafiki. Właśnie coś takiego chciałbym osiągnąć chociaż w 50%.
[#36] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #31

Zrobiłem surową grafikę gospodarstwa, dodałem nowy płotek i zrobiłem ścieżkę:


Kontynuować czy już coś jest źle?
[#37] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #36

a ścieżka do kibla? :)
[#38] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #36

hmm... nie powala


(selur kręci nosem)

1
[#39] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #36

W UFO drogi, płoty itp, tez są pod kątem, a nie tak płasko.
[#40] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #30

Po przemysleniu pomyslu. To chyba najlepiej jakby na poczatku Mazgazyn mial tylko 50% pojemnosci. I bylaby opcja Uporzadkuj Magazyn. A tam 5-10 plansz Sokobana, za kazda ukonczona plansze gracz dostaje 5-10% pojemnosci magazynu. No i moglyby byc jakies fanty/graty tam ukryte, ktorych sie nie kupi w sklepie albo sa drogie np. wedka, rower itp.
[#41] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #36

Kontynuować czy już coś jest źle?

Przypominasz mi trochę moich uczestników kursu grafiki komputerowej Nie krępuj się.
Nie jest źle. Jest bardzo ok. Czytelnie. Ja nie mam szczególnego talentu do grafiki, po prostu szczęśliwie udało mi się zrobić sporo grafik i zdobyć doświadczenie.
Pracuj sobie powoli, dodawaj kolejne elementy. Ostatecznie jeśli będzie trzeba to się poprawi. Fajnie, że w archiwum z grą są pliki grafiki w formacie, który pozwala na podgląd i edycję. Jeśli będę miał jakieś sugestie to chętnie, w miarę możliwości czasowych je dodam. Jeśli masz ochotę, oczywiście.
Brawo za wysiłek! OK Kontynuuj!
Podglądaj sobie te grafiki z UFO. To dobry materiał
2
[#42] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #41

Właśnie te grafiki z UFO dają dużo. Myślałem nad "pofałdowaniem" terenu ale mnie to przerosło. Dlatego dla zwierząt dałem ogrodzenie. Ścieżkę do kibelka oczywiście dorobię, ale będę musiał też wtedy grafikę kibelka zaktualizować. A jak te ogrodzenia? Mogą być? Jeśli tak, to jak narysować teraz trawę?
[#43] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #42

Wez przeklej tutaj wszystkie instrukcje Set Zone ze wspolrzednymi z ekranu gdzie masz ta farme, zobaczymy co w trawie piszczy..
[#44] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #43

Nie tylko zony tam są. Są tam też warunki współrzędnych myszy, żeby nie robić też zbyt dużo zonów.

A taka grafika? Dodałem cienie dla obiektów, ale nie wszystkich, bo silos jest na osobnej grafice więc narazie nie ma. Dróżkę na szybko zrobiłem koło wychodka. Będę musiał ją zaokrąglić.

2
[#45] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #44

Fajna naprawdę fajna !
[#46] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #44

Brakuje poidła dla zwierzaków. Z braku trawy (a nawet gdy będzie) pójdą w szkodę i zeżrą warzywa - krowa już łypie ślepiami szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 20:04:23 przez AmiClassic
[#47] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #44

A możesz zamieszczać też obrazki w pikselu 1:1?
Z cieni na tym etapie bym na razie zrezygnował :/

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 20:11:25 przez Koyot1222
[#48] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #47

one są w 1:1 zgrywane do Painta.

Może tu będzie lepiej, bo zapisałem do png a nie do jpg:
[#49] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #48

Po prostu wrzuc obrazek *.iff z ta farma...


Widze, ze owca juz choruje na malpia ospe

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 20:22:32 przez selur
[#50] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #49

Proszę

Owca jest tu ogolona i musiałem ją "odchudzić" bo po ogoleniu nie powinna być taka puszysta po lewej jest grafika otwartego ula gotowego do pobrania miodku
Dodałem cienie do ula i silosu jak tu widać na nowej fotce.

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 20:26:45 przez tukinem
[#51] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #50

Ja się tam na cieniach nie znam, ale totalnie nie potrafię sobie wyobrazić z której strony pada słońce, że te cienie tak wyglądają.
[#52] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #51

jak wyglądają, tak wyglądają, ale krowa, owca i kura są wampirami! strach
co szczególnie zaskakuje w przypadku kury.

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 21:18:05 przez snajper
[#53] Re: Farmiga : Work in progress

@snajper, post #52

Czemu są wampirami?

@ Mastaszek Słońce świeci z lewej strony dając cień z prawej... a tak na poważnie przybrałem prosty i wiem że mylny schemat cieniowania wszystkiego o 4 piksele w prawo. Jak spojrzysz na domek to będziesz wiedział o co chodzi.
[#54] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #53

Jeśli słońce z lewej, to cienie silosów powinny chyba "leżeć" na płasko w prawą stronę (zakładając że silosy stoją pionowo, a nie leżą na trawie)

silos
|#####|
|#####|
|#####|
|#####| cień silosa
|#####|+++++++
|#####|+++++++


PS Domyślam się, że właśnie dlatego Koyot radził dać sobie na razie spokój z cieniami, bo to nie taka prosta sprawa

PS2 Z wampirami chyba chodzi o to, że tak jak Twoje zwierzaki, też nie rzucają cienia ;)

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 21:45:39 przez mastaszek
[#55] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #48


Dziś już nie skończę tego konceptu. Ale...
Rozpocząłbym od kratki mieszczącej się w kawałkach 16x16pix. Podobnie jak w UFO. Te twoje są sporo większe. Przy mniejszych elementach będzie wygodniej zagospodarować cały teren. Jak znajdę chwilę to wrócę do tego.
Zmieniłem na razie paletkę na taką "pod siebie", kolory głównie pomieszane zielenią. Ja generalnie unikam takich wyraziście ziemistych zestawów brązów. Bardziej złamane były by milsze. Z drugiej strony można wtedy zestawić wyraźne elementy interaktywne z tłem na które nie trzeba klikać. Aktualnie u Ciebie jest wszystko ważne bo mocno kontrastowe i wyraźne.
1
[#56] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #55

No nie znowu te IZO ... i popsules mi caly koncept rzutu 2d top-down szeroki uśmiech
[#57] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #55

Mam wrażenie że wszystko będzie takie "od linijki" jeżeli użyjemy siatki. Wiem że tak jest w grach tego typu właśnie jak UFO, stare Tycoony czy SimCity 2000/3000. Z drugiej strony jeśli użyłbym mniejszych "kafli" to wtedy rośliny też będą zupełnie inne i będą ciaśniej rozmieszczone. Ale można wtedy spróbować przebudować kod gry i może uda się wcisnąć więcej pól uprawnych.

Co do palety to zostałbym przy tej od Selura. Są odcienie niebieskiego, sporo zielonego, brązu i szarości. Bardzo fajnie się z tym pracuje.
[#58] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #57

Bardzo fajnie się rozwija ten projekt. Życzę Ci powodzenia! Jeśli chcesz znać moje zdanie co do rzutu - poleciłbym zwykły rzut z góry, jak w Sim City. Bardzo go lubię.

Rzut izometryczny jest OK, dopóki nie zasłaniają się elementy.
[#59] Re: Farmiga : Work in progress

@Hexmage960, post #58

Dlatego początkowo miała być zwykła rysunkowa grafika ale że pola roślin wymyśliłem że tak będą najlepiej to jestem zmuszony do izometrii. Ostatecznie można zrobić w opcjach gry wybór grafiki szeroki uśmiech ale to wiązałoby się z podwójnym kodem gry i podwójną ilością obrazków.
[#60] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #57

Mam wrażenie że wszystko będzie takie "od linijki" jeżeli użyjemy siatki.


Tu nie chodzi o rysowanie pod linijkę. Taki rzut ma przede wszystkim swoje praktyczne zastosowanie. Pierwsza zaleta, ta o której sam wspominałeś, czyli, 2 podobne przedmioty postawione jeden za drugim nie zasłaniają się. Druga zaleta, która jest przede wszystkim podstawą wszelkich "farmingów" to dokładne wyznaczanie dostępnej przestrzeni.


Przy takiej siatce i stałej wielkości, wiemy ile możemy zasadzić, a także gdzie postawić np domek i ile on zajmie miejsca.


Można w ten sposób wprowadzać kolejne elementy, nawet duże. Budować przestrzeń np w górę.
To samo tyczy się zwierzątek, zajmują określoną przestrzeń i zazwyczaj nie da się mieć więcej niż dostępne miejsce dla nich


Jak już ustalone są podstawowe skale obiektów to potem można zrobić kolejne. W tym przypadku, pikselart bardzo swobodnie dopuszcza wszelkie dysproporcje skali. Czyli jeśli coś jest lekko większe niż w rzeczywistości to spokojnie obroni się jeśli będzie czytelne. Rysunki Zwierzaków mogą podążać za perspektywą i być nadal czytelne. Zauważ że skorzystałem przy nich z "outline" znacząco odróżniającego je od tła.


Nadal traktuj te rysunki jako luźne sugestie.
10
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem