kategoria: AMOS
[#181] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #180

Czyli jak masz ogrodzenie to dzik pojawia sie 2 razy rzadziej niz bez ogrodzenia... troche slabo.
Ja bym jednak dal wieksza roznice miedzy posiadaniem ogrodzenia a nie posiadaniem.
[#182] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #181

Jeśli masz oba ogrodzenia to dzik pojawi się 3 razy na cały cykl 30 dni.
Jeśli masz jedno ogrodzenie, to dzik przyjdzie 5 razy, a jak nie masz wcale, to przyjdzie 7 razy. To chyba nie jest źle... Poza tym chcę jeszcze zrobić tak, że jak nie masz nic posadzone w danym momencie przeskoku dnia to nie przyjdzie wcale.
[#183] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #182

A skad bierzesz te dziki? Ktos moze w miesiac lub dwa wszystkie dziki wystrzelac. Raczej dziki powinny sie bardziej losowo pojawiac.
[#184] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #183

Czyli jak to zrobić? Bez ogrodzenia 3 x na miesiąc, z 1 ogrodzeniem 2 x na miesiąc, a z 2 ogrodzeniami raz na miesiąc? Jeszcze mogę dołożyć elektryczny pastuch i już dzik nigdy nie przyjdzie...
[#185] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #184

Tzn. to jest Twoja gra i moze tez tak byc. Nie wiem jakie mozliwosci generowania ma AMOS jesli chodzi o liczby losowe. Mozesz kazdego dnia (albo co 2 dni) robic losowanie liczby i w zaleznosci od tej liczby wykonywac akcje. np. losujesz liczby z zasiegu 0-255 ($00 do $FF) , jak wypadaja liczby konczace sie np. na 1, czyli $01,$11,$21,$31 do $F1 to pojawiaja sie tego dnia dziki, czyli teoretycznie raz na jakies 16 dni by sie pojawialy, ale to moze byc rowniez duzo czesciej jak i duzo rzadziej, wszystko zalezy od szczescia i tej procedury. Gorna polowa wylosowanej liczby/bajta moze oznaczac albo liczbe dzikow, albo godzine o ktorej dziki atakuja. Jesli bylaby to godzina to dziki by atakowaly od godziny 0 do godziny 15, ale mozna to przesunac np. od 7 do 22. A skutecznosc ogrodzenia bylaby zalezna od ilosci atakujacych dzikow. To tylko propozycja, mozna to inaczej tez zrobic. Ale raczej dobrze by bylo, jakby nie bylo schematu, ze gracz bedzie znal dzien i godzine ataku dzikow, po pewnym czasie grania.
[#186] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #185

Wystarczy procedura, która będzie obliczać jakieś losowe działanie z funkcją Rnd. Procedura ta zwracałaby daną wartość do pętli głównej gry i wtedy byłby przeskok na atak dzików. Myślałem też żeby losowo wyświetlać dzika, a nie jednakowy schemat 8 dzików zawsze w tej samej kolejności. Można się pobawić w takie rzeczy.
[#187] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #186

Po przemysleniu to chyba moglbys stablicowac wszystkie akcje i w zaleznosci od wylosowanej liczby bylaby jakas akcja albo by jej nie bylo, nie kazdego dnia cos musi sie dziac.
Jest duzo mozliwosci:
atak wilkow/wilka
atak lisa
atak jastrzebia
atak kuny
kret
ptaki (strach na wroble)
burza
itp eventy
[#188] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #187

[#189] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #187

Rozumiem, że to miałoby działać tak, że jeśli losowo wyskoczy w któryś dzień dana akcja, to wtedy losowo program ma wybrać z tablicy zdarzeń jakąś akcję, tak? Póki co mam tylko zdarzenie z dzikiem... Do wilków i lisa można dać to samo, tylko inny bob, ale to mogłoby być trochę nudne jeśli sama akcja miałaby tak samo się odgrywać z wychodzącym zwierzem zza drzewa...
[#190] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #189

Rysujesz kurnik z dajmy na to 9 gniazdami i w każdym jajo.
Lis się pojawia za jaja jak dzik zza drzewa i jak go nie ubijesz za pierwszym strzałem tracisz jajo szeroki uśmiech
Każda minigierka z innym tłem (być może też z ciut z innym mechanizmem) nie będzie powodować nudy.
Np. gierka z kretem - tłuczenie młotkiem wychylającego się z nory kreta (nie pamiętam jak się to nazywa, ale jest masa gierek i automatów z takim pomysłem)


Ostatnia aktualizacja: 09.06.2022 19:31:18 przez AmiClassic
[#191] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #187

No i jeszcze wspomniane wcześniej panczury jadące na Jarocin oraz UFO porywające bydło ;)
Te ostatnie oczywiście trzeba by zrobić o bardzo małym prawdopodobieństwie.

Co do losowania przez Rnd, to jak najbardziej, tylko trzeba by ustawić dla każdego zdarzenia jakiś licznik czasu, tak żeby raz wykonane nie pojawiało się ponownie przez jakiś czas, bo Rnd ma to do siebie, że "lubi" generować tą samą liczbę kilka razy pod rząd.
[#192] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #191

Obawiam się że to będzie sporo grafiki i może przekroczyć rozmiar adf... no ale jak coś to zacznę pakować grafikę żeby odzyskać miejsce... jeszcze ma być moduł muzyczny dla farmy ok. 150kB.

W przyszłym tygodniu zajmę się kolejnym losowym zdarzeniem może właśnie wilkiem polującym na owcę. Trzeba będzie też tak to zrobić że jeśli nie posiada się kury to lis nie przyjdzie i tak samo z owcą i wilkiem. Ale to się zrobi
[#193] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #192

O cos takiego mi chodzi, dobrze kombinujesz. Wybierzesz co bedziesz chcial. A grafike mozesz doczytywac wtedy kiedy ona jest potrzebna, a nie trzymac wszystko w pamieci jak to robia wspolczesne programy.
[#194] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #193

No właśnie coś z tą grafiką mam nie tak. Pod Winuae działa na minimalnych ustawieniach 1MB Chip i 2MB Fast, ale jak wybiorę w quick start Amiga 500 i ustawiam tą samą ilość ram to już nie działa. Tzn uruchamia się ale resetuje się przy wejściu w ekran magazynu. Muszę się nauczyć pakować grafikę i zacząć wczytywać z pliku abk bo tak to coraz więcej miejsca potrzeba. U mnie na Amidze działa bo mam 2MB Chip.

Na forum EAB też ktoś napisał właśnie że na A600 jest ok a na 500 jest jakiś problem.
[#195] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #194

Przerwij program w trakcie dzialania zanim sie zawiesi i wpisz w trybie bezposrednim Print Chip free.
[#196] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #194

Przed uruchomieniem gry na obu konfigach wpisz:

C:avail

Wtedy bedzie wiadomo ile jest poszczegolnej pamieci. Nie jestem pewien gdzie kick 1.3 instaluje stos jak ktos ma 1MB chip, bo jak na koncu 0.5MB to masz pewnie za malo ciaglej pamieci chip. Poszczegolne kicki Amigowe tez zuzywaja rozna ilosc pamieci, dlatego trzeba z tym uwazac przy grach DOSowych, zeby na maksa jej raczej nie zuzywac, szczegolnie chipu. No chyba, ze bedziesz uzywal bootblock Rossa, ktory maksymalizuje chip.
[#197] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #196

Tutaj jest ten bootblock, mozesz go na dyskietce z gra zainstalowac:

link
[#198] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #141

kurde patrze na tego screena i wyglada to przekomicznie. Dzik wiszacy na drzewie ?

to chyba mialo wygaldac inaczej

[#199] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #198

Specjalnie dla jaj tak wrzuciłem na różnych wysokościach się wyświetla. Do tego muzyka chyba wyszła mi też ciekawie. Dodałem wczoraj jeszcze odgłos strzału jak się go zestrzeli.

Co do tego problemu z uruchamianiem na kick 1.3 to raczej bym się tym nie przejmował zbytnio. Kto wogóle będzie uruchamiał tą grę na prawdziwej A500? Każdy ma przecież emulator i może sobie uruchomić na kicku 3.1. Bardziej bym się zajął pakowaniem grafiki żeby uzyskać miejsce na adf ale nie mam pojęcia jak to się robi :-/
[#200] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #199

Profesjonalna gra na A500 powinna tez dzialac na kicku 1.3, i i nie kazdy ma lub lubi emulator.
Co do pakowania danych to mozesz sobie Legion zobaczyc. Obejrzyj Startup-sequence tam jest loader i libs z biblioteka CrM.library. Potrzebujesz jeszcze packera czyli Crunchmanii, ktorymi te dane spakujesz. Tylko wtedy gra do odpalania z HD, potrzebuje ikony typu project. Ewentualnie uzyj wewnetrznego packera AMOS-a.
[#201] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #200

Może też użyć powerpackera i rozpakowania "w locie"
PPatcher

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2022 08:22:48 przez Norbert
[#202] Re: Farmiga : Work in progress

@Norbert, post #201

Kiedyś sobie nim zniszczyłem pliki .iff.
Miałem go w startup-sequence i z przyzwyczajenia zapomniałem, podczas kopiowania (filemasterem) plików .iff spakowanych powerpackerem, nie pamietam już czy tylko kopiowałem, czy dałem opcję spakuj.

Pliki dalej się odczytywały, ale obrazki od połowy w dół to była kasza na ekranie. A to była jedyna kopia tych plików, były to obrazki do gry handlowej którą robiliśmy z kolegą w Amosie, przepadły i przez to gra nie powstała.
[#203] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #199

Zrób sobie .adf wielkości 2mb.
[#204] Re: Farmiga : Work in progress

@karolb, post #202

Nie zniechęcam do używania PowerPackerPatcher, ale w razie czego rób sobie kopię plików spakowanych, na bieżąco, bo różnie może być :)
1
[#205] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #199

Wywal wszsytkie instrukcje wycinania grafik Get Bob z gry i wpisz je do osobnego programu.
Ja ci zamienie to na data i bedziesz sobie uruchamial osobny program do tworzenia grafiki w bankach a pozniej ladowal juz gotowa w postaci *.abk

Nie ma co pchac wozka pod gorke, jak moze to zrobic za nas kon mechaniczny
[#206] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #205

A to nie działa tak, że załaduję całą grafikę do banku przez grę, wcisnę CTRL+C, przejdę w tryb bezpośredni i zapiszę bank grafiki do pliku .abk?

Próbowałem się bawić z Spack dla ekranów, bo tam jednak ekranów jest sporo. Po wczytaniu ekranu z powrotem jest problem, bo nie odczytuje zonów. Trzeba by stworzyć procedurę, która będzie przypisywać zony za każdym razem. Za dużo zabawy z tym.
[#207] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #206

..przejdę w tryb bezpośredni i zapiszę bank grafiki do pliku .abk


Tak, dziala ale gdzie tu sens skoro nieobrobione dane garfik trzymasz w samej grze... chodzi o to zeby w osobnym programie przygotowac wszystko jako banki a pozniej w samej grze juz je tylko ladowac do pamieci.


Trzeba by stworzyć procedurę, która będzie przypisywać zony za każdym razem. Za dużo zabawy z tym


Nie rozumiem w czym problem. Przciez tak czy siak przy pierwszym uruchomieniu gry przypisujesz strefy ekranom, bo musisz to zrobic.

No to po prostu robi sie procedurki rezerwujace strefy dla poszczegolnych ekranow a pozniej przed uzyciem stref wywoluje sie dana procedure np. Proc Strefy_Ekranu_0, Proc Strefy_Ekranu_3 itd...

Procedure Strefy_Ekranu_Nr
'
Screen Nr
Reserve Zone n
Set Zone ...
Set Zone ...
...
End Proc
[#208] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #207

Pobrałem wszystkie boby, zapisałem do abk i plik wyszedł 203kB... To u mnie cała grafika razem z tłami tyle zajmuje, a miało tylko zapisać bank bobów... Dziwne to jest. Poza tym miałem problem z wczytywanie z powrotem Limit Mouse po wyjściu z mapy do farmy. Jakiś pechowy dzień dzisiaj jest i nic nie idzie po mojej myśli. Chyba muszę odpocząć od tego trochę :-/
[#209] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #208

podeslij mi ten plik *.abk, bo cos jest nie tak, ze to tyle zajmuje.
[#210] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #209

https://szybkiplik.pl/CmLpTkcKG5
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem