kategoria: AMOS
[#91] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #89

Zapytam się: Czy korzystasz z procedur, czy Twój program mieści się w jednej procedurze?

Na pewno w większej grze można sobie tak sprytnie poukładać, żeby powtarzające się bloki kodu były wydzielone. Bardzo opłaca się korzystać też z parametrów.

Inna rzecz, że może celujesz zbyt daleko. Ustanów sobie punkt stopu.

Bo przecież są takie gry, które polegają tylko na rzutach kością i zbieraniu punktów. Pamiętaj: Twoja gra nie musi być nadmiernie skomplikowana. Może zawęź sobie tematykę?

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2022 08:11:27 przez Hexmage960
[#92] Re: Farmiga : Work in progress

@Hexmage960, post #91

Mam dwie procedury, pętlę główną a reszta to odskocznie poprzez Gosub do podprogramów typu obsługa mapy, sklepu czy magazynu. Powtarzanie jest raz przy starcie gry bo trzeba 2 razy uruchomić procedurę wczytywania grafiki, inaczej boby się na siebie nałożą, ale to tylko jedna komenda. No sporo jest przy takiej grze. Na obsługę języka dużo weszło kodu, bo każdy napis trzeba wczytać z pliku do zmiennej tekstowej. Dużo warunków jest w głównej pętli jak np. działanie ula z pszczołami, działanie krowy, kury, owcy, działanie dojrzewania plonów, rysowanie ekranu magazynu i jego obsługa, nke wspomnę o bimbrowni gdzie jest kilka etapów produkcji. Dorzuciłem jeszcze wczoraj to intro do kodu gry więc nke ma szans żeby nie trzeba było zwiększać bufora. A tak swoją drogą czy da się na stałe to zwiększyć?
[#93] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #92

Bardzo dobrze to realizujesz.

Co do języków, to według mnie wystarczyłby polski i angielski.

Co do bufora, to na pewno można zapisać konfigurację AMOSa.
[#94] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #92

Przeczytaj o zmiennych i buforze.
[#95] Re: Farmiga : Work in progress

@Stoopi, post #94

Z tego co zrozumiałem, to koledze Tukinemowi chodzi raczej o bufor na tekst programu aniżeli o bufor na zmienne.

AMOS Pro umożliwia ustalenie domyślnego rozmiaru obszaru na tekst w konfiguracji.

Uruchom program Interpreter_Config.AMOS z akcesoriów (dostępny w menu Config). Powinna być tam opcja Default Text Buffer size.
1
[#96] Re: Farmiga : Work in progress

@Hexmage960, post #95

Dzięki już sobie ustawiłem Przy okazji dowiedziałem się, że można ilość ekranowych bobów zwiększyć, ale i tak 63 to jest bardzo dużo już.

Najpierw ustawiłem na 2047 kB, ale Amos się nie uruchomił przy 4MB fast ram, więc dałem mu 1023 kB dla bufora tekstu.
[#97] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #1

Gra zaktualizowana na profilu. Można pobierać i testować.
[#98] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #96

cos schrzaniles...
przy moich 500 kb bufora po zaladowaniu pliku gry beta, ktora ma 13.000 linii zostaje mi jeszcze 200 kb wolnego i to jeszcze majac pelno opisow w REM'ach !!!

To jest w zasadzie niemozliwe zeby wykorzystac 1 MB tekstu kodu w Amosie... cos ty tam powklejal
[#99] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #98

Nic nie schrzaniłem. Domyślnie w Amosie miałem ustawione 32kB bufora, czyli minimum i dlatego mi brakowało miejsca.
[#100] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #99

W instrukcji do AMOSa Pro jest napisane, że można przeznaczyć max. 512kB pamięci RAM na tekst programu. Może bezpieczniej będzie jak sobie tak ustawisz.

Myślę, że ta wartość zaspokoi Twoje oczekiwania ze sporą nawiązką.

Naprawdę jest tam 13 000 linijek?

Mi to nawet w języku C, gdzie piszę własne biblioteki, tyle kod źródłowy programu nie zajmuje. W AMOSie są przecież gotowe narzędzia.

Oczywiście nic nie sugeruję. Chciałem tylko dopomóc.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2022 13:33:40 przez Hexmage960
[#101] Re: Farmiga : Work in progress

@Hexmage960, post #100

No może przesadziłem z tym ustawieniem nawet 64kB wystarczyłoby. Chciałem mieć po prostu mały zapas zmienię to przy najbliższej okazji na 512 kB. Dziękuję za informację.

PS. Wrzuciłem jeszcze język francuski do Farmigi, jednak bez ogonków przy literach, bo Amos to źle odczytuje. Jedna osoba prosiła mnie w komentarzach o tłumaczenie, więc dodałem.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2022 13:56:01 przez tukinem
[#102] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #99

To bufor ustaw sobie na 256 KB lub jesli planujesz bardzo rozbudowana gre to 512 Kb wiecej raczej nigdy nie wykorzystasz. Nie w tym zyciu na pewno

Faktycznie w Amosie mozna ustawic nawet do 2 MB na tekst kodu ale mysle, ze to nie ma kompletnie sensu, bo tylko zzera pamiec na starcie...

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2022 14:37:45 przez selur
[#103] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #102

Wprowadziłem pierwsze utrudnienie.
Mamy cykle 30-dniowe, a później ściągają nam podatek 1000zł. Najlepiej na początku uprawiać ciągle ziemniaki, żeby nie brakło pieniędzy średnio sadzenie ziemniaków spokojnie starcza na zarobienie przez 30 "dni" jakieś 1300zł około. Można więc spokojnie po pierwszym okresie dorobić się też krowy i kury i potem jednocześnie robić mleko i jajka, żeby więcej zarabiać.

Dodam jeszcze pod klawisz M wyłączanie tego tła muzycznego, bo jednak sam nie wiem, kiedy będę mieć gotowy moduł.
2
[#104] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #103

To ja zaproponuje żeby podatek wynosił do jakiegoś poziomu 1000, a potem 1000 + jakiś % od nadmiaru, bo jak już przeskoczysz nad tym tysiącem kilka razy i zaczniesz zarabiać pięciocyfrowe kwoty to przestanie być utrudnieniem ;)
[#105] Re: Farmiga : Work in progress

@Lucus, post #104

Wczoraj trochę potestowałem jak to się sprawuje. Na początku trzeba zawzięcie sadzić ziemniaki bo na nich najlepiej się zarabia. Później mając krowę, ul i owcę będziemy zarabiać więcej ale już nie będziemy się tak wysilać z tymi ziemniakami. Dla przykładu na pszenicy nie zarobimy na podatki (chyba).

Na górnym ektanie tam gdzie jest Rainbow na środku jest informacja ile zostało dni do zbierania podatków.
[#106] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #103

Jak dla mnie to za duzo fiskalizmu. A co z rozrywkami jak impreza w remizie? Czy wyscigi traktorami lub kombajnami? Skoro jest staw to moga tez byc kaczki i/lub gesi. Tylko nie za bardzo jest co z nimi robic, no chyba ze na pierze, ale to dosc brutalne. Bo taka swinie to na kielbase mozna przerobic.
1
[#107] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #106

Musi być jakieś utrudnienie w grze. Jak uzbierasz sobie 5000zl to nie będziesz się martwić o podatek a to też trzeba sporo poczekać. Jeden dzień w grze z tego co pamiętam to jest 50 sekund więc 50 sekund razy 30 dni to masz cały okres rozliczeniowy z fiskusem.
Zacząłem tworzyć rozgrywkę gdzie będzie się strzelać do dzika ale coś mi to ciężko idzie. Trochę już zapomniałem jak się używa bobów na dual playfieldzie poza tym kolory dzika zlewają mi się z kolorami drzew w lesie. Nie wiem czy coś z tego będzie.

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2022 20:40:56 przez tukinem
[#108] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #107

Ale po ki czort dualplayfield , jesli wszystko jest statyczne, to uzyj normalnie Bob'ow w miejscu gdzie cos sie ma przeslaniac.
1
[#109] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #107

Jak juz podatki chcesz wprowadzic, to lepiej zeby to bylo jako stopien trudnosci gry do wyboru. Czyli
1. ryczalt np. 1000 zlotych miesiecznie, wtedy gra jest trudniejsza na poczatku a pozniej latwiejsza.
2. procent od zysku, np. 50% co miesiac od zysku, wtedy latwiej jest na poczatku a trudniej potem.
No i co takiego przewidujesz jak gracz nie ma kasy? Koniec gry?

Ja osobiscie wolalbym, zeby po prostu w grze bylo wiecej roznych rzeczy do kupienia za kase niz tam duze podatki.
np. jesli nie kupisz radia za 1000-2000 zlotych, to nie bedziesz mogl wlaczyc muzyki w grze.
a jak masz dzialajace radio to krowa daje wiecej mleka, albo kura znosi wiecej jajek.
itp rzeczy do dodania/kupienia , ktore uatrakcyjniaja gre, lepsza chata , lepszy sprzet, auto itp
[#110] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #109

Ten podatek nie jest straszny. Mogę w stopniach trudności zmienić wielkość podatku. Co do procentu od sprzedaży, to powiedzmy że sprzedając towar do sklepu ceny już zawierają VAT więc luz. Mając więcej na koncie nie musisz się martwić o opłaty. Jeśli już to wyszczególniłbym prąd/gaz/wodę i wtedy mając to radio płacimy coś tam więcej za prąd. Mając cukrownię płacimy więcej za gaz itd.

Co do ulepszeń domu/ogrodzeń to mam inny pomysł. Trochę źle to zacząłem. Na początku będą puste pola (po lewej i prawej stronie). W Castoramie będzie można kupić ogrodzenia dla zwierząt i roślin. Ciekawe rozwiązanie? Bez ogrodzenia dzik może przyjść i zjeść plony a wilk może zagryźć owcę lub lis kurę.

@Selur zerżnąłem grafikę lasu i postawiłem dwa duże konary po bokach jako playfield przedni. Co jakiś czas ma wystawać zza konara głowa dzika w którą będziemy celować myszą. Po to mam dual playfield żeby konary były przed bobem dzika. Jednak coś mi się tam chrzani. Rysując na wirzchnim ekranie bob jest na wirzchu. Rysując na tylnym ekranie bob jest chowany za konarami ale nie ma jednego koloru...
[#111] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #110

To byly tylko sugestie, zrobisz jak bedziesz chcial. Mnie osobiscie tak duze podatki wydaja sie dziwne w takiej grze. Gracze wola kupowac rozne przedmioty niz placic podatki. Zwykle w grach z elementami handlowymi po prostu zmieniala sie cena sprzedazy, jak czegos bylo zbyt duzo, a zwiekszala jak bylo zbyt malo. Plot do kupienia jest Ok.
[#112] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #111

Grałem jakiś czas w wiejskie życie kiedyś na naszej klasie. Może nie było tam podatków ale ceny za sprzedaż były jednakowe zawsze. Dzisiaj spróbuję tą minigierkę z dzikiem zrobić a jak nie wyjdzie to zrezygnuję z tego.

Aha. W nowej wersji nie będzie wychodzenia z gry. Klawisz ESC będzie zapisywać stan gry. Rośliny posadzone a nie zebrane będą przepadały. Klawisz M będzie służyć do wyłączenia/włączenia tła muzycznego w grze.
1
[#113] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #112

a nie możesz połowy dzika umieścić z boku konaru? bedzie złudzenie dzika za konarem.

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2022 09:27:09 przez Stoopi
[#114] Re: Farmiga : Work in progress

@Stoopi, post #113

A może do tego jakieś funkcje sieciowe ? Update cen czy samego programu.
[#115] Re: Farmiga : Work in progress

@Stoopi, post #113

O! A jak się przypadkiem trafi w konar to konar może zapłonąć :)
[#116] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #111

Albo tak jak było w 1869, jak sklep czegoś bardzo potrzebował to płacił wyższa cenę, jak towaru miałeś więcej to resztę skupowano po cenie normalnej, a jak miałeś za dużo to wtedy na jakiś czas nie skupowali, znikało z tablicy, nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba się dało opchnąć całą resztę ale wtedy po zaniżonej cenie
[#117] Re: Farmiga : Work in progress

@recedent, post #115

to by jz było coś w stylu "fake farma". Nie idzmy tą drogą.
[#118] Re: Farmiga : Work in progress

@Stoopi, post #113

Tutaj jest adf z samą rozgrywką strzelania do dzika. Normalnie dojdzie kursor myszki jako celownik, tylko to też będzie trochę pokomplikowane, bo sam wskaźnik myszy jest w lewym górnym rogu sprajta, więc strefy dzika będę musiał poprzesuwać, żeby środek celownika łapał odpowiednie punkty, a nie lewy górny róg. Ale to myślę, że łatwo będzie zrobić.

Dlatego chciałem DualPlayfield, żeby dzik się wyłaniał zza drzewa, a nie pojawiał się i znikał. Wiem, że zaraz powiecie, że grafika się zlewa z samym dzikiem. Nie chciałem go tworzyć jako sprajt.

[#119] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #118

Ladny lasek. Dubeltowke trzeba bylo by kupic. No chyba, ze po dziadku do znalezienia na 9 poziomie Magazynu, ukryta za 7 skrzynia, w tajnym schowku. Mogly by jeszcze inne zwierzeta sie pojawiac, nie tylko dziki, np. za obalenie Zubra, 10k zlotych kary.
1
[#120] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #118

Zobacz sobie jak będzie wyglądać wychylanie dzika w AMALu w animacji.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem