@Daclaw, post #387
Pixele w grach 2D na PC i jego monitorze rzucały się ohydnie w oczy, natomiast na Amidze i jej TV nie
A co powiesz o A3000 i jej wyściu VGA? Tam między niebem a piekłem przenosi jeden mały przełącznik. ;)
@Duracel, post #390
@Duracel, post #391
@Dziadziomiecio, post #394
@Daclaw, post #392
Każdy komputer "domowy", poczynając od zapadłych Spectrumów, miał możliwość podłączenia do TV. Domowy, to miał pasować do sprzętu, który już był w domach, logiczne. Pytam po raz setny - co w tym niesamowitego?
Swoją drogą, ciekaw jestem, czy ośmiobitowcy uprawiają obecnie podobny rewizjonizm i onanizują się cudownością magnetofonu kasetowego w roli pamięci masowej. To rozwiązanie zastosowano w domowych komputerach dokładnie z tego samego powodu, co PALowskie wyświetlacze.
P.S. Co to znaczy "swoje monitory"? Na pudle mojego "Amigowego" Philipsa jest napisane "monitor CGA/EGA".
Notabene, pecet z kartą CGA miał możliwość podłączenia do TV. Widocznie w kolejnej generacji kart nie uznano tego za ważne. Kiedy zmieniono zdanie, stosowne gniazda się pojawiły, tak zwyczajnie i po prostu.
Spieramy się o jakiś nieistotny pierd niczym o milowy krok cywilizacji.
@Duracel, post #396
@cholok, post #388
@Daclaw, post #389
@sanjyuubi, post #398
@cholok, post #400
Tryb PAL noninterlace działa nieco inaczej, cały czas jest wyświetlana długa ramka bez przesunięcia
@sanjyuubi, post #401
Modulator w Amidze przekształca ten twój tryb 312p na 576i
Póki co czekam na jakieś odnośniki
O podwojonych liniach, to znaczy jaki? DBLSCAN?
@sanjyuubi, post #398
@cholok, post #402
Nie. Przykładowo jeden obrazek 320x256, drugi 320x512. Ten drugi powstaje poprzez powielenie dwóch kolejnych linii pierwszego (coś jak skalowanie bez interpolacji) co da identyczne pola.
320x256 będzie wyświetlany 50 razy/sec.
320x512 będzie też wyświetlany 50 razy/sec, ale parzyste i nieparzyste na przemian, jednak pola są identyczne, więc teoretycznie powinno wygenerować identyczny obraz.
Czemu pierwszy nie miga a drugi tak?
Sam je podałeś, tylko trzeba czytać ze zrozumieniem.
@sanjyuubi, post #404
w Trybie 320x256 pole A i B jest takie same i nie widać tego migotania
w trybie 320x512 w jednym polu są linie parzyste a w drugim nieparzyste wiec w bardziej kontrastowych miejscach będzie miganie widoczne, bo pomimo zwiększenia pozornej rozdzielczości, spada pozorna częstotliwość odświeżania do 25Hz, bo na jeden obraz składają się dwa pola
@cholok, post #405
@cholok, post #405
Tak. I to jest wyświetlanie progresywne. Amiga potrafi animować te 50 razy/s.
Tak, ale dla przykładu i porównania wybieram konkretny obraz, w którym obie ramki są identyczne (linie parzyste = linie nieparzyste). W tym przypadku będzie migać czy nie?
@sanjyuubi, post #407
W wyświetlaniu progresywnym nie ma pól A i B tylko wszystkie linie są rysowane za jednym razem tak jak w monitorach PC.
Nie będzie lub inaczej, będzie wyglądał jak typowy obraz TV PAL 25kl/s.
Aby taki tryb był wyświetlany, telewizor (nawet prymitywny) musiałby w jakiś sposób zmuszony do kreślenia tylko linii nieparzystych, czy zatem każda klatka zaczyna się od pełnej pierwszej linii?
to rozumiem na czym to polega ten hack (są wyświetlane tylko pola A i powstają linie zwane scanlines
Domyślnie obraz Amiga generuje w standardowym przeplocie
Czyżby trick programistyczny (wymuszanie kreślenia klatek jako pola A)?
@sanjyuubi, post #404
@cholok, post #408
Trick sprzętowy używany we wszystkich starych komputerach i konsolach, które można podłączyć do TV.
A jednak...
@Daclaw, post #409
@sanjyuubi, post #410
dlatego TV pokazuje 576i
Gdybyście od początku napisali technicznie na czym ta sztuczka polega z manipulacją pola B, to nie musiałbym sam do tego dochodzić.
A tworząc pseudo progresywny tryb a jednocześnie pozostawiając puste nieparzyste linie "scanlines" zmniejszające optycznie wrażenie pikselozy.
@mailman, post #1
@Daclaw, post #413
Pod względem liczby pikseli jest to, zdaje się, odpowiednik 640x200. Wygląda jak amigowy hires non-laced w PAL/NTSC (brak pikselozy), ale parametry ma zgodne z VGA - 31.2 kHz/60 Hz. Jest ktoś w stanie wytłumaczyć, jak to jest technicznie realizowane? ;)
@mschulz, post #414
@ZbyniuR, post #417
" 720x400 " - Skąd informacja że to standardowa rozdziałka?
A EGA prócz takich jak w CGA miała w pionie 350 lub 540.
@Daclaw, post #418
Ale wygląda inaczej, niż graficzny tryb VGA - bardziej jak PAL. Czy tylko ja tak to widzę?