[#631] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #629

To nie kwestia IMPa jako programu tylko uwalonego MODka.
Jest kilka przypadków z jakimi się spotkałem:

Czerwone GURU wywala system. Reset, komenda /last (mam w USER STARTUP ścieżkę odpalającą IMP3 na mojej CDTV od razu po załadowaniu GUI). Otwieram ostatni MODek, czerwone GURU. MODek do zbanowania i zgłoszenia.

Drugi przypadek to żółte GURU. Tutaj jest różnie. Czasem raz się pojawi i zniknie po kliknięciu. Czasem pojawia się cyklicznie co nowy utwór a czasem według z góry założonego czasu. Nie wiem, czy pojawia się co komunikacja z serwerem czy kiedy. Nie jestem programistą.

Trzeci przypadek z jakim się spotkałem to zapętlone MODki w całość: kończy się "ścieżka melodyczna", mute po czym przez jakiś czas lecą melodie co były na początku MODka.

Czwarty przypadek to zapętlenie MODka w końcówce. Jakiś losowy odcinek z "ogona" leci w kółko przez dobrych kilka minut.

Zgłaszam te MODki jak się da Juenowi.
Dla przykładu MODki 073624, 057639, 049086, 053596 i 005326 żółte GURU.
A 193499 zapętla się do początku.
2
[#632] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@kubaslonka, post #631

ptreplay nie jest idealne, a my próbujemy odpalić każdy moduł jaki powstał na tej jednej bibliotece, dzięki za zgłoszenia tych modkow :)
1
[#633] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #620

Cześć nie kojarzę Twojego nicku na IMPie a bywam prawie codziennie. Gdyby autorzy modka wykorzystywali jeden program i w jednej wersji do zapisania to by nie było problemu, niestety tak nie jest. Z tego co wiem modki po których występuje błąd są zablokowane, więc podczas normalnego użytkowania (automatycznegi losowania)nie można ich odsłuchać, natomiast można wyszukać je w wyszukiwarce (SEARCH) więc temat uważam za zamknięty.
1
[#634] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #630

Nie, sam modul Protrackerowy nie moze psuc pamieci, bo nie ma jak.
Moze to robic tylko kombinacja wczytania zbyt krotkiego modulu polaczona z tworzeniem w inicie tzw. empty sampla.
Empty sampel tworzony poza zaalokowana pamiecia psuje pamiec.
Ale dobrze napisany player Protrackera to sprawdza.

Masz tutaj moja wersje playera od ProTrackera.
Wyprobuj na nim ten modul, i sprawdz czy EP jakis komunikat wyswietli, i co pokaze ModuleInfo.

link

EP_Protracker.lha (17977 bytes) - Protracker player (v1.4 & v2.2 AMP)
SRC_Protracker.lzx (16210 bytes) - Protracker player source code
1
[#635] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@kubaslonka, post #631

Potestuj te zbanowany modki na normalnym playerze Amigowym typu EaglePlayer czy Delitracker.
I jezeli nie beda one dzialaly na tych playerach, to wtedy jest to problem w modkach.
Dla mnie, na 99% jest to problem z tworzeniem Empty Sample, jak biblioteka PTReplay robi to w bez sprawdzania czy to jest w zasiegu zaalokowanej pamieci to zawsze beda problemy.
I banowanie modkow jest bez sensu.
Wiec albo trzeba dodac sprawdzanie, albo zamienic tworzenie Empty Sample na 4 bajtowy adres w pamieci chip.

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2025 15:33:07 przez Don_Adan
[#636] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@llkuba_KubaL, post #633

Skoro, uwazasz, ze temat jest zamkniety.
To niech bedzie zamkniety.
[#637] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #634

Twoja wersja mi się nie przyda o ile nie jest to wersja zgodna w 100proc z rodziną ptreplay.library klasyk/mos/aos4. odgrywacz musi być w 100proc systemowy i taka jest właśnie ta bibliiteka

gdyby było tak jak mówisz to sądzę, że biblioteka by się za wieszała na więcej niż 0.0103% (policzyłem dokładnie) modułów.

mamy ich w bazie 97tys

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2025 15:46:16 przez juen
2
[#638] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #637

Ja nie mowie, zebys jej uzywal w IMP-ie, choc wersja AMP (Amplifier) jest wersja 100% hardware independent, czyli moglbys.
Ale mi chodzi o to, zebys sprawdzil jak problematyczne modki zachowuja sie pod tym playerem.
Po prostu ten player albo wywali komunikat, ze modul jest zbyt krotki albo odegra mod.

BTW. No i ta wersja obsluguje tez subsongi w Protrackerowych modkach, typu modek z gry Aladin.

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2025 16:11:07 przez Don_Adan
[#639] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #638

Ewentualnie mozesz po prostu sprobowac zaalokowac troche wiecej pamieci chip niz ma dany mod.
np. 2x31 bajty, jesli empty sample to word lub
4x31 bajty, jesli empty sample to longword.

Czyli dla moda 100000 bajtowego alokujesz 100062 lub 100124 bajty.
[#640] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@MUFA-amigaone-pl, post #610

porobiliśmy dziś testy z JAROKUCZI, nie udało się obejść zwie h w bibliotece ptplay ppc os4..

próbowałem zamykać bibliotekę co moduł i otwierać na nowo
próbowałem zaalokowac więcej ramu jakby mialo się coś zaśmiecić
próbowałem dać delay między zwolnieniem modułu a następnymi operacjami

stack trace prowadzi w inne miejsce niż ten z forum podlinkowanego ale wygląda to podobnie.

pozostaje znaleźć programistę, który znajdzie w bibliotece błąd lub używać biblioteki od gościa, który tam pisał że ma inna wersję zmodyfikowana i ona mu działa

dzięki Jarokuczi za pomoc
[#641] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #640

To na kazdym module sie dzieje?
Czy tylko na jakims konkretnym?
Jest jeszcze mozliwosc, ze modul uzywa komendy E (o ile dobrze pamietam).
Pod ktora mozna podczepiiac rozne rzeczy.
Zwykle uzywa sie wtedy and.b zeby pominac te dodatki.

Edycja, mozesz taki modek gdzies dac, to go obejrze jak wroce do zycia.

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2025 19:31:24 przez Don_Adan
[#642] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #641

na żadnym konkretnym, biblioteka wywala się w losowym momencie i nie jest to wina modulu

masz amige ng? czy na winuae masz os4?

na ppc to raczej nie będzie and.b

myślę, że kluczowa jest tu informacja, że ktoś ma zmodyfikowana działająca prawidłowo bibliotekę na aos4

jakbym miał amige ng to pewnie bym próbował szukać błędu w tej bibliotece. są zrodla, może ktoś poprawi tak jak stingray poprawiał klasyczna

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2025 19:47:29 przez juen
[#643] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #642

Nie mam Amigi NG.
W takim razie w wersji biblioteki dla NG jest jakis blad.
Ale to info nie rozwiazuje problemow z modami, ktore sa zbanowane dla klasyka.
To musi byc raczej inna przyczyna.
Jesli to nie jest Empty Sample problem, to moze to byc blad w PTplayerze, ze zasmieca pamiec.
Wystarczy znalezc, ktora komenda Protrackera to robi.
Raczej jest rzadko uzywana.
[#644] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #643

Z tego co czytałem powyżej (mogę być w błędzie, popraw mnie jeśli możesz), problem występuje pod AOS4.x i pod Amigą klasyczną z PiStormem. Pod MorphOS i Amigą klasyczną problemu nie ma?

Więc może wina jest po stronie emulacji 68K?
[#645] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@karolb, post #644

Moze, ale podobno sa jakies zbanowane mody.
Na nich trzeba by potestowac.
A co do AOS4 to znalazlem nastepujace wersje ptplay.library:

40780 bajty dlugosci

link

32152 bajty dlugosci

link

40824 bajty dlugosci

link

Byc moze, ktoras z tych wersji dziala lepiej albo nawet Ok, na OS4.
[#646] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@karolb, post #644

nie, problem który chciałem rozwiązać jest wylacznie z amigaos4 na Amidze NG (na moim bppc problemu nie ma)
mwb113 się pomylił, bo to co pisał Mufa nie ma w ogóle związku z tym problemem, który rozwiązał zbanowanie uszkodzonych modów, to guru nie występuje już od dawna.

na podlinkowanym forum jest napisane że uzywajac innej biblioteki działa więc nie mam co tu za bardzo więcej zrobić

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2025 05:58:24 przez juen
1
[#647] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #645

Imp3 używa tych bibliotek. 2 link to jest używane przy mosie, 3ci link przy aos4, a 1 jak mnie pamięć nie myli bo to było parę lat temu chyba się nie sprawdził.

tej biblioteki o której piszą na zagranicznym forum nie ma na aminecie

--

strasznie się wątek zaśmiecil, a czy ktoś testował warcaby online? wczorajszą aktualizacja poprawiła wszystkie znalezione błędy. zaliczanie wygranych już jest, ale nie jest nigdzie jeszcze wyswietlone

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2025 06:19:57 przez juen
1
[#648] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #647

*zliczanie wygranych
1
[#649] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #647

Ok, Ale niby ta biblioteka z pierwszego linku jest nowsza niz ta z trzeciego linku, i cos tam ma byc poprawione.
[#650] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #649

Jarokuczi dalbys rade sprawdzic jeszcze?
[#651] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #650

Nie sprawdzamy wersji bibliotek na aminet pod AOS4 tylko pod os4depot nawet jeżeli w jakis sposób mogą sie pokrytwać.
Aktualnie os4depot jest miejscem gdzie można szukać rzeczy pod AOS4.

Opis bliblioteki ptreplay z wątku amigans jest tutaj https://github.com/khval/ptreplay.library
Ogólnie wszystkie wersje ptreplay dobijają debugiem wydajnośc imp3 pod AOS4.
ptreplay.library wymaga ptplay.library. Wersje jakie są pod AOS 4.1 są bardzo stare.
Po drodze jest jeszcze 4.1 FE i aktualizację. Możliwe, że trzeba by je przekompilować pod aktualne SDK.

Jak ktoś ma jeszcze gdzieś AOS 4.1 z 2009-2012 może sprawdzić czy imp3 działa poprawnie na starych bibliotekach.

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2025 21:26:31 przez markusg

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2025 21:45:53 przez markusg
2
[#652] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@markusg, post #651

Na OS4depot, jest ta nowsza wersja, pierwsza wersja.

link

A GitHub bazuje na tej starszej wersji, czyli trzeci link.

Requirements:

* AmigaOS 4.0 or newer
* ptplay.library 2.6 (29.4.08)
Ogolnie o ile dobrze zrozumialem to jest to tylko nakladka na ptplay.library.
Dla mnie troche bez sensu, skoro zrodla sa dostepne.
Pewnie ma poprawiona obsluge przerwan i byc moze sie nie wiesza.
[#653] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Don_Adan, post #652

Ogólnie kod AO4 straja się rozwijać.
Nie ma tutaj tak jak Amiedze klasycznej gdzie bilioteka/program z 1993 dalej bedzie działać poprawnie na AOS 3.2 (piszę to tylko aby rozróżnić pewne rzeczy)
Może to jest błąd związany z ptplay.library i imp3.
Kompilacja ptplay.library pod aktualne AOS4 SDK od razy wypluwa błąd, że pewne odwoałania są przestarzałe.
Nie wiem czy mam racje ale tylko staram sie wskazać możliwy problem.

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2025 22:37:59 przez markusg
2
[#654] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #650

dzis sprawdze wieczorem
3
[#655] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@jarokuczi, post #654

[3.446, 28.02.2025]

- CHECKERS online game is not beta now
- new ONLINE GAME - OTHELLO (reversi) - beta
- games moved to GAMES button in the buttons window
- checkers/othello self invite fixed
- more checkers/othello color settings
- gemini google ai added (just ask "gemini:" something)

8
[#656] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #655

- deepseek ai added (just ask "deepseek:" something)
2
[#657] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #656



dodano takze obsluge generowania obrazow przez Gemini IMAGEN, podsumowywujac AI:

!gfx something - generuje obraz Dalee z openai
!imagen something - generuje obraz Gemini (bardzo dobrej jakosci wyniki)
omnibot: hello! - odpowie nam chat gpt z openai
gemini: hello! - odpowie nam google gemini ai
deepseek: hello! - odpowie nam deepseek ai

za uzycie powyzszych api place ja i donatorzy..
3
[#658] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@juen, post #657

Musisz mieć niezły wzrok aby cokolwiek przeczytać na tym ekranie. Ja za cholerę nie potrafię sobie ustawić tego w hi-res laced aby to było czytelne bo domyślna czcionka IMPa ma, z tego co pamiętam, max wielkość 11.
[#659] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@Madman, post #658

domyślna czcionka IMPa ma, z tego co pamiętam, max wielkość 11.
Mam ustawioną czcionkę 14 i wszystko działa...
2
[#660] Re: Infinity Music Player v3.0 (i wyzej)

@MUFA-amigaone-pl, post #610

Cześć

Biblioteka ptplay dla MorphOS jest zapsuta.
Nie otwarza poprawnie wszystkich modułów.
Biblioteki sciagnie bezpośrednio z IMP3->"DISK"

Moduł "Hoffman & Daytripper - Professional Tracker" przeskakuje koniec pod 7 sekundach.

Tutaj mały plik wideo jak to wygląda ->




Poprawiłem na własne potrzeby aktrualnie cześć bibliotek dla AOS4. Zmianiełem AHI na starsze wywołania , usunołem cześc z czyszczeniem buforwa i dodałem mały Delay.
Wydaj mi się ,że jest gdzieś jeszcze jakiś problem ale to bardziej systemowy przy korzystaniu z Amidock dla AOS4.
Korzystałem z tych dodatkowych źródeł gdyby ktoś szukał. Numer wersji bibliotek dla AOS4 zgodny z poprawkami "Adam Polkosnik".

Tutaj są bibioteki pod AmigaOS 3.x z AHI bazujący na kodzie z AOS4
https://github.com/apolkosnik/ptreplay_ahi/
https://github.com/apolkosnik/PTPlayLibrary

Małe poprawki dla AOS4 są też tutaj
https://github.com/khval/ptreplay.library

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2025 23:30:02 przez markusg
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem