[#154]
Re: Procesor 68070 wersja alpha już działa!
@wali7,
post #151
Powtarzasz bardzo fałszywe tezy odnośnie PS3 - osobiście akurat nie rusza mnie to, która konsola jest mocniejsza - liczą się gry, optymalizacja i momentami sztuczki techniczne - ale aktualnie siedzę na PS3 i muszę zaprotestować, gdyż w wielu miejscach obserwuję niemoc tej maszynki.
Ze spraw łatwych do udowodnienia (wystarczy zagooglać - nie chodzi wyłącznie na dane na papierze, a opinie developerów tworzących na obie maszynki): Xbox posiada bardziej zaawansowany (zunifikowane shadery!) i wydajniejszy GPU, który póki co ma największy wpływ na generowaną grafikę, wg różnych źródeł GPU Xboxa jest nawet dwa razy wydajniejszy od archaicznego (architektura zbliżona do pecetowych kart z serii GF7) GPU w PS3. Po drugie - przepustowość pamięci - w Xbox 360 jest PIĘĆ razy większa (do tego PS3 posiada ograniczenie, którego nie posiada maszynka MS - oddzielne 256MB pamięci graficznej i 256MB pamięci dostępnej dla Cella). Co więcej Xboxowy CPU jest podobno w ogólnych zastosowaniach obliczeniowych ok. 3 razy szybszy od Cella, który posiada tylko jeden rdzeń ogólnego przeznaczenia . Oczywiście powtórzę - to jest konsola do gier a nie superkomputer do przeprowadzania obliczeń - i moc ma drugorzędne znaczenie. Tyle, że jest jeszcze jeden problem - nie znajdziesz chyba poza Sony Computer Entertainment programisty, który twierdziłby że PS3 jest łatwe do ogarnięcia i przyjazne dla programisty, widać to niestety na przykładzie wielu tytułów multiplatformowych. Jako zwykły zjadacz chleba, widzący że ta sama gierka która pomyka na rzekomo słabszym 360, a na PS3 wygląda i działa gorzej to odbieram to, o czym napisałem, jako złe decyzje projektowe, za które firma Sony zapłaci najwyższą cenę ;)
Ostatnia edycja: 02.03.09 16:27:17