[#29]
Re: Firma Hyperion Entertainment zbankrutowała
@radzik,
post #27
Wg. mnie jest to spowodowane zastosowanym modelem rozwoju, który pasuje jedynie do oprogramowania komercyjnego, sprzedawanego na styl lat 90. Taki model zakłada duże przychody ze sprzedaży, zatrudnioną na stałe ekipę i stosunkowo małe koszty. Nie ma szans funkcjonować w obecnej rzeczywistości.
Zmiana modelu rozwoju systemu, na bardziej otwarty i zakładający większy udział społeczności wyszłaby na plus. Wbrew temu co twierdzą sceptycy, taka zmiana nie musiałaby oznaczać utraty kontroli nad systemem i "bajzlu" w kodzie. Patrząc na dzisiejszy świat open source, najlepiej radzą sobie takie projekty, nad którymi opiekę sprawuje jakaś firma/instytucja (więc np. nie musimy koniecznie włączać do systemu tego patcha napisanego przez ziomusia, który zaczął programować miesiąc temu).
W ten sposób można byłoby dramatycznie ograniczyć koszty, przecież wiele osób chętnie włączyłoby się w rozwój i testowanie systemu dla samej przyjemności robienia tego.
Mogę tylko się spodziewać, że to się nie stanie, bo wymagałoby to zmiany sposobu myślenia i zdjęcia klapek z oczu. A przede wszystkim pozbycia się tej odwiecznej obawy, że konkurencja "ukradnie" ciężką pracę, którą do tej pory wykonano.