[#5161] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5160

A tutaj gameplay z wersji Boxx 3 Remake:
[#5162] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Frogger - wersja beta:
1
[#5163] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5162

JOTD ośmiesza Amigę.

Jest jeszcze KarateChamp... Wymaga 2 MB pamięci.



Ostatnia aktualizacja: 19.08.2023 19:33:18 przez mailman
[#5164] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5163

Tragikomedia. Paskudny twór.
1
[#5165] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5163

z tego by mozna zrobic jakies demo-parodie w Amosie na wild compo szeroki uśmiech
1
[#5166] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5165

Fakty są takie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Karate_Champ#Reception
https://en.wikipedia.org/wiki/Karate_Champ#Legacy

Jestem wielkim szczęściarzem, bo miałem okazję grać w Karate Champ na automacie w tamtym czasie. Kultowa pozycja. Nawet do dziś chodzi mi po głowie, żeby zrobić sobie custom stick'a z dwiema wajchami. I to jest mój jedyny zarzut jeśli chodzi o wersję na Amigę. Bez sterowania jak w oryginale gra traci co najmniej 50% uroku. I dopiero mając tą wiedzę możecie sobie pomarudzić. :)
3
[#5167] Re: Zapowiedzi nowych gier

@majster, post #5166

jaja sobie robisz prawda ?
1
[#5168] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5163

Silnik tej gry przypomina IK+ (zapewne jest na odwrót). W roku 1984 ta gra musiała robić niezłą kasę.
[#5169] Re: Zapowiedzi nowych gier

@majster, post #5166

"Using two joysticks, players can execute 24 moves"

Faktycznie, to brzmi mega ciekawie. Szczególnie mając na uwadze datę powstania.

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2023 21:16:41 przez kempy
[#5170] Re: Zapowiedzi nowych gier

@kempy, post #5169

Dokładnie. Nikt nie odbiera tym grom ich wielkiego znaczenia dla świata gier. Pozycje portowane przez JOTD w momencie ich powstania, a więc okolice 40. lat temu to były produkcje rewolucyjne i odcisnęły piętno w arkanach gier. Niemniej jednak, gdy powstała Amiga, nikt nawet o nich nie chciał słyszeć, bo już byli ich lepsi następcy. To tych następców powinno się portować, bo ich Amiga się nigdy nie doczekała lub porty były tragiczne. Tutaj mamy sytuację odwrotną. Cały czas powtarzam, że mam ogromny szacunku do JOTD i jego talentu. Rozumiem, że to jest dla niego jakaś forma nauki, ale dlaczego zamiast nie spróbować czegoś lepszego strzela jak karabin maszynowy tymi małymi potworkami?
1
[#5171] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5167

jaja sobie robisz prawda ?


Mógłbym napisać dokładnie to samo. 😂

1
[#5172] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #5168

Archer McLean IK+ stworzył samodzielnie. Nie wzorował się na tym.

Tutaj dla porównania istniejący na Amigę port KarateChamp.

https://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=3982
1
[#5173] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5170

...strzela jak karabin maszynowy tymi małymi potworkami?


tacy sa teraz ludzie, kazdy idzie po najmniejszej linii oporu.
Produkcja bardzo dobrej gry zajmie kilka lat, potworka mozna sklepac w 2 miesiace a nawet i tygodnie.
[#5174] Re: Zapowiedzi nowych gier

@majster, post #5166

Tak, Karate Champ to klasyka arcade i inspiracja dla IK(+). Do tego gra na 2 dzoje na raz. Jedna z 3 mi znanych gier arcade, ktore to umozliwialy.

Byl jeszcze Assault, chyba najlepsza gra czolgiem w jaka gralem na automatach, wlasnie ze wzgledu na sterowanie, kazdy dzoj to bylo kierowanie jednej gasienicy. Ale chyba za trudna do zrobienia na Amidze, ze wzgledu na efekt zoomu, choc procesor to byl bodaj 2x68000.

No i MoonQuake, gra uzywajaca Amigi jako maszyny arcade, ale nie ma chyba nigdzie dostepnego ROM-u tej gry, ktory by zawieral dane z tej gry. Chyba tylko filmik na YT byl i tekst na jakiejs stronie Atari, szczesliwca, ktory ma/mial jedyny (?) dzialajacy prototyp gry. Chcialem zrobic wersje pod WHDload tej gry, ale brak dzialajacego ROM-u gry.

Wiec dobrze, ze JOTD ja portuje. Choc sterowanie powinno byc tez jak w oryginale (przynajmniej wybor 2 dzojow powinien byc dostepny jako opcjonalny). Ta gra wykazuje np. ze ten nowy dzojstik (Unithor ?), ktory sie raczej nie ukaze, w wersji bez przyssawek jest calkowicie bezuzyteczny. Bo sie nie da na nim grac w takie gry 2 dzojowe, no chyba ze druga albo i trzecia osoba trzymaja dzoje w rekach.

No i dobrze, ze JOTD napisal ten program transkodujacy kod Z80 na 68000, bo sporo gier uzywajacych Z80 zasluguje na portowanie na Amige.
[#5175] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5173

a nie po linii najmniejszego oporu?
1
[#5176] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #5175

tak wlasnie, po najkrotszym kablu z najmniejszym oporem
[#5177] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5174

Battlezone z 1980 roku był jeszcze na dwa joye. ( walka czołgiem w środowisku 3D) W tę grę to się całe kieszonkowe traciło.
1
[#5178] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5163

Pojawiła się dzisiaj nowa alfa Karate Champ. Poprawiono wiele błędów, w tym gra się przestała wieszać.
[#5179] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5178

cala ta gra to jeden wielki błąd na Amige
1
[#5180] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5179

To na atari powinno wyjść
[#5181] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #5180

tak i to w 1986 zanim Amiga 500 sie pojawila w sprzedazy
[#5182] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5181

raczej 1945
[#5183] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5174

Tak, Karate Champ to klasyka arcade i inspiracja dla IK(+).


To jest absolutna nieprawda. Archer MacLean nie miał świadomości istnienia "Karate Champ" (o inspiracji nie mówiąc) aż do chwili gdy nie otrzymał telefonu od kogoś ze Stanów Zjednoczonych z pytaniem o podobieństwa obu gier. Podobieństwa, które jednak zostały przez sąd w procesie między Epyx a Data East oddalone.
2
[#5184] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5183

Bardzo watpie, zeby jej nie widzial i nie byla jego inspiracja. Ale jak to sie mowi "sad sadem, a sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie". O ile dobrze zrozumialem ten tekst to pierwsza decyzja sadu byla korzystna dla Data East, ale odwolanie korzystne dla Epyx, bo gra jest podobna, ale nie identyczna, i ze jedna firma nie moze monopolizowac "calego sportu". To, ze IK ma taki sam system punktacji jak Karate Champ jest jak dla mnie 99% pewnoscia, ze widzial ta gre w salonie gier arcade.


After the release of World Karate Championship in the US in late April 1986, Epyx was sued by video game publisher Data East for infringement of copyright, trademark, and trade dress. The dispute was about similarities to the 1984 arcade game Karate Champ and its home computer adaptations published in 1985. International Karate used the same colored fighters and had the same points system. The initial trial at the District Court for the Northern District of California began on 28 October 1986. In his decision of 28 January 1987, the court dismissed the allegations of trademark and trade dress infringement but found Epyx guilty of infringing upon Data East USA's copyright on Karate Champ.[3] Data East was granted a permanent injunction against Epyx, Inc., and an impoundment was also ordered to restrain Epyx from selling or distributing World Karate Championship, and Epyx was also required to recall all copies of the game from customers and distributors.[4]

The decision was appealed the United States Court of Appeals for the Ninth Circuit, who in November 1988 reversed the decision, stating that while the game was similar, it was not identical and that one game company can not monopolize one entire sport.[5][6][7]
1
[#5185] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #5177

O tej grze Battle Zone zapomnialem, choc ja pamietam. Byla bardzo charakterystyczna. Ale Selur nie przezylby, jakby ktos zrobil jej konwersje na Amige. Choc z drugiej strony Magnetic Fields zrobilo juz kiedys bardzo podobna gre MF Tanks. Nie pamietam, czy ona nie byla tez czasem do ktoregos Lotusa dodana jako ukryta gra, tak jak byl dodany Dux (inna klasyczna gra arcade Carnival).
1
[#5186] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5184

W Retro Gamer 26 jest cały "The Making of..." dotyczący IK(+) oraz wspomnienia Archera skąd czerpał inspirację itp. Również wymienia ten incydent i on jako autor chyba wie lepiej jak było. Dzisiaj być może coś takiego jest mało prawdopodobne, ale te tytuły powstawały w latach, gdy nie było internetu a gazety czy gry z innego kontynentu raczej łatwo nie przelatywały.

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2023 17:36:31 przez mailman
[#5187] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5186

Ale gra arcade to byla maszyna w salonie. Jesli w UK nie bylo w 1984 roku salonow gier arcade z gra Karate Champ to moglbym mu uwierzyc. On jest po prostu tutaj strona. System punktacji czyli ze do zwyciestwa potrzeba 2 punkty, a udany atak to punkt lub pol punktu jest dla mnie zbyt charakterystyczny.
2
[#5188] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5187

Wbrew pozorom stroną nie był on, lecz wydawca.

"This was in the days before the internet, or magazines began covering games from outside UK, and I was completely unaware of the USA lawsuit until one day I got a curious call from the States asking why it was so similar to Karate Champ in terms of look and feel. Despite being originally asked to complete the work on totally different game, I did go off and evolve all the programming, graphics and sound effects myself and pointed out that a karate game with two karate players wearing red and white karate suits fighting within the familiar rules of a bout of karate is bound to look similar to any other game featuring karate players wearing karate suits and doing karate moves in timed bouts of karate fighting! I think that's why they look and feel and the rules became better defined. At a high level of abstraction it's easy to say that Karate Champ is like Fist (The Way of Exploding Fist - przyp.) is like IK1 is like Tekken and so on. They all feature bouts of timed karate-typed gameplay."
[#5189] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5188

Sie nie dziwie, ze wydawce, autor zwykle ma duzo mniejsze mozliwosci. Swoja droga taki wyrok amerykanskiego sadu jako tzw. precedensowy, chyba dotyczyl by tez Great Giana Sisters i Mario Bros. W sumie tez gra podobna, ale nie taka sama :)
1
[#5190] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5174

Byl jeszcze Assault, chyba najlepsza gra czolgiem w jaka gralem na automatach, wlasnie ze wzgledu na sterowanie, kazdy dzoj to bylo kierowanie jednej gasienicy. Ale chyba za trudna do zrobienia na Amidze, ze wzgledu na efekt zoomu, choc procesor to byl bodaj 2x68000.

Fajny ten Assault OK nie licząc efektu ZOOMa to silnik Seek&Destroy wydaje się być "podobny".
Amigowy silnik z VirtualKarting 2 (Deluxe) przy przełączeniu na widok z góry też by się nadał ok, racja miał też dynamiczny ZOOM OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem