[#31] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@AmmigaCDTV, post #29

Małe sprostowanie - to w rogu to nie jest liczba FPSów, tylko ile klatek sprzętowych zajmuje narysowanie jednej klatki. Jeśli jest to liczba "4" to jest to 50/4 = 12.5fps, przy "5" robi się 10fps itd.

Przy 4fps byłoby to kategorycznie niegrywalne. ;)

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 11:47:10 przez teh_KaiN
[#32] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #31

Aaaa, czyli im mniej tym lepiej, tak? Właśnie tak myślałem, że przy 4 klatkach na sekundę to obraz powinien skakać. Teraz się wyjaśniło, dziękuję.
[#33] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #30

Miszcz, jak Éric Chahiego, twórca Another World'a czy François Lionet twórca Amos'a. Kamienie milowe w rozwoju Amig.
[#34] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #30

Mów do mnie jak do lamera. Szyna z czym, bebechy czego!? :)

Szkoda że musiało upłynąć 27 lat aby to się udało. Tak około 1996 roku na A500 to byłaby prawdziwa sensacja międzynarodowa. Pewnie by JP2 i Bill Clinton z Borysem Jelcynem gratulowali osobiście autorowi.

Pececiarze mawiali "Amigowcu, nie rżnij głupa, Doom nie chodzi no i d... ". Kolejny bastion padł. Dla nas, amigowych emerytów to jak przywrócenie korony dla Orła Białego po 45 latach komuny heh szacun KK, szacun !

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 20:29:01 przez aMifan
[#35] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #20

Większość gier doomo-podobnych była bardzo ograniczona technicznie, bardziej niż Wolf3d i miała koszmarne assety i sterowanie.
Taka trochę kopia Dooma tylko z bardzo uproszczonymi poziomiami i grafiką i tak bardzo dobrze rokuje jeśli chodzi o gameplay.

Może specjalnie sensu taka gra nie ma skoro te same mapy można by na silniku Dooma odpalićale jednak będzie to jak najbardziej pozycja ekskluzywna dla Amigi i to się chwali ok, racja
[#36] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@XoR, post #35

Wycięte wszystko co robiło z DOOMa właśnie DOOMa.
Czyli tekstury na podłodze i na suficie, postacie mogą się znajdować na różnym poziomie w tym samym levelu.
To to samo przez co Wolf to jeszcze nie było to.
Taki lepszy Wolf ale ciągle tylko Wolf a nie DOOM.
Wygląda to zbyt komputerowo nie ma jak się wczuć w grę.
To dalej nie jest DOOMa na a500.
Id miało rację w 1993 że się nie da i nadal ma.


Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 15:36:35 przez swinkamor12
[#37] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@swinkamor12, post #36

Ziemio........
Dlatego żebyś nie miał tego argumentu, gra z pewnością nie będzie nazywać się Doom500.
[#38] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@swinkamor12, post #36

To dalej nie jest DOOMa na a500.
Id miało rację w 1993 że się nie da i nadal ma.


W tamtej wypowiedzi ID, że się nie da, użyto słowa Amiga, a nie A500, a były na rynku przecież A1200 i A4000.
Jeżeli oczekujesz 100% Dooma na A500 i teraz krytykujesz, to sam sobie jesteś winien

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 19:23:34 przez Jacques
[#39] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mikecios, post #37

Jeśli nie "DooM500"
To może "00SWooD"? ;)
[#40] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #38

Może nie winien tylko swinien :D
[wyróżniony] [#41] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #1

Wziąłem się dalej za temat i raportuję kolejne postępy. :)
Tym razem poprawka na znienawidzoną przez wszystkich rękę z giwerą (choć niektórzy dopatrywali się w tym czegoś zupełnie innego). ;)

https://www.youtube.com/watch?v=c00B3uE5FV8
[#42] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #41

Cieszę się, że kontynuujesz projekt. Tak z ciekawości zapytam czy nie prościej byłoby się zabrać za klona Wolfensteina 3D na A500 ?

Trzymam kciuki za dalsze postępy !
[#43] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #41

No brawo, brawo! Szacunek, że nadal to ciągniesz. Imponujące...
Przeleciałem tak tylko na szybko ale później na pewno obejrzę dokładniej, bo warto objerzeć, posłuchać na spokojnie bez rozpraszaczy w tle. :) Fajnie to wszystko tłumaczysz ze szczegółami i ilustracjami. OK

Mam takie malutkie pytanie. Nie wnikam w to co się dzieje na ekranie gry, bo to są czary i magia, a ja jestem za cienki żeby nawet zadać pytanie. szeroki uśmiech Ale dolny ekran, czyli panel, jest bardziej zrozumiały. Dlaczego tam też jest 16 kolorów, a 32 (typowe dla OCS/ECS)?
[#44] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #41

Czyli jest tak... gra jest odpalana w oknie Hires (640x256x4bpp?) przy czym połowa ekranu to czarne pasy, HUD ma 320x32 piksele, a 320x200 pikseli to okno z widokiem z perspektywy bohatera, ale... rzeczywiste piksele są 2x2 (czyli silnik wylicza kolor piksela i na tej podstawie w pamięci jest podkładany blok 2x2 z odpowiednią kombinacją 2 kolorów podstawowych. Daje to złudzenie większej ilości kolorów, ale ostatecznie rzeczywista rozdzielczość jest jeszcze niższa tj. 160x100 indywidualnych pikseli. Przy czym 2x2 jest z tego względu, że można wyświetlić 100 linii i drugie 100 zdublować przy wykorzystaniu coppera. No... jak przełączę na miniplayera i oglądam z 5m na 32'' tv to wygląda bardzo fajnie :) na 14'' CRT może też być ok, ze względu na lekkie rozmycie. Silnik ma potencjał, chociaż ciekaw jestem ile z w/w uproszczeń można by olać przy przyzwoitym turbo?
[#45] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@aMifan, post #34

Dlaczego na A500? W 1996 r. Doom hulał jak złoto pod Shapeshifterem na 060/50 i CV64. To powinien być amigowy standard na tamte czasy. Oprócz Dooma, którego działania nie trzeba się było wstydzić, można było pokazać pecetowcom również porządną Amigę, której nie trzeba się było (jeszcze wtedy) wstydzić. Po tamtej stronie barykady nikt nie oczekiwał Dooma na 286.
[#46] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #41

Właśnie zdałem sobie sprawę, że ten Doom to jest jedyna gra na którą naprawdę czekam... żadne cp77 ani nic. Tylko ten Doom :)
[#47] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #42

Prościej. Właśnie dlatego poszedłem w Dooma. ;)
[#48] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Daclaw, post #45

Też nie jestem fanem słabych konfiguracji w amigowym świecie. Już w 2000 roku namawiałem do demonstracyjnej akcji polegającej na wylutowaniu ze swoich Amig i publicznym spaleniu na stosie kości AGA i Paula.
Ale ten projekt ma sens na A500, bo na mocne konfiguracje doomowanek jest cała masa. Z oficjalnym Doomem 1 i 2 na czele. Ten projekt ma pokazać, że dało się coś takiego zrobić na maszynę, która już w momencie premiery Dooma była amigowym low-endem. A podobno się wtedy nie dało. To jest taki pokaz możliwości ludzkiego (w tym przypadku KK) umysłu. szeroki uśmiech
Gdyby tylko chodziło o zagranie w Dooma to przecież przez ostatnie 30 lat chyba każdy dorobił się kilku kart turbo czy graficznych. To jest jednak bardziej pokazówka. I przyznasz, że jest imponująca. szeroki uśmiech
[#49] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #41

Tym razem poprawka na znienawidzoną przez wszystkich rękę z giwerą


Nie rozumiem tej krytyki. Wcześniej to wyglądało na prawdziwą rękę, a teraz jak łapa jakiegoś ufoludka. Nie jestem czepialski, mnie to nie przeszkadza czy ręka jest normalna czy zielona, a dodatkowe klatki animacji są zawsze mile widziane.OK
[#50] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@MDW, post #48

Dwadzieścia lat temu przeszedłem prawdziwego DOOMa na Amidze.
Co prawda cudza z 030 i kartą graficzną ale zawsze.
DOOM kultowa gra z czasów mojej młodości.
Oraz Amiga kultowy komputer z czasów mojej młodości.
Ten szajs od kaka to podwójna profanacja.
Jak Amiga jest za słaba do DOOMa to się wstawia do niej lepszą grafikę i/lub procka
a nie odstawia takie coś.
[#51] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@swinkamor12, post #50

Piecdziesiat lat temu przeszlem trzy bieguny w sandalach i reklamowka biedronki na bosaka.
Jak ktos jest za slaby na takie wyprawy, to se musi kupic skutera a nie odstawiac takie marsze.
[#52] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #47

Fajnie, że się tu w końcu pojawiłeś. Czekam z niecierpliwością na coś do pogrania i na release toolsetu - parę mapek bym chętnie zrobił. ;)

BTW. Widziałeś toolchain Bartman^Abyss, który powstał niedawno? Być może narzędzia profilująco/debugujące tam zawarte by Ci usprawniły pracę nad dalszym przyspieszeniem kodu. Działa nie tylko z C ale i z asm. Jedyne o czym trzeba pamiętać to instalacja ręczna z githuba - bo ta w katalogu wtyczek vscode jest mocno nieaktualna.
[#53] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@forge, post #49

Spokojnie. "To be continued..." ;)
Mam już to ogarnięte na spritach, ręcznie pikselowane, z osobną paletą - ale nie uprzedzajmy następnego odcinka. ;)
[#54] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@swinkamor12, post #50

A jak Mt. Everest jest za wysoki, to się jedzie kolejką na Gubałówkę. ;)
Co nie znaczy, że ktoś inny nie może być ambitniejszy i się z Mt. Everest zmierzyć.

Tyle ode mnie w temacie. ;)
[#55] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #52

Toolchaina nie widziałem i dzięki za linka. Niestety niezbyt mi się przyda, bo mój kod jest niekompatybilny z GCC - brakuje możliwości określenia sposobu przekazywania parametrów przez rejestry do funkcji asmowych, by to się skompilowało.
[#56] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #55

Nie wiem czy GCC jest Ci tu potrzebne - jeśli masz cały kod w asm napisany, to vasm też potrafi wyprodukować ELF. Działanie toolchaina polega głównie na tym że produkujesz ELF, przy pomocy elf2hunk robisz exe amigowe. Potem przy debugowaniu zintegrowane uae go odpala, ale potem przy stepowaniu i profilowaniu używane są informacje z ELFa. Jeśli część masz w C to możesz podejrzeć jak jego biblioteka amigowa woła biblioteki systemowe - używa do tego jakichś wrapperowych funkcji ze wstawką asemblerową, która ładuje parametry do rejestrów i woła fn. Zawsze to jakiś narzut, ale na potrzeby builda do profilowania jest on chyba do przeżycia.

Bartman generalnie bierze sobie do serca githubowe issues - truję mu strasznie tyłek o różne rzeczy i przeważnie prędzej czy później są one implementowane. Może też spróbuj. Myślę, że Ty z Dreadem będziesz miał u niego większą siłę przebicia niż ja ze swoimi krapami. ;)

Właśnie, ludzie, przestańcie na to mówić "klon Dooma". Ta gra ma swoją nazwę. ;)

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2020 21:34:34 przez teh_KaiN
[#57] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #56

Bardzo imponujacy engine doomopodobny
Ps.czy jest juz wolf3d grywalny na 68000 ?
[wyróżniony] [#58] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@HOŁDYS, post #57

Coś tam Wolfopodobnego od niedawna jest. :)
Co ciekawe, wygląda na podobny rendering do mojego (dithering!).

https://www.youtube.com/watch?v=deKqPWI0BA4
[#59] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #58

Też fajne !
[#60] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@HOŁDYS, post #57

Jest, ale na razie na Atari ST
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem