[#91] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@karolb, post #90

Zerknij na poprzedni filmik, zdaje się że rozdzielczosc
Faktyczna jest chyba 2x mniejsza a zastosowany jest
Dithering poziomy
[#92] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mastaszek, post #68

być może grafik z Pixelglass weźmie teraz na warsztat tekstury i je podrasuje żeby pasowały do tego co zrobił z bronią gdyż ponieważ na jego artystyczne oko to jednak odstają od siebie.
Ja bym tak zrobił gdybym był rzeczonym grafikiem.
[#93] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@softiron, post #92

Myślę, że to nie takie proste jak wstawienie 16-kolorowego sprajta. Można oczywiście przerysować tekstury w domyślnej palecie gry. Ale jak to będzie wyglądać w "realu" po tym jak silnik zrobi z nimi swoje?
[#94] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@softiron, post #92

[#95] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #94

Kurczaki, ta gra to będzie bomba.
[#96] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@fazior, post #95

O ile autor zaimplementuje współczesne sterowanie z gier FPS czyli WSAD+mysz :)
[#97] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #96

Nie wiem czy sterowanie myszą przy płynności do kilkunastu FPS ma większy sens.
[#98] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@recedent, post #97

Ma. Sterowanie na modłę czołgisty to zło. ;)
[#99] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #98

To ma być klon Dooma, chyba nikt wtedy tego nie uważał za zło
[#100] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@recedent, post #93

Koledzy chyba zapominają, że bitmapa podstawiona pod sprajty to jednak coś zupełnie innego niż widok teksturowanego otoczenia 3d generowany w czasie rzeczywistym na procesorze 7MHz. Moim zdaniem grafa wygląda rewelacyjnie.
[#101] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@recedent, post #97

Ma sens. Tylko to sterowanie trzeba robić co ramkę, na vblanku a nie po narysowanej klatce.
[#102] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #96

A po co mysz skoro celowanie bedzie tylko w poziomie. To bardziej strafe sie przyda plus normalny obrot.
[#103] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@softiron, post #102

Doom na dżoju najlepiej :)
[#104] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@softiron, post #102

WSAD+obracanie w poziomie myszką. Inna opcja jest kaleka. Moim zdaniem:).
[#105] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@fazior, post #104

O to to to. Nawet doomowe source porty tak robią. Ostatnio grałem jak czołgista w Realms of the Haunting i to było traumatyczne przeżycie. ;)
[#106] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #105

W Glooma można grać joystickiem i strafe z klawiatury. Zaś w Alien Breed 3D II: The Killing Grounds o ile pamiętam można grać również myszą (jest możliwość rozglądania się też w górę i w dół).
[#107] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@softiron, post #92

być może grafik z Pixelglass weźmie teraz na warsztat tekstury i je podrasuje żeby pasowały do tego co zrobił z bronią gdyż ponieważ na jego artystyczne oko to jednak odstają od siebie.
Ja bym tak zrobił gdybym był rzeczonym grafikiem.

Rzeczony grafik już to zrobił. Dwa razy. Przy okazji naprowadzając mnie na parę trików poprawiających poziomą rozdzielczość. Ale najpierw chcę puścić demo z obecną grafiką, bo inaczej się w tym wszystkim zakopię. :)

O ile autor zaimplementuje współczesne sterowanie z gier FPS czyli WSAD+mysz :)

Autor na tę chwilę nie ma zaimplementowanego niczego innego. :)

Nie wiem czy sterowanie myszą przy płynności do kilkunastu FPS ma większy sens.

Ma. Znacznie usprawnia celowanie właśnie zwłaszcza przy kuśtykającej płynności.

Ma sens. Tylko to sterowanie trzeba robić co ramkę, na vblanku a nie po narysowanej klatce.

Ale co to nam da? Sterowanie mam odpalone co ramkę tuż przed rysowaniem i daje radę (dodatkowo jest testowany tylko fire, żeby strzał był natychmiastowy). Przy okazji mając variable time step oszczędzam na kolizjach.

Szkoda że ten projekt nie wisi na jakimś Patronie, bo bym chętnie sypnął groszem.

Patrona planuję odpalić jak wrzucę binarkę (po oszlifowaniu na tyle żeby mogło choć uchodzić za demo). Głupio brać nie dając nic w zamian. :)


Dzięki wszystkim za mega pozytywne komentarze (i za te negatywne też). :)
[#108] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #107

> O ile autor zaimplementuje współczesne sterowanie z gier FPS czyli WSAD+mysz :)

Autor na tę chwilę nie ma zaimplementowanego niczego innego. :)


Nie mam więcej pytań. No dobra, jedno. Kiedy będzie binarka do pobrania? ;)
[#109] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #107

Głupio brać nie dając nic w zamian. :)




To kiedy będzie do pobrania? :)
[#110] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@X-Type^HVR, post #109

Chętnie przetestuje za darmo.
[#111] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #108

Nie mam więcej pytań. No dobra, jedno. Kiedy będzie binarka do pobrania? ;)

Plan na kolejne epizody:
- Intro & Menu System (video praktycznie gotowe)
- Sound Effects
- Finishing the Map
- Demo Release

Mam nadzieję, że obrobię się z nimi szybciej niż dotychczas, ale wiadomo - praca i życie, więc na hobby zostaje mało czasu. Zwłaszcza że obróbka video tego czasu wymaga nieproporcjonalnie dużo.

Chętnie przetestuje za darmo.

Spoko, za darmo też będzie. Nie o to chodzi by się z tym kisić. :)
[#112] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #111

OKOKOK
[#113] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #111

Wspaniała robota! Świetnie zrealizowany materiał! Mocno kibicuję! OK
Plastycznie coraz lepiej to wygląda, super, że udało się zrealizować "konwersję" oryginalnej grafiki. W przypadku ukończenia dema, ktoś mógłby zarzucić "a grafika to jednak inna jest... bo może się nie dało". Bardzo sprytne posunięcie, zamyka buzie co poniektórym "fachołwcą"
Duże BRAWA!
[#114] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #111

Ooo... Jakbyś na święta małe demko rzucił to byłoby miodnie. Choć wiem jak to wygląda jak człowiek robi coś hobbystyczne, a ma jeszcze jakieś życie poza kompami :)

Szanuje, że projekt ma być darmowy, ale i tak bym finalnie rzucił akcje na wspieram.to lub coś w tym stylu, i wydał to w wersji deluxe... Z dyskietkami, boxem, instrukcją, autografem, płytą CD z "making of" itp itd...

Ja bym się na wydanie DeLuxe pisał :) Tymbardziej, że uważam ten projekt, na bardzo godny Amidze i pokazujący jej pełną moc :)

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2020 12:47:18 przez miki1406
[#115] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #107

Co do sterowania WSAD + mysz to zakładam że mysz tylko oś pozioma. Nie ma możliwości patrzenia w górę?
Ostatnio bawiłem się w granie myszą w AB3DII i, kurde, super to działa.
[#116] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #111

No i mam ogarnięty nowy materiał. :)
Miłego oglądania!



Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 16:20:36 przez KK_Altair
[#117] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #116

Najs! Już naprawdę niewiele zostało. ;)

Co do speedrunów - planujesz dodać nagrywanie i ich playback? Jest to trochę skomplikowane ze względu na ograniczenie RAMu i na pewno nie każdy rekord się zmieści, ale w tle gra mogłaby przeznaczać parędziesiąt kilo na zapisywanie kolejnych ruchów. Jak rekord się zmieści to masz możliwość eksportu, a tych super długich i tak nikt nie chce. ;)

A jak już to by zostało dodane, to jednym susem można by dodać timedemo...

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 16:49:40 przez teh_KaiN
[#118] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #116

Jestem ciekaw czy rozważałeś taki bajer z Dooma dla wrogów
https://doomwiki.org/wiki/Sound_propagation
[#119] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #116

Szkoda, jeśli tryb grafiki "checker" wyleci, bo prezentuje się bardzo korzystnie, jeśli nie najlepiej. A większe wymagania? No cóż, to już zależałoby od użytkownika czy go sobie włączy.
[#120] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #116

OK

@Jacques
Też myślę, że powinno zostać, dla masochistów, lub A500 z Wichrem ok, racja
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem