[#241] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #239

Mozesz sam sprobowac poprawic dzwiek/muzyke o ile kod gry nie jest czyms dziwnym spakowany lub zakodowany to wystarczy zamienic wszystkie zapisy (hexy):

z $00A8 na $00A9 ; pierwszy kanal
z $00B8 na $00B9 ; drugi kanal
z $00C8 na $00C9 ; trzeci kanal
z $00D8 na $00D9 ; czwarty kanal

To powinno wystarczyc, no chyba ze jeszcze inaczej kod gry obsluguje tam audio, choc w to watpie. Tylko musisz potrafic rozroznic kod od danych, bo moga byc tez dane o wartosciach $00A8,$00B8,$00C8,$00D8 i tego nie nalezy ruszac wtedy.
[#242] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #241

Za dużo rzeźbienia jak na demo, wkrótce podpalę na 68000. Ale fajnie, jakby docelowa wersja działała też dobrze na 040/060, choć to nie target tej wybitnej produkcji OK
[#243] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #242

To gora pare minut roboty pod FileMasterem 2.2.

BTW. Ktos juz uruchamial te gre (demo) pod 68080? Jest tam dzwiek czy go nie ma?
[#244] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #243

Czekałem na to demo od dawna. W WinUAE glitchowało, więc w weekend odpaliłem na prawdziwym sprzęcie (a3000) na crt.
Wow.mp3
Szczekaopada.gif
[#245] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #240

Odpaliłem u siebie na A600 z pamięcią FAST i jest naprawdę FAST
Na początku byłem sceptyczny, pomny wielu doświadczeń z szumnymi zapowiedziami, pięknymi screenami i ślicznymi materiałami video a konfrontacjią z rzeczywistością, a tu "kupa" -już nie pamiętam kiedy ostatnio się tak pozytywnie rozczarowałem jest naprawdę SUPER OKOKOK
Jest płynnie i naprawdę przyjemnie, znacznie płynniej niż Wolfenstein na STE ok, racja
Game play też jest ciekawy i wciągający- chce się grać.
Np po odnalezieniu nowej broni, poczułem się jak bym grał pierwszy raz w Dooma lub Cytadelę, czyli "oo ciekawe jak to działa?- sprawdźmy!" OK
Teraz "tylko" stworzyć wciągające lewele (ja preferuję więcej strzelania niż chodzenia) i mamy hicior!
Ewentualnie jakiś mroczny modek dla ucha, dla bardziej wyśrubowanych konfiguracji sprzętowychok, racja
Jeszcze raz BRAWO


mi się wydaje że to jest bardziej demo silnika niż demo własciwej gry , bo w moim odczuciu to gry tutaj jako takiej jeszcze nie ma (postacie przeciwników praktycznie sie nie ruszają i ich eksterminacja jest banalna niezaleznie od stopnia trudnosci)
[#246] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@waldiamiga, post #232

Tu moje porównanie.
Atari bez blittera vs Amiga z blitterem


Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 14:22:24 przez Cyprian
[#247] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Cyprian, post #246

Jak na talerzu widac przewage Amigi nad Atari ST.
Moze w samych teksturach nie ma az takiej duzej roznicy ale lapa i dolny panel zdecydowanie lepiej wygladaja przez wieksza ilosc kolorow a przeciez nie wspominamy o dzwieku.
Jednak co Amiga rulez to Amiga rulez OK
[#248] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #247

no rąsia jest na spritach więc wiadomo, że są dodatkowe kolory za free, dodatkowo amiga ma 4 kanaly a STE chyba tylko 2 (plus pierdziawa z yamahy)

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 15:12:59 przez michal_zukowski
[#249] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #245

mi się wydaje że to jest bardziej demo silnika niż demo własciwej gry , bo w moim odczuciu to gry tutaj jako takiej jeszcze nie ma (postacie przeciwników praktycznie sie nie ruszają i ich eksterminacja jest banalna niezaleznie od stopnia trudnosci)


Ja to mam nadzieje, że w finalnej wersji będzie animacja poruszania się (chodu) czyli ruchy góra dół i ruchy broni na boki - czyli jak w doom. Bez tego to jedyne skojarzenie to wolfenstein.
[#250] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #247

Jak na talerzu widac przewage Amigi nad Atari ST.
Moze w samych teksturach nie ma az takiej duzej roznicy ale lapa i dolny panel zdecydowanie lepiej wygladaja przez wieksza ilosc kolorow a przeciez nie wspominamy o dzwieku.
Jednak co Amiga rulez to Amiga rulez OK


pomijając oczywiste roznice to jak dla mnie na tym obrazku jakosc tekstur na scianach jest zauwazalnie słabsza na ST, chyba musze sobie w domu odpalić emulator ataryny zeby sie upewnić w tej teorii.
[#251] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #247

@selur:

Jak na talerzu widac przewage Amigi nad Atari ST.
Moze w samych teksturach nie ma az takiej duzej roznicy ale lapa i dolny panel zdecydowanie lepiej wygladaja przez wieksza ilosc kolorow a przeciez nie wspominamy o dzwieku.
Jednak co Amiga rulez to Amiga rulez OK


no tak w wersji Atari ręka jest zrobiona inaczej, 2x2px zamiast 1x1px, to warto poprawić.
gra jest w wersji roboczej, więc poczekajmy jeszcze co KK wyciśnie z Atari
na pewno przydała by się obsługa blittera

tak czy siak Stay Atari :)

@Azakiel

pomijając oczywiste roznice to jak dla mnie na tym obrazku jakosc tekstur na scianach jest zauwazalnie słabsza na ST, chyba musze sobie w domu odpalić emulator ataryny zeby sie upewnić w tej teorii.

tu pewnie chodzi o 4096 kolorów vs 512 z ST - paletę też można pewnie skorygować, dobrać lepsze kolory w ST.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 15:50:27 przez Cyprian
[#252] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Cyprian, post #251

Zdecydowanie fajnie byłoby gdyby wersja ST opcjonalnie potrafiła wykorzystać blittera, ponieważ nie tylko STE/Mega STE go posiada, ale także część Mega ST ma blitter lub miejsce na płycie, zdarza się też własny montaż użytkowników w zwykłym ST.
Także warto podkreślić, że blitter to nie tylko STE.
[#253] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #252

Na miejscu KK zrobiłbym kickstarter na tę grę, aby wydać ją pudełkowo, na dyskietce z ładną instrukcją i jakąś figurką lub czymś. Nie wiem jak wy, ale ja chętnie bym kupił coś takiego.
Pozostaje jeszcze szlifowanie szczególów (jak wspomniana iluzja chodzenia), AI wrogów, no i jakiś zautomatyzowany edytor poziomów (najlepiej na windzie), i gra przejdzie do historii amigi.
Serio jestem pod wrażeniem jak dobrze to wyszło. Grafik też nie odstaje od poziomu kodu.
2
[#254] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #253

Jesli chce naprawde zarobic to powinien tez wersje na Sega Megadrive zrobic.
1
[#255] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #252

A czy blitter w takiej grze sie przydaje?
Nie wiem jakie ma funkcje ale chunky-to-planar to chyba nie ma.
[#256] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ZbyniuR, post #255

@ZbyniuR
A czy blitter w takiej grze sie przydaje?
Nie wiem jakie ma funkcje ale chunky-to-planar to chyba nie ma.

nie ma bezpośrednio funkcji C2P ale może wspomóc.

w Atari blitter wykorzystywano do wielu operacji niezaplanowanych przez twórców sprzętu , np obróbka dźwięku czy cieniowanie gourauda:

http://s390174849.online.de/ray.tscc.de/gouraud.htm

@Jacques
Zdecydowanie fajnie byłoby gdyby wersja ST opcjonalnie potrafiła wykorzystać blittera, ponieważ nie tylko STE/Mega STE go posiada, ale także część Mega ST ma blitter lub miejsce na płycie, zdarza się też własny montaż użytkowników w zwykłym ST.
Także warto podkreślić, że blitter to nie tylko STE.


teraz blitter robi dublowanie linii, być może dało by radę też nim teksturować

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2021 07:36:08 przez Cyprian
[#257] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #253

Z wielką przyjemnością zanabyłbym egzemplarz big box-a na przyjaciółkę. To co do tej pory zobaczyłem to magia a gdyby ktoś pokazał mi to w połowie lat 90-tych nazwałbym go mesjaszem
[#258] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #1

garść nowych informacji na temat gry (obecny tytuł GRIND) z oficjalnego discorda


Najnowsze wiadomości o postępie (w kolejności losowej):

-Podstawa i silnik przeszły ogromne zmiany i porządki. Mnóstwo starych błędów i usterek (z czasów Strachu) zostało teraz poprawionych!
-Kompatybilność znacznie się poprawiła, po raz pierwszy gra może działać doskonale na konfiguracjach 030 i bez wyłączania pamięci podręcznej! Podobnie jest z 040 i 060 (w tej chwili testowane tylko poprzez emulację).
-Gra zawiera teraz w pełni funkcjonalny ekran wyboru hasła, umożliwiający wprowadzanie haseł i poziomów ładowania.
-Ekran statystyk końcowych został całkowicie odnowiony, poprawiliśmy stare błędy, uporządkowaliśmy i dodaliśmy nowe animacje i dźwięki, zliczające liczbę zabitych wrogów, znalezione sekrety i czas potrzebny na ukończenie poziomu, a także dające graczowi hasło, którego może użyć.
-Podnośniki broni zostały całkowicie przerobione, aby odzwierciedlić nowe modele broni.
-Gra zawiera nowe animacje „podnoszenia się” i „opuszczania” podczas podnoszenia nowej broni lub przełączania się między nimi.
-Możesz teraz zmieniać/zamieniać broń, gdy masz wciśnięty przycisk ognia i strzelasz (wcześniej musiałeś wypuścić ogień i poczekać na zakończenie animacji broni, zanim nacisnąłeś klawisz, aby zmienić).
-W silniku dostępna jest teraz obsługa klikania prawym przyciskiem myszy, a RMB działa teraz ze wszystkimi rodzajami broni (nie dodano jeszcze żadnych dodatkowych trybów strzelania, które pojawią się w następnej kolejności).
- Pistolet ma teraz własną działającą amunicję i dodano 2 nowe pojemniki na amunicję. Pozostawiony bez amunicji powraca do trybu nieograniczonego strzelania.
-Gra ma teraz funkcję drgań ekranu! Jest to obecnie dodawane do eksplozji i uwzględnia odległość (mniej się trzęsie, jeśli eksplozja następuje daleko).
- Poprawiono mechanikę eksplozji i obrażenia. Promień został poszerzony i teraz będzie właściwie zadawał wrogom obrażenia w zależności od odległości!
-Drzwi nie zamykają się już, gdy przeszkadzasz (uwięzienie cię w geometrii mapy).
-Błyski Wyrzutni Rakiet zostały zastąpione zupełnie nowym projektem.



Ostatnia aktualizacja: 08.02.2024 14:37:46 przez Azakiel
15
[#259] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #258

Wow jestem pod wrażeniem. Nareszcie ktoś robi grę na amigę która wygląda naprawdę dobrze. Jak to możliwe, że taka gra będzie działać na amidzę 500 z taką płynnościa? Cytadela działała chyba z prędkością 1fps na pełnym ekranie.
Gdyby taka gra wyszła w latach 90tych to zdecydowanie byłaby to gra numer 1.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2024 15:59:26 przez Biegu86
[#260] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Biegu86, post #259

O tym jak to możliwe autor silnika prowadził video-bloga (możesz zacząć od postu nr 1 w tym wątku)
Cytadela też dostała ostatnio kopa w wersji Remonstered.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2024 16:01:31 przez Jacques
1
[#261] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #260

Stawiam jednak, że to nie jest na gołej A500, tylko na czymś szybszym - ta cyferka w rogu jest coś za mała w stosunku do tego co Dread osiągał, bardziej trzeba się spodziewać myślę wartości w zakresie 4-6. Przypomnę, jest to liczba faktycznych klatek, którą zajęło wyrysowanie jednej klatki gry - żeby dostać FPS, to trzeba 50 podzielić przez tę liczbę - tutaj w gifie mamy coś koło 20fps.
[#262] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #261

Generalnie na A500 i tak jest w pełni grywalnie (demo Dreada), a od 14 MHz bardzo płynnie

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2024 16:16:46 przez Jacques
[#263] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #262

Tak no, wiadomix, na pewno działa żwawiej niż cokolwiek innego ;)
[#264] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #258

wczorajszy news z oficjalnego discorda:

Niesamowita wiadomość, ponieważ osiągnęliśmy kolejny kamień milowy! 🎉 🍻 🎉
Wszystkie 4 bronie posiadają teraz dodatkowe ataki, a nowy film prezentujący je został opublikowany na Patreon (https://www.patreon.com/Grind_Amiga)!
Dzięki temu dodatkowi rozgrywka jest teraz znacznie lepsza - ponieważ ataki dodatkowe (posiadające własne animacje, pociski / efekty i dźwięki) działają jak zupełnie nowe pozycje broni (porównywalne z działem ręcznym, super-strzelbą, granatnikiem i BFG), skutecznie podwajając opcje dla gracza!

Dzięki temu znacznemu przełomowi możemy teraz oficjalnie (i pomyślnie) zakończyć całą sagę wymiany i ulepszania broni, co oznacza, że możemy teraz skupić się na innych celach!
[#265] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #264

Wchodzę, a tam video zablokowane, wychodzę. Dziękuję.
1
[#266] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@karolb, post #265

Projekt wspaniały, ale polityka konieczności grubego płacenia by zagrać w demko albo o zgrozo zobaczyć filmik z postępów to niedorzeczność. Wsparcie 47.50/m-c + VAT?
[#267] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@karolb, post #265

No przecież jest napisane że
patreon




A swoją drogą gratulacje
Wszystkie 4 bronie posiadają teraz dodatkowe ataki, ....Dzięki temu znacznemu przełomowi możemy teraz oficjalnie (i pomyślnie) zakończyć całą sagę wymiany i ulepszania broni, co oznacza, że możemy teraz skupić się na innych celach
jeszcze 5-6 lat prac i nikt już nie będzie pamiętał o tym projekcie, podobnie jak z Jump-em...
[#268] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #266

Panowie hmmmm....jak czytam takie posty to mam wrażenie ze piszą je osoby ktore urodziły sie wczoraj a przeciez na forum w wiekszosci stare konie siedzą więc WTF?

wiecie jak to działa nie od wczoraj, każdy orze jak moze wiele osób szuka wsparcie finansowego nawet na małą skalę, wiec wiele osób które coś tam umie zakłada albo swoje kanały na jutubie, albo patreony albo np robi zbiórki na kickstarterze , nie ma w tym zadnego przymusu, wspiera ten kto chce. Tym bardziej ze Amiga to totalna nisza obecnie (wiec produkcja Grinda jest totalnie "for fun" bo zarobic to oni na tym nie zarobią jesli policzy sie setki godzin spedzone nad produkcją gry) wiec nie powinno dziwić ze ktoś chce chociaz w pewnym stopniu zminimalizować straty.

Ostatnia aktualizacja: 29.02.2024 11:03:09 przez Azakiel
1
[#269] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@RokiS, post #267

jeszcze 5-6 lat prac i nikt już nie będzie pamiętał o tym projekcie, podobnie jak z Jump-em...


tak to jest jak projekt robiony jest we własnym zakresie w tzw czasie wolnym.
[#270] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #268

Panowie hmmmm....jak czytam takie posty to mam wrażenie ze piszą je osoby ktore urodziły sie wczoraj a przeciez na forum w wiekszosci stare konie siedzą więc WTF?

wiecie jak to działa nie od wczoraj, każdy orze jak moze wiele osób szuka wsparcie finansowego nawet na małą skalę, wiec wiele osób które coś tam umie zakłada albo swoje kanały na jutubie, albo patreony albo np robi zbiórki na kickstarterze , nie ma w tym zadnego przymusu, wspiera ten kto chce.


Oj Kapitanie Oczywisty (co do braku przymusu), pewnie że tak, tylko jest jedno ALE - umiar. Czasem mniej znaczy więcej, np. wsparcie kilku/kilkunastu PLN miesięcznie zamiast kilkudziesięciu ("WTF") dałoby więcej przychodu i nie budziło niesmaku. A tak zysku może być mniej, a jednocześnie autor ogranicza zasięg newsów i rozgłos projektu (bez grywalnych dem czy choćby video z nich).
Poza tym co za obruszenie? Oferta jest publiczna, więc i narażona na komentarze. Grę kupię jeśli się ukaże, ale ścieżka do tego jest "taka sobie".


Ostatnia aktualizacja: 29.02.2024 11:41:56 przez Jacques
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem