[#331] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@koczis, post #329

Uruchom te gre na 68060, i zobacz ile bedziesz mial FPS-ow.
Ta gra uzywa blittera, a blitter jest tylko troche szybszy na mocniejszych Amigach.
No i co to znaczy "mozliwosc ustawienia jakosci grafiki" ?
256 kolorow czy moze 1x1, czy moze 640x400?
Ta gra jest w 16 kolorach, dlatego tez dziala na Atari ST.
A jest akurat w 16 kolorach, bo to jest optymalna ilosc kolorow dla A500, jesli gra ma byc szybka.
Dodatkowe kolory sa tworzone za pomoca coppera, jesli gra ma byc bardziej kolorowa.
Zreszta poczytaj sobie watek na EAB, tam tez ktos mial podobny pomysl.
Zdaje sie, ze odpowiedz byla, ze celuja w najslabsze konfigi Amigowe i/lub na 68040+ to nie bylaby zadna rewelacja jesli chodzi o szybkosc dzialania, czy jakosc grafiki.
A na A500/A1200 jest.
2
[#332] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ntx, post #326

Ciekawe jest to, że Grind na A1200 z Fastem ma 50 FPS, a bez fastu ma tylko ok. 16 FPS. Z tego co wyczytałem (bodajże na Discordzie i piszę to z pamięci), to w przypadku pamięci Fast rendering jest robiony do bufora w pamięci Fast co pozwala zwolnić dodatkowe sloty DMA dla blittera który robi konwersję c2p i stąd jest tak duże przyspieszenie.
[#333] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #331

1x1 pixel, a nie 2x2 pixele. Jak widać silnik by sobie poradził w pełnym 320x200 przy 16 kolorach i taka 030 może by udźwignęła 25 fps. Zostały by wyeliminowane artefakty zastosowanych trików i grafika była by mniej uciążliwa dla oczu.
[#334] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@koczis, post #333

Jak widać silnik by sobie poradził


To wie tylko autor tego silnika, czy by sobie poradził.
[#335] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@karolb, post #334

Autor by sobie poradził, tylko najpierw musiało by mu się chcieć.
[#336] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@koczis, post #335

Chce się mu realizować plan jak powyżej napisano, a nie jakiś inny/dodatkowy.
To co Cię interesuje może otrzymasz w reworku AB3DII, który całe czas notuje powolne postępy.
[#337] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #336

Chce się mu realizować plan

Wiadomo chociaż ile tego planu zrealizowano i ile czasu szacuje się na jego ukończenie?
[#338] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@koczis, post #337

Wątpię że ta gra się kiedyś ukaże.
[#339] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@koczis, post #335

Nie miałem na myśli czy autor by sobie poradził, tylko czy silnik by sobie poradził.
[#340] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@koczis, post #337

Nie wiadomo. Ale wg szacunków Kefir wydał Jumpa 2.5 roku temu, więc i tak o kant je rozbić.
[#341] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #340

Wole znac termin odjazdu pociagu, choc wiadomo, ze obsuwy bywaja.
[#342] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #1

Zdaje sie, ze KK wrocil.

link
9
[#343] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #342

Oooo dobra wiadomość OK
[#344] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #1

z jednej strony fajnie ze dłubią przy tym dodając nowe bajery





ale znając ich ambicje w takim tempie to wyjdzie za 5 lat
1
[#345] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@oldman, post #344

Czuć "SteamPunk".
[#346] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@oldman, post #344

Jeszcze z pół roku i z tego "Dooma" to "Quake" wyjdzie.

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2025 07:35:05 przez amikoksu
1
[#347] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@oldman, post #344

zaczyna sie dodawanie zbednych bajerow a wrecz "psucie" gry. Ta trzesionka fajnie wyglada za pierwszym razem... za trzydziestym oczy ludziom powypadaja a tu chodzi tez o grywalnosc a nie tylko o "bajery".
[#348] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@oldman, post #344

Pytanie czy to się dalej wyrabia na A500 z 1MB ramu?
Bo bajerów trochę jest te losowe rozbryzgi, bronie etc
[#349] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #348

Bajery są tylko dla rozbudowanych konfigów.
4
[#350] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #349

To dobra wiadomość OK
[#351] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #349

a gdzie pobrać wersje ostatnią ?
[#352] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #350

Oglądam animacje i nie mogę się nadziwić jak to wszystko wygląda. Wszędzie widać klasę wyżej od tego co na Amidze w swojej świetności wydawano. W czasach Wolfa3D Amiga dostała by potężnego kopa z taką grą, a nawet tylko demem. Amiga 500 z 1mb i taki Grind to zaprzeczenie logice. Twórcy Grinda w czasach Wolfa3d chyba stali by się polskimi odpowiednikami Johna Carmacka i jego teamu.


Ostatnia aktualizacja: 10.02.2025 22:14:53 przez WojosRetro
1
[#353] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@WojosRetro, post #352

Doceniam pomysł na silnik, KK miał fajny pomysł jak uzyskać akceptowalną (w pojęciu amigowym) płynność na A500, ale trzeba pamietać oczywiscie ze mimo iz pomysł jest swietny to A500 to bardzo słaby komputer retro (w takich zastosowaniach) wiec okupione to jest bardzo wieloma uproszczeniami (niby jest full screen ale kupa na ekranie ze wzlędu na uproszczenia w renderowaniu grafiki). Oczywiscie i tak jak na taką pikseloze to i tak działa niezle i doceniam to.

Z powodu niskiej czytelnosci ekranu akcji uważam ze twierdzenia w stylu "fajnie by było jakby były teksturowane podłogi sufit oraz dodane schody) miały racje bytu , wprost przeciwnie. Przy takiej "czytelnosci " dodanie sufitu i podłogi z taką pikselozą tylko pogłębi problem czytelnosci i to drastycznie (juz nie mówiąc o schodach). Do takich bajerów musiałby być obraz żyleta 1x1 piksel bez zadnych uproszczeń w rysowaniu scian. Wiec lepiej ze jest tak jak jest.

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2025 22:55:35 przez oldman
[#354] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@oldman, post #353

ten silnik w porownaniu z tym co bylo dotychczas na A500 jest genialny ale procz tego, ze faktycznie jest pikseloza to wiekszym problemem jest ekstremalnie niska ilosc kolorow. Nawet 32 kolory to niewiele na textury a co dopiero raptem 16. Tak czy siak po prostu A500 nie byla stworzona do gier 3D, za to w 2D na A500 zapewne nie pokazano jeszcze wielu rzeczy.
2
[#355] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #354

tak tak ...ta mityczna nieujarzmiona wydajnosc amigi w 2D OK
2
[#356] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@oldman, post #355

moze nie tyle mityczna wydajnosc co niesamowite triki z zastosowaniem sprajtow i coppera, ktore wiekszosci programistow gier na A500 sie nie snily.
[#357] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #356

ja to widze nieco inaczej, moze sie myle (jesli tak niech mnie ktos poprawi) wydaje mi sie ze wiekszosc dobrych jakosciowo amigowych gier (takze z czasów swietnosci amigi) opiera sie o wykorzystanie w mniej lub bardziej ciekawy sposob coppera i blittera (bez nich amiga byłaby totalnym crapem a dzieki nim jest nieco lepsza i moze sie nadawać do gier 2D. Oczywiscie teraz ta poprzeczka jest nieco wyzej podniesiona ale i w czasach złotej ery amigi zeby zrobic naprawde ładną gre trzeba sie było wysilić i umiejetnie obsłuzyc układy specjalizowane Amigi.
[#358] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #354

Tak czy siak po prostu A500 nie byla stworzona do gier 3D

Kupiłem Amigę by grać w gry 3D. Raczej chciałeś napisać, że chipset graficzny Amigi nie był stworzony do teksturowanej grafiki 3D.
2
[#359] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@koczis, post #358

Kupiłem Amigę by grać w gry 3D


no to se nie pograles za duzo, no ale coz kazdy z nas popelnia ciezkie bledy
1
[#360] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #359

Mój zakup był udany, najwidoczniej twój nie.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem