[#181] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@twardy, post #180

Jeżeli to była praca zgłoszona do Game Compo, to wkrótce będzie dostępna OK
[#182] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #181

Była. I wygrała. Oczywiście
[#183] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@perinoid, post #182

Jeden z testerów na grupie FB Commodore Amiga stwierdził, że w nieodległej przyszłości możemy spodziewać się możliwości uruchomienia demonstracyjnego silnika i pochodzenia na własnej Amidze

Będzie, będzie. Binarka już jest przygotowana, dokończę release wideo i puszczam. :)
Jedna, nie za duża mapa, ale wszystko dopracowane, więc na początek powinno starczyć.

Na AGA może być jeszcze szybciej, bo AGA sprzętowo ma taki tryb graficzny na cały ekran, nie trzeba dublować pikseli

To dublowanie obecnie to dwie instrukcje Coppera na scanline. Czyli 4 cykle dostępu do szyny, w dodatku robione poza aktywnym obszarem ekranu, gdzie CPU z Copperem się dogadują.
TL;DR: Już to jest za free. :)

oraz levele posiadające róznice wysokosci

Tego się Dread dorobi. Ale chciałem puścić coś grywalnego przed zakopaniem się ponownie w silniku.

A jeśli to na 8MHz, to nie mam pytań, w końcu Wolfenstein 3D na ST zostanie pogromiony

No to nie masz pytań. :)

Według KK wersja amigowa na A500 powinna chodzić szybciej niż to co widać na STe .

Działa wyczuwalnie szybciej. Chunky 2 planar na Blitterze daje radę, czego zabrakło w STe.

Jeżeli to była praca zgłoszona do Game Compo, to wkrótce będzie dostępna

Jak najbardziej! :)
Razem z wersją Amigową. :)
13
[#184] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #183

No to czekamy:)
[#185] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #183

ślina OK
[#186] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #183

Amigowa wersja to kosmos, ale atarowska to chyba alternatywna rzeczywistość

Może tak na Commodore 64 coś dobry Pan pierdyknieszeroki uśmiech
[#187] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #183

Zaśliniłem całą klawiaturę, tak mocno cieknie...

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2021 13:28:44 przez mastaszek
[#188] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #186

kolega KK zrobil amiowcom niedzwiedzia przusluge. Teraz kazdy Atarowiec bedzie biegal i krzyczal "zobaczcie Dread wyglada jak na Amidze"

swoja droga Dread, to teraz pewnie top 10 Atarowych gier wszechczasow... atarowce musza byc wniebowzieci
[#189] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #183

Jedno pytanie KK, a co z blitterem STe ? Wiesz, to miał być taki X factor tego kompa... ;)
[#190] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@twardy, post #189

Dokładnie, mielibyśmy porównanie z tym co miała Amiga. W teorii później wydane, powinno oznaczać lepiej dla STE, jeśli chodzi o pomysł na ten układ. Sam kiedyś pytałem, bo mnie to ciekawiło.
[#191] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KM_Ender, post #190

Oj, porównania Blittera na STe do Amigi to nie ma nawet co zaczynać, bo to jest mniej więcej połowa tego, co w Amidze. Tylko para source/destination (plus patterny), brak line mode i o ile się orientuję to blokuje CPU na czas działania. Do Amigowego nie ma startu, moim zdaniem.
3
[#192] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #183

Chunky 2 planar na Blitterze daje radę, czego zabrakło w STe.


Jakby Blitter nie musiał robić c2p tylko Akiko albo 040 lub 060 to do czego w twojej grze można by wykorzystać Blittera?
[#193] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #191

Na plus dla ST(E) jest za to +0.91MHz w porównaniu z A500, ogólnie niesamowicie to działa, a jak na A500 jeszcze lepiej w większej liczbie kolorów, to już w ogóle szok

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2021 08:24:32 przez Jacques
[#194] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #193

Po jakości samplów wnioskuje, że procek ST musi dźwięk ogarniać
[#195] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #191

Oj, porównania Blittera na STe do Amigi to nie ma nawet co zaczynać, bo to jest mniej więcej połowa tego, co w Amidze. Tylko para source/destination (plus patterny), brak line mode i o ile się orientuję to blokuje CPU na czas działania. Do Amigowego nie ma startu, moim zdaniem.


A co z inną organizacją ekranu ST, przydaje się do chunky?
[#196] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #183

@KK_Altair

Cześć!

To dublowanie obecnie to dwie instrukcje Coppera na scanline. Czyli 4 cykle dostępu do szyny, w dodatku robione poza aktywnym obszarem ekranu, gdzie CPU z Copperem się dogadują.
TL;DR: Już to jest za free. :)


Tak z czystej ciekawości: instrukcje Coppera rozumiem. Ale jak na OCS zrobić dublowanie za darmo?

Pzdr
K
[#197] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Radov, post #196

"darmowe" dublowanie w pionie (góra-dół): Copperem zmuszasz ponowne wyświetlanie tej samej linii. Kosztuje tyle co przepięcie rejestrów bplptx (dużo) albo zmiana wartości bplmod (mało) żeby w nowej linii wyświetlał poprzednią.

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2021 15:37:30 przez teh_KaiN
[#198] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #197

To właśnie wspomniane przez KK 2 operacje Coppera na Scanline to pewnie przełączanie BPLmod 0/+40. Ale po edycji napisał, że teraz jest 'free'. Ciekawi mnie więc co jeszcze można było zrobić.
[#199] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Radov, post #198

Ok, za dużo nocnych nadgodzin ostatnio. KK pisze "TL;DR" a ja czytam "edit". Wszystko jasne teraz ;)
[#200] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #194

Po jakości samplów wnioskuje, że procek ST musi dźwięk ogarniać

Nie. Sample leżą sobie w RAMie i procek tylko pokazuje skąd DMA ma je czytać.

A co z inną organizacją ekranu ST, przydaje się do chunky?

Tak, jak najbardziej. Można wykorzystać instrukcję movep.l by zapisać 8 pikseli za jednym zamachem.
No ale nie bije to Blittera działającego sobie w tle na przerwaniach.

Tak z czystej ciekawości: instrukcje Coppera rozumiem. Ale jak na OCS zrobić dublowanie za darmo?

Copper przestawia co linię oba BPLxMOD (iirc) na zmianę na 0 (następna linia) i -40 (powtórz linię).
Jeśli będzie to robił poza aktywnym obszarem ekranu (bitplane DMA nieaktywne), to się z CPU prawie za darmo pogodzi.

Kosztuje tyle co przepięcie rejestrów bplptx (dużo) albo zmiana wartości bplmod (mało) żeby w nowej linii wyświetlał poprzednią.

Przy 4 bitplanach jak u mnie "dużo" == "mało".
Albo zmieniasz 4* sztuki BPLPTxL co drugą linię, albo dwa BPLxMOD co linię.
Wybrałem to drugie, ale na dobrą sprawę trzeba by to zmierzyć (acz dużej różnicy nie będzie).

(* oczywiście tylko dolne połówki adresu; by zmieściło się to na stronie 64kB dbamy zawczasu)

Ale po edycji napisał, że teraz jest 'free'. Ciekawi mnie więc co jeszcze można było zrobić.

Jedynie upewnić się, że Copper działa poza aktywnym obszarem ekranu. Wówczas możemy stracić cykle CPU wyłącznie na kolizjach, ale nic się nie blokuje.
[#201] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #192

np. efekty świetlne, fruwające flaki ala gloom? albo http://s390174849.online.de/ray.tscc.de/gouraud.htm
[#202] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #200

Tak z ciekawości, co pokazuje licznik w lewym górnym rogu ekranu?
Nie wydaje się to być FPS, bo jakoś zbyt niskie są wartości odnosząc je do płynności działania
[#203] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #202

Było to tłumaczone w którymś filmiku, z tych pierwszych gdzie był pokazywany edytor poziomów. To jest liczba klatek 50hz którą zabrało wygenerowanie jednej klatki obrazu. Żeby było znośnie trzeba wycyrklować złożoność poziomu (geometria, przeciwnicy) żeby w różnych jego miejscach było w granicach od 3 (17fps) do 5 (10fps).

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2021 14:24:00 przez teh_KaiN
2
[#204] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #203

Dzięki OK
[#205] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@KK_Altair, post #191

blitter z Amigi jest fajny ale ten z Atari też ma swoje zalety. Swoją drogą za ich powstaniem stoi zupełnie inna koncepcja.


Wracając do gry to gratulacje, wygląda świetnie a Twoje C2P jest chyba najszybsze z dostępnych na A500.

Możesz napisać coś więcej o C2P? Jaką masz organizację tekstur, jakie kroki wykonujesz blitterem?
1
[#206] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Cyprian, post #205

Jest demo!
Się wierzyć nie chce jak to działa na A500!
[#207] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BigBang, post #206

Udało się komuś zagrać na 040? U mnie brak muzyki i sfx i zwis po kilku, czasem kilkunastu sekundach. Przez zwis rozumiem fakt, że pada input, broń nadal się buja, ale przestaje działać klawiatura i mysz (zwykła amigowa kulkowa). Próbowałem bez s-s, z wyłączonym cache, bez fastu, z ocs/nocache w boot menu - bez różnicy.
[#208] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BigBang, post #206

A gdzie można zassać żeby zobaczyć?
[#209] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@nostrum666, post #208

Na jutubie jest link. Autor prosił aby tego linka nie kopiować, tylko stamtąd brać.
[#210] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BigBang, post #209

Ok, dzięki.
Właśnie obejrzałem. Na razie jestem w pracy to nie zagram ale widzę że jest jazda. Świetnie to wygląda.

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2021 20:12:32 przez nostrum666
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem