[#31] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Super!ale czy dałoby radę wyłączyć spadek zdrowia przy obijaniu się od ścian?Przez to dla mnie cytadela jest niestety nie grywalna.
1
[#32] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Elegancko! To może jeszcze skompilowany edytor. :) Pamiętam że po długich bojach i pomocy kogoś z forum udało się go odpalić, ale wciśniecie esc powodowało czarny ekran zamiast opcji zapisu i tak ta przygoda się skończyła. :(
1
[#33] Re: Cytadela update

@kane, post #11

Na 060/80MHz w pełnym oknie gra się jednak dość ślimaczy, dopiero zmniejszenie okna do ok. 2/3 ekranu daje dobrą płynność.
Skąd można ściągnąć tego patcha?
[#34] Re: Cytadela update

@madman15, post #33

Na 060/80Mhz to chyba Doom zasuwa na fullscreenie ?

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2021 12:28:40 przez ingenic
[#35] Re: Cytadela update

@madman15, post #33

Na 060/80MHz w pełnym oknie gra się jednak dość ślimaczy, dopiero zmniejszenie okna do ok. 2/3 ekranu daje dobrą płynność.


Wersja WHDload?
Nie powinno tak być, na A1200 z Fastem przy odpowiedniej "wersji" na HD działa już przyzwoicie.
[#36] Re: Cytadela update

@ingenic, post #19

Czemu instalator HD działa jak chce lub zazwyczaj nie działa w ogóle ?


Instalator działa. Trzeba uruchomić bez startup-sequence z CLI. Co gorsza podobnie jest z samą grą, należy ją uruchomić także bez s-s z CLI. Mam nadzieję że patch to wszystko poprawi.
[#37] Re: Cytadela update

@Jacques, post #28

Jak juz celowniczek poruszono i koncert zyczen rozpoczal sie na dobre, to mi przyszlo do glowy ze super byloby uslyszec muzyke na konfiguracjach wyposazonych w wiecej niz 1MB chip ramu - zawsze po niezlym kawalku w intro i w menu bolalo mnie ze z glosniku dolatywalo tyllko ryczenie potworow. Moznaby wykorzystac nawet istniejace juz kawalki w grze. Wlaczanie/wylaczanie muzyki za pomoca np. klawisza M... nie wydaje sie zeby to bylo duzo roboty.
PS: Szacun za powrot do kodu gry po takim czasie!

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2021 14:18:26 przez Axi0maT
1
[#38] Re: Cytadela update

@Solo Kazuki, post #36

Jakoś pod koniec zeszłego roku temat był gruntownie mielony, instalowałem i próbowałem uruchamiać dokładnie tak jak radzono (z CLI bez s-s) i na A500 z ACA500 i tak nie można było przejść ponad wykrycie konfiguracji w Cytadeli, więc z tym działaniem to jednak różnie bywało.
Ostatecznie ostatnio od jednego z forumowiczów dostałem wersję preinstalowaną nie wymagającą dyskietki i ta się uruchamiała, ale na tej samej A500 z ACA500 było na odwrót, tzn. wersja WHDLoad działała szybciej, a ta preinstalowana z crackiem z epoki w tempie 1 FPS na 000/14MHz/2MB Chip/4MB Fast.
Także chaos zupełny z tym działaniem i jak działa
[#39] Re: Cytadela update

@Jacques, post #38

Ostatecznie ostatnio od jednego z forumowiczów dostałem wersję preinstalowaną nie wymagającą dyskietki i ta się uruchamiała, ale na tej samej A500 z ACA500 było na odwrót, tzn. wersja WHDLoad działała szybciej, a ta preinstalowana z crackiem z epoki w tempie 1 FPS na 000/14MHz/2MB Chip/4MB Fast.


Jak to jest w ogóle możliwe, skoro to ta sama gra - w sensie kod.
[#40] Re: Cytadela update

@ingenic, post #39

Starożytni kosmici
[#41] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Świetnie, jaram się, pamiętam, że kupiłem oryginał zaraz po premierze, za kasę jaką dostałem od starych na podręczniki ;)

Mam nadzieję, że gra będzie trochę łatwiejsza, bo miałem z nią duuuże problemy.
[#42] Re: Cytadela update

@arturB, post #10

Czy jest szansa, że zostanie wyrenderowane demo od nowa w lepszej jakości?
[#43] Re: Cytadela update

@Leon, post #42

Czy jest szansa, że zostanie wyrenderowane demo od nowa w lepszej jakości?


Ha, ha- świetny pomysł dla wersji HDD, pod warunkiem, że są materiały (z Real3D)?
[#44] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Skradliście mi 1995 rok. Oryginał jest gdzieś zachomikowany... Dzięki za świetną grę i szacun, że wracacie do tematu po latach!
[#45] Re: Cytadela update

@BULI, post #43

Stare intro było robione na Imagine 2.0 i zachowały się tylko niektóre sceny. Nie planujemy tego rodzaju poprawek do starej Cytadeli - ewentualnie nowe... ale do nowej.
Nie chcemy czynić pustych obietnic ani rozbudzać zbytnio oczekiwań. Nie tworzymy engine-u a'la quake czy Crisis szeroki uśmiech Chcemy żeby można było zagrać w coś nowego z nieco podkręconymi wymogami, inaczej przemyślane pewne rzeczy ale wciąż w zasięgu klasyka. Nie chcemy wrażenia bylejactwa bo nam tego nikt nie daruje a zespół nie jest liczny.
To co piszecie daje do myślenia i nie spodziewaliśmy się takiego feedbacku.
1
[#46] Re: Cytadela update

@arturB, post #45

i nie spodziewaliśmy się takiego feedbacku


hehe
dokladnie to samo sobie pomyslalem pare minut temu
1
[#47] Re: Cytadela update

@arturB, post #45

To co piszecie daje do myślenia i nie spodziewaliśmy się takiego feedbacku.

szeroki uśmiech
1
[#48] Re: Cytadela update

@BULI, post #47

A my tego, że jest szansa po latach na istotne poprawki, brawo! ok, racja
[#49] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Wiemy że nasza gierka nie była ideałem

Ło, Panie ale teraz poleciałeś. W latach '90, miałem A500 z 2.5MB i grało się całkiem dobrze(wiem, wiem klatkowało, ale co z tego?) Fun był niesamowity. Grałem wcześniej w Doom'a na PC, ale nie miało to wpływu na moje postrzeganie gry poprzez ten pryzmat. Grę bardzo miło wspominam, a jeżeli jest szansa na nową wersję, to trzymam kciukiOK.
1
[#50] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Cytadela update
[#51] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Cytadela update
[#52] Re: Cytadela update

@arturB, post #45

Czy Cytadela działa na kartach graficznych - jeśli nie, to czy można dodać taką możliwość ?
1
[#53] Re: Cytadela update

@snifferman, post #51

Technicznie Doom to też dzieło grupki maturzystów tylko zza oceanu. No dobra, mieli już kilka platformówek na koncie

Ale ja chciałem o czymś innym w sumie, na co nikt chyba nie zwrócił uwagi więc jakichkolwiek zmian w tym temacie nawet się nie spodziewam.

Otóż gra ma koszmarny wręcz FOV - kąty widzenia są MOCNO ale to mocno zaniżone. Mimo, że spędziłem przy Cytadeli kilka tygodni, to to mnie właśnie zniechęciło wtedy do dalszej gry - zero możliwości planowania ruchu/ataku/przyczajki, bo przy tak niskim kącie widzenia i niewielkich korytarzach zawsze trafiało się na jakąś przeszkodę.


Ostatnia aktualizacja: 05.03.2021 21:40:14 przez _arti
1
[#54] Re: Cytadela update

@snifferman, post #51

Ps. Co do sugesti, to przydałby się licznik FPS aktywowany klawiszem, albo gdzieś w menu.

A jest w tej podkreconej wersji. Na filmikach jest wlaczony i uzyte sa 3 cyfry kart - prawy dolny rog (pokazuje w ramkach wiec 50/fps). To tak na szybko, zrobie chyba overlay.

Jeśli będzie wersja "Cytadela SE" BOX z podpisami twórców biorę w ciemno

Do rozwazenia

Czy Cytadela działa na kartach graficznych - jeśli nie, to czy można dodać taką możliwość ?

Nie, jest to ciekawy pomysl ale trzebaby pewnie przepisac troche engine co raczej predko nie nastapi.

Otóż gra ma koszmarny wręcz FOV

Dobre spostrzezenie. Jakis czas temu kombinowalismy z Artem z tym i da sie troche zmienic. Jednak przy graniu jednoczesnie myszka i klawiatura (QWE/ASD + myszka) jest juz inne wrazenie, nie przeszkadza to tak bo mozna latwiej unikac strzalow, chowac sie za rogiem itp. Szacunek dla tych, co potrafili grac joystickiem

Rowniez dzieki za feedback, tak jak Artur napisal nie spodziewalismy sie szczegolnego odzewu. Sprawdzam tez komentarze pod filmikami i jak bedzie jakis postep po wrzucimy update na YT. Na razie ta wersja chodzi tylko u mnie spod asemblera ale....

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2021 23:48:24 przez kane
1
[#55] Re: Cytadela update

@kane, post #54

OKOKOK
[#56] Re: Cytadela update

@_arti, post #55

Zrobiłem na szybko remaster intra przy pomocy Topaz Video Enchance AI :

[#57] Re: Cytadela update

@Artur Jarosik, post #56

O rany spaczowana Cytadela w 2021 ...moze wkoncu ja przejde
Dzieki Panowie moja Amiga juz sie usmiecha ;)
1
[#58] Re: Cytadela update

@arturB, post #10

O ile cała otoczka graficzna jak ściany interface świetnie się jeszcze trzyma, to wrogom przydał by się malarski lifting.
Ogólnie chylę czoła, super, że ten projekt powstaje OK
1
[#59] Re: Cytadela update

@Artur Jarosik, post #56



nie wiem, ale chyba chyyyyba wole te pixelowate. co myslicie?
[#60] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Cytadela update
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem