[#151] Re: Cytadela update

@_arti, post #136

Ścian nie trzeba obracać wokół osi, ich transformacja polega na pomijaniu linii do transformacji w poziomie i i pomijaniu/dublowaniu pikseli do transformacji w pionie.

Tutaj jest to wytłumaczone na przykładzie SEGI, tam się sufit obraca, ale biorąc pod uwagę, że to prosty wzór, to pewnie obraz zrobiony z kafli, które SEGA obsługuje natywnie i coś takiego było często stosowane.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2022 11:53:13 przez san_u
[#152] Re: Cytadela update

@_arti, post #148

Przy ewentualnym dodaniu auto-ubicia, bardzo bym prosił o zamianę strzelania i chodu na przyciskach myszy, żeby strzelanie było na lewym
2
[#153] Re: Cytadela update

@kane, post #132

Takie pytanie - w opcji klawa+mysz - można by było wyłączyć w myszce poruszanie "przód" i "tył"?
Być może mnie tylko to troszkę irytuje
2
[#154] Re: Cytadela update

@AD99, post #153

Nie tylko ciebie Ideałem byłby RMD - do przodu + WSAD.
2
[#155] Re: Cytadela update

@_arti, post #154

popieram !!
I jeszcze filmik jak HC533 rev2 radzi sobie z nową Cytadelą klik
1
[#156] Re: Cytadela update

@ryshard, post #149

Dorzucam film A500 z TF536 030@50Mhz. Okna 1-3 pełne 50 klatek, od 4 trochę zwalnia. Na piątym coś 25-35, na FS trochę mniej.

Obraz i dźwięk z rzutnika.


Ostatnia aktualizacja: 04.04.2022 08:45:58 przez ryshard

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2022 08:46:34 przez ryshard
2
[#157] Re: Cytadela update

@ryshard, post #137

Udało się, A600 Furia, 20-32 fps.


mam furię + Indivision ECS v2 i czarny ekran, na starej wersji jak i nowej tzn ekran czarny ale w tle słychać "dzwieki" z gry i działa standardowe "wyjscie" z whdl, jakiś pomysł ?
1
[#158] Re: Cytadela update

@mike100, post #157

w ustawieniach indivision wyłącz emulacje graffiti
1
[#159] Re: Cytadela update

@san_u, post #151

Ścian nie trzeba obracać wokół osi, ich transformacja polega na pomijaniu linii do transformacji w poziomie i i pomijaniu/dublowaniu pikseli do transformacji w pionie.


Albo nieco upraszczając: renderowanie tekstur jako podłogi to ten sam problem co rysowanie ścian dla swobodnego patrzenia góra / dół. Takie patrzenie jest poświęcane, żeby zoptymalizować rysowanie - ale jesteśmy uzależnieni od jednego kąta, patrzymy "przed siebie". W przypadku podłóg, takie uproszczenie dałoby efekt Dungeon Crawlerów (Czy też Death Mask;) - poruszamy się długim prostym korytarzem, skręcamy o mocno ustalony kąt. Może niegłupi efekt, ale nie o to chodzi.

Alternatywą pozostają dodatkowe obliczenia lub pseudo-efekty....
2
[#160] Re: Cytadela update

@RokiS, post #158

w ustawieniach indivision wyłącz emulacje graffiti


Działa wielkie dzięki
1
[#161] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Witam wszystkich, kurcze u mnie po naciśnięciu "+" na klawiaturze numerycznej okienko robi się malutkie a po naciśnięciu "-" zwiecha :-/
Wersja jaką pobrałem to 1.3
1
[#162] Re: Cytadela update

@BenHur, post #161

Witam wszystkich, kurcze u mnie po naciśnięciu "+" na klawiaturze numerycznej okienko robi się malutkie a po naciśnięciu "-" zwiecha :-/
Wersja jaką pobrałem to 1.3


Są dwie wersje 1.3. Ważna jest wersje engine.

Version: 1.3
Engine Build: 22.03.30.02
Slave Build: 22.03.09.01
1
[#163] Re: Cytadela update

@kempy, post #162

Skąd można pobrać najnowszą wersję?
1
[#164] Re: Cytadela update

@AD99, post #163

Asman wrzucił wczoraj nową wersję 1.3 (22.03.30.02) na Aminet:

http://aminet.net/package/game/shoot/CitadelRemonstered
3
[#165] Re: Cytadela update

@Hexmage960, post #164

DziękiOK
[#166] Re: Cytadela update

@Hexmage960, post #164

Czad, na weekend (przynajmniej w sobotnie popołudnie) żona znowu nie będzie miała ze mnie żadnego pożytku
[#167] Re: Cytadela update

@Hexmage960, post #164

Dzięki kolego, teraz hula jak talala OK
[#168] Re: Cytadela update

@Hexmage960, post #164

A jakie poprawki niesie ta wersja?
[#169] Re: Cytadela update

@Jacques, post #168

O szczegóły zapytaj się kolegi Asmana - autora tych poprawek. Zapewne jakieś usprawnienia w silniku.
1
[#170] Re: Cytadela update

@Jacques, post #168

A jakie poprawki niesie ta wersja?


M.in. usunięty błąd powodujący zawieszenie gry przy używaniu klawiszy +/- do regulacji wielkości ekranu.
1
[#171] Re: Cytadela update

@Jacques, post #168

Z innego miejsca na ppa asman napisał link

Sam slave to nie za dużo wnosi :)

Bardziej technicznie.
Jest jeszcze magiczny plik cyt.dat, który jest najważniejszy. Jest to nowy/poprawiony engine gry. Nie zmieści się objętościowo na dysku w tym miejscu gdzie jest stara wersja silnika.
Wiadomo: naprawienie błędów i dodanie nowych rzeczy, nie jest za darmo, więc autor zdecydował się na taką hybrydową drogę (WHDLoad + cyt.dat). Chodziło też o zminimalizowanie czasu pracy, bo był jasno określony termin. Dodatkowo WHDLoad bardzo ułatwia wyłapywanie błędów i załatwia ubijanie systemu za darmo. Z tego co wiem inne rzeczy, które zostały zmienione mają ten sam rozmiar, więc bez problemu je podmieniono (tak przynajmniej ja bym zrobił). Osobiście wolałbym to przepisać od nowa (i nawet dłuższą chwilę siedziałem nad tym ale terminy nie pozwalały na to), ale to jest masakryczna ilość pracy, siedziałem trochę nad kodem (oprócz pracy nad kodem slave) by poprawić błędy w enginie typu SMC, kickrom RND.

Sam slave oprócz łat na wywołania systemowe w grze i ładowania różnych rzeczy to w zasadzie robi za podmianę silnika w odpowiednim momencie. Plus jakieś tam fikołki z mapowaniem klawiszy dla A500 mini.

Podsumowując. Z tego co ja wiem to nowa wersja gry z założenia ma być tylko po angielsku i ma działać tylko z WHDLoad.



Ostatnia aktualizacja: 08.04.2022 08:29:02 przez Norbert
1
[#172] Re: Cytadela update

@kempy, post #170

Acha, czyli to nie jest jeszcze nowsza wersja, tylko tamta wrzucona na Aminet.
Myślałem, że może to nowsza, która już uwzględnia teleport na potwora i zamianę strzelania by nie było na prawym przycisku myszy, tylko na lewym.
[#173] Re: Cytadela update

@Hexmage960, post #164

No to będzie zachęta żeby skończyć Plipbox'a i pobrać żywcem z aminetu przez A500, a nie przez PC :).
[#174] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Zapewne nie wiedzieliście, jak cenna jest wasza gra.



Przepraszam, ale mnie ruszyło, może i was ruszy. Nie wiem przy okazji czy to nie ten sam co to kiedyś wystawiał "oryginały" w drewnianych pudełkach.
4
[#175] Re: Cytadela update

@Solo Kazuki, post #174

Kurcze... nigdy nie dostalismy egzemplarza autorskiego... szukalem na aukcjach ale to chyba nieznajdywalne wgl.
1
[#176] Re: Cytadela update

@arturB, post #175

A ja bym jeszcze raz chciał poprosić o zamianę działania przycisków myszy (chód - strzał).

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2022 08:56:13 przez Jacques
1
[#177] Re: Cytadela update

@Jacques, post #176

"ping" - arturB?
[#178] Re: Cytadela update

@Jacques, post #177

Ten request to do Kane'a . // Btw 2 tyg temu na SillyVenture mielismy krotki briefing odnosnie dalszych losow Cytki i po przejrzeniu tego co mamy zrobione do Ewakuacji doszlismy do wniosku ze nie wycisniemy wiecej ze starego silnika bez jego kompletnej przebudowy. Natomiast tu się rodzi wiele pytan odnosnie potrzeby wogole takiego projektu... Na "najslabsze maszyny+" jest/bedzie Dread, na średniakach Doom i ska, Na NG Doom 3 itp... Mamy troche do przemyslenia
2
[#179] Re: Cytadela update

@arturB, post #178

A może tak Cytadela 2 ? :)
[#180] Re: Cytadela update

@arturB, post #178

Jestem za mocnymi maszyn ami (060/AGA/RTG) + NG (MorphOS/AmigaOS4)
Trzymie kciuki...
4
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem