[#91] Re: Cytadela update

@twardy, post #90

Fajna, ale zapieprza na 020, aż miło.
[#92] Re: Cytadela update

@nostrum666, post #91

Nawet na 040 widać spory przyrost prędkości. Plus za spory updejt graficzny i gejmplejowy!

PS. W wersji WHDLoad jedyny babol to to, że użycie klawisza +/- do regulacji wielkości ekranu kończy się u mnie Access Fault. Co dziwne, zmiana z klawiszy funkcyjnych działa bez zarzutu.

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2022 22:51:56 przez kempy
1
[#93] Re: Cytadela update

@kempy, post #92

Buu... U mnie nie działa. Po uruchomieniu jest OK (intro, menu), ale w na początku poziomu obraz miga i następuje zwis, podobnie jest jak uruchomię jakikolwiek poziom treningowy.
1
[#94] Re: Cytadela update

@waldiamiga, post #93

A skąd można pobrać?
1
[#95] Re: Cytadela update

@Jacques, post #94

Link jest pod filmem na YouTube
2
[#96] Re: Cytadela update

@waldiamiga, post #93

Jesli na czyms nie działa - co oczywiście jest możliwe, to prosze dac info na priv. Mały tip: wciskając klawisz tylda mamy ilość fps - w okienku z lewej na dole. Gra nie wymaga AGA ale potrzeba 2mb+ fast

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2022 13:21:51 przez arturB
4
[#97] Re: Cytadela update

@arturB, post #96

A czemu, to szanowne grono nie pochwaliło się tu na forum swoją poprawką? Nieładnie.
1
[#98] Re: Cytadela update

@AD99, post #97

"Ładnie" się robi jak jest niespodzianka szeroki uśmiech. A tak serio to mało czasu a dużo pracy, rodziny etc. Sami nie wiedzieliśmy czy to dowieziemy do końca. Wiecie jak jest gdy sie długo mówi o planach a potem schodzi powietrze i... nic...Tak nie miało być
4
[#99] Re: Cytadela update

@twardy, post #90

Ale czad! Cytadela to była jedna z moich ulubionych gier, w która za dzieciaka usiłowałem grać na rodzinnej 600tce. Super, że autorom się chciało ja odświeżyć.

Instalka już na moim NASie, przy najbliższej okazji wyladuje na Amidze.

Dzięki! :)
3
[#100] Re: Cytadela update

@arturB, post #96

Gra uruchamia się i działa bez problemu na Warpie 1260 (50 FPS ) , ale podobnie jak komuś wcześniej potrafi się wywalić przy zmianie wielkości ekranu: zarówno któryś F, jak i +/-:


2
[#101] Re: Cytadela update

@Jacques, post #100

A może to tylko wynika z potrzeby aktualizacji slave? W końcu autorzy wydali update, który może nieco "zmieniać" kod gry, którą "rozumie" slave pod WHDLoad.
1
[#102] Re: Cytadela update

@mailman, post #101

Nie wiem z czego wynika, wziąłem gotowca z paczki TheA500Mini, uruchomiłem i raportuję

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2022 17:01:16 przez Jacques
[#103] Re: Cytadela update

@Jacques, post #102

To raczej ten raport na https://mantis.whdload.de :D Bo tutaj mało kto go przeczyta :D
2
[#104] Re: Cytadela update

@mailman, post #101

A może to tylko wynika z potrzeby aktualizacji slave? W końcu autorzy wydali update, który może nieco "zmieniać" kod gry, którą "rozumie" slave pod WHDLoad.


Slave 1.3 jest dedykowany pod "Remonstered".
1
[#105] Re: Cytadela update

@kempy, post #104

A to sorry. Nie wiedziałem. Sądziłem, że użyto tego obecnego ze strony WHDLoad.
[#106] Re: Cytadela update

@arturB, post #98

You make my day!OKOK
Dopiero dzisiaj sprawdziłem Cytadelę. Jest ogień, dzięki za gierkę, wygląda obłędnie. Czy będzie również wersja po polsku(wiem czepiam się)?
2
[#107] Re: Cytadela update

@mailman, post #105

A to sorry. Nie wiedziałem. Sądziłem, że użyto tego obecnego ze strony WHDLoad.


Nie ma problemu :)

Ten ze strony będzie podmieniony na nowszy (będę musiał porozmawiać o tym z Weplem, żeby to miało ręce i nogi), ale to pewnie potrwa jakiś czas. Rozmawiałem dziś z autorem i potwierdził ze zmiana ekranu +- powoduje błąd. I trzeba to naprawić w enginie.
3
[#108] Re: Cytadela update

@asman, post #107

Dzis wrzucilismy "oficjalne" wideo Tutaj, pokazuje FPS na prawdziwej A1200 dla roznych poziomow i wielkosci ekranu, z/bez podlog itp. To jest ta sama wersja co jest dostepna w THE A500 Mini bonus pack.

Potwierdzam, ze +/- powoduje wywal, ktory chce poprawic jeszcze przed uploadem na WHDLoad (dla A500 Mini to nie problem bo wielkosc ekranu przelacza sie dwuklikiem z pada, co dziala). Swoja droga FPS wlacza sie przez ' (quote), wtedy mozna tez pokazac build wciskajac "v". Build mozna tez znalezc w pliku Version w dystrybucji, jesli beda jakies bugi do zaraportowania po bede sledzil ten watek, najlepiej podac tez numer builda.

@arturB wrzuci niedlugo wyniki dla A4000 (jest moc), moge tez wrzucic dla A500 (moze mniejsza moc ale da sie pograc juz niekoniecznie na "znaczku pocztowym").

Enjoy!
5
[#109] Re: Cytadela update

@AD99, post #106

Wczoraj miałem dokładnie tak samo, nawet żonka swoimi "diabelskimi" sztuczkami nie była w stanie oderwać mnie od klawiatury
[#110] Re: Cytadela update

@kane, post #108

Super, że skalowanie rozmiaru okna gdy zostanie poprawione OK W porównaniu z dawną wersją rozgrywka to niebo i Ziemia

Z nieuprawnionego koncertu życzeń marzyłyby mi się:

1) mimo wszystko też tradycyjna wersja polska
2) wydanie pudełkowe gry, pewnie Duddie z Retronics chętnie zająłby się tematem
2
[#111] Re: Cytadela update

@asman, post #107

Nie ma problemu :)

Ten ze strony będzie podmieniony na nowszy (będę musiał porozmawiać o tym z Weplem, żeby to miało ręce i nogi), ale to pewnie potrwa jakiś czas. Rozmawiałem dziś z autorem i potwierdził ze zmiana ekranu +- powoduje błąd. I trzeba to naprawić w enginie.


Moim skromnym zdaniem ten slave powinien figurować jako oddzielna instalka tj. Citadel Remonstered a nie Citadel 1.3 ze względu na to:

"V1.3 (03-Mar-2022) - "Remonstered" update (support for all other versions removed)"
1
[#112] Re: Cytadela update

@kempy, post #111

Nie udało mi się zagrać, coś mi Furia nie kontaktuje. Przypadkowe zwisy, a jak dałem maprom to już w ogóle czerwony ekran i klops.
[#113] Re: Cytadela update

@Jacques, post #110

Dzieki, na A1200 gra sie juz bez zgrzytow a na A3000 i wyzej potrafi momentami dobjac do 50fps bez akceleratora Zaznacze, ze silnik pozostal sprzed 27 lat, taki jak oryginalnie powstal na A500 jedynie z Action Replayem MKIII i stacja dyskietek, i tylko zostal teraz miejscami dodatkowo zoptymalizowany korzystajac z obecnej wiedzy i narzedzi. No i poprawiona przez ArtB grafika i poziomy robia spora roznice!

1) Daloby sie zrobic choc pewnie nie jest na topie listy i wymaga glownie przygotowanie Slave dla tej wersji. Slave musialby tez zawierac adf-y (tak jak i wersja angielska) bo w niektorych sa zmiany, np. grafika etapow jest cala zupdatowana.

2) To ciekawy pomysl aczkolwiek wymagalby upchniecia zmian spowrotem na dyskietki co jest nieco trudne bo notatki sie zagubily a trzebaby pewnie troche poprzesuwac rzeczy, zeby zmiescic poprawki (WHDLoad zalatwia to wykorzystujac osobny plik z resources). No i kwestia chocby zwrotu inwestycji w wyprodukowanie "fizycznej" wersji
1
[#114] Re: Cytadela update

@ryshard, post #112

Przypadkowe zwisy, a jak dałem maprom to już w ogóle czerwony ekran i klops.


Jesli WHDLoad wyrzuca okienko z bledem to zapodaj prosze, moze podsunie to jakies wnioski, oraz czy tylko na Cytadeli sie tak dzieje czy moze problem byc gdzie indziej.
[#115] Re: Cytadela update

@waldiamiga, post #93

Buu... U mnie nie działa. Po uruchomieniu jest OK (intro, menu), ale w na początku poziomu obraz miga i następuje zwis, podobnie jest jak uruchomię jakikolwiek poziom treningowy.Cytu


Daj znac na czym dokladnie odpalasz, i jesli WHDLoad wyrzuca jakis blad to poprosze o screenshota.
[#116] Re: Cytadela update

@kane, post #115

Odpalam na razie na najnowszym WinUAE, gra się uruchamia i już w creditsach następuje efekt mrugania ekranu, tzn. Przez dwie sek. widzę obraz a potem przez sekunde ciemność, logo VD jak i Cytadeli nie mruga. W menu daje start i obraz znów mruga po czym następuje ciemność (myślałem że szpil zawisł), jednak podwójna spacja przywraca obraz na dwie sek i znów ciemność. Ciężko to wyrłumaczyć, chyba nagram film.
[#117] Re: Cytadela update

@kane, post #114

Nie, u mnie po zmapowaniu romu nie odpala system z startup-sequence, a nie Cytadela. Udało mi się raz grę odpalić, od razu sprawdziłem +/- zawisła i teraz nie mogę uruchomić A600 z Furią. Pewnie słaby kontakt na procesorze.
[#118] Re: Cytadela update

@waldiamiga, post #116

Pod WinUAE zostalo obtestowane w przeroznych konfiguracjach ale emulacja ma czasem problemy w zaleznosci od ustawien. Z tych kluczowych nalezy:
- W zakladce "CPU and FPU" wyczyscic "24-bit addressing", zaznaczyc "more compatible", wyczyscic "JIT". Reszta nie powinna miec znaczenia ale jak jeszcze nie bedzie dzialac to wyczyscic na wszelki wypadek "data cache emulation".
- W zakladce "Chipset" zaznaczyc "wait for blitter".

Najlepiej tez unikac 68060 bo emulacja jest taka sobie a ponadto moga byc problemy z obsluga cache. Najlepiej wybrac 68020 albo 68030.
[#119] Re: Cytadela update

@kane, post #108

Update: problem z +/- usuniety, @asman wyslalem Ci release do pchniecha na WHDLoad.

Ponadto wrzucilem na YT gameplay z A500: https://www.youtube.com/watch?v=e-cNskzcE0E .Jutro postaram sie dorzucic z A4000/030.
3
[#120] Re: Cytadela update

@kane, post #119

Poprzednia wersja nie trzymała ustawień ( nie wiem jak teraz) - po każdej śmierci trzeba było znowu zmieniać rozmiar okna. Czy można by było to poprawić?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem