[#1] Wipeout 68k



Grane na WinUAE + Quartex.
Nie wiem jak działa na Amidze z Voodoo ponieważ nie posiadam ale jak ktoś ma to pisać na PW.


--


Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 12:25:14 przez Artur Jarosik
8
[#2] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #1

A zassać to skąd mogę?
[#3] Re: Wipeout 68k

@Pinto, post #2

Nie publikowałem jeszcze. Prawdopodobnie jutro wypuszczę.
2
[#4] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #1

Jakie pliki wymaga port? Z jakiej wersji gry?

Swoją drogą szkoda, że dalszy rozwój QuarTex-a został przerwany.
[#5] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #4

https://www.morphos-storage.net/?id=1973123
Folder "data" zmienić na wipeout.
http://netsurf.baderman.net/wipegame-360p

Działa na starszym WinUAE 3.4.0.
[#6] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #5

Wybacz ale inaczej sie nie da sciagnac:

link
[#7] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #6

Da się, przed chwilą ściągnąłem.
[#8] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #1

Jakie sa teoretyczne wymagania sprzetowe co do ilosci pamieci?
Mam 64MB. a wciagnelo wszystko lacznie z CHIP.

Otwaro mi sie okno z bialym wypelnieniem. W logu ostatni wpis to: open music track 8.
I nic wiecej.

Widze ze to kozysta z ixemul.library.
Przy probie zamkniecia okna pojawia sie kumunikat: free: start of block corrupt.
Moze tez nie ta wersja ixemul?


Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 13:45:49 przez Phibrizzo
[#9] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #8

Na razie tylko wersja Ixemul 63.1 działa.
Na czym odpalasz? Biały ekran występuje pod Wazp.
"X" lub Enter wybiera opcje wgrze.

Gra wykorzystała tylko 9MB po rozpoczęciu wyścigu.

Przy probie zamkniecia okna pojawia sie kumunikat: free: start of block corrupt.

Nie mam tego błędu.

Dodałem parametry do wiersza poleceń.
Np: wipegame-68k -fullscreen 640 360

link


--

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 13:55:28 przez Artur Jarosik
[#10] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #9

A1200, Blizzard 1260, Mediator, Voodoo3.
Ixemul w wersji 68060, notrap, 63.1 (23.11.2009)

Na fullscreenie tylko szary ekran z czarnymi pasami u gory i u dolu (panorama).

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 14:46:35 przez Phibrizzo
[#11] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #10

Failed to open agl.library

WARP 060 , AGA , RTG
[#12] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #1

Yay! Widziałem, że w końcu się pojawi Będzie wersja software-render (dla PiStorma)?
1
[#13] Re: Wipeout 68k

@_DiskDoctor_, post #11

Już zainstalowałem.

Uruchamiam grę i biały ekran jest - ten główny.
[#14] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #1

Super, ale bez limitu fps chodzi to raz za szybko a raz za wolno. Wipeout 2097 PPC ma tak samo, ale jak komuś to przeszkadza to przed odpaleniem gry w opcjach może sobie włączyć limit do 30 lub 60 fps.
[#15] Re: Wipeout 68k

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #14

a na jakiej konfiguracji teraz to odpaliłeś ?
1
[#16] Re: Wipeout 68k

@_DiskDoctor_, post #11

Gra wymaga karty GL. Sam Warp bez 3D nie wystarczy.
Odpali się z Wazp3D czyli w trybie software'owym ale
z bugami i wolno nawet na Pistorm.


Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 20:03:43 przez Artur Jarosik
1
[#17] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #12

Jak autor kodu dokończy to będzie.
Na razie wygląda tak :

Wydawało by się, że będzie w takim trybie śmigać aż miło ale też jest wolno.
Sprofiluję kod to się dowiem dlaczego.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 20:10:04 przez Artur Jarosik
1
[#18] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #17

Uuuu, takie "druciaki" to akurat dla Voodoo3 jest wyzwanie tysiąc razy większe niż wygładzane tekstury i obraz w wysokiej rozdzielczości i 65 tysiącach kolorów. Po prostu akcelerator karty Voodoo3 nie obsługuje rysowania linii i gdy pojawia się choćby jedna kreska to złożona scena działająca z prędkością 60FPS w wysokiej rozdzielczości zwalnia do 1FPS gdy na ekranie pojawia się choćby jedna linia. Po prostu musi wtedy wkroczyć do akcji CPU, bo GPU tego nie potrafi.

Tylko wyjątkowo pod MorphOSem Voodoo3 nie muli na "druciakach", bo z tego co pamiętam Kiero zrobił jakąś magię gdzieś na poziomie sterowników czy gdzieś w TinyGL dzięki której na Voodoo3 linie rysowane są trójkątami. A przyjamniej tak było 20 lat temu, nie wiem czy ta magia przetrwała do dzisiaj.

Voodoo3 wymaga też tekstur kwadratowych i max. 256x256. I tutaj też ograniczenie nie istniało pod MOSem, bo w razie potrzeby TinyGL sobie doskalował tekstury (znów Kiero zadziałał prawie ćwierć wieku temu).

Te ograniczenia nie dotyczą BVision3D, bo Permedia 2 nie ma tych ograniczeń. Ale jest za to trochę wolniejsza.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 21:50:45 przez MDW
7
[#19] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #16

A czy ta gra w obecnej formie wymaga SDLa?
Bo choc nie widze zapotrzebowania glownego exe o te biblioteki, to w kodzie jest wiele odwolan do nich.
[#20] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #1

Sprawdziłem obie udostępnione przez Ciebie wersję i gra działa dobrze, ale na WinUAE 4.4 max. Na nowszych wersjach emulatora uruchamia się poprawnie, menu działa, ale gdy powinna pojawić się trasa i wybrany pojazd obraz zawiesza się na widoku menu, a dźwięk zaczyna strasznie szarpać. Nie ma w tedy znaczenia czy korzystam z Wazp3D lub QuarTex. Oczywiście pod QuarTex-em gra wygląda i działa o niebo lepiej.

Zauważyłem, że zmienianie ustawień nic nie wnosi, natomiast druga wersja gdzie dodałeś parametr -fullscreen nie odtwarza zaraz po uruchomieniu filmiku.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2023 08:07:09 przez Ponki1986
[#21] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #16

To dla jakiej to jest konfiguracji?

Bo ja to widzę tylko dla Vampire.
[#22] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #19

Od dobrych parunastu lat aplikacje SDL nie wymagają na Amidze instalowania samego SDLa.
[#23] Re: Wipeout 68k

@Wankowicz, post #22

Dzieki, nawet o tym nie wiedzialem.
No jak te dzisiejsze techologie poszly naprzod

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2023 11:58:20 przez Phibrizzo
[#24] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #20

Działa i na najnowszej ale music być wersja 32bit.

Intro wyłączyłem ponieważ nie ma dźwięku na razie.

Zaktualizowałem exe gdzie naprawiłem przypisywanie klawiszy.
1
[#25] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #24

Mam mala prosbe: czy moglbys tez aktualizowac "version string"?

Na tej wersji chyba jest gorzej. Okno (otwarte na WB) jest puste (szare) i dodatkowo zniknal wskaznik myszki.


Ostatnia aktualizacja: 27.12.2023 12:14:29 przez Phibrizzo
[#26] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #24

Jakieś nowości w sprawie samodzielnego Vampira? Plany na ten rok, itd.
1
[#27] Re: Wipeout 68k

@KM_Ender, post #26

Chyba już na następny
1
[#28] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #24

Ja używam tylko wersję 32 bit. QuarTex nie działa z inną wersją WinUAE.
[#29] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #23

No jak te dzisiejsze techologie poszly naprzod

Ograniczanie używania bibliotek współdzielonych to dla mnie jest cofnięcie się w rozwoju do filozofii komputerów ośmiobitowych i pecetowego DOSa. No ale faktycznie jest teraz taki trend zapoczątkowany przez platformy mobilne na których byle notatnik potrafi zajmować 100-200MB. Na maszynie z iOS czy Android (a coraz częściej też Windows i macOS) czasem mamy 40 aplikacji, które mają w swoich bebechach tę samą bibliotekę (nawet cały silnik webowy). Twórcy często idą po linii najmniejszego oporu. Takie prymitywne (nawet jak na lata 90 XX wieku) rozwiązania są standardem na dzisiejszych "nowoczesnych" platformach.

Mi jest wstyd za świat obecnych komputerów i cieszę się, że nie zobaczę już informatyki z 2050 roku, bo chyba by mnie coś trafiło. szeroki uśmiech
2
[#30] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #8

Działa również dobrze z najnowszym WinUAE 5.x, są to wymagania:

Pomyślnie przetestowane z Amiga OS 3.1, OS3.2, OS 3.9 RTG i AROS 68K

- Procesor 020, 030, 040 lub 060
- RAM 256 / 1GB
- Karta graficzna UAEGFX 256 / 1GB


Co skopiować do folderu Libs

Z Wazp3D:
- StormMesa (wszystkie biblioteki)
- soft3d.library
- Wazp3D.library-winuae (Zmień nazwę Warp3D.library)

Z Ixemul-63.1:
Wszystkie biblioteki

Z QuarkTex:
- agl.library (Nadpisz agl.library z Wazp3D)
- Folder Alib (folder dołączony)

Ustawienia WinUAE:
- JIT Active
- Direct3D 9 / 11
- Sprzęt D3D11
- FPU (CPU Internal)
- Włącz obsługę FPU

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2023 18:28:09 przez AMIGASYSTEM

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2023 18:29:31 przez AMIGASYSTEM
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem