[#151] Re: Wipeout 68k

@koczis, post #150

Zoptymalizowane miksowanie stereo. Nie wiem czy błąd ale w porównaniu do poprzedniej wersji jest 10fps więcej pod WinUAE ale na pistormie to samo :/ link


--

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2024 20:59:17 przez Artur Jarosik
[#152] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #149

tris.vertices[i].uv.x = (tris.vertices[i].uv.x / t->size.x) * t->scale.x;
tris.vertices[i].uv.y = (tris.vertices[i].uv.y / t->size.y) * t->scale.y;

Wrzuć sobie do struktury tekstury pola t->normalize.xy = 1.0 / size * scale; i po prostu przez to możesz mnożyć.

if(tris.vertices[i].color.a == 0){
continue;
}

Wywal kompletnie. Tylko spowalniasz.
Ale ok, przynajmniej nie robi się 2x transformacja czy inne dziwaki. Zobaczyłbym jak często robiony jest flush() bo imo tam niepotrzebnie co chwilę ustawiasz vertex arrays (wskaźnik i tak się nie zmienia). Ogólnie niestety jest tu nieco za daleko posunięta abstrakcja (jak na 68k). Wrzucanie pojedynczych trójkątów, do tego bez współdzielenia wierzchołków to kiepski pomysł. Plus sam OGL na 68k. Ktoś pewnie by musiał przepisać to na W3D. Ale w sumie jak to jest robione pod emulację to po co się spinać;)
2
[#153] Re: Wipeout 68k

@kiero, post #152

w object_draw() podzieliłbym:
Prm poly = {.primitive = object->primitives} po typie (PRM_TYPE_) dla obiektów które nie mają blendingu. Odpada switch() w pętli. Potem to samo po teksturze. Potem zmienił nieco API renderera tak, żeby można było wrzucić bezpośrednio do jego bufora (coś ala render_get_tri_buff_ptr(n_tris, texture)) n-trójkątów z tą samą teksturą. Odpada kilka sprawdzeń w samym render_push_tris().
2
[#154] Re: Wipeout 68k

@kiero, post #153

Podobnie w track_draw(). Ogólnie render_push_tris() robi na początku kilka kompletnie zbędnych sprawdzeń które byś mógł wywalić jeżeli wrzucasz hurtowo. Do tego jeżeli kolory trasy się nie zmieniają, to mógłbyś zrobić clamp()ing kolorów podczas ładowania i już nie robić tego przy wrzucaniu trójkątów.
[#155] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #151

Pistorm przekazuje "dźwięk" do chipramu i gra Paula. Gdyby zmniejszyć częstość wysyłanych paczek, ale zwiększyć ich zawartość to powinno pomóc.
[#156] Re: Wipeout 68k

@mwb113, post #146

Tutaj masz ten port na PPC, ale pliki z danymi to juz musisz sam skombinowac:

link
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem