[#91] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #90

Ja bym pozostał przy bibliotekach StormMesa dołączonych do Wazp3D. Na pewno na niej pracuje najlepiej. (zostało to przetestowane)
Chyba że się mylę.
[#92] Re: Wipeout 68k

@Norbert, post #91

A może tak sprawdzić klika i użyć tej najszybszej?
[#93] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #92

Prędkość wydaje się być taka sama między dwiema wersjami agl.library! z 16-bitową rozdzielczością wideo.

Artur, czy w trybie Voodoo możliwy jest pełny ekran?

Zauważyłem, że z 16-bitową rozdzielczością wideo działa dobrze, tylko czarne tło!

Z 24-bitowym ekranem dostajesz Guru, z 32-bitowym ekranem szary ekran.
[#94] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #93

Only 16bit is supported atm.
Fullscreeen works but only in 256x256 resolution according to my tests.

EDIT:
512x256 works too
EDIT2:
Looks like every resolution works now.

--

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2024 20:07:44 przez Artur Jarosik
[#95] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #94

Z tą wersją (VooDoo alpha3) działa dowolny pełny ekran pod VooDoo3, niektóre czcionki są niewidoczne.
link

Dodałem parametr określający dystans renderowania.
np.
wipegame -fullscreen 640 360 32000


Domyślna wartość to 64000.
[#96] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #95

Dzięki Artur, na pełnym ekranie mam szary ekran + muzykę, czy czegoś mi brakuje?
[#97] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #96

Potwierdzam - też szary ekran.
[#98] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #1

Na marginesie chciałem tylko zapytać czy ktoś uruchomił grę na prawdziwym sprzęcie? Czy wszyscy bawimy się tylko na emulatorze?
[#99] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #98

Tak, ja probowalem i nawet ktoras z wersji sie uruchomila.
Jednak predkosc jest praktycznie zerowa, wiec dalem sobie spokoj.
1
[#100] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #98

Na PiZero (ok. 400 mipsów) są 3-4kl/s.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2024 19:42:39 przez _arti
[#101] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #100

Na Pi CM4 podkręconym do 2,2GHz (2424 mips) - mam 17-18kl/s
[#102] Re: Wipeout 68k

@miki1406, post #101

Moze jakis film powstanie jak to biega na podkreconym i nie podkreconym Pistormie.
[#103] Re: Wipeout 68k

@miki1406, post #101

Prosze nie odbierac mojego posta jako czegos zlosliwego albo zaczepnego.
Ale niech mi ktos wytlumaczy jedna rzecz. Gra Wipeout to jest dosc stara gra z 1995.
Debiut tej gry byl na PlayStation a jak wiadomo nie jest to sprzed o pokaznej mocy obliczeniowej (moze wtedy byl).
Ale patrzac na specyfikacje tego sprzetu na Wiki to mozna dojsc do wniosku ze ta gra powinna dzialac w miare
konfortowo juz na 040/40 MHz + Voodoo3.
A tu sie okazuje ze nawet takie turbiny z Pi nie daja temu rady.
Wiec moje pytanie brzmi: gdzie jest problem? W sprzecie? Mamy zle kompilatory? Optymalizacje?
[#104] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #103

Motorola jako procesor przekombinowana i dlatego takie są wyniki przy emulacji?
1
[#105] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #103

To jest pytanie do autora konwersji. Mysle, ze autor moglby specjalnie dla posiadaczy Voodo3 i wymienionego procesora dokonac konwersji tej gry. Zajelo by to okolo 2 lat w pelnym wymiarze godzin. Powiedzmy, ze autor jest na tyle dobry w branzy IT, ze musialby zrezygnowac z pracy gdzie ma powiedzmy 15k na miesiac. Ile by to kosztowalo? 24 miesiace x15k=360 tysiecy zlotych. Teraz te kwote nalezalo by podzielic przez ilosc chetnych. Oczywiscie koszty powstawania takich konwersji sa wyzsze, bo czas jest bezcenny. Kto da 1 banke za konwersje? Nawet jakby wszyscy Amigowcy zebrali sie do kupy, czyli jakies 10000 (cale miedzynarodowe srodowisko) to trzeba by bylo zaplacic 100zl. Ja bym z bulem czterech liter dal, a inni? Inni nie, bo nie maja Voodo3 i MC68o4o, albo nie graja w takie gry. Optymistycznie powiedzmy, ze 3% ma taki sprzet. Wiec bedzie na swiecie 300 osob, ktore by musialy zaplacic okolo 3 tys zl za konwersje. Przy takiej cenie chetnych bedzie jakies 3%. Czyli okolo 10 osob. Trzeba by bylo zaplacic 100 tys zl. SA CHETNI !!! Śpioch
1
[#106] Re: Wipeout 68k

@koczis, post #105

Nie do konca o to mi chodzilo.
Okolo roku 2000 roku wyszedl Wipeout na Amige wydany przez ClickBoom.
Dzialal na PPC + Premedie. Jak dzialalo moga sie wypowiedziec posiadacze takiego konfigu.
I terez niech mnie ktos poprawi, czy emulowany 68k na Pi jest slabsze czy mocniejsze od PPC603/4 z tamtego okresu?

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2024 17:07:58 przez Phibrizzo
[#107] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #106

Latwo porownac w programie Frogger. Wystarczy uruchomic film i wowczas widac co jest szybsze. Mozna uruchomic Quake, Dooma itd.
[#108] Re: Wipeout 68k

@koczis, post #107

Chyba się troszkę rozjezdzacie.
Emu68k emuluje procka i warp3d
A PPC i GFX gdzie Voodoo 3 korzysta z 3d z układu a nie programowo.
link
To jest Q1 na Voodoo i PPC
Vipeout jest też szybki

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2024 18:04:14 przez mwb113
[#109] Re: Wipeout 68k

@mwb113, post #108

Tego ze Emu68 emuluje tez Warp3D nie wiedzialem.
To teraz pytanie czy da sie jakos sprawdzic Emu68 + sprzetowe 3D dla porownania.
1
[#110] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #109

Da się dajesz pistorm jako turbo i dajesz mediatora plus Voodoo i masz komplet. Szybkie turbo i akcelerację
[#111] Re: Wipeout 68k

@mwb113, post #110

Z powodu braku odzewu poderzewam ze do tej pory nikt tego nie praktykowal jeszcze.
A ja naprawde jestem ciekaw jak taka kombinacja dawala by rade.

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2024 23:06:49 przez Phibrizzo
[#112] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #103

Ale patrzac na specyfikacje tego sprzetu na Wiki to mozna dojsc do wniosku ze ta gra powinna dzialac w miare
konfortowo juz na 040/40 MHz + Voodoo3.
A tu sie okazuje ze nawet takie turbiny z Pi nie daja temu rady.
Wiec moje pytanie brzmi: gdzie jest problem?


Będę szczery. Obserwując inne gry jak Gorky17, Quake II, Descent... Jestem zmuszony powiedzieć, iż port nie jest wystarczająco dobrze zoptymalizowany... Analizując prędkość działania innych gier 3D - nie widzę przeciwskazań, żeby Wipeout chodził lepiej...
1
[#113] Re: Wipeout 68k

@miki1406, post #112

Zapytam jako laik. Port jest pewnie w C? Tu na forum twierdzi się, że kod w C jest bardzo uniwersalny/przenoszalny, czyżby tak nie było? To może na Amidze jednak inne języki programowania lepiej się sprawdzą?

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2024 12:12:50 przez KM_Ender
[#114] Re: Wipeout 68k

@KM_Ender, post #113

Podejrzewam ze problem jest gdzies indziej.
Ten Wipeout zapewne jest portowany z jakiegos otwartego kodu.
A jak wiadomo w takim kodzie jest z 5 warstw abstrakcji i inne dziwne rzeczy typu SDL.
A to powoduje wlasnie taki spadek predkosci.
Wg mnie przez takie cos (otwartosc zrodel) doszlo do degeneracji kodu, wrecz degradacji.
Jesli chcialoby sie zrobic prosty i w miare szybki port trzeba by bylo siegnac do "zrodla".
Np wykozystac kod od ClickBoom.

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2024 12:19:32 przez Phibrizzo
1
[#115] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #114

Ten Wipeout zapewne jest portowany z jakiegos otwartego kodu.


Kod otwarty nie zawsze jest dobrze zoptymalizowany.
[#116] Re: Wipeout 68k

@KM_Ender, post #113

W każdym języku można napisać dobrze albo źle, szybko albo nie. Te otwartoźródłowe projekty są robione na w miarę dzisiejszych platformach i autorzy zupełnie nie czują, że coś tam zabiera więcej czasu niż powinno. Czasem jakiś drobiazg sprawia, że coś co mogłoby się wykonać raz, wykonuje się np. 10 tysięcy razy. Na dzisiejszej maszynie efekt jest taki, że zajętość procesora jest np. 40% zamiast 35%. Ale póki nie przekracza 100% to jest 60 fps i nikt nie widzi takich wpadek. Potem portujemy coś takiego nawet na nasze NG i one są na tyle wolniejsze, że taka wpadka sprawia, że zamiast 60 fps jest np. 15 fps. Jeżeli ktoś jest cierpliwy i dobrze się czuje w grzebaniu w cudzym bagnie to może wyśledzić te "kwiatki", zrozumieć i to poprawić. Dzisiejszy soft działa wielokrotnie woniej niż mógłby (i to bez trickowych implementacji). Ale maszyny są tak absurdalnie szybkie, że tego nie czuć. Ale myślę, że sporo energii dzisiejsze komputery przepalają na takich ułomnych implementacjach powstałych na zbyt szybkich maszynach.
[#117] Re: Wipeout 68k

@MDW, post #116

Żeby 68k mogło myśleć o jakimkolwiek lepszym oprogrogramowaniu to musi mieć możliwości około Efiki a jak widać tego jeszcze nie ma.
[#118] Re: Wipeout 68k

@michal_zukowski, post #117

Tak, to prawda. Każda platforma ma jakiś swój obszar poza który nie ma już sensu wychodzić. Z naszym NG nie ma się co pchać do teraźniejszości, a z 060 nie ma się co pchać w obszary NG. To nie ten kaliber.

Pod MorphOSem widzimy, że nawet jeżeli znajdzie się cudotwórca i zmusi coś dzisiejszego do działania na naszych maszynach to one nie bardzo wyrabiają. Fajnie, że mam w miarę nowe GCC, mogę pisać tak jak się dzisiaj pisze, wszystko działa świetnie, ale czas budowania na G4 jest absurdalnie długi. Mogę tego używać tylko dlatego, że projekt jest podzielony na setki plików i zwykle buduje się 1-4 pliki. Jednak gdy mam przebudować całość to na innym komputerze zaczynam robić coś innego, bo tutaj to trwa ze 20 minut. I teraz właściwie nie jestem już taki pewny czy chcę dostawać coraz nowocześniejsze rozwiązania... Nowoczesność potrafi zmasakrować wszystko jeżeli nie dostanie odpowiedniego sprzętu. I tego szaleństwa nic nie zatrzyma. szeroki uśmiech Jedynym ratunkiem jest zatrzymanie się na pewnym etapie i zabawa w tych technologiach. W końcu przed nami już tylko ok. 15-20 lat zabawy. A później niech to wszystko... wpadnie do garbage collectora. szeroki uśmiech
[#119] Re: Wipeout 68k

@michal_zukowski, post #117

Są karty 3D.
Są karty RTG.
Są koprocesory PPC.
RAMu można mieć 512 kB, zależnie od karty.

Wedle mojej wiedzy to już jest powyżej Efiki.
1
[#120] Re: Wipeout 68k

@_DiskDoctor_, post #119

Jeśli myślimy o ori 68k no to spoko... 100MHz... Planar... Optymalizacja pod takie zasoby to już trochę gimnastyka i czarowanie...

Ale jeśli odpalam to na PiStorm z RTG, gdzie jest już ARM pokręcony na 2170MHz i Chunky, a gra nie może dobić do 20 FPS, to jest po prostu ... napisana*

* wykropkowane uzupełnić według własnego uznania
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem