[#31] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #30

Zarówno na wersji 32-bit jak i 64-bit to samo, czyli wielkie G. Leci tylko muza, obrazu brak.
[#32] Re: Wipeout 68k

@Pinto, post #31

AMIGASYSTEM napisał co jest potrzebne.

Naprawiłem tekstury w Wazp czyli software'owej implementacji Warp3d.

link
[#33] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #30

Czemu takie duże wymagania ma ta gra?
Serio wymaga aż 256mb ramu jako minimum? oraz podobnej ilości pamięci graficznej? To nie porównywalnie więcej niż w wersji pecetowej gdzie wymagania są 16 mb ramu i grafika 4mb.
[#34] Re: Wipeout 68k

@skofrant, post #33

Na pececie była od czasów in 95 dostępna pamięć wirtualna. Taki Quake 3 zadowoli 64 MB ram. Jednak gra potrzebuje do normlanego grania 512. PC z pamięci wirtualną nie mają tego problemu.

Nie porównuj wymagań pc do amigowych. Pecetowe są często mocno zaniżone.
[#35] Re: Wipeout 68k

@skofrant, post #33

Nie wiem skąd wytrzasnął 256MB. Jak napisałem wcześniej po odpaleniu wyścigu gra "zjadła" zaledwie 9MB RAM.
1
[#36] Re: Wipeout 68k

@Wankowicz, post #34

No właśnie uważam porównanie wymagań sprzetowych Pecetowych z Amigą za zasadne ponieważ doskonale każdy z nas pamięta jak gry na Amidze działały na domyślnej Amidze 500 z 1mb ram...
Np MK I i MK II które wymagaly zaledwie Amigi z 1mb pamięci a pecet do uruchomienia MK I wymagał procka przynajmniej 386SX to samo z innymi grami.
Np Swiv odpalał się na Amidze 500 a pamietam wersje pecetową którą miałem i wymagała Pentium 90 oraz 16mb ramu.
Takich przykładów jest wiele.

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2023 22:30:50 przez skofrant

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2023 22:32:16 przez skofrant
[#37] Re: Wipeout 68k

@skofrant, post #36

Moje boje z ostatnią wersją Wipepouta, tą z poprawionym Wazp3D, wygładają tak, że pod AmiKit (wersja pod PiStorma), gdzie wszystkie bilbioteki są już zainstalowane, gra się odpaliła RAZ. Teraz otwiera tylko okienko i się zamyka. Jedyne błędy, jakie pokazuje SnoopDos, to te dot. AHI.

EDIT: Pod WinUAE zaś, udało mi się odpalić grę wg. instrukcji AMIGASYSTEM ale tylko, jeśli jest ustawiony 68040, inaczej - szary ekran i muzyka. A, i gra krzyczy, że nie ma WinUAE/soft3d.dll, chociaż ma. No ale działa

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 02:52:22 przez _arti
[#38] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #37

Bo AHI to SAMO ZUO, i nie nalezy go uzywac.

link
[#39] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #37

I znowu nie działa. Po resecie - szary ekran i muzyka. Nic nie zmieniałem! :D

EDIT: Dobra. Jest tak:

Z QuarkTex:
- agl.library (Nadpisz agl.library z Wazp3D)


U mnie nie należy tego robić - wtedy się psuje. Chyba.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 03:01:24 przez _arti
[#40] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #39

No i na PiStormie też działa (PiZero) - 2-4 fps. Czekam na wersję softwarową
[#41] Re: Wipeout 68k

@skofrant, post #36

Mortal na Amidzie jest wykastrowany do granic możliwości. Obcięte klatki animacji, paleta kolorów, liczba ciosów, animacje.

Dlatego gra działa na 6800 i 1mb. Jak by była konwersja 1-1 To wymagania były by dużo wyższe.
4
[#42] Re: Wipeout 68k

@Wankowicz, post #41

Liczba ciosów w wersji na Amigę jest chyba taka sama co na pc. Wersja na Amigę powstała de facto na Amigę z 1985 roku (A1000 z rozszerzoną pamięcią). To i tak ta konwersja nie była taka zła.
2
[#43] Re: Wipeout 68k

@Wankowicz, post #41

I jak zwykle absolutny brak paralaksy.
[#44] Re: Wipeout 68k

@Jacques, post #43

Dzięki Arti, nowa wersja działa dobrze renderując z Wazp.

Teraz można przywrócić biblioteki Wazp3D i na WinUAE używać Wazp3D.library-uae (przemianowane na Warp3D.library)-.

Teraz działa również dobrze na pełnym ekranie (okno o zmienionym rozmiarze), jeśli jest uruchamiane z CLI lub ikony uruchamiającej skrypt! Przykład (WipeOut -FullScreen 1024 768)

Wersje AmiKIT nie obsługują 060, należy zainstalować obsługiwane biblioteki

Żądanie soft3d.dll pojawia się tylko wtedy, gdy używam podstawowego systemu OS 3.1, "AmiTCP" jest wymagany w systemie, w którym "AmiTCP" nie jest zainstalowany.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 11:51:33 przez AMIGASYSTEM
1
[#45] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #44

A ja mam problem z tym fullscreenem - coś nie działa. Chyba, że rzeczywiście to jest "-Fullscreen" nie "-fullscreen". Zaraz sprawdzę.

EDIT: A jednak działa


Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 12:37:41 przez _arti
[#46] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #32

Wersja Wazp: jest progress.
Gra sie uruchomila, pokazalo sie logo gry, muzyka gra bez lagow ani przerywania.
Nacisnalem ENTER i pokazaly sie opcje. Tyle ze chyba czegos brakuje. Tak jakby miedzy napisem OPTIONS
a opcjami czegos brakowalo.
Nic z opcji nie da sie wybrac, muzyka przestaje grac, zawiesilo sie.
[#47] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #45

W rzeczywistości istnieje różnica między dużymi i małymi literami :)

- Pełny ekran -> Rozmiar okna
- Pełny ekran -> Pełny ekran
[#48] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #46

U mnie się nic nie wiesza.
Działa na emulowanym VooDoo3 z akceleracją.
[#49] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #48

Wybacz, ale nie wiem co Ci mam odpisac.
Widac zadzialao pierwsze przykazanie programisty: "U mnie dziala - TM".
Pytanie jakie sa faktycznie wymagania pamieciowe. Moze 64MB to faktycznie za malo?
[#50] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #49

Ok, u mnie też nie ma tekstu w menu oprócz "press enter".
Obiekty w menu obracają się wolno ale jak przejdę do wyścigu to jest szybko.
Odpaliłem na WB3.2 a 32MB RAM i jeszcze 5MB zostało.
Biblioteki: wszystkie z StormMesa2010 + oryginalny warp.library z 2001 roku.
[#51] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #32

Sprawdziłem i działa dobrze zarówno pod QuarTex-em oraz Wazp3D. Oczywiście ten pierwszy dużo szybciej w moim przypadku. Zauważyłem również, że dźwięk przestał lekko zacinać choćby w menu, gdy obraca się wyświetlany pojazd. Natomiast w kwestii AHI u mnie nie było nigdy żadnego problemu, z żadną wersją. Niestety WinUAE 4.4 to max ponieważ na nowszych wersjach, tak jak pisałem wcześniej nie uruchamia się wybrany tor tylko dźwięk zaczyna strasznie szarpać, a obraz zatrzymuje się na widoku menu. Nie mam pojęcia dlaczego, może jest to wina mojego PC, chociaż inne gry jak BlitzQuake, Quake 2 od CowCat-a lub HHexen działają dobrze w połączeniu z QuarTex-em i nawet najnowszym WinUAE.
[#52] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #50

Musze przyznac Ci racje.
Podmienilem wersje agl.library z tego archiwum co napisales (nawet nie wiedzialem ze nowa wersja istnieje)
i gra uruchomila sie z "caly dobrodziejstwem inwentarza".
Jest tylko jeden problem: aby cos dzialo sie na ekranie trzeba ruszac wskaznikiem myszy nad oknem.
Tak jakby eventy z myszy mialy wplyw na to co sie dzieje w programie.

Ale i tak, nie ma sie co czarowac. Gra na 68k to to nie jest. Przynajmniej nie na 66MHz.
[#53] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #52

Mam starego DualCore, chociaż mam przyzwoitą kartę graficzną Radeon HD, prędkość jest niska, ale da się grać, prędkość jest taka sama, niezależnie od tego, czy używam QuarkTex, czy Wazp3D.

Nie mam problemów z dźwiękiem, mam dobrą kartę dźwiękową Creative Audigy i używam AHI 6.7

Testowałem na OS3 również Wipeout w emulacji Voodoo3, działa dobrze z QuarkTex, ale jest trochę wolniejszy.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 21:20:49 przez AMIGASYSTEM
[#54] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #53

Ja testuje na prawdziwym sprzecie.

BTW. Czy dekodowanie dzwieku duzo zajmuje czasu proceora?
Bo choc gra plynnie to grafika nawet w menu gdzie praktycznie nic sie nie dzieje to jakies 0.2 FPS.


Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 21:27:54 przez Phibrizzo
[#55] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #54

WinUAE wykorzystuje możliwości komputera, im mocniejszy, tym lepsze będą wyniki, dobra karta dźwiękowa pozwala na odtwarzanie kilku utworów jednocześnie na WinUAE bez zacinania się, nawet na starym DualCore, obejrzyj ten mój stary film:

https://www.youtube.com/watch?v=NTw0foqwpQA
[#56] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #47

- Pełny ekran -> Rozmiar okna
- Pełny ekran -> Pełny ekran

To co napisales nie ma sensu.
Czy moglbys podac te parametry jeszcze raz?
Bo zawsze mi sie odpala na WB.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 21:46:45 przez Phibrizzo
[#57] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #56

Przepraszam jestem Włochem (70 lat), tłumaczyłem tylko na polski, teraz piszę po angielsku:

-FullScreen -> Resize Windows
-fullScreen -> FullScreen

Różnica pierwszej litery (F) lub (f)

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 21:55:30 przez AMIGASYSTEM

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2023 21:58:07 przez AMIGASYSTEM
[#58] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #57

Żeby odpalić w pełnym ekranie dodaj parametr -fullscreen możesz też dodać 320 240 dla zmiany rozdzielczości. Może da się wyłączyć dźwięk w AHI Prefs? Gra się te odpali jeśli AHI nie jest w ogóle zainstalowane. Lub ustawić na 0 głośność w opcjach.
[#59] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #57

Dziekuje, jednak w dalszym ciagu nie otwiera mi na pelnym ekranie.
Niewaznie jak wpisze.
[#60] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #58

Artur, wybacz moje tłumaczenie na język polski, nie mam problemu z uruchomieniem go na pełnym ekranie, wyjaśniałem tylko różnicę między używaniem małych i dużych liter!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem