[#61] Re: Wipeout 68k

@Phibrizzo, post #59

Faktycznie u mnie też na Voodoo się nie otwiera mi na pełnym ekranie.

Tu jest plik konf. z wyłączonym dźwiękiem.
http://netsurf.baderman.net/save.dat

A tu może trochę szybsza wersja:
http://netsurf.baderman.net/wipegame-opt
[#62] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #61

Artur idealny, z wipegame-opt, pełny ekran działa dobrze, ale audio też działa dobrze!
1
[#63] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #61

To w sumie teraz, która wersja jest lepsza? Ta zoptymalizowana, czy wcześniejszą pod Wazpa?

Edit: już sobie odpowiedziałem sam. Wersja zoptymalizowana uruchamia sie u mnie na nowszym WinUAE.

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2023 08:23:36 przez Ponki1986
[#64] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #63

Wszystkie wersje działają dobrze z WinUAE 5.1.0

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2023 08:41:37 przez AMIGASYSTEM
[#65] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #64

W takim razie mój Fujitsu S720 z Windows 7 x86 jest chyba za słaby w połączeniu z nowszą wersją WinUAE niż 4.4. Owszem nawet najnowsza wersja 5.1 działa u mnie dobrze, ale nie w połączeniu z tą grą.

BTW. Najnowsza wersja WipeOut zoptymalizowana przez Artura dział już dobrze u mnie.
[#66] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #65

Mam stary komputer dwurdzeniowy z Win7 64Bit 4GB Ram, kartą graficzną Radeon HD 5450 i kartą dźwiękową Creative Audigy i WinUAE 5.1 działa dobrze.

WipeOut, biorąc pod uwagę mały procesor, działa również dobrze w trybie Voodoo + Audio Fullscren

Jasne, że WipeOut działał na skromnym PSX, ale my tu nie emulujemy, jasne, że Artur robi świetną robotę, ale cudów nie zdziała :)
[#67] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #66

U mnie najnowsza wersja lata, również na emulowanym Voodoo tylko w menu obiekty obracają się z prędkością 5 kl/s. W grze jest już normalnie, 50/60 fpsów.
[#68] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #67

To przez to, że tekstura tła jest większa niż 256 pikseli.
Sprawdź http://netsurf.baderman.net/wipegame-v3.

Do sprzętowej akceleracji potrzeba oryginalnej warp.library.

agl.library najlepiej z pakietu StormMesa2010.
Można tam ustawić dodatkowe parametry.
[#69] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #68

Fakt, teraz nie ma tej tekstury i wszystko śmiga płynnie... tylko, że nic nie widać, dopóki nie nacisnę enter - wtedy pojawia się dopiero menu i statek

Druga sprawa - HUDy w całej grze - połączenie granatowego i czarnego sprawa, że nic w zasadzie na nich nie widać. Da się to zrobić jak w W2097? Tzn. białe i żółte litery/elementy?

EDIT: Jeszcze jedną rzecz zauważyłem - na Rapier Class wszystkie trasy są kompletnie... ciemne, momentami wręcz czarne. Tak jest w oryginale?

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 03:26:58 przez _arti
[#70] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #68

Artur co masz na myśli mówiąc o oryginalnej warp.library? "Warp3d 4.2a", "Mediator" czy "Warzp3D"?
[#71] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #68

Tak wygląda u mnie wersja V3.







Obraz z prawej strony jest rozciągnięty, zarówno w oknie i na pełnym ekranie. Natomiast w trakcie gry jest już ok.

Czy jest możliwość aby dodać parametr pozwalający ustalić rozmiar okna? Np. -window 320 240
[#72] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #71

Wiem o tym bo to jest wersja na Voodoo3 (V3), która ma limit rozmiaru tekstury 256x256.

Czy jest możliwość aby dodać parametr pozwalający ustalić rozmiar okna? Np. -window 320 240


Mogę zrobić.
[#73] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #69

Wiem o tym, mam to samo. Nie wiem póki co jak to naprawić.
[#74] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #70

Warp.library 4.2a z 2001 roku.
[#75] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #72

Wersja v3 miała testowo na sztywno ustawiony pełny ekran.

Domyślnie gra uruchamia się w oknie a rozdzielczość można ustawić po prostu wpisując cokolwiek innego niż -fullscreen jak pierwszy parametr.


--

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 12:07:12 przez Artur Jarosik
[#76] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #75

Jeszcze raz przepraszam, ale czy powinienem uruchomić tę nową wersję V3 z emulacją voodoo?
[#77] Re: Wipeout 68k

@Artur Jarosik, post #72

Faktycznie działa zmiana rozmiaru okna. Dodałem sobie parametr -window 320 240 i rozmiar okna był mniejszy niż standardowo. Na moim bieda-edition Fujitsu Futro S720 wyciągam 12-14 FPS z użyciem QuarTex-a. Z Wazp3D mam 4-6 FPS w rozdzielczości 320x240.

Mimo wszystko kawał świetnej roboty OK
[#78] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #77

Artur Z Wipeout v3 i emulacją Voodoo z tylko StormMesa2010 i Warp3D 4.2a słyszę tylko muzykę, a ekran pozostaje szary, gdzie popełniam błąd?
[#79] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #78

Zrobiłem paczkę ze wszystkimi plikami, które u mnie pozwalają zagrać pod WinUAE, z akceleracją pod Voodoo 3 -> KLIK! (150MB)

Ustawienia WinUAE: CPU - 040 + JIT, FPU - internal, RTG board - Voodoo 3 (ROM jest w archiwum).

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 17:35:31 przez _arti
4
[#80] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #79

Jaki jest najsłabszy konfig dla tej gry?

Mam na myśli Amigę.
[#81] Re: Wipeout 68k

@_DiskDoctor_, post #80

Nie mam pojęcia. Odpaliłem właśnie pod WinUAE na 030 + FPU i też chodzi.

EDIT: Wymaga min. 020 + FPU.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 16:04:51 przez _arti
[#82] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #81



EDIT: Wymaga min. 020 + FPU.



No ja to mam i mi nie działa. Dlatego zależy mi na pełnej specs.
[#83] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #79

Dzięki Arti, ok teraz działa, twoja konfiguracja wygląda tak samo jak moja, muszę sprawdzić co się zmieniło, zauważyłem, że używasz starej biblioteki "StormMesa2010" agl.library-old, w tym samym archiwum jest nowsza, a przynajmniej tak mi się wydaje.

W pakiecie brakuje również innych potrzebnych bibliotek "StormMesa2010" (agle.library, aglsmap.library, aglu.library, aglut.library).

Jeszcze raz dzięki za pomoc!
[#84] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #83

To są chyba biblioteki jedynie do Wazp3D, nieprawdaż? Jak grałem na tejże wersji, to miałem je w LIBS:

EDIT: A jednak są potrzebne. Dorzuciłem do archiwum

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 17:34:47 przez _arti
[#85] Re: Wipeout 68k

@_arti, post #84

Znalazłem różnicę, wygląda na to, że mam stare Picasso96 :)

agl.library jest częścią pakietu StormMesa2010 i wymaga innych bibliotek zawartych w pakiecie StormMesa2010 do działania
[#86] Re: Wipeout 68k

@AMIGASYSTEM, post #83

W końcu ktoś poruszył temat, który drażnił mnie od dłuższego czasu. W pakiecie Wazp3D znajduje się biblioteka agl.library o rozmiarze 681364 bajtów i numerze wersji 2.5. Ta sama biblioteka w pakiecie StormMesa2010 oznaczona jest jako OLD, a razem z nią jest druga agl.library o rozmiarze 715568 bajtów i również numerze wersji 2.5. Pakiet Wazp3D Beta 56 jest z 2014 roku, natomiast StormMesa2010 z 2012 roku. Więc jak to jest, że biblioteka która znajduje się w nowszym pakiecie, w starszym oznaczona jest jako OLD? Którą lepiej używać?

Generalnie u siebie pod WinUAE używam dwóch zamienników Warp3D, Wazpa3D i QuarkTex-a. Przygotowałem sobie specjalne skrypty, które przed uruchomieniem gry kopiują do LIBS odpowiednią wersję bibliotek. Dlaczego? Bo np. Quake III oraz wiele różnych, drobnych dem lepiej działa pod Wazp3D. Natomiast BlitzQuake, Quake 2, HHexen, Hexen 2 oraz omawiany WipeOut działa lepiej pod QuarkTex-em.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 18:27:35 przez Ponki1986
1
[#87] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #86

W trybie Voodoo jest znacznie szybszy niż Quartex i Warzp3D, ale czarne tło sprawia, że wygląda dobrze.
W trybie Vooodoo nie działa na pełnym ekranie, czy to mój problem?
[#88] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #86

W końcu ktoś poruszył temat, który drażnił mnie od dłuższego czasu. W pakiecie Wazp3D znajduje się biblioteka agl.library o rozmiarze 681364 bajtów i numerze wersji 2.5. Ta sama biblioteka w pakiecie StormMesa2010 oznaczona jest jako OLD, a razem z nią jest druga agl.library o rozmiarze 715568 bajtów i również numerze wersji 2.5. Pakiet Wazp3D Beta 56 jest z 2014 roku, natomiast StormMesa2010 z 2012 roku. Więc jak to jest, że biblioteka która znajduje się w nowszym pakiecie, w starszym oznaczona jest jako OLD? Którą lepiej używać?

A co w tym dziwnego ?
Biblioteki Wazp3D muszą być zgodne wersjami z oryginalnymi.
Chodzi o kompatybilność.
Widocznie wersja z wazp3d jest zgodna z OLD ze StormMesa i dlatego jest 2.5
[#89] Re: Wipeout 68k

@Norbert, post #88

Dobrze... Ale którą faktycznie powinienem używać? Biblioteka agl.library w pakiecie StormMesa2010 mimo takiej samej wersji posiada większy rozmiar. Czy to znaczy, że posiada w sobie więcej instrukcji OpenGL? Której Wy wszyscy używacie?
[#90] Re: Wipeout 68k

@Ponki1986, post #89

Jeśli programista StormMesa oznaczył ją jako starą, oznacza to, że druga jest bardziej aktualna i być może niektóre błędy zostały naprawione, więc radziłbym użyć tej zaktualizowanej!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem