Grafikę planety Diuna ostatecznie zamykam. W grze zostanie użyta albo ostatnia wersja 320x256 lub ta wersja 640x512 (z ew. poprawkami gwiazd).
Dzisiaj robiłem trochę przy pejzażu planety Diuna widocznej już z powierzchni.
Dodatkowo zrobiłem szkic, który zostanie wykorzystany przez wszystkie duże obrazki jednostek i budynków. Przy okazji powstały też obrazki do panelu dowodzenia jako ich pomniejszenie.
Poniżej coś na kształt menu budowy z wyborem budynku do wybudowania, wyświetlanymi informacjami oraz przyciskami.
Proszę pamiętać, że jest to szkic (koncept) i dużo może ulec zmianie. Szczególnie ten budynek koszar.
Proszę tym razem nie odnosić się do warstwy artystycznej, czy technicznej rysunku, tylko do warstwy użytkowej, ponieważ ona jest w tej chwili najważniejsza. Powiedzcie na przykład, czy menu budowy wygląda na odpowiednio funkcjonalne według Was, bo to jest w tej chwili najważniejsze.
Rysunek można w każdej chwili poprawić, ale nie chciałbym koncentrować się w tej chwili na tym aspekcie, bo projekt by szedł zbyt powoli.
Jakie są moje plany?
- Zrobić szkice wszystkich ekranów w grze: menu budowy (widoczne poniżej), głównym z mapą (za to zabiorę się w kolejności), menu szkolenia, odprawy między misjami itp.
- Wypełnić te ekrany szkicami elementów, czyli opracować teren, jednostki i budynki, rakiety, wybuchy i inne efekty (na razie w formie szkiców)
- Zacząć pisać kod gry (to najważniejsze z punktu widzenia silnika)
- Uzupełnić szkice, czyli sfinalizować grafikę
Każda bardziej złożona gra jest wielopłaszczyznowa i składa się z wielu elementów, które tworzą całość. W przypadku tej gry tych elementów jest bardzo dużo i najważniejsza jest systematyczna praca oraz wykańczanie elementów. Jeśli chodzi o kolejność to najważniejsze jest nie koncentrowanie się na zbędnych detalach na początku. Lepiej opracować szkic, który dopiero na końcu uzupełnić.
Nie celuję też w bardzo złożoną grę na początku. Jak zrobi się koszary, piechotę, fabrykę, czołg to już będzie dobrze. Potem można to rozbudowywać. To nie jest tak, że od razu powstanie konkurent/następca Dune 2, tylko przeciętna polska produkcja.