[#151] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #150

Cień jest bez sensu. Skoro księżyc ma słońce od frontu to cień rzuca za siebie (od strony zacienionej powierzchni) a nie pod siebie. Poza tym - teraz wygląda jakby był tuż nad powierzchnią planety.
[#152] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@recedent, post #151

W sumie dałem go tylko dlatego, by uatrakcyjnić obrazek, nie bacząc na zasady fizyki. Może przymknijmy na to oko?
[#153] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #152

Ależ Pan kombinujesz...
Cień na planetę jak cień na planetę ale dlaczego on rzuca cień na kosmos? Co to jest ten owal w LG?
No i Recedent ma rację, wygląda jakby dryfował nad planetą. Olej te cienie, olej tą flarę od soczewki. Było dobrze.
A Anioł też ma rację. Pierwsza wersja była fajna (może bez deszczu meteorytów jak dla mnie.)
[#154] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@softiron, post #153

Witam,

Masz ci los, podczas pisania tego tekstu dwa razy Firefox skasował mi post...

No, ale do rzeczy:

Pozbyłem się zatem tego cienia. W rzeczywistości wróciłem do jednej z poprzednich wersji z wczoraj, która ma odrobinę inne cieniowanie planety. Ponieważ zrobił się bałagan z plikami (często zapisuję), nie chciało mi się już łączyć planety, flary i księżyców (znów nie trzymam ich w osobnych plikach). Później to uporządkuję.

Opracowałem dzisiaj drugi wariant, w którym cieniowanie planety jest bardziej interesujące (nie jest tak regularne, bo użyłem cieniowania Shape zamiast Circle). Flara jest też lepiej rozpostarta. Ułożenie księżyców w tym wariancie jest inne.

Zmodyfikowałem również subtelnie barwy, ponieważ na monitorze M1438, na którym pracuję, kolory odrobinę się różnią od barw widocznych na monitorze LCD, który mam podpięty do PC.

Mnie osobiście podobają się oba warianty, ale bardziej ten nowszy (widoczny na dolnym obrazku) i to jego będę ewentualnie rozwijał.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam.


[#155] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #154

Na potrzeby rysowania zakupiłem nową mysz do Amigi, także oczekujcie jeszcze ładniejszych obrazków. szeroki uśmiech

Mysz jest nowa, ma 3 przyciski i jest specjalnie do Amigi (bez przejściówek). Wygląda solidnie. No i jest sprawdzona, kolega Arek napisał, że mysz chodzi idealnie.

Tutaj link do aukcji. Jeszcze 4 sztuki do zdobycia.

http://allegro.pl/nos-mysz-myszka-amiga-400dpi-3-klawisze-nowa-i6825630945.html
[#156] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #154

Planety sa gotowe, teraz bierz sie za pikslowanie budynkow i jednostek do gry ok, racja
[#157] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Grafika w DPaincie i innych programach
[#158] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #156

OK, zanim jednak rozstanę się z pracą nad tym obrazkiem przesyłam BONUS: planetę wyrenderowaną w rozdzielczości Hires 640x512.

Uwaga: obraz planety nie jest przeskalowany tylko wyrenderowany w tej rozdzielczości w Deluxe Paincie na podstawie tej samej faktury.

Jedynie ten większy księżyc jest przeskalowany.

[#159] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #158

Ta grafika będzie ostatecznie użyta w grze ? Bo jeżeli tak to tamten obrazek można by uznać za skończony, a tutaj będą kolejne uwagi do nowego szeroki uśmiech
Powiedzmy gwiazdy, wszystkie mają tą samą jasność i wielkość, wystarczy spojrzeć nocą na niebo aby się przekonać że to nieprawda
[#160] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hellena, post #159

Grafikę planety Diuna ostatecznie zamykam. W grze zostanie użyta albo ostatnia wersja 320x256 lub ta wersja 640x512 (z ew. poprawkami gwiazd).

Dzisiaj robiłem trochę przy pejzażu planety Diuna widocznej już z powierzchni.

Dodatkowo zrobiłem szkic, który zostanie wykorzystany przez wszystkie duże obrazki jednostek i budynków. Przy okazji powstały też obrazki do panelu dowodzenia jako ich pomniejszenie.

Poniżej coś na kształt menu budowy z wyborem budynku do wybudowania, wyświetlanymi informacjami oraz przyciskami.

Proszę pamiętać, że jest to szkic (koncept) i dużo może ulec zmianie. Szczególnie ten budynek koszar.

Proszę tym razem nie odnosić się do warstwy artystycznej, czy technicznej rysunku, tylko do warstwy użytkowej, ponieważ ona jest w tej chwili najważniejsza. Powiedzcie na przykład, czy menu budowy wygląda na odpowiednio funkcjonalne według Was, bo to jest w tej chwili najważniejsze.

Rysunek można w każdej chwili poprawić, ale nie chciałbym koncentrować się w tej chwili na tym aspekcie, bo projekt by szedł zbyt powoli.

Jakie są moje plany?
  • Zrobić szkice wszystkich ekranów w grze: menu budowy (widoczne poniżej), głównym z mapą (za to zabiorę się w kolejności), menu szkolenia, odprawy między misjami itp.
  • Wypełnić te ekrany szkicami elementów, czyli opracować teren, jednostki i budynki, rakiety, wybuchy i inne efekty (na razie w formie szkiców)
  • Zacząć pisać kod gry (to najważniejsze z punktu widzenia silnika)
  • Uzupełnić szkice, czyli sfinalizować grafikę

Każda bardziej złożona gra jest wielopłaszczyznowa i składa się z wielu elementów, które tworzą całość. W przypadku tej gry tych elementów jest bardzo dużo i najważniejsza jest systematyczna praca oraz wykańczanie elementów. Jeśli chodzi o kolejność to najważniejsze jest nie koncentrowanie się na zbędnych detalach na początku. Lepiej opracować szkic, który dopiero na końcu uzupełnić.

Nie celuję też w bardzo złożoną grę na początku. Jak zrobi się koszary, piechotę, fabrykę, czołg to już będzie dobrze. Potem można to rozbudowywać. To nie jest tak, że od razu powstanie konkurent/następca Dune 2, tylko przeciętna polska produkcja.

[#161] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #160

Sam pomysł "menu budowy" jest IMO bez sensu. To wszystko powinno być dostępne z poziomu podglądu mapy.
[#162] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@recedent, post #161

A co powiedziałbyś na to, żeby menu budowy było po prostu przeźroczystym okienkiem na głównym ekranie?
[#163] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@recedent, post #161

A ja tam jest za takim menu :)

Jedynie co mnie draznilo w oryginale to to, ze wszystkie budynki nie byly dostepne naraz, tylko trzeba bylo przewijac je to w lewo to w prawo.
Jesli takie menu ma byc w grze to jednak lepiej by byla po prostu cala lista budynkow w formie siatki x*x niz kilka z prawej i rysunek pogladowy.
[#164] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #163

Mnie również denerwuje to przewijanie listy budynków w Dune II i na pewno tu będzie poprawione.

Tak jak powyżej napisałem menu wyboru budynku do wybudowania może nie przykrywać całego ekranu gry. Część pola bitwy może być cały czas widoczna. Pytanie tylko czy to okienko powinno być w centrum, czy na obrzeżu.
[#165] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #164

ja bym wolał menu budowy schować na osobnym ekranie wywoływanym tylko jeśli coś budujemy (wtedy gra się pauzuje). A tam to już jest masa miejsca żeby każda budowla była pokazana choćby i na zasadzie szara - nie mam dostępu, kolorowa - mam dostęp.
Wymagania do budowy pokazane na jakimś pasku u góry, na dole, z boku, gdziekolwiek.
Ile tych budowli przewidujesz? Bo możesz uporządkować ich ikonki na dole w dwuszeregu, powyżej klimatyczny obrazek budynku a całkiem na górze wymagania.
[#166] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@softiron, post #165

A ja jednak jestem za myślą Recedenta, czyli menu budowy będzie interaktywne. Można to zrobić jak np. jest w Settlersach, tam jest to rozwiązane nadzwyczaj wygodnie. Dochodziłby opis ile kredytów kosztuje budynek. Co Wy na to? szeroki uśmiech

P.S. Doszła dzisiaj mysz. Działa rewelacyjnie!

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2017 17:06:43 przez Hexmage960
[#167] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #166

Myślę, że zainteresuje Was co dziś namalowałem.

Otóż oto gorący piaskowy klimat Diuny, zaś te postacie to wojownicy Fremeńscy.

Jakoś mnie tak naszło. W praktyce ten obrazek na pewno znajdzie zastosowanie w grze. Gra będzie ciekawsza.

Przepraszam, że cienie rzucane przez postaci sprawiają wrażenie, że unoszą oni nogi - po prostu zwykłe niedopatrzenie.

Warto zabrać się już za grafikę do właściwego silnika. Powiedzmy, że to była rozgrzewka.

[#168] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #167

szeroki uśmiech
[#169] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #168

Przesyłam początki grafiki do silnika. Przedstawia teren piaszczysty. Szybko uzyskałem całkiem dobry efekt (narysowałem zaledwie kilka wersji zanim nabrało to ładnego wyglądu), co mnie bardzo ucieszyło, bo zawsze miałem problemy z rysowaniem terenu.

[#170] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #169

Opracowałem dziś grafikę skał. Zadanie trochę trudniejsze, ale naprawdę się przyłożyłem. Długo zajęło mi kształtowanie tej formy terenu. Wynik prac możecie zobaczyć poniżej.

Teren z grubsza jest gotowy. No, przydałyby się jeszcze pola przyprawowe. Zaś łączenie różnych rodzajów terenu to dość trywialna kwestia. Myślałem, żeby opracować już główny ekran gry z panelem dowodzenia i podglądem mapy i w kolejności rysować elementy gry.



A tak wygląda to w powiększeniu:



Ostatnia aktualizacja: 24.05.2017 18:58:05 przez Hexmage960
[#171] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #170

  • Popracuj nad teksturą skały, żeby była bardziej "bezszwowa". I ja bym zmniejszył fakturę, bo strasznie duże te kamory.
  • Fragment "przejściowy" (tzn. i ze skałą i z piaskiem) - to podłoże, na którym będzie można coś budować? Bo wypełniony jest skałą tylko do połowy i wyjdzie to dość dziwnie - budynek będzie wychodził na piasek. Poza tym - takich "przejściowych" musi być kilka, inaczej skała będzie wyglądać jak "fale dunaju".
[#172] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@recedent, post #171

Fragment "przejściowy" (tzn. i ze skałą i z piaskiem) - to podłoże, na którym będzie można coś budować?

Zrobi się to tak, by wizualnie wyglądało dobrze, więc prawdopodobnie nie będzie można budować. Pomiędzy budynkami na pewno będą zresztą odstępy (prócz murów obronnych).

Poza tym - takich "przejściowych" musi być kilka, inaczej skała będzie wyglądać jak "fale dunaju".

Tak, wariantów połączeń będzie więcej. Już teraz popracowałem troszkę przy połączeniu by podkreślić, że skała leży wyżej, ale zamierzam postarać się bardziej, tak by było dobrze widoczne jak piasek wsypuje się w rozstępy między skałami.

Popracuj nad teksturą skały, żeby była bardziej "bezszwowa". I ja bym zmniejszył fakturę, bo strasznie duże te kamory.

Przysiądę jeszcze nad tą grafiką i zobaczę co da się zrobić.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2017 19:30:54 przez Hexmage960
[#173] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@recedent, post #171

Duże poprawki skał. Skały są mniejsze, brak przerw.
Do tego eksperymentalne płynne przejście pomiędzy skałą, a piaskiem. Jeszcze je poprawię.

To jak, pora przejść do grafiki budynków/jednostek?





Ostatnia aktualizacja: 25.05.2017 00:09:40 przez Hexmage960
[#174] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #173

Ja bym granicę piasek-skała przesunął jednak tak bardzo do krawędzi kafla, jak tylko się da. Dzięki temu będziesz mógł ten teren obsługiwać w kodzie dokładnie tak samo jak skała. Bo inaczej to co, sandworm tam sobie nie będzie mógł podejść w piachu? Albo gigantyczna ifologia w którą stronę świata patrzy krawędź i na tej bazie strefowanie, czy dana współrzędna jeszcze jest piachem czy nie?

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2017 11:06:23 przez teh_KaiN
[#175] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@teh_KaiN, post #174

Rozumiem problem, w sumie najprościej to zrobić oddzielny typ kafelka "granica skała-piasek", który będzie skałą dla czerwi i piaskiem dla budynków.

Poza tym mam plan wprowadzić klify i takie dodatkowe rozgraniczenie będzie potrzebne.
[#176] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@teh_KaiN, post #174

Podwójny update:

1. Granica między piaskiem i skałą jest poprawiona.

2. No i narysowałem wstępnie dźwig budowlany oraz stos cegieł. Do tego namalowałem wstępnie godło Atrydów - jastrzębia.

Jeśli macie jakieś wskazówki, jak to poprawić - śmiało piszcie. Szczerze mówiąc dźwig rysowałem z pamięci bez jakiegoś przygotowania.

Wyszło całkiem nieźle. Będą potrzebne jeszcze co najmniej dwa obrazki: wznoszenia budynku i budynku zdemolowanego.

W przypadku grafiki z gry liczy się i ilość i jakość. Trzeba to pogodzić i równomiernie rozłożyć proporcje. Dlatego będę teraz rysował nowe elementy, nie poprzestając wnosić poprawki do tych już narysowanych.

W zasadzie te elementy już narysowane pozwoliłyby mi rozpocząć nawet pisać silnik. Ale chcę by niezbędna grafika była już przygotowana.

Nie chcę się spieszyć, ale żeby przygotować demo do października trzeba już o tym myśleć. W demku zawarłbym co najmniej poruszanie się po mapie, obsługę panelu i wstępne wydawanie poleceń.

Uatrakcyjnianie gry można zostawić na później. No i nie musi być w pierwszej wersji 5 rodzajów budynków i jednostek, wystarczą koszary i prosta piechota.

Zatem myślę, że jeśli chodzi o grafikę, warto zrobić w kolejności po prostu ekran główny rozgrywki i panel dowodzenia, a następnie dodać animowaną piechotę, koszary itp.



Ostatnia aktualizacja: 25.05.2017 18:34:29 przez Hexmage960
[#177] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #176

Przepraszam, już nie mogę edytować. Moim zdaniem warto zrobić ten budynek bardziej w rzucie izometrycznym, bo w tej chwili wygląda jakby patrzyło się na niego z boku. Nie dotyczy to tylko cegieł, od których zacząłem rysowanie.
[#178] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #177

Zupełnie nowy dźwig. Fajny, nie? Kolor tła flagi określa przynależność budynku, w tym przypadku niebieski. Mam pomysł by Harkonnenowie mieli inaczej wyglądający plac budowy, ale narysuję go później.

Ten dźwig wymaga co najwyżej drobnego retuszu.

Teraz planuję zrobić dekorację (skórkę) głównego ekranu gry. Mam pomysł, by otoczyć podgląd mapy dekoracją związaną z Diuną (np. wydmy). Następnie np. guziczki panelu dowodzenia.

Praca nad grafiką idzie mi całkiem sprawnie, choć przyznam, że relatywnie długo zajmuje mi uzyskanie dobrego efektu. Ale nie spieszę się i myślę, że wychodzi to grafice na dobre.

Cieszę się, że sporo grafik do gry jest już gotowych.

[#179] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #178

No wiec, to nie rzut izometryczny tylko tzw. "Top Down 45 degree" i fajnie by bylo jakbys to zapamietal. Musisz dorysowac gore (szczyt) dzwigu, bo w takim rzucie widac wlasnie zarowno sam bok jak i gore obiektu.

Jastrzab wyglada teraz troche jak golab, wpisujesz haslo "jastrzab" w googlu i patrzysz jak wyglada i wtedy rysujesz
[#180] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #179

Jasne, poprawię dźwig pod tym kątem (dorysuję szczyt). Cegły już widać w tym rzucie. Dzięki za informację o tym rzucie bo go nie znałem i rysowałem dźwig praktycznie z boku.

Co do jastrzębia to właśnie poszukałem, jak wygląda i też spróbuje poprawić. Myślę też, że detale ptaka można zastąpić zwyczajnym jednokolorowym kształtem.

Widzę, że ma bardziej zadarty dziób i płaski łepek. Zauważyłem, że górna linia łba ptaka stanowi też linię prostą z dziobem.

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 02:36:40 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem